Nastala chyba při přehrávání videa.
  • *CARNIFEX*

    Matt Damon je jedným z mojich troch najobľúbenejších hercov. Podľa obsahu filmu som tušil do čoho idem. Po 20 minútach, prvých dvoch scénach som si uvedomil (nech my všetci gay-ovia odpustia), že na dopozeranie tohto filmu nie som a ani nebudem pripravený. Nedokážem ani posúdiť herecké výkony oboch hlavných „hrdinov“. Navzdory tomu, že ma mimo mnohopočetných bozkávacích či sexuálnych scén, film bavil, nedokázal som ho dopozerať a musel som ho vypnúť. Prišlo mi totiž (nech my všetci gay-ovia OPÄŤ odpustia ), zle.(16.11.2013)

  • xxmartinxx
    ****

    Nejvíc mě zaujalo, že film nevypadá nijak extravagantně a nevyužívá mnoho zvláštních vychytávek (krom všeho toho světla), přesto vypadá na pohled jinak než většina jiných. Navíc mě to bavilo i dějově, i když ke konci už to (záměrně?) ztrácí jiskru. Nejsem zrovna soderberghovský nadšenec, ale jeho údajný poslední kinofilm jsem si užil. Mnohem víc než Magic Mika, na němž jsem ocenil jen to, že nebyl nevkusný, jak by námět umožňoval. Liberace! je ale opravdu zajímavý, i když v podstatě klasický film.(19.7.2013)

  • Matty
    ****

    Sex, lži a video. Soderbergh k postavám zaujímá stejně ambivalentní stanovisko jako v Magic Mikeovi, jeho předchozím obnažujícím komentáři k rozporuplné povaze amerického snu. Pro citové životy hrdinů, kteří jsou oba v jistém smyslu vykořeněnými sirotky, má pochopení. Nepohlíží na ně z odstupu, jako na dvě výstřední kreatury. Vstupuje do jejich soukromí, zajímá se o ty nejintimnější momenty jejich soužití, ale zároveň nedělá senzaci (ani legraci) z toho, že dostal do jedné postele Gordona Gekka a Jasona Bournea. Obočí zvedá nad extravagantním životním stylem, který v 70. letech reprezentoval Liberace, a který dnes vyznávají zástupy jiných, zpravidla méně talentovaných celebrit. ___ Záběry jsou topené v umělém světle a vévodí jim teplé barvy, které příznačně ustupují pouze při několikerém „sundání masky“ (dušezpytný černobílý flashback, do černé a bílé tónované scény z nemocnice a na matčině pohřbu). Přesvícená mizanscéna v Liberaceho sídle (oproti civilnějšímu bytu Scottových náhradních rodičů) překypuje odrazovými plochami, jako kdyby stejným odrazem reality byl také život Liberaceho, který za vnější nádherou skrývá svou pravou identitu. Postavy se – mj. zásluhou atypického (na interiérové drama) snímání v celcích – doslova ztrácejí za rekvizitami. Nutno podotknout, že šperky a kostýmy, včetně opravdu výstižné „paví“ košile, jsou věrnými kopiemi předmětů uložených v muzeu Liberaceho pozůstalostí, takže čistě materiálně nejde o žádné přehánění. ___ Na vyblýskaném povrchu se projevuje uvědomovaná campovost filmu, který kombinuje extrémy sedmdesátkové módy (tj. styl Village People nebo Davida Bowieho) s blyštivou estetikou videoklipů od Madonny či Lady Gaga. Uvnitř citová rozpolcenost, navenek faleš a přehánění. Dohromady podnětná dekonstrukce fenoménu camp. ___ K sedmdesátým letům film odkazuje také dlouhými steadicamovými záběry nebo obsazením campové královny Debbie Reynolds, která právě v 70. letech začala zářit na Broadwayi. Tento návrat do „rebelského“ období nového Hollywoodu můžeme chápat jako Soderberghovo vyjádření deziluze ze směřování současného amerického filmového průmyslu, který je stejně jako Liberace orientován na povrch a krátkodobé prožitky a vyznačuje se neupřímností. ___ Vyprávění je sice strukturováno méně podvratně než ve Vedlejších účincích, ale jde o strukturu srovnatelně promyšlenou, pokud se týče vytváření paralel (Billy jako první monstrum, které Liberace stvořil), využití elips nebo změnu hlediska a na ni vázanou re-distribuci sympatií (druhá polovina, po repríze scény ve vířivce, tentokrát s postavami sedícími zády ke kameře, je bohatší na subjektivizující záběry, simulující Scottovo vnímání skutečnosti). Především je ale Behind the Candelabra velkolepým hereckým představením Michaela Douglase, který po/díky rakovině hraje o život. 80% Zajímavé komentáře: Mouzon, Traffic(15.7.2013)

  • H34D
    ***

    Ne, tenhle film není poctou (údajně) legendárnímu klavíristovi, jeho hudebnímu umu je totiž věnováno jen pramálo prostoru. Děj se točí kolem jeho osobního života a ten není vždy vykreslen lichotivě. Zbohatlá rozvernost, emocionální nestabilita a celková nestálost se postará o nejedno hysterické drama. Základní kámen tedy tvoří herecké výkony protagonistů, a ty jsou opravdu špičkové. Oscar z toho sice nepadne, ale divácké uznání ano. Problém filmu tkví v absenci hlubší pointy, či jednoduše zajímavějším událostem a dynamičtějším vývoji. Dvě hodiny nejsou zrovna málo na několik "teplých" hádek a špetky análního sexu. Spíchnout tenhle scénář asi moc práce nezabralo. Každopádně práce s vizuálem (nadměrně, ale příjemně zářivé zdroje světla) je na poměry indoor dramatu vynikající... 6/10(28.6.2013)

  • Flego
    ***

    Romantická love story ako z červenej knižnice, o ktorú by som nezakopol ani náhodou, keby nebolo toho parádneho obsadenia. Je to práve dvojica Douglas-Damon, ktorí bezosporu ťahajú celý film a svoju prácu robia náramne dobre. Ale sledovať životné osudy dvoch homosexuáloch a v podstate tak nudne, ako to vykresľuje snímok, ma príliš nebavilo.(16.8.2013)

  • - Liberaceho (Michael Douglas) vilu v Las Vegas představuje dům, který v Los Angeles vlastní Zsa Zsa Gabor. (kenny.h)

  • - "V jedné scéně musím vylézt z bazénu, jít k Michaelu Douglasovi, obkročmo si na něj sednout na lehátku a začít ho líbat. A v tom scénáři nejde o žádnou pusu, museli jsme se líbat pěkně vášnivě. Michael ale líbal úžasně," doplnil k natáčení Matt Damon. (Saur.us)

  • - „On bol neuveriteľný. Dokázal ľudí zabaviť tak ako Elton John spolu s Madonnou, predtým, ako prišli Elton John s Madonnou,“ povedal Soderbergh a ďalej dodal: „Mne ide o to ukázať, že bol výborným, ozaj talentovaným klaviristom.“ (Sufferer)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace