poster

7 dní hříchů

  • anglický

    7 days of sin

    (festivalový název)

Drama

Česko / Slovensko, 2012, 107 min

Komentáře uživatelů k filmu (181)

  • Houdini

    Český Lev 3 nominace: Kamera, Herec HR - Ondřej Vetchý, Herečka HR - Éva Vica Kerekes(10.3.2013)

  • Lima
    **

    Já jsem strašně rád za každý film, který nabourává v Čechách zažitý pohled na poválečné brutální vyčištění Sudet, ale proč se tak činí takto nezáživným způsobem, jako v tomto případě? Tohle je primitivní báchorka, ve které postavy pronášejí nepřirozené a šroubované dialogy (stejný problém jsem měl už u Habermannova mlýna a ejhle - stejný scenárista!) a postava Ondřeje Vetchýho se svojí německou manželkou drtivou dobu stopáže prchá před hněvem Revolučních gard, z místa na místo, pořád dokola, až se film stává monotónním a únavným. Korunu všemu nasazuje nechtěně směšný konec, který svým vyzněním sklouzává až někam do sebeparodie. Filmů na téma poválečného odsunu moc nevzniklo, ale i tak se nabízí srovnání a takový Adelheid i ten problematický Habermannův mlýn mají mnohem větší výpovědní i emocionální hodnotu. Je mi líto Ondřeje Vetchýho, který se své role zhostil se ctí a zápalem. Bohužel ve špatném filmu.(28.7.2012)

  • Malarkey
    ***

    Sebekritika vládne Střední Evropou a hlavním, vděčným, tématem je druhá světová válka. Po Habermannově mlýně nám tak 7 dní v hříchu ukazuje, jak se tu Češi po válce chovali k německé národnosti. A to bez ohledu, jestli se místní k nacistům hlásili nebo ne. Období je to samozřejmě hodně smutné a v obou případech jsem rád, že vzniklo. Jen u Habermannova mlýna je ta filmařská kvalita o pořádný kus větší. 7 dní hříchů má určitě štěstí na herce. Vica a Ondra jsou tu skvělí. Problém ale vidím ve scénáři stejně tak, jako ve zpracování. Tam, kde pan Herz dokázal nepatrnou scénu na vlakovém nádraží natočit tak, že ji mám dodnes v paměti, tak tady je scéna na nádraží natočena tak zmatečně, že nemá hlavu ani patu. Začátek filmu je skvělý. Rozjíždí zřejmý námět, ze kterého je patrné, co se cirka bude dít. V půlce filmu jsem se ale začal letmo nudit, protože hlavní postavy neustále přebíhali z bodu A do bodu B a příběh se v podstatě neposouval. No a na konci filmu přibyla ještě nelogičnost. Speciálně role Schmitzera byla jak ze šestákového románu. Musím říct ,že na tři hvězdy to stačí, ale takový námět by měl být na pět hvězd a měl bych ho mít v hlavě do konce života.(28.8.2019)

  • Enšpígl
    ****

    Velmi povedený snímek zejména kvůli atmoséře a situaci v našem pohraničí, pár dní po válce. Určitě to výrazně ovlivnilo mé hodnocení a tedy i poměrně silný zážitek v kině. Abych řek pravdu na Jana a Agnes a jejich osud jsem se až tak moc nesoustředil, spíše jsem se zaměřoval na jednotlivé povahy a jejich chování, protože tam se emocím zvedala zavora docela slušně. Čemuž přispěli i kvalitní herecké výkony v čele s vynikajícím Ondrou Vetchým. Co bych filmu vyčet je slabší konec a divnej formát ve kterým v kině promítal. myslím si že to nebyl ten klasickej širokáč. Avička Vicička je prostě takový příjemný koťatko za všech okolností.(12.11.2012)

  • Fr
    ***

    ,,CO SE STALO S MOJÍ ÁGNES?“...... /// Bylo nebylo. A Jan podepsal. Bylo nebylo. A válka skončila. Tož tam u nás v horách to bylo jinak než u vás v Práglu…. Ať si kdo chce co chce říká, je to film vo něčem. Téma ,,poválečnýho vyrovnání se mezi lidma“ zase není tak frekventovaný a tady snad (tož aspoň já to tak vidím…) se ani nesnažej tlačit na pilu v tom, abych se rozhodl a soudil (jako co taky – člověka, kterej se stal Němcem, protože to bylo jednodušší, nebo Čecha, kterej Němcům celou válku pochleboval, nebo Němce, co raboval Němce, nebo Rusa, co chránil Němce…). Takže nesoudím. Jen sleduju příběh, kterej se snaží vystihnout okamžiky těch let, vobčas mě nasere, že to chování …, ale vím hovno, jak bych tam tehdy strašil já. A ten závěr – a proč ne. Vicu Kerekes ještě furt naštudovanou nemám, Ondra je prostě Vetchý a navíc zajímavý prostředí s historickou premisou… já bych řek – dobrý! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chcu si zkrátit Urbanem čekání na Körnera. 2.) Pocházím ze Šumperska. Za války jsme tam měli hotel. Nebo les?... /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ *(27.6.2013)

  • Gilmour93
    **

    Že se v některých historických obdobích nehezky obnažily lidské charaktery, na to je potřeba zvát matku Moudrosti, leč Chlumského boj s Urbanovým materiálem skončil smutnou prohrou diváka a já doteď nevím, jestli ty kozy byly české, německé a nebo slovenské.. Ondřeje Vetchého mám celkem rád, ale jeho nepříliš bohatý herecký rejstřík je pro podobné role překážkou (obzvláště když mu scénář hází docela tlusté větve pod nohy)..(24.1.2018)

  • PinokKio
    *

    Zbytečně natahovaná hra na schovávanou (scénáře) a honěnou (v bezkulisách) poválečnými Sudety. Jediný, kdo by opravdu zasloužil vystěhovat za hranice, jen pan režisér Chlumský a to za dokonalé zprznění zajímavého námětu o bezpráví a pomstě na (leckdy) bezbranných lidech ..(28.6.2013)

  • NinadeL
    *

    V Habermannově mlýně nám Herz představil své životní téma a poukázal na proměny lidských povah, které započaly samozřejmě už před válkou a nebyly výsledkem momentální poválečné euforie z potlačené nenávisti. Drama 7 dní hříchů jakoby chtělo tématicky navázat, sudetské téma není doposud zdaleka vyčerpané, ale výsledný film je čirá zoufalost. Školometské poučky, nefunkční rámování, špatně vykonstruovaný scénář... Drama nefunguje, postavy nežijí, hovoří se tu němčinou, která zní jako z přípravky na Německy s úsměvem, v češtině poletují ty fráze jakoby teprve čekaly na povýšení do skutečného tvaru. Roztříštěná ich forma je víceméně k smíchu a ačkoli ambice byly velké a některé postavy mohly současné generaci mnohé vysvětlit, inspirovat ji k zájmu o vlastní minulost, pomyslné váhy se opět vychylují a jediným férovým chlapem z vyšších míst se stává Sovět. Určitým řešením by bylo prožít s hrdiny skutečně jen těch sedm dnů za pochodu během neustálého zmatku, extrémního tempa a nepřerušeného strachu o holý život nebo jim naopak dopřát hutnější prožitky během Protektorátu, aby si k nim divák mohl vytvořit určitý vztah. Toto je jen hybrid, který se nebojí rozvíjet marginálie z manželského života v naprosto nejnevhodnějších situacích a hřeší na stejnou marnotratnost, jakou byly úvodní scény z problematických Lidic. Výsledný rozměr takových detailů je navýsost fatální. ___ Ondřej Vetchý se velmi snaží, ale neodlišuje svou roli od čehokoli, co dělal v minulosti, Vica Kerekes je aktuálně v kurzu, protože má rutinu v odkládání svršků (a tady přídává Chlumský ještě fetiš na výcenásobný pissing) a jediný, kdo tu za něco stál, byl potřebný herec Igor Bareš.(9.11.2012)

  • castor
    **

    Další z černých míst naší minulosti si vzal pod palec stále spíš neznámý scénárista Urban a hlavně televizní režisér Chlumský. V televizi bych asi moc nepřepínal, v kině bych ale nadával. Za války to pro ně ještě šlo, po ní je to paradoxně podstatně horší. Tvůrci se totiž zaměřují na dramatický vývoj v československém pohraničí pár dní poté. Tak trochu (na české poměry zvlášť) podivně neznalým nic nevysvětlují. Tvůrci to přesto zamýšleli v dobrém, výsledek ale drží pohromadě jen poměrně obtížně. Hlavně díky slušným hercům, solidní výpravě, kostýmům, dekoracím i rekvizitám nebo kameře. Problém je v ději, v jeho gradaci. Neustále se prchá, padá do zajetí. Postavy se chovají, no, divně. Chlumský toho u kormidla moc nevymyslí. A voiceover Ondřeje Vetchého je dost rušivým nápadem!! ** až ***, měl bych podporovat tuzemskou kinematografii, ale nějak mi ty tři kusy tentokrát nesedí!!(18.10.2013)

  • Radko
    ****

    Dejovo rozkolísané, často nepravdepodobné a skáčuce z miesta namiesto. Napriek tomu pútavé a zovreté. Podobne protichodné a chaotické boli povojnové časy v pohraničných oblastiach Česko-Slovenska. Ľudia si vymedzovali svoje miesta pri zmene režimov. Lavírovali, obracali kabáty, nosili v sebe dlhé veky skrytú zlosť. Museli však dokázať svoju platnosť, osvedčenie sa autorite, zaručujúcej perspektívny flek v novej dobe. No a popritom si privyrobiť kradnutím. Ono je to v podstate všetko aj dnes, len kultivovanejšie. Ubudlo priameho fyzického násilia, pribudli rafinované zastrašovania. Nemenné ostáva, že na politické hry ambicióznych riťolezov do zadných otvorov práve panujúcej moci a na výčiny im podriadených zločineckých úderiek doplácajú vždy tí, čo s politikou a jej zločinmi nemali nikdy nič spoločné. Film vo vzťahu ku konkrétnej dobe pomerne otvorene ukazuje nejednoznačnosť charakterov víťazov. História im síce prisúdila punc "osloboditeľov", no osobná história ukázala na množstvo kontroverzií, ktoré je potrebné skúmať a nevyhýbať sa ich zaradeniu do oficiálnych historických výkladov.(19.5.2014)

  • Tom_Lachtan
    ***

    Nebýt zcela hrůzných dialogů, mělo by 7 dní možná i šanci být dobrým filmem, jenže to by se Urban nesměl pouštět do scénáře sám a alespoň si nechat pomoct od některého, ze zkušenějších kolegů. Snad jediné, čím se 7 dní zvedá nad úroveň totálního průměru jsou herci v hlavních rolích - Vetchý je tradičně dobrý (ale nechť se na mě nikdo nezlobí, jeho nadávání a nasraná agrese zde vůbec nefungovali, přitom ve Vendetě Vetchý ukázal, že mu ani taková poloha není úplně cizí) a Vica Kerekes zas povinně ukázala svůj hrudník v jinak naprosto, naprosto zbytečné scéně, dál je velká škoda, že Fjodor Bondarčuk (ač jsem četl nějaký ten rozhovor, stále je mi záhadou, jak ho tvůrci do svého filmu schrastili) neměl na natáčení více než dva dny, jeho postava Uvarova by stála za víc času na plátně. Přímo se nabízí srovnání s Habermannovo mlýnem, které v naprosto všech ohledech vyznívá pro 7 dní hříchů nepříznivě, průměr, sice snaživý, ale přesto průměr.(3.8.2013)

  • gogo76
    ****

    "Kto si myslí, že Vici ukáže cici, bude z filmu týždeň v rici..." Trochu poézie som si dovolil...Chlumský po filme Nedodržaný sľub ostal verný vojnovej téme, čo ma teší. Slabšie hodnotenie ma trochu prekvapuje, je to podstatne kvalitnejší film než 80 % súčasnej českej a slovenskej produkcie. Môžme mať výhrady k detailom príbehu- povrchne načrtnuté vzťahy vedľajších postáv, trochu divné chovanie J. Schmitzera - najprv pomáha potom strieľa, monotónnejší dej či trochu zbytočná "pointa" v závere, ktorý skôr sedí thrillerom a nie vojnovej dráme. Cez to všetko sa na to pozeralo príjemne, hudba je nádherná, herci predvádzajú slušné výkony a príbeh ponúka možnosť niečo sa z minulosti dozvedieť. Pre poniektorých bude možno dej málo dramatický, O. Vetchý prakticky celý film hľadá svoju Agnes po horách a domoch, všetko ostatné sú iba nabalené dejové linky. V. Kerekes ktorej prischla nálepka sexsymbol na počudovanie ťahá film sebavedome a hlavne jej postava dodáva filmu silu. Pobavil ma odkaz na Kpt. Nálepku a trochu divne pôsobí dedo a rozprávač príbehu, ktorý má modré oči. Jeho mladšia podoba-O. Vetchý naopak hnedé. Ako sa toto mohlo stať? Tesné, slabšie štyri hviezdy. 70%.(10.9.2013)

  • Hunt
    **

    50%(2.1.2018)

  • Snorlax
    *

    Hovořit o skvělé kameře, protože někdo vybral krásné exteriéry, je troufalost. Podobná, jako hovořit o tom, že film byl napínavý, pokus o dobrodružné drama nevyšel. Vetchého těkání lesem a jeskyní mě nebavilo, natož aby mě napínalo. Ale musím dodat, že Vetchý na svůj věk těká čile a ladně. Tvůrci se sice snažili o rádoby vyvážený pohled, ale já jsem již přesycena filmů o nebohých nacistech, které zákeřně tyranizoval český lid. V tomhle nic nového, ani objevného. Vnady slovenské krasavice mne nezajímají a pánové zůstali zahaleni (v případě Schmitzera bych za to ráda poslala tvůrcům květinové dary), takže ani ta erotická asi polovina filmu mne nezajímala. Půl filmu Kerekesová obnažovala vše, třetinu Vetchý někde pobíhal a zbytek filmu nestojí za zmínku. Hudba mne začala vadit až v samotném závěru, do té doby mne její opakovaní příliš neiritovalo. Abych jen nehaněla, ve filmu je moc hezky zelená tráva.(27.9.2013)

  • Slarque
    **

    Vyzývám všechny (zejména sudetské) archiváře, aby historii chránili před zraky samozvaných scenáristů. Jinak se česká kinematografie z toho svrabu nevyhrabe. Z rámce běžných schémat vypadává snad jen postava sovětského velitele, ale ten se ve filmu mihne všeho všudy třikrát. A trojice slovenských hereček se svlékne. Možná jsem moc náročný, ale pro mne je to na hodinu a tři čtvrtě málo (30%).(17.8.2014)

  • Big Bear
    ***

    Eh, těšili jste se na film, kde vnadná Vica měla mít sedmi denní hřích? Pak budete zklamáni. Sedm dní hříchu pojednává o prvních sedmi květnových dnech roku 1945 v Sudetech. Po odstoupení pohraničí většina Čechů odešla a kdo chtěl zůstat riskoval nemalé problémy od německé většiny a nových přistěhovalců. Situaci mohla usnadnit přihláška k německému občanství, která se však v roce 1945 v rukách rudých gard mění v důkaz o kolaboraci. Vetchý a Kerekes jsou navíc smýšeným párem (což bylo v Sudetech celkem běžné). Ona Němka , on Čech. Chtěli jen zůstat doma na své hájence a on chtěl vykonávat svoji práci co uměl. Tak podepsal. Po šesti válečných letech, které se v horách nad Šumperkem zdály celkem vzdálené však přichází osvobození. Rudé gardy narychlo slepené z partyzánů, dobrodruhů, kolaborantů co náhle otočili i lidí, kteří se jen chtěli mstít či si jen nakrást. Samoty v kopcích tak jsou navštěvovány nejen ustupujícícmi a jídlo kradoucími zbytky německých jednotek, ale i ,,osvoboditeli RG'' kteří dorozkradli co nebylo ukradeno. při tom se vraždilo, znásilňovalo, mučilo - dyť to byli přeci Němci ti domkáři...RG svým způsobem se v některých oblastech (zvláště v pohraničí) chovaly hůře než ustupující jednotky. Vysoce hodnotím námět filmu, tato látka je v našich krajinách stále málo připomínána. Já sohlasím plně s Benešovými dekrety. Ale pokud se neustále zdůrazňují zvěrtva Němců co napáchali v naší vlasti, měla by být připomínána i zvěrstva na Němcích dějící se při osvobozování a následných odsunech. Tím spíše, že se povětšinou děla na civilním německém obyvatelstvu na které byla hozena kolektivní vina. Samozřejmě, i oni často volili Hitlera i oni často za okupace se chovali k našim ošklivě, i oni svým způsobem zatáhli půl světa do války... Ale odsun nemusel probíhat s takovými excesy, jaké kolikrát až v dnešní době vyplouvají s náhle nalezenými důkazy na světlo. Po Habermannově mlýnu zde máme tedy další film s tématikou pohraničí a odsuny... Potud by to vše bylo skvělé. Bohužel nějak jsem u filmu necítil žádné emoce. Kolem ústřední zamilované dvjice se od prvopočátku roztáčí soukolí historických událostí a divák znalý té doby tuší, co vše asi bude následovat. Ale i tak tam ta absence napětí byla. Od druhé poloviny filmu dochází k mnoha hodně kostrbatým zvratům až jsem měl nakonec pocit, že sleduji nějaký dobrodružný TV seriál ve stylu Zdivočelá země... To je velká škoda, potenciál tu byl, prostředí hor krásné, Vica k nakousnutí, ale přesto nic moc... Navíc se mi zdálo, že Vetchý chvilkami přehrával, což ale mohlo být i tím, že mezi ostatními herecky ,,vyčuhoval'' z řady. Celkem 2 ukradené stříbrné příbory, za námět přidávám třetí. * * *(3.8.2013)

  • triatlet
    **

    Zajímavý námět, ale zpracování mě emočně nepoznamenalo. Charakteristika postav je povrchní. Chvílemi mi přišlo, že dvojice utečenců je na výletě a schovávají se před okolím.(20.5.2014)

  • dopitak
    ****

    Škoda, škoda, škoda. Tohle je pětihvězdičkový potenciál, zazděný technickým zpracováním a některými detaily, všechno může jít na vrub pana režiséra. Tak předně, jestli tohle někdo nominoval na cenu za kameru.... Kamera je příšerná, pokazila technický dojem. Kde byl polodetail, měl být polocelek, kde byl záběr přes rameno, měla být nasnímána postava. Už první záběr s nájezdem jeřábu napoví, že tudy cesta nepovede. No a pak ty detaily (díry ve scénáři). Hlavně to, že puška namířená od těla nemůže nikdy střelit do člověka, který jí u toho těla drží. V okamžiku, kdy revolucionáři organizovaně odvádí Němce za hranice, asi nikdo s puškou v ruce nebude běhat po horách, aby chytal někoho, kdo možná někde dvacet kilometrů daleko utekl. Sice mám ve znalosti Zdivočelou zemi, ale tam příběh začíná až osidlováním, takže přiznávám, že o násilném stěhování toho zase tolik nevím, všechno mi to ale přišlo dost přehnané, přehnaně informované, a až moc dobře organizované. Pokud se pohybujeme po časové ose jednoho týdne, těžko by obě strany měly takový přehled. Vůbec jsem nepochopil motivaci postavy Jiřího Schmitzera na konci, ale naštěstí to nebylo zásadní. S kulisami jsem spokojený, ale asi jsem z dějepisu dost zapomněl, fakt bylo v roce 1938 na sever od Hanušovic a Ostružné Německo? Čekal jsem, jestli Vicu zase svlíknou, a vono jo - sice zbytečný, ale krásný záběr. Hrozně těžké hodnocení, kolísá to od dvou do pěti.(3.8.2013)

  • Katullka
    *

    Sedm dní a nebo víc? Mám pocit, že všechny filmy s Vetchým by měly být z principu cenzurovány. To by se taková kremace filmů někdy hodila. A nebo ne? Ovšem epický flashback hlavní sexbomby Kerekes byl tak monstrózní, že mi málem upadly kalhotky. No joooo. Vono ten Herz nebyl tak kůl, jako Chlumský (Kdo že to je?!). A proto tagy: láska, les, násilí, smrt a přeci i vojáci! Všichni si přejí aby tam byly lepší dialogy, aby to už skončilo.. aby coby.. 5 hvězdiček. Jedna hvězda pro potenciál.(31.8.2013)

  • Kimon
    ***

    Vždy, když je politicky vypjatá doba a zvláště byla ta poválečná, vylézají " z děr" na povrch lidské zrůdy a hyeny. Jsou bezcitné, bezcharakterní, násilnické, sobecké a chamtivé. Tak to bylo, je a bude. Nejsou to zvířata, ale zrůdy. Zvířata totiž zabíjejí pouze z hladu nebo pocitu ohrožení. Samotný vznik tzv. Revolučních gard dal bohužel příležitost těmto lidským zrůdám skrýt svou kolaborantskou činnost za fašistické okupace a naopak nekompromisně "projevit" loajalitu nově nastupujícímu režimu a přitom se ještě řádně napakovat. K samotnému filmu jen tolik: některé scény byly opravdu zbytečně dlouhé, některé okamžiky díky nesrozumitelným dialogům nesrozumitelné.(24.1.2018)

  • ivishka
    **

    Když jsem slyšela či četla o tomto filmu, tak mě popadl docela příjemný pocit očekávání něčeho minimálně skvělého. Jenže jak jsem se spletla, když jsem místo tohoto slibného námětu viděla pouze neustálé a mnohdy i docela nesmyslné hry na kočku a myš, v podobě prchajících Němců či poněmčených Čechů. Postsynchrony u nadabovaných postav mi nějak dobře neseděly, (ale možná jsem trochu hnidopich) a to asi jako v každém v poslední době natočeném českém válečném či poválečném filmu. Naštvalo mě neustálé vyvolávání hlavní postavy, kterou hraje Ondřej Vetchý po jeho ženě. Kdybych alespoň pocítila nějaké hlubší propracování příběhu, jistě by si film zasloužil hodnocení lepší.(31.5.2014)

  • JayZak
    **

    Film mi připadal docela slibný, má to kvalitního Ondřeje Vetchého, leckdy neotřelou kameru a poutavý příběh. Do háje to ovšem poslaly některé nepravděpodobné či naroubované situace ve scénáři a především naprosto nepochopitelný zvrat na konci ála končíme čtyřikrát za sebou. *Možné SPOILERY* Naprosto nechápu motivaci Schmitzerové postavy, a proč na konci jednala tak, jak jednala? To se rozhodl být osamělým desperátem Sudet? To se to nakonec opravdu mělo jmenovat Sudetenland, nejlépe "Schmitzerův Sudetenland". Obávám se, že tuto zmrvenou scenáristickou linku nenapraví ani dodatečný střih (po viděné první verzi na LFŠ '12), mající napravit parodicky vyznívající konečné scény.(12.8.2012)

  • Terva
    ***

    CITÁT - Vzpomínám na svou ženu, jako by to bylo dnes........... Tohle je jistě zajímavý snímek s dobrým hereckým obsazením, ale já tyhle dramata moc nemusím. Bylo to celkem smutné.(10.1.2015)

  • roswelll
    *****

    Velice silný a dojemný příběh. Pan Vetchý a slečna Kerekes ve svých životních rolích ztvárňují sílu lásky v těžké, poválečné době.(3.1.2018)

  • Tommassi3
    **

    "Hlavně, že ta svinská válka skončila.."(25.4.2016)

  • Paxxx.cz
    **

    Na českou tvorbu asi nadprůměr navíc s doborou hereckou sestavou, ale mě to přišlo jako hodně velká slatanina, kde se běhalo po horách sem tam se něco stalo a člověka asi nejvíce překvapí nelogické chování některých postav (Schmitzer). V porovnání s Habermannovým mlýnem hrozně nezáživné a nezajímavé, škoda docela zklamání a pro mě 4/10 .(30.3.2015)

  • Historik
    ***

    Nechme stranou to, jestli se v pohraničí po osvobození děly nějaké nepravosti. Pokud jse o samotný příběh, způsob jeho vypravování, schopnost diváka zaujmout, vtáhnout ho do děje a "přinutit" spoluprožívat osudy filmových hrdinů, tady tvůrci vyloženě zklamali. Je to podivně zabitý film, ve kterém se postupně veškeré emoce vytrácejí a divák si přeje jediné - aby už to nějak skončilo. Tři hvězdy dávám za námět. Ale zklamaný z výsledku jsem velice. 50%(1.7.2013)

  • blackrain
    ***

    Tenhle film drží nad vodou hlavně herecké výkony jak hlavních postav, tak i těch vedlejších, i když ty hlavní jsem brala jen jako průvodce jednotlivými událostmi. To bylo velmi zajímavé. Ale pořád jsem se nemohla zbavit pocitu, že mi něco chybí. Film upoutal moji pozornost hned od začátku, ale ke spokojenosti mi to nestačilo. Škoda, tohle téma mě hodně zajímá a přitahuje.(28.12.2013)

  • dom156
    ***

    Jo tak tenhle žánr nám jde, období kolem druhé světové války máme v malíčku jako nikdo. Bohužel to zas taková bomba není, hlavně přílišný počet postav a rozháranost mě vede k doměnce, že se to šilo rychlou jehlou. Musím zase pochválit jak krásné záběry krušnohorské krajiny, která pohladí člověka po duši. Dlouho jsem uvažoval jaké dám hodnocení a nakonec jsem byl přísnější a zvolil jsem nižší hodnocení, přesto vše mírně doporučuju.(18.9.2015)

  • Tryskomyš
    ****

    Byla to hodně špatná a těžká doba. Kdo to neprožil, nemůže vědět jaké to je.(22.7.2014)

  • petrsv
    **

    Nějakou informační hodnotu film má, ale je potřeba znát více souvislostí a historických faktů, jinak může divák získat mylný dojem o poválečných událostech v pohraničí. Občas je to takové přeplácané, těžko říct, proč takový záběr ve filmu vůbec je, jindy se děj neskutečně vleče. Korunu tomu nasazuje závěr v titulkách o jakémsi věnování (komu, proč, těžko říct) a věta: "Nikde jinde v Evropě podobné území neexistuje". To jako vážně? To se tvůrci nenamáhali zjistit aspoň základní fakta o změnách v poválečném uspořádání Evropy? Máme k dispozici více informací a i přesto nedokážeme natočit film o nedávné historii.(9.6.2016)

  • topi
    *

    To snad ani není možný, že takové temné téma z poválečných Sudet dokáže režisér Chlumský zprznit tak, že nad tím zůstává rozum stát. Co taky můžeme očekávat od tvůrce prachbídných zhovadilostí jako je Ordinace v Růžové zahradě nebo Ohnivé kuře. To jsem si měl uvědomit hned, když jsem se na film chtěl podívat. Režisér bez talentu a citu pro dané události z toho udělal debilní kovbojku, kde postavy pobíhají sem a tam, hledají se navzájem a jednají naprosto nesmyslně. Děravý a odfláknutý scénář postrádá jakoukoliv logiku a střih zběsile przní scény, které přestávají dávat smysl, zejména od druhé poloviny to dostává takové trhliny, že jsem nechápavě kroutil hlavou. Herci velká nuda nebo katastrofa, Vetchý pořád dokola hraje stejné výrazy, důvěryhodnost je vzdálená na míle daleko a Hylebrant přehrával až hrůza. Někteří herci jsou předabování a celkově zvuk stojí za starou belu, postsynchrony jsou příšerný! Hudba taky žádná sláva. Nějaká atmosféra je ta tam, rekvizity v podobě dnešních půllitrů nebo jiných nepřesností rozhodně na věrohodnosti nepřidávají. Celkově je to podobné Herzově Habermannovému mlýnu, jenže ještě horší kategorie. No jo, scénář dělal ten samý člověk. Takže jak někde zase uvidím pod filmem podepsáno jméno Chlumský nebo Urban, obloukem se vyhnu jeho sledování. To samé bych doporučoval divákům, kteří od filmu čekají nějaký smysluplný příběh a ne jen plytkou rutinu bez sebemenší invence. Jednu hvězdu dám za pár pěkných záběrů šumperské krajiny.(27.8.2019)

  • kaylin
    **

    Je vidět, že se snímek snaží upozornit na celkem komplikovanou dobu. Je pravdou, že těsně po válce se Češi chovali skutečně jak bestie. Nechci to chování omlouvat ani kritizovat. Nezažil jsem dobu, nezažil jsem válku. I když si myslíme, že víme, jak bychom se zachovali, s jistotou to nevíme nikdy, pokud se nám to skutečně nestane. Ale místo toho, aby tvůrci filmu natočili něco skutečně silného, děsivého, odrážejícího dobu a jednotlivé události, ať už z toho, nebo onoho pohledu, rozhodli se o podivnou romanci na pozadí historických událostí. Žádný odraz doby, žádná snaha o vysvětlení, ale prostě jenom snaha jednoho muže zase vidět svojí ženu. V tomhle případě poměrně úsporné herectví většiny aktérů příliš nefunguje. Kam se sakra poděly emoce?(3.1.2014)

  • salalala
    ***

    Tak kriticky jako někteří kolegové bych to neviděl, žádná sláva to ale není. 7 dní hříchů zklamává zejména po scenáristické stránce - příběh bohužel nedrží u sebe a mění se ve sled tu více, tu méně zajímavých epizod, v nichž většinou někdo odněkud někam běhá. Ani motivace postav není úplně jasná a ač se všichni herci (nebudu je tu rozepisovat, protože špatný výkon ve filmu opravdu není) snaží, seč jim síly stačí, někdy prostě nemají co hrát. Závěrečný zvrat, který je zbytečný a nevysvětlený, výsledek hodně sráží dolů. Pokud se ale snímku nedá něco upřít, jsou to poměrně dusná atmosféra, místy až depresivní, a nádherné scenérie hor, které jsou opravdu uchvacující. Poměrně mi tu fungovala i hudba. Je opravdu škoda, že tak závažné téma je zpracováno takto rozpačitě, protože to potenciál mělo. Škoda, že to nevyšlo. Musím zůstat u průměru a dát 50%.(18.10.2012)

  • Dannysek4U
    **

    Tisic ovci uslapalo vlka... a tady, v tomhle televiznim horku, nefunguje prakticky vubec nic. A navic jsem se nedozvedel to hlavni - jestli je Vica Kerekes fakt herecka nebo ne. Tak nejak ji zapomneli dat sanci. Co dodat: Pane rezisere, Vam to jako takhle staci????? 30%(17.10.2012)

  • Hennes
    ***

    Pro mě zcela jasných 50%. Téma ožehavé a již mnohokrát zpracované, nedosahuje určitě vrcholu, ale ani není totálním odpadem. Herecké výkony určitě podržely film na lepší úrovni, i když vykreslení jednotlivých postav není zcela jasné. Scénář není tím nejlepším z filmu a bohužel i celý závěr je tak trochu "mimo". Jedná se, ale o skutečný příběh a jistě to bylo období nelehké, tím spíš lituji ty, kteří to zažili a tento snímek zkouknou.(4.11.2012)

  • kinderman
    *

    Pod slupkou kontroverzního námětu zbyla realizační bezradnost, film je nesoudržný a zmatený a divák se jen ptá, kdo se na tom fiasku podílel největší měrou. Potěšit může pravděpodobně jen mého psychicky nepříliš stabilního souseda, který si popisované události nepamatuje (protože na něj rodiče v té době ani nezadělali), což mu ovšem nebrání dopouštět se občas (většinou když televize tuto neblahou historii nějak připomene) hlasitého hanobení národa vykřikováním nejrůznějších variací slovního spojení "-píííp- Češi". Takže pokud bude mít "svůj den", máme se na ulici nač těšit...(19.5.2014)

  • Mefistofelle
    ***

    Film je tématicky blízký Habermannovu mlýnu, ovšem zdá se mi, že pozornosti českého diváka poněkud uniká. A ono se není co divit, vyvolává o poznání méně emocí než jeho slavnější brácha. A to i přesto, že ukazuje prakticky to samé, tedy sviňské chování a násilí na nevinných. Možná je to nepřesvědčivými hereckými výkony (Vetchý se moc nepředvedl, o jeho filmové manželce německého původu se dá říci to samé) nebo tím, že se obtížně vžívá do postav, o kterých vlastně vůbec nic nevíme kromě toho čí je kdo příbuznej a na jaké straně barikády stojí. Rozhodně to ale není špatný film, do průměru se vejde celkem pohodlně.(4.3.2014)

  • Estrellita
    ***

    Jasně, není to úplně film té nejvyšší kvality. Pan Vetchý se ale ukazuje coby charismatický herec a dává mi záminku oblíbit si ho ještě víc... a tu bláznivou slovenku mám z nějakého nepochopitelného důvodu taky ráda. Jinak ale, ačkoli nemám vůbec ráda Němce, jsem ráda, že se taky konečně objevil film, který to nacionalistické šílenství ukazuje i z té druhé stránky. Můžeme vidět v pravém světle, jak se ta agrese a národnostní útlak a nenávist jako mávnutím kouzelného proutku přelily z jedné strany na druhou. 60%(14.9.2013)

  • Riley
    ****

    Dívím se tak nízkému hodnocení, ale snad to bude tou nesestříhanou verzi, protože mě film opravdu mile překvapil a jsem tedy ráda, že jsem se nenechala odradit. Českých válečných, poválečných a komunistických filmů je z poslední doby požehnaně a jednomu to už pomalu leze krkem, nicméně 7 dní hříchů mohu srovnávat jen s Habermannovým mlýnem (tohle téma totiž ještě tak ohrané není) a ač byl Habermannův mlýn o špetku lepší i ze 7 hříchů mi bylo značně šoufl, možná i víc šoufl. Tady si to kazí jen ten pitomý konec. 70% (a to jen proto, že Ve Stínu ode mne dostalo taky 4 hvězdy, ale přeci jen bylo o kapku lepší).(2.11.2012)

  • Doudis19
    *

    Rozepisovat se o všech věcech které za nic nestály, ať už lacinost exteriérů, fádnost režie i kamery, nezajímavost děje, nesmyslně našroubované zápletky, neschopnost v chování postav nebo i roztomile odzbrojující snaha o vyloudějí slziček, by bylo stejnou ztrátou času jako sledování tohoto nesmírně nudného a kvalitativně až popudivého díla.(9.11.2012)

  • bourec
    **

    Tahle doba,a tohle prostředí byly vždycky vděčnou rekvizitou pro solidní filmy.Bohužel to co spoustu filmů podobnýho ražení zdobilo,tak tady není.Marný obsazení,ne úplně dotažená atmosféra tý doby,a navíc to chvílema ani příběh nemá.Prostě je vidět,že Chlumský je jen průměrnej rejža z tv.40%.(11.8.2013)

  • zette
    **

    Krasna kamera a jeste lepsi hudba Borise Urbanka, ktera je ozdobou celeho filmu. Jednotlive herecke vykony jsou na dlouhou diskuzi, podle me byl nejlepsi Mokos a Bondarcuk. Cely film ale nekompromisne tahne dolu scenar, stejne spatny jako Urbanova prvotina, zfilmovana Rencem, Na vlastni nebezpeci.(8.9.2013)

  • venison
    **

    Příběh by to byl dobrý a zajímavý, kdyby nebyl tak plochý, měl atmosféru a herci svým postavám vdechli více života.. Film je stavěn na spoustě chronologicky zachycených scén, které postrádají jakékoliv dialogy, natož aby měli hloubku.. Charaktery postav se zběsile mění, aby divák bádal, ale ten nebádá, pouze se hluboce nudí.. Drama bez dramatických scén.. Ondřej Vetchý je dobrý herec, ale takového ňoumíka by zahrál každý, takže jeho talent prakticky nevyužit.. Vica Kerekes tam byla pouze na koukání.. Annu Šiškovou jsem takhle nepřesvědčivě hrát snad nikdy neviděla.. Jediná opravdu zajímavá postava je týpek ztvárněný Jirkou Schmitzerem, ale ten to svými pár minutami opravdu nezachrání..(5.8.2013)

  • dr.fish
    ****

    Srovnávání s precizností Habermannova mlýna se asi nelze ubránit, ale netvrdil bych, že by šlo až o takový průšvih. Film drží pohromadě a Vetchý spolu s dalšími hvězdami ho zkušeně táhne do finále. Místy mi to trochu připomnělo Želary. Takže možná ne originální, ale rozhodně důležitý počin k tématu, ke kterému budeme všichni ještě hledat cestu a stanoviska. 80%(25.9.2013)

  • Nach
    ***

    Průměrný snímek s kvalitními herci. Tak bych charakterizoval 7 dní hříchů. Vcelku neoriginální zápletka je zde podána docela nezajímavou metodou skrze výborné herce. Ondřej Vetchý, Jiří Schmitzer, Igor Bareš. Ti všichni zde hrají na výbornou. Problém je v samotném scénáři, který tak kvalitní již není. Ve výsledku tedy tento Česko-Slovenský projekt musím hodnotit třemi hvězdami. A to jich dosáhl fakticky jen o fous. 60%(3.5.2015)

  • laik_60
    ***

    tak nejak divne spackaný scenár, a a nech sa na mňa vetchy nehnevá, ale na tak dramatickú rolu jednoducho nemá ksicht. JA som v nom furt videl futbalistu a nie za,miluvaneho horara :((4.5.2015)

  • Bobik9
    **

    Nic extra se nekonalo. Chvilku Vetchý a Kerekeš utíkají a chvilku zase ne. Nebylo to vyloženě špatné, ale příběhově nemastné/neslané. Čekal bych od podobného tématu větší emoce, větší nenávist. Trochu víc začernit ty záporáky a vyzdvihnout ty klaďasy. Dalo se z toho vytřískat víc.(24.5.2016)

  • Martin741
    **

    Reziser Joiri Chlumsky /Spunti na Vode/ nie je moc schopny reziser, skor len taky rutiner, ruky si moze kludne podat s Magnuskom a je len o level vyssie nez Karel Janak. Tuna natocil podpriemerny film - tematicky silny to jo, ale vyzdvihovat film len kvoli slusnej kamere a nadhernym exterierom sami prieci. Plane dialogy, odporne kulisy, slabe herecke vykony - to su hlavne atributy, ktore tahaju film do podpriemeru. Nie som vystudovany filmovy teoretik -elitar, namiesto filmovej teorie sa venujem hlavne filmarskej praxi. A filmovu teoriu som tu spomenul preto, lebo nerozumiem vystudovanym filmovym teoretikom - niekedy nadhodnotia take filmy, ze mi az rozum stoji. Pochopim u Velikanov -Lars Von Trier -- ale nepochopim nadhodnocovanie dalsich filmov /Holy Motors povedzme/. Fakt nieco pre vystudovane filmove teoretiky -elitary : nuda xmrti. 25 %(26.6.2018)

  • carlos 2010
    **

    Sudety v nudnom opare.(4.9.2017)

  • kocik1
    *

    Bývalas Ágnes jak mladý víno, při prvním polibku se každej zpil....., jenomže Agnes, tak mizernej scénář, ten tenhle film úplně potopil.(11.2.2018)

  • HonzaBez
    ****

    Docela mě překvapuje nízké hodnocení tohoto filmu. Téma, které tento film zpracovává je bolestné a silné. Je proto moc dobře, že takový film vznikl. Vůbec přitom nevadí, že jde po Habermannovu mlýnu o druhý podobný počin. Oba filmy zpracovávají toto téma trošku jinak a vzájemně se doplňují. Zatímco v Habermannově mlýnu se většina filmu věnuje popisu osudů lidí za války a na základě toho ukazuje na absurditu poválečného osudu mlynáře Habermanna, v tomto filmu se o osudech lidí za války dovídáme jen zprostředkovaně formou určitých náznaků O to více prostoru je zde věnováno vykreslení bolestné poválečné doby. To že se většina filmu točí kolem útěku Agnes a jejího muže je sice pravda, ale s ohledem na závěrečnou pointu filmu, tomu lze rozumnět. Člověku totiž dojde, proč byla Agnes zvláště pro jednu konkrétní postavu natolik nepohodlná, že potřeboval stůj co stůj zabránit jejímu setkání s manželem. Druhá věc je, že i přes trošku jednodušší scénář jsou ve filmu dosti silné momenty, velmi dobře vykreslující atmosféru tehdejší doby. A pak je zde ještě velmi zajímavá a tajemná postava Němce v podání Jiřího Smitzera, u nějž se od začátku ptáte, co je vlastně zač, že spolupracuje s členy revoluční gardy a když se to v závěru dozvíte, docela Vám to vyrazí dech. Dost jsem přemýšlel, zda dát filmu tři nebo čtyři hvězdičky, ale zvláště s ohledem na dobře vypointovaný závěr filmu dávám hvězdičky čtyři.(16.11.2012)

  • Johnny.ARN
    ***

    Napadlo ma, existuje ešte nejaký česko-slovensko-maďarský herec, ktorý sa vo filme nevyspal s Kerekeš???? Tak aký dobrý bol začiatok, tak taký zlý bol koniec. Ťažký film, ktorý som ja osobne asi nepochopil po prvom pozretí. Postavy majú svoju mytológiu, s ktorou nie sme úplne presne oboznámení a je problém pochopiť ich konanie. Najmä Schmitzer ma zmiatol totálne. Chlumský vie robiť s hercami, kamera bola taktiež výborná, atmosféra sa držala celý film, ale ten scenár. Neprirodzené dialógy, umelo rozťahané a nudné. Chcelo to možno trochu viac akcie na oživenie Čo sa týka hercov, tak Vica aj Ondrej skvelí. Tématika zaujímavá, výprava tiež, škoda zlého scenára. 3 z 5(14.9.2013)

  • zdenny
    ****

    Toto je faktické dvojče „Habbermannova mlýna“ s tím rozdílem, že tento film se mi líbil víc. Pro mě osobně ještě víc než ostatní filmy s tématikou odsunu sudetských Němců obnažuje nejen povahy jednotlivých postav, obnažuje také charakter českého národa jako celku. Tato národní faleš, bosáctví a kolaborace se ještě hlouběji umocnila ve čtyřicetiletém období komunismu a, bohužel, trvá dodnes. Co se oné doby týče, chápu, že Češi právem Němce nenáviděli. Ale myslím si (a věřím tomu), že největší kopáči do německých zadnic byli ti, kteří s nimi za války spolupracovali. Co se filmu týče, je to jedna velká honička po jesenických lesích – podobně jako v horrorech s tématikou lovení lidských obětí v lese. Jenže, pokud je divák dostatečně citlivý, zde se nejedná o samoúčelnost. Zde je dokonale vyobrazen totální zmar člověka, který nikdy nikomu nějak zvlášť neublížil. Jen přijal německé občanství proto, aby mohl dál žít a pracovat tam, kde to měl nejraději. Teď mě budou mít čeští rádoby vlastenci také za kolaboranta. Jenže titíž vlastenci si nasazovali červené pásky revoluční gardy, aby mohli vyrabovávat a poté vypalovat domy, znásilňovat ženy a ponižovat muže. Titíž na konci války udělali na samotném konci války tzv. pražské povstání. Ti, kteří jsou po bitvě nejvíc slyšet, zatímco v průběhu stejné bitvy byli zalezlí jako krysy. Velicí nacionalisté, kteří se dobrovolně vydali z německý rukou do rukou sovětských. Náš národ toto pohunkovství v sobě má hluboko zakořeněné a já nevidím šanci, že by se to někdy změnilo.(13.1.2014)

  • sator
    **

    Hezká krajina a slušný Bondarčuk...(22.8.2013)

  • Eleanor05
    *

    Strašně špatně natočené a téměř srovnatelně i zahrané. Jediní dva herci, kteří byli přirození, byli Igor Bareš a Jiří Schmitzer.(12.6.2015)

  • Gogen
    odpad!

    ...každý režisér by měl mít povinný profesní řidičák a za každý prohřešek body dolů ... po tomto filmu by se p.Chlumský musel hodně snažit, aby se nevybodoval ... chování postav je tak nesmyslné a účelné snímku, že mi z toho ještě teď běhá mráz po zádech ... atmosféra veškerá žádná, jediné co se snaží jakouž tvořit je hudba ... dialogy hloupé až stupidní ... a tak jediné co by stálo za povšimnutí je kamera, ovšem záběry na úly si raději prohlédnu v přírodopisném dokumentu ... a historická výpověď .... bez motivů, příčin a následků je prakticky nulová ... jediná motivace je lidská zkaženost ...(17.7.2013)

  • strelenaL
    **

    Trochu zamotaný scénář mi dělal problém. Čekala jsem od příběhu víc, protože události z českých dějin mě zajímají. Příběhy o skutečných událostí se točí hodně, akorát ne všechny vás zaujmou svým pojetím.(20.6.2014)

  • herr_carter
    *

    Tady si chtěl někdo hrát na poválečný film, bohužel mu z toho vyšel jenom nic neříkající guláš, který ve snaze udělat zajímavou zápletku vytvořil tak akorát.....guláš. Přitom prvních asi 15 minut vypadalo nadějně, pak už to šlo nenávratně do sraček..............moje hodnocení = 2 z 10.(26.9.2014)

  • Georgex
    **

    Myšlenka dobrá, zpracování nikoliv. Problémem ani tak není to, že film působí hrozně lacině, jelikož chápu, že tvůrci museli mít velké problémy se získáváním financí, přestože téma poválečných Sudet by si pořádný a vysoko rozpočtový film zasloužilo. Zásadním problémem je to, že si tvůrci lépe nevyjasnili, v jakém žánru a zejména z jakého pohledu chtějí film natočit a nepřizpůsobili tomu lépe scénář. Takto to bohužel působí jako narychlo splácaný mišmaš, který chce odvyprávět vše, ale ve skutečnosti neřekne nic a tím pádem veškeré dramatické snažení tvůrců padá vniveč, čemuž nepřidávají ani nepřesvědčivé výkony všech zúčastněných herců, včetně Ondřeje Vetchého. Moje hodnocení 50%.(8.4.2016)

  • Pavlík
    ***

    29. 06. 2013 (169.); Sudety po 2. světové válce nebyly idylickou částí Československa(1.7.2013)

  • ghatos
    ***

    Řekl bych, že to je podhodnocený snímek. Prostředí a zápletka jsou celkem atraktivní. Vetchý si hraje to svoje a zbytek nezaostává. Pěkné obrazy, kamera...určitě to patří k tomu lepšímu, co u nás vzniklo v roce 2012. Celkový kritický pohled na odsun u všech národnostních skupin má svou cenu. 65%.(1.12.2013)

  • koog
    **

    Vizuálně krásný film, velmi dobrá kamera s několika opravdu povedenými záběry. Ovšem zkázou tohoto filmu je děravý scénář, špatné dialogy, nesmyslné chování postav. Celé se to tak podivně vleče bez většího smyslu. Vztah mezi dvěma hrdiny není moc uvěřitelný, chybí tam jiskra. Škoda.(1.11.2012)

  • bari68
    ***

    Sudety, povojnové obdobie,Partyzáni, Nacisti....... týchto námetov už je tuším v našej kinematografii mraky a ,,7 dní hříchú,, nie je ničím výnimočné. Zápletka bola zbytočne o trochu viacej zamotanejšia než by bolo treba a ani na spádu a plynulosti deja to nemalo plusový efekt. Spokojnosť sa dá hovoriť o primárnych hercoch Vetchý- Kerekes.(4.8.2013)

  • jefff
    ***

    Atmosféra dobrá, ale režijně to kulhá na obě nohy. Mrzí mě, že nebyly lépe prokresleny postavy, alespoň natolik, aby si k nim divák mohl vytvořit nějaký vztah. Takto mě dění filmu nechávalo chladnějším než by bývalo mohlo. Druhým problémem je podivně uspěchaný konec se zvraty, který nepůsobí věrohodně a nic víc než pokrčení rameny nepřináší. Téma je sice opravdu zajímavé, ale zpracování to pokazilo. Škoda.(26.4.2015)

  • ondrula
    *

    Tenhle film je naprosto klasickou ukázkou toho, jak Češi neumějí točit historická dramata. Existuje přirozeně několik málo výjimek (Sekal), ale 7 dní hříchu mezi ně tedy rozhodně nepatří. Padesátiletej Ondřej Vetchý, kterej hraje mládence na ženění, to taky zrovna nevytrhnul. Rvačka na jeho svatbě, kde dostane do držky od nějakýho chcípáka, působí krajně nevěrohodně. Vica Kerekes stvrdila mou teorii, že krásky ze Slovenska jezdí do Čech jen vystrkovat nahej zadek - scéna, ve který Kerekes ukazuje cecíčky při koupání v potoce, je natolik samoúčelná, že vzbuzuje otázky, zda jí producent neobsadil jen kvůli tomuhle. Nejstrašnější ale je, jak jsou jednotlivé herecké výkony amatérské, nevěrohodné a až nechtěně komické; například banda partyzánů jde po silnici, proti nim jede vojenskej náklaďák nacpanej Němcema v uniformách a všichni se splaší (všimnou si toho druhého a namíří zbraně) teatrálně až tehdy, když jsou asi tři metry od sebe. Ještě horší jsou nevěrohodně naaranžovaný scény; tak například vyrabovaná samota vypadá tak, že má různé vybavení interiéru poházené úplně po celé zahradě - že by se ale chtělo někomu táhnout se s těžkým křeslem desítky metrů od baráku a pak ho tam povalit, to je přeci blbost. Podobných pitomostí je film plnej. Výborný taky je, jak jsou slovenští herci předabováni; strašně v postsynchronech bije do očí, že otevírají pusinku úplně jinak než podle toho, co říká dabér. Mimochodem, možná proto, že film měl nízký rozpočet, byli i do rolí Němců obsazeni Češi či Slováci, jejichž primitivní česká výslovnost je dost poznat. Ve filmu je tolik dalších nedodělků a průserů, že se mi je ani nepodaří všechny vyjmenovat. Například buran v lomu střílí na psa, ale z nějakého záhadného důvodu se místo střelby ozve nějaký komický pazvuk a buran se dokonce ani nesnaží zahrát, že jako vystřelil. Igor Bareš se snaží působit autoritativně, ale jelikož neumí hrát, tak třeba při gestu úderu pěstí do stolu působí spíš uboze. Přirozeně je amatérské i maskování; podřezaný herec má na krku namalovanou nějakou barvičku ve stylu "ono diváku dojde, o co nám přibližně šlo." Němky, které se v lese schovávají před rabiáty, přidušeně zakašlou a chlapi v jedoucím (řvoucím) autě, kteří jsou od nich asi 200 metrů, je slyší. Za poměrně dost pitomý považuju i nápad distributora nedávat filmu název Sudetenland - že prý by mladí diváci nevěděli, co to je (??) Tak přestože si o mladých vesměs také myslím, že jsou to ignoranti, nemyslím si, že by je název 7 dní hříchu nějak zvlášť mohl uchlácholit; takovej puberťák samozřejmě nejdřív koukne na ČSFD a když shledá, že je ten film dle hodnocení sračka, tak pak teprve na něj nepůjde do kina.(26.5.2015)

  • Disease
    **

    Škoda, že si tvůrci lépe nerozmysleli, co vlastně chtějí točit. Podobnost s Hebermannovým mlýnem není čistě náhodná.(7.9.2015)

  • Autogram
    ***

    Ide o celkom iné hriechy, ako by sa čakalo podľa názvu a podľa obsadenia Vicy Kerekes. Ľudská zloba počas vojny nemala hranice na žiadnej strane hranice a svoje hriechy si občas, aspoň vo filme, pripomenie každý národ. Len škoda, keď je to takto zle zrozumiteľnou formou, keď som si niektoré obraty musel v polovici filmu overiť z iného zdroja. Film mi odpovede, ani náznaky nedával, len som sledoval naháňačky po lese, a to, ako Honza nikdy nebol v správny čas na správnom mieste. V téme bol Habermannov mlyn celkom iná liga, tu sú to len slabé tri hviezdy. –––– Hezky si tu žijete. Máte německou ženu, žijete v německém státě, pravděpodobně máte i německé kozy. Vy sám byste měl být Němec. Vyplňte to, a máte po probléme.(25.4.2016)

  • NeosinneR
    **

    [38. Letní filmová škola Uherské Hradiště 2012] Miestami celkom brutálne, celkovo však nezáživné. Samozrejme nemohla chýbať nahá scéna, bez toho sa už asi žiaden český film neobíde. Majú 3 mesiace, aby s tým niečo spravili. Snáď sa po premiére na LFŠ poučili, že to nie je to pravé orechové.(29.7.2012)

  • Gogo333
    **

    Zklamán, čekal jsem víc. Film je docela natahován a nudí. Herci kromě Vetchýho a Kerekes a možná ještě dvou dalších mi tam vůbec neseděli a špatně se na ně koukalo. Navíc jejich hraní mi taky nepřišlo nějak úžasný. Koukal jsem na to hlavně kvůli právě Vetchýmu a Vice, ale ani ti tomu moc nedali. 45%(4.8.2013)

  • Ollie235
    **

    Nemohu se zbavit dojmu, že česká kinematografie začíná být poněkud jednotvárná. A nejde ani o témata (koneckonců odsun Němců zase tak obvyklý na filmových plátnech není), ale zejména o provedení. Samotná neustálá snaha o vytvoření kvalitního dramatu s historickým nádechem mi vůbec nevadí, ba naopak. Problém je v tom, že na to jdou všichni takřka stejně. U 7 dní hříchů tomu bohužel není jinak. Námět je výborný, ale zase chybí kvalitnější scénář. Nešel jsem do toho s tím, že bych celou dobu seděl zařezaný napětím do sedačky, ale rozhodně jsem doufal, že se nebudu nudit a místy si dokonce ťukat na čelo kvůli naprostým blbostem, kterých tento snímek nabízí hned několik. Dalším obrovským problémem pro mě byla hudba - chtělo to opravdu něco jiného než jednoduchou opakující se melodii, znějící jako z béčkových kriminálek, vysílaných na Nově. Jediné co drží film jakž takž nad vodou je výborně vytvořené prostředí, místy věrohodná atmosféra a solidní herecká sestava v čele s výborným Vetchým. Škoda, mohlo z toho být něco víc.(6.11.2012)

  • netahlo
    *****

    Jsem ze Sudet, mam rad ten kraj a nedam na nej dopustit. Ano, ten film ma chyby, ale tentokrat hodnotim srdcem. Vetchy. Bares, Schmitzer tradicne skveli. I Vica ukazala, ze hrat umi. Krasna priroda, vyborna hudba a slusna kamera. Jen vic takovych ceskych filmu! Gratulace panu Chlumskemu! P.S. Revolucni gardy, dobytek a typicti Cesi.(24.7.2013)

  • marhoul
    *

    Škoda slov. To se nepovedlo. Mizerný scénář.(26.1.2019)

  • Harapes
    *

    Může být nudný film s takovýmto námětem?Ano,může.Zdlouhavé záběry a nelogické dialogy a chování postav filmu.Ondra Vetchý se opravdu snažil,ale střihač málo a scénárista už vůbec.107 minut nudy...nic více.(1.11.2012)

  • patrikus
    ***

    Není to samozřejmě vůbec špatné. Na můj vkus ale příliš vleklé a zdlouhavé. Klidně bych to o čtvrt hodiny zkrátil(zrychlil), nabralo by to tempo a větší neklid. Herci dobří, ale Vetchý hrál již v mnoha jiných filmech lépe. Chválím hudbu, místy je trochu vlezlá, místy naopak skvěle pokorná. Mistrovská instrumentace. Z historického hlediska jistě potřebný film, ale zase takový velký zážitek to nebyl. No a jinak kamera také poměrně zdařilá...(4.8.2013)

  • lubospoti
    ***

    Film, který svým námětem daleko předčí jeho zpracování. Bohužel se nepodařilo tento námět přetavit v kvalitní scénář. Námět sám o sobě nabízí spoustu podnětů k zamyšlení. A to nejen o událostech po skončení II. světové války, ale celkově o charakterech lidí. Takže přínos filmu vidím spíš v tom, že na tahle témata upozornil.(18.5.2014)

  • pend
    **

    Slibný námět, solidní herecké obsazení, krásná příroda...no většinou šedivá. Bohužel scénář nedává hercům moc prostoru, Vetchý není příliš věrohodný a ani Vica to nemůže zachránit.(28.4.2016)

  • finn
    **

    Už plakát dával tušit průser. Nezůstat na diskuzi s tvůrci, vysloužilo by si 7 dní sotva * a konstatování o zbytečným počinu. Snaha scénáristy zalíbit se (ať už tlakem od produkce/distributora) úplně jiný cílový skupině, než by bylo vzhledem k tématu záhodno, je ubohá. Chtít se vypořádat s minulostí a přitom se nezabřednout do politiky? Budiž, ale ne s takhle nedůstojným výsledkem. Většina kritiky ze strany diváků byla podle mě oprávněná (název, nejasný vymezení událostí v 7 dnech, zbytečná topless scéna, nelogický reakce hl. postavy a především ZÁVĚR). Nejhorší na tom bylo, jak moc bylo z Ondřeje Vetchého znát, že to mohlo a mělo dopadnout jinak. Snad ještě dopadne, prozatím se jedná o kýč spíš pro televizní obrazovky... [LFŠ 2012](28.7.2012)

  • Olík
    ***

    Našinec má neustálou potřebu vypořádat se s temnými místy naší historie.........nic proti a když se navíc ještě boří zažité mýty, tak ještě lépe. U sedmi 7 dní hříchu však platí, že obsah převážil formu.....a výtka jde jednoznačně k režiséru Chlumskému a scénáristovy Urbanovy. Tempo adagietto hra na pikanou nerealisticky se chovajících postav může vzdáleně připomínající Herzuv Habermannův mlýn (také z pera Josefa Urbana), nemá však stejnou gradaci a nevyvolává takové hnutí mysli. Poválečná atmosféra plus herecké výkony (a nemluvím jenom o Vetchém, ale příjemně mne překvapil například Bareš) jsou hlavními nosnými body......zbytek by si zasloužil větší péči už jenom kvůli událostem, které je inspirovaly.(22.1.2015)

  • ZackSawyer
    odpad!

    Nuda, při které jsem ztupil všechny nože! Co se asi stalo s pokladem ve skále?(22.7.2013)

  • anitae
    ***

    Lesník Vetchý a jeho německá manželka Kerekes a jejich dramatických 7 dní života v Sudetech. Zajímavé originální téma, ale na můj vkus až moc komplikované. Film jsem viděla po pár letech znovu a skoro nic jem si z něj nepamatovala a stále jsem si myslela, že se jedná o příběh ze západní části Čech:)(2.2.2018)

  • jenjan
    **

    Když ten pan Vetchý má pořád výraz, jak kdyby koukal na pánské přirození, to pan Roden v podobných rolích, to je jiná káva..(28.8.2019)

  • bono22vox
    ***

    V době, kdy na národovecké a protiněmecké notě stavěli své kampaně různí političtí populisté typu Jany Bobošíkové je jen záhodno upozorňovat, že Češi se na konci války rozhodně nechovali jako svatoušci. Ale jak Habermannův mlýn, tak 7 dní hříchů bohužel tuhle tezi podporují příběhem, který se nedá brát moc vážně. Na to je příliš brakový, bulvární a chvílemi nechtěně směšný... 50%(27.3.2013)

  • Stíba
    **

    Film s kostrbatým příběhem, nepřesvědčivými hereckými výkony a především absolutně bez emocí což je u téhle látky jen těžko pochopitelné a trestuhodné. Filmů s podobnou tématikou není moc a na každý další se těším, ale tohle byla poměrně dost hořká pilulka.(5.8.2013)

  • kubal18
    ***

    Dokoukal jsem to jen proto, že jsem doufal že Vica ještě ,,něco" v průběhu filmu ukáže.(6.9.2013)

  • tranquill
    **

    Mělo to být asi působivé, ale u mne to moc nezabralo. A ta závěrečná věta mi vyzněla, jakoby to nebylo správné... A zde já budu nekompromisní a subjektivní, protože naše rodina ve válce také o někoho přišla: já naprosto souhlasím (přitom nevylučuji, že ti "dobří" ne vždy byli dobří... bohužel).(18.5.2014)

  • markotter
    ***

    Téma poválečného odsunu Němců nabízí tolik zajímavých námětů, že by z toho mohlo být 100 filmů - jen jde o to, jak to zfilmovat - tady to dopadlo tak napůl. Kamera a výprava výborná, scénář docela to šlo, režie a herecké výkony spíš slabota. U těch herců mám na mysli hlavně Ondru Vetchýho, u kterýho se jaksi předpokládá, že bude výborný ve všem. Ale mě se zdá, hlavně v poslední době, že hraje furt stejně, texty spíš deklamuje a když jde do tuhýho, tak nasadí takovej divnej kukuč. Vica Kerekeš má aspoň kozy, takže jí to nehraní odpouštím. SPOILER: A chápete to? Ona nejen, že nebyla znásilněná, ona dokonce přežila ránu puškou a žila šťastně až do osmdesátek. Tomu teda celkové pojetí a atmosféra filmu vůbec neodpovídala. Co bylo nadprůměr - role Bondarčuka v rolu majora Umarova - jak herecky, tak scénáristicky.(20.5.2016)

  • fraktal
    *

    Versi promítanou na LFŠ v Uherském Hradišti skutečně nemohu doporučit - po promítání panovala v sále rozpačitá shoda minimálně na tomto. Snad s tím ještě něco provedou.(28.7.2012)

  • Rockerman
    ***

    Škoda, že tak silné a stále citlivé téma nebylo zpracováno lépe. Neuvěřitelně chaoticky natočené drama ze Sudet mě bavilo jen z části. Jako vždy výborný Ondřej Vetchý, krásná Vica a nádherá příroda, to je to co mě donutilo dodívat se až do konce. Jinak je to splácané a špatně sestříhané. Přitom ten příběh měl našlápnuto na výbornou podívanou. Bohužel, nepovedlo se. No a ten překvapivý závěr nic nevylepšil. Tři hvězdy jen díky Ondřeji.(31.7.2013)

  • ANTYCHRYST
    ***

    Hodně ožehavé téma Sudet. Film v pohodě dá se skouknout, ale něco tomu schází, trochu větší drive a šťáva. Vetchý, jako vždy skvělej, tohle mu fakt sedí a Kerekes jako partnerka též dobrá. Stačilo pár nápadů, lepší scénář a mohlo to bejt hoodně dobrý, takhle to zůstalo na průměru. 55 %(14.8.2013)

  • Mlle
    *****

    Syrové, bez zbytečností, přesvědčivé, realistické. Po letech hodnotím ještě výše, také pro silný dlouhodobý dojem, který snímek zanechává.(1.1.2015)

  • filipvrbik
    **

    Další český válečný (tentokrát spíš poválečný) film, který se ovšem vůbec nepovedl, bez dobrých herců bych šel ještě níž....30%(25.4.2016)

  • ArthasKarfa
    **

    Děsný, hrozný, úděsný, přehnaný.(8.1.2017)

  • Nerd4Dreaming
    ***

    Z námětu jsem byl nadšenej ale v průběhu filmu moje nadšení upadalo a občas jsem i kroutil hlavou. Film působí zmateně, hrozně zmateně. Postavy se chovají nelogicky a příběh je divná ptákovina. Jestli je tohle opravdu podle skutečný události, tak ten Sudetenland musela bejt teda úplně jiná dimenze.(2.5.2017)

  • Robbi
    ****

    Moje zkušenost už má co do činění s nově sestříhanou verzí, kterou štáb udělal po LFŠ v Uherském Hradišti. V tomto případě film nestaví žádné dělící čáry a neodsuzuje, jen vypráví. Nevíte, kdo je nepřítel a kdo vám podá pomocnou ruku. Můžete se jen dohadovat a plout zmatkem s nadějí, že přežijete. Vedle výkonů už zavedených jmen (Vetchý, Kerekes, Bareš) bych vysoce ocenil projev Jarka Hylebranta a "nenápadného" Jiřího Schmitzera. Nemyslím si, že by děj trpěl šroubovaností či směšným dojmem, je třeba si uvědomit, jaká to tehdy byla doba, ve které neexistovala žádná pravidla. A vzhledem k tomu, že scénárista Urban konzultoval veškeré dění s jedním z nejstarších pamětníků Karlem Cvrkem (1916-2012), věřím, že na rozdíl od mnoha filmu s nálepkou "podle skutečné události" je skutečným odrazem tehdejších lidských příběhů. O filmu vím díky oběma producentům více než hodně, takže mě opravdu mrzí jen pár drobností a nelogičností, kvůli kterým to není poctivých pět.(1.11.2012)

  • pesim
    ****

    Film 7 dní hříchů výborně navazuje na českou kinematografii posledních dvou desetiletí, která se věnuje mapování u široké veřejnosti neznámých historických událostí. Velmi dramatické události, které prožilo mnoho "obyčejných" českých obyvatel na konci 2.světové války, otázka spravedlnosti odsunu sudetských Němců, hyenismus některých postav, poskládáno do zajímavého příběhu, řadí film do kategorie toho lepšího co se v Česku točí. Byl jsem od počátku skvěle zatažen do děje, střídání časových rovin udržovalo moji pozornost, časované odkrývání skutečností dramatizovalo příběh do maxima.(4.1.2013)

  • Kalendarka
    **

    Poslední dobou stále omývané téma Sudet. Tento film je asi jeden z těch opravdu méně povedených. Viděla jsem tam vliv Svobodova Zánik samoty Berhof, který je ale kvalitně úplně někde jinde. Také Ondřej Vetchý, který teď hraje snad ve všech filmech české produkce, už moc neoslňuje.(13.10.2013)

  • nula87
    **

    Zmatené, nejasné motivace a chování postav, nelogický vývoj, zvraty šustící papírem. 40%(30.6.2014)

  • Petulka88
    **

    Silný příběh, který je ale vyprávěn překotným až nepřehledným stylem. Škoda...(5.8.2015)

  • Pitryx
    ***

    No, kdyby to nebylo celé takové ucourané a spletené, tak bych to hodnotil o dost výše. Jenže je tam prostě sem tam hlucho, honička už začíná nudit a právě zde tomu chybí kratší střihy. Ale jinak to vcelku ujde, viděl jsem horší věci, líbila se mi třeba i hudba. Nejlepší herec ve filmu pro mne jednoznačně Fjodor Bondarčuk.(4.1.2016)

  • Tominni
    ***

    7 dní hříchů aneb prvních sedm dní od konce války. Samotné téma je celkem zajímavé, protože nemá jednoznačné hrdiny a ukazuje problémy Sudet jasně, kde každý se bojí každého. Jen je škoda, že místo rozvinutí zájmu různých lidí jde ve filmu defacto o hledání Agnes. Vica je OK, Ondřej Vetchý už je na svoji roli možná až moc starý. Tak nějak je mi líto, že to tento film nedotáhnul trochu dál, Sekal nebo Želary jsou někde jinde.(25.4.2016)

  • Lukynekk
    **

    Pro mě zklamání. Poválečné období a děj mi přišel že se tam 2 hlavní postavy pořád hledají v lese. Některé postavy úplně zbytečné. Ondřej Vetchý to trochu drží svým projevem, ale nejlepší je stejně v okresním přeboru. Musím říct že např.Habrmanův mlýn byl lepší.(14.11.2012)

  • maniacxl
    **

    Tak asi tolik,Vetchý a Kerekes se k sobě jako manželský pár absolutně nehodí,tudíž to byl u mně hlavní problém,přes který jsem se prostě nemohl přenést.Co tam máme dál?,trapný a místy zbytečný dialogy,nikam nevedoucí děj a pár opravdu neherců film už totálně odrovnalo.Co z toho,že atmoška poválečných let se povedla,když ostatní věci byly jinde.Závěrem ještě k Vetchýmu,tím nechci říct,že hrál špatně,naopak,snažil se jak mohl,škoda no....40%.(24.6.2013)

  • klukluka
    *

    Kerekes měla za tenhle film nominaci na Českého lva?????? Tak to je snad nějakej fór, ne? Ta baba hrála, jako by snad ani nečetla scénář! Je na útěku z odsunu, zadraftnou ji RG, odvážejí ji bůhvíkam a ona se směje jak měsíček na hnoji. Později s manželem objeví vypálené stavení, všichni obyvatelé po smrti a milá Vica se zmůže jen na to, aby na manžela hodila pohled typu "asi jsem se počůrala". Chlumský tady ale udělal neherce i z Ondry Vetchýho, a to už je tedy vážně co říct! A kamera? Ta byla jak ze sedmdesátých let! Něco tak bídnýho už jsem dlouho neviděl... Co tam ti akademici dělají? Je tohle vůbec možný? Jsem opravdu pohoršenej!!!! Jinak Bernd Posselt mohl mít z tohoto filmu radost, Češi tady byli bez výjimky odporní, zato jediná Němka krásná a hodná, takže z pohledu Sudeťáků jistě výbornej film. Pro mě ovšem politicky nekorektní záležitost typu majora Zemana. Doufám, že filmaři nejsou úplní idioti, a něco tak neobjektivního a nečeského spíchli za prachy od Germánů. Potřeba "něco dělat", byť by to zrovna nebylo nic moc, by pro mě byla slaboučkou, leč přesto polehčující okolností.(2.7.2013)

  • Dragiii
    **

    Je až smutné, že i tolik let po válce si spousta Čechů myslí, že vyhnání Němců bylo úplně v pořádku. Otázkou je, jestli si to někdy vůbec náš národ uvědomí. Film někdy může být dobrou cestou, jak přinutit lidi přemýšlet. Ale musí být dobře natočen. A to se v tomhle případě bohužel říct nedá. Téma je uchyceno úplně za špatný konec a místo psychologického ždímání nervů se dočkáme průměrného snímku s průměrným příběhem a absolutně nezvládnutým koncem.(18.10.2013)

  • mira007
    ***

    Musím ocenit snahu natočit historický film se solidním rozpočtem, první část filmu je svižná a dobrá, ale pak se zasekne do nějaké rozpačitosti, takže mne to trochu zklamalo, ale musím říct, že pointa je grandiózní. Výborné herecké výkony a pěkné prsa Vici.(19.10.2013)

  • MickeyStuma
    ***

    Temná a děsivá poválečná doba provází snímek ukazující poválečné vyrovnání se Čechů s německými občany. Téma je stále na diskuzi, ale to teď sem netahejme. Příběh se mi zdá krapet nevyrovnaný a skoro bez děje. Některé epizody vypadají dosti zmatečně a nesrozumitelně. Častokrát jsem přemýšlel, cože se to vlastně právě děje. Výprava je výborná, tempo jakž takž. Na scénáři se mělo ještě daleko více zapracovat. Chybí mi tu napětí a více temnější dramatizace. Snímek, byť je po technické stránce na český film dobrý, měl rozhodně na víc.(18.5.2014)

  • subic
    **

    Tohle na 3 hvězdy nevytáhne ani skvělý Ondra Vetchý. Stačí tedy vidět jednou a více se k tomu nevracet. Je sice pravda, že filmů o poválečném odsunu zatím moc nevzniklo a už asi ani nevznikne, přestože je to celkem pomíjené téma našich nedávných dějin.(3.5.2015)

  • Ozzy2
    odpad!

    Ondřej Vetchý už se nikdy nezbavil manýr Jirky Luňáka a Kerekes, která hraje už skoro ve všem je velice nesympatická.Tolik filmů s touto tematikou bylo natočeno..na tenhle ale brzy zapomenu.Ani jsem to nedokoukal.(27.8.2019)

  • vitekmlejnek
    *

    Historické drama inspirované osudy skutečných lidí, v jehož závěru to sálem šumí (místy až burácí) smíchem? Tady něco není v pořádku... Příběh, chatrně podepřený otravně rádoby-velkofilmovou hudbou a kamerou, se prokodrcá až ke "strhujícímu" finále na hranici parodie (nebo už za ní? hodně za ní?), po kterém příjde řada ještě na potitulkový bonus. A to už vážně nevěříte vlastním očím a uším. Podle mého názoru hodně nepovedený film a dojem vůbec nevylepšila ani následná diskuse s tvůrci. Kromě sympaticky kritického Ondřeje Vetchého evidentně žijí v představě, že napsali a vyprodukovali veledílo. Mluví o osudovém tématu a potřebě se jej poctivě chopit, přitom si i (pitomý) název nechávají schvalovat jakýmsi pofiderním průzkumem veřejného mínění. S úpornou snahou zavděčit se všem a přitáhnout masy se o takto bolavém období našich dějin seriozně vyprávět asi ani nedá. Jednu hvězdičku dávám se zavřením obou očí (poznámka - s tématem samotným nemám žádný "nacionalistický" problém, zločiny proti lidskosti páchané v r. 1945 na Němcích jsou prostě faktem a naprosto souhlasím, že je dobře o tom točit/psát. Ale ne takto mizerně...)(28.7.2012)

  • anti.rybka

    Co už jsem psala do diskuze, když jsem viděla Lidice a u nich jsem nadávala na němce, nemůžu pak koukat na takový film a litovat je... Za odsun Němců se v životě nebudu chtít omlouvat. Prostě akce a reakce... Dost drsná reakce, ale dala se čekat. Jasný někdo se chtěl přiživit, ale ne všichni... Prostě ten vztek a pomstychtivost byla za ta léta utrpení logická a silná. A jak už tady wow.ar zmínil, ten plakát? To je vtip? Absolutně se k filmu nehodí. Na film se snad ani dívat nebudu, ale dávám jednu hvězdu jako omluvu, že na tohle nemám žaludek. Hamernannův mlýn mi stačil.(1.11.2012)

  • Mukl007
    ***

    Musím říct, že jsem trochu zklamaný, čekal jsem rozhodně víc. Už jenom proto, že se jednalo o nepříliš frekventované téma, které si připomenutí ale rozhodně zaslouží. Bohužel se ale nepovedlo plně tento potenciál využít. Zejména pak konec, kde se ukáže, jak jsou všichni "hodní" se už zvrhával ke kýči. Ale co, točí se i horší filmy a alespoň minimální představu o násilných odsunech ze Sudech to dá. 3* úplně v pohodě(11.11.2012)

  • Mates Hradecky
    ****

    Ano, ruka střihačova měla by zatančit na naroubovaném konci, poplatný snad jen vkusu amerického mozkuprostého diváka, kterýž jest zvyklý na šablonovité thrillery. Po dramatickém začátku malý sál multikina se zatajeným dechem sledoval lesníkovo napínavé pátrání po krásné manželce. Pak prudký zlom a vše šlo do kopru.Ale jinak musím chválit. Především výborně volený casting. Filmu bez pochyb vévodí výkon MISTRA Vetchého, ale i Vica plní úlohu femme fatale. Nejvíce na mě ovšem zapůsobil -byť v krátkých vstupech, však o to výrazněji - Fjodor Bondarčuk coby sovětský major Uvarov. Jako akční hrdina utáhnul by bez problémů celý film. A když k tomu přidáme nádherně nasnímané sudetské scenérie s dobře padnoucí hudbou, máme tu kvalitní filmový zážitek z české dílny.(11.11.2012)

  • Zirael
    ***

    Ze začátku jsem přemýšlela i nad plným počtem, rozjíždělo se to slibně. Kvalitně hrající Vetchý a Bareš, dokonce i Vica Kerekes nebyla tak tragická, jak jsem předpokládala, soundtrack trošičku vykradený z Schindlerova seznamu, ale budiž. Bohužel to nakonec sklouzlo k téměř dvěma hodinám běhání po lese a korunu tomu nasadil ten závěr, který se doteď snažím pochopit. Vůbec netuším, proč Schmitzerova postava jednala, tak jak jednala... Jako, kouknout se na to dá, ale myslím si, že s touto tématikou jsou k mání i lepší filmy (třeba Habermannův mlýn).(18.11.2012)

  • alanwilder
    odpad!

    Z Chlumského se stal zoufalec, který prostě už není chopen natočit kvalitní film. Pominu všechny historické nesmysly, které ve filmu jsou a musím napsat, že ani po filmařské stránce jde o odpad. Smutné....(26.5.2013)

  • GzL
    **

    Co to točíme za filmy? Je to tak český a taky tak divný! Musí to být nějaká infekce posledních let, když tak dobře známe to, co neznáme a říkáme tomu umění. Dřív za to mohla ideologie, že vznikaly skvosty. Co za to může teď? Špatný vkus, neschopnost skutečně něco dokázat nebo jen touha zviditelnit se?(25.6.2013)

  • Rodriguess
    ***

    Hviezdne herecke obsadenie jednoznacne ale film az tak nenadchol. Zaujimaju ma filmy z obdobia vojny, tento mi az tak nesadol.(3.7.2013)

  • fafejt001
    ***

    Natočit film o této době je dosti složité . Tento snímek se o to částečně pokusil , leč zavděčit se každému nelze . Dle mého soudu slušně natočeno , ale zůstal na půl cesty . Vetchý , Mokos , Bareš i Schmitzer si vedli vcelku dosti obstojně. Z mého hlediska JE potřebné točit takové filmy , abychom viděli A VĚDĚLI jaká doba to byla . Tento film je tedy přínosem .(13.7.2013)

  • PamelaJJK
    ***

    Tak jsem na rozpacích. 7 dní hříchu na mě působí jako nedodělaný film, který má slušně nakročeno, ale musel by na sobě ještě hodně zapracovat. Měl jít víc do hloubky a některé dějové zvraty (zvláště v závěru filmu) mi přijdou dost nepravděpodobné a nereálné, což filmu dost ubližuje. Bohužel. K obsazení mám jen jednu výhradu. Vica Kerekes mi už začíná v českých filmech lézt na nervy. Je tu už nějak "překerekesováno". Ale je holt v kursu a většině z Vás, dle komentářů, imponuje. Mě nikoliv, ale to je můj problém. Pánům Vetchému a Barešovi patří plný počet hvězdiček, ale i tak to 7 dní hříchu dotáhne maximálně na tři hvězdičky. A to ještě s odřenýma ušima.(18.7.2013)

  • aannemer
    ***

    Taky bych to nehodnotil tak odmítavě. Fond na podporu české kinematografie sponzoruje i nebetyčné sračky, do kterých má tenhle dost dobrý film opravdu hodně daleko.(27.7.2013)

  • Pepi74
    odpad!

    Zase další film z řady poválečných filmů z posledních let. A se stejným podtextem. Začaly to Želary, pokračoval Habermannův mlýn a Lidice atd atd.. Čili aby bylo jasno - co bylo před rokem 38 byly nějaký přehmaty ale co už. Válka nebyla protože se plynule přechází do roku 45. A tady jsou stále ty hnusný ksichty Revolučních gard, pardon rabovacích, partyzáni jsou všichni ožralové a zloději a ti lidičkové co žijí bohužel v té těžké době se s tímto musí vypořádat. Kdy se najde v dnešní době režisér co natočí film o roku 38?? Kdy se najde režisér který natočí film z roku 45 bez tohohle trapnýho klišé posledních let? jak dlouho budem čekat na druhý Zánik samoty Berhof?? A Ondřeje Vetchého je mi v tomto filmu líto...(29.7.2013)

  • ludovit14
    *

    Veľmi,zlé po každej stránke-nezaujímavé,nudné,bez štipky napätia.Jedným slovom je to naháňačka okolo domu a lesa.Jiří Chlumský si zaspomínal na hry z detstva,ktoré nám premietol na filmové plátno. HOD:29,99%Škoda času.PS:A film má veľmi zlé dialógy! (2.8.2013)

  • Dr.dogous
    ****

    "Divoký odsun" Němců v prvních poválečných dnech, podobně jako film Habermannův mlýn. Někdo viděl, co neměl a měl za to zemřít. Vetchý herecky výborný, Vica se ochotně svlékala. Země česká – domov můj. Za vlastenectvím se často skrývaly obyčejné loupežné vraždy 70%(21.8.2013)

  • Hannibal
    ****

    Atmosféra dobrá velmi povedený film a k tomu vynikající Ondřej Vetchý jako vždy.(22.8.2013)

  • Hamar
    ***

    Bylo to jen těsně, abych mohl napsat, že byl Igor Bareš v tomto snímku za kladného hrdinu. A nechybělo mnoho, abych nazval "7 dní hříchu" povedeným filmem. Kladné body bych udělil za herecké výkony, hudbu a vůbec za znovuotevření této bolestivé etapy našich dějin. Mínusy naopak za občas dosti zmatený děj.(18.5.2014)

  • zigy
    ****

    Téměř stejně dobré a velmi tématicky podobné jako Habermannův mlýn. Už mě ale začínají štvát všechny ty filmy, kde jsou Němci hodní a Češi ti zlí, sice před rokem 89 to bylo naopak, tak se to teď vyrovnává....ale mám jednu otázku: kdo tu válku začal a jaký byl cíl Německého vůdce? Zamyslete se nad tím. K filmu samotnému: parádní atmosféra plná nejistoty, strachu a honičky po lese (té už bylo někdy trochu moc), a moc zajímavá zápletka (jen ten konec už byl trochu překombinovaný - tím myslím postava Schmitzera, pochopili jste to?). a přijde mi, že Vica už se svlíká prostě jen z povinnosti:) Takže pár much by se našlo, ale jinak všem tvůrcům a hercům děkuji za krásný zážitek - pane Chlumský, jen tak dál!(7.9.2014)

  • hony23
    ****

    Ondra Vetchý je hlavní hvězdou tohoto filmu ukazující zvrácenosti, co se děly v pohraničí po skončení 2. světové války. Toto drama nepostrádá napětí i dobrou zápletku, škoda jen toho nepovedeného konce.(4.5.2015)

  • pafka
    ***

    Kdyz ve filmu byl nejdulezitejsi ustredni vztah Vetchy-Kerekes, ktery proste nefungoval na divaka. A tam je velky problem, kdyz tohle byl zaklad emoci, na kterych se vse odvijelo. Ale i presto lze ve filmu vycuchat dostatek informaci o konci valky.(10.5.2015)

  • andrea181
    ****

    Tento příběh dokonale vystihl situaci v pohraničí po 2 sv. válce. Kdo je ten zlej ? Každý mohl byt. A vypadá to jako by se dokonce predháněli. . Kdo víc. . Je jedno jestli to byl Němec nebo Čech , dobytek jako dobytek. .není v tom rozdíl. Herecký obsazení super.. nechápu, proč má příběh tak málo hvězd. Škoda .. stoji za to. .(4.2.2016)

  • Bernie82
    *****

    Přestože se nejedná o typ příběhu, který by mě normálně do kina přilákal, klobouk dolů. Film možná není dalším aspirantem na Oskary, ale má velice silný a strhující příběh, který nás nenechává zapomenout na to, že i my máme v naší historii pár temných skvrn, na které rádi zapomínáme. Při některých scénách, kdy RG plení okolní samoty, mě mrazilo. Klobouk dolů za odvahu autora, pustit se do popsání skutečné události, kterého se zhostil se ctí. Když se někdo snaží popisovat realitu, nedá se na ni prostě donekonečna roubovat dokonalá story s happyendem. Film má, pravda, pár slabších míst, třeba dvě mladé německé slečny ve frontě na chleba, které víc dostává pohled na Ondřeje Vetchého něž to, že týden nejedly, ale který film je nemá? A nečekané zvraty na konci, kdy divák konečně vše vidí Agnesinyma očima? Pro mě důvod vidět film znova a ujistit se, že jsem motivace hlavních aktérů rozklíčovala správně. Chválím Igora Bareše a Jiřího Schmitzera za jejich Pokerface, sebrali mi přímo pod rukama celý bank. Doporučuju fanouškům Habermannova mlýna, ale i těm, kteří mu nepřišli na chuť. Je zde velká šance, že na filmy tohohle typu zlepšíte názor. Doufám, že tvůrci vyprodukují něco jako soundtrack, i když tam hudby moc nebylo.. ta co tam byla, ta mi hrála do noty...(2.11.2012)

  • dodopet
    **

    Dvě hvězdy za tu práci. Jinak absolutně nepoutavé postavy a hodně děravý děj. Habermannův mlýn, jako příběh na téma, že češi byli taky svině, je dostačující a nebylo třeba vymýšlet další skoro stejný film, potom totiž vznikne 107 minut nudy. Tomu ostatně odpovídá i hodnocení 50%(12.11.2012)

  • hanzi_111
    ***

    69%(12.11.2012)

  • bombastus
    *****

    Opravdu nechápu tak nízké hodnocení tohoto filmu. Samozřejmě, že dokonalý nebyl, pár chybiček mé amatérské oko našlo, ale až tolik jich nebylo, aby se tento film tak podceňoval. Snímek prostě reálně ukázal jaké to tu bylo po válce, že se defakto Češi (jak pro koho pochopitelně) chovali taky jako hovada....a je dobré se na to podívat...co dobré..řekla bych skoro až povinné...(12.11.2012)

  • Antal89
    *****

    Téměř až neuvěřitelný děj s velmi prudkým spádem oživující zážitek také především tím, že vše je na motivy skutečných událostí. Režisér Jiří Chlumský vytvořil ve stejném čase jao David Ondříček skvělý film vracející se do nedávné minulosti českého národa a zachycuje čas více než neradostný, ne-li přímo krutý. Charakteristika manželů Jana a Agnes nenese žádný z holywoodských či jiných mainstremových prvků, jsou naprosto osobití a vtahují diváka přímo do děje, který se v tu chvíli cítí naprosto jeho součástí. Dějový syžet je záměrně postaven tak, že důvody, proč musí Agnes utíkat se dozvídáme až v úplném závěru a ve středu příběhu proto sledujeme veškeré pálčivé důsledky, boj Jana o vlastní krk s jeho dřívějším sokem v lásce, který mezitím získal díky Němcům výnosný hotel a v květnových událostech se snažil získat dobrou pozici jako velitel Revoluční gardy rozkrádající severomoravské pohraničí. Film je natolik výborný, že ho se zájmem určitě shlédnu více než jen jednou. :)(26.11.2012)

  • sha.piro
    ***

    Právě jsem se vrátil z kina a musím říct, že mě film v mnoha směrech hodně zaujal. A to nejen herecky, kostýmově, dobře zvolenými lokalitami na Šumpersku a Jesenicku, ve kterých se natáčelo, ale také po hudební stránce, která nebyla "sterilní" a elektronická, ale byla nahrána živě za pomoci filharmonického orchestru. Ondřeje Vetchého, jako herce, mám hodně rád a vážím si ho i jako člověka. Vica Kerekes se mi také ve filmu velice líbila, stejně jako většina účinkujících herců. Lidicím, nebo Zdivočelé zemi se tento snímek sice rovnat nemůže, o tom asi není sporu, ale i tak nese své tiché poselství napříč časem, které není asi pro každého, ale o to více si ho cením. U mě 65%(23.1.2013)

  • Pavelkedar
    **

    Asi dobrý a zajímavý námět a scénář. Výborné obsazení a výkony ( až na naprosto nevěrohodnou Šiškovou ). Jinak ale špatně "udělaný" film, nedokáže vtáhnout do děje, většina exteriérů nezáživná, takový plochý slepenec jednotlivých scén. Podle mne hlavně režijně nepovedené............................. Naprosto se stotožňuji s Limou a PinokKiem.(28.6.2013)

  • Djflash
    *

    Válka je všeobecně vděčné téma všech scénáristů a filmařů, a to nejen v Čechách. Ovšem česká historie je, co se týče těchto událostí dosti bohatá, a proto není divu, že se k ní tuzemští autoři velmi často a rádi vracejí. Sedm dní hříchu je další z početné řady válečných dramat, na jehož realizaci se podílel režisér Jiří Chlumský. Příběh snímku se z větší části odehrává ihned po skončení války a pojednává o odsunu Sudetských Němců z tehdejšího pohraničí, a je rozdělen do jednoho týdne Takto rozfázovaný děj, však nemá pražádný vliv na atmosféru snímku, která je sama o sobě nevyrovnaná a střídá silné emotivní momenty s až nepatřičně kýčovitým. Bohužel musím dodat, že většina těchto emotivních chvil se nachází vesměs na začátku. Postupně s plynoucím časem začne film upadat do takové své letargie, a tím pádem se stane vcelku nezáživným. Snaha to celé napravit, (tedy v posledních pěti až deseti minutách) je značná. Příběh sice dobře graduje, ale to je v celkovém kontextu sakra málo. Herecké výkony mi přišly rozpačité a hlavní manželský pár byl nesourodý. Nejvíce mě zaujala postava herce Jiřího Schmitzera.(jenž svým předvedeným výkonem opět nezklamal), která v sobě skrývá asi nejvíc tajemství. Ještě zde lze pochválit hudební doprovod, ten však tu není dostatečně zastoupen, jak by bylo zapotřebí. Sice nerad srovnávám, ale tady si to prostě neodpustím. Film Juraje Herze Habermanův mlýn, totiž pojednává o tom samém problému, o jakém vypráví i režisér Jiří Chlumský. Přesto je Herzovo pojetí mnohem propracovanější, a po stránce atmosféry lépe zvládnuté. Oproti tomu zde rozhodně nemohu říct, že by to se mnou při sledování filmu aspoň trochu emocionálně cloumalo, spíše se ve velkém počtu dostavily pocity rozčarování z naprosto zpackaného konceptu, jenž nám měl vyprávět část naší historie, a dopadlo to jedním slovem špatně. Možná by nebylo od věci na delší chvíli odložit téma války či poválečného období, a pro změnu zkusit něco jiného. Podobných dramat se totiž u nás natočilo již celkem dost.(28.6.2013)

  • dejavu26
    ***

    Film mne trochu zklamal. Nádherné exteriéry, skvělá kamera, několik zajímavých herců a přitažlivé téma slibovalo silný zážitek, ale zdlouhavé a zbytečné scény, které byly střídány nepochopitelně kouskovitým, uspěchaným a přeskakujícím, jakož i nedotaženým dějem, mělkost a nečitelnost postav a nudná hudba, mne prožitkově nikam nezavedly. Není to v žádném případě vina herců, ale mizerného scénáře a režiséra, který si zřejmě zvykl ze svých předchozích seriálových děl, že o poutavý děj jde až naposled, hlavně, aby tam bylo hodně surovostí a znásilněná šťabajzna. Zůstala jen úleva na konci, že ten nepřetržitý sled nejasného násilí, prchání a skrývání ve tmě, už budu mít konečně z krku. Opět se i zde vyskytla klasická bolest českého filmu - přeřvané ruchy a často nezřetelný a tichý hovor postav, kterým místy nebylo dobře rozumět. Škoda. Dávám *** za to pěkné prostředí a kameru, ale už nebudu mít chuť na to mrknout znovu. Paradoxně asi nejzajímavěji zahraná byla postava sovětského oficíra. Konec též vnímám jako absurdní.(31.7.2013)

  • TOPmoovie
    ***

    bolo to dobre ako celok.bohuzial s vela filmarskymi chybami, nerealnymi zvratmi. obcas nejasne, ze nepoznas , kdo kde koho a ako. nafilmovane na nekvalitny material, slaba kvalita farieb a ostrost.(1.8.2013)

  • Welsiot
    ***

    Nudné a zdlouhavé, avšak několik velmi pěkných střihů a obrazů...55%(4.8.2013)

  • Bekous88
    ****

    Temata spjata s druhou svetovou valkou cessti filmari umi zpracovat. At se jedna o Habbermanuv mlyn, Lidice, nebo trochu mimo - excelentni snimek Ve stinu. 7 dni hrichu v cloveku vyvola radu emoci od zacatku do konce. Dejova linka je jasna, ale zaroven nam nedovoluje predvidat, jak film dopadne, nez na jeho uplnem konci. Nadprumerna ceska zalezitost.(13.8.2013)

  • Kytiii1
    ****

    Kolikrát si říkám, že já blbá si čtu ta hodnocení... odsuzování scénáře, režiséra, kamery... Je to film, který jsem shlédla... Od začátku do konce přikovaná k obrazovce (ani čurat jsem si neodskočila). Jednou jsem se luxusně lekla, až jsem vyjekla a jednou jsem se rozplakala (jako fakt) - což se nepodařilo žádnému filmu už opravdu hodně hodně dlouho. Takže za mě - super podívaná, která za to stála. Nejsem filmový kritik. Jsem obyčejný divák, který nekouká na přiblblé seriály a díky nedostatku času si vybírá, s čím stráví to málo, co se nazývá volným časem... A mě se to líbilo. Na 4 * určitě!(17.8.2013)

  • teseth
    *

    Těšil jsem se na toto zpracování "skutečných" událostí, které trošku nastíní problematiku odsunu Němců ze Sudet. Ale to co tu scénárista a režisér vytvořili je bohužel nic neříkající nudná trapárna, která v závěru zparoduje samu sebe v naprostou ichtilní kravinu, která nemá žádnou výpověď a většině lidí spíš udělá více bordelu v palici než už tam měli. Ondřej se sice snažil, ale ta snaha byla naprosto marná. Jedna svíčka se v jeskyni bohužel naprosto ztratila.(21.10.2013)

  • joywork
    ***

    Těžko mohu napsat něco objevného po nedělním shlédnutí v TV, než jen to že budu opakovat mnohé repliky předešlý diváků tohoto snímku. Vica mě nepřijde jako árijský typ, těžko jsem se sžíval s tím, že je to sudetská Němka.I její herecký projev na mne působil velice chabě - více jí to sluší v nenáročných vztahových komediích s erotickým nádechem. Sleduji její boj za vymanění z kategorie femme fatale různými rolemi policistek a nyní i rolí manželky ve smíšeném Česko - německém vztahu - zabývající se událostmi v období konce 2. světové války v Čechách. Atmosféra snímku mne pohltila, ne však děj, který mi přišel velmi chaotický a nezáživný. Ve filmu na mne zapůsobilo několik silných momentů, které drsně vykreslovaly toto složité období naší historie, ale chyběl tomu prokreslenější děj. Škoda - moc jsem se na tento film těšil.(20.5.2014)

  • pesbara
    **

    zmatené, nepřehledné, málo těla Kerekes(30.5.2015)

  • robbez
    **

    Zrůdnosti se v roce 1945 odehrávaly z německé i z české strany. To už by dnes mohl každý vědět i bez tohoto filmu. Dějově mi to přišlo nějak zmatené a chaotické. Skoro každá česká postava je větší či menší padouch. Pořád se tam někdo před někým ukrývá nebo prchá. "Akční" stránka příliš převažuje nad myšlenkami nebo dialogy postav.(26.4.2016)

  • Kozlowski8
    ****

    Příběh česko-německého manželského páru, začínající v Sudetech koncem 30. let a pokračující v prvních poválečných letech - tedy v místě a době, v níž pravda, spravedlnost a tolerance byly jen prázdnými pojmy. Pěkný film s výbornými hereckými výkony a vším, co člověk od podobného snímku očekává. Chybělo snad jen více vyhrocených a emotivnějších okamžiků, které se nabízely. 75%.(30.5.2016)

  • jungewolf
    ****

    Už jsem to viděl dřív, přesto - je to výstižné připomenutí toho, co se dělo v českém a moravském pohraničí v závěru a po konci 2.světové války v Evropě. Jinak : 4 * a 63 % .(23.1.2018)

  • martinh8
    ***

    Doba, o které film vypráví je opravdu děsivá a nabízí desítky podobných příběhů, nejen z pohraničí naší republiky. Některé jsou dokonce mnohem odpornější, než tento. Mě osobně nesedí ani jedna z hlavních postav. Vicu bych asi ještě zvládl, ale Ondřej Vetchý mi prostě do téhle role nepasuje. Hlavní dějovou linii napsal sám život, proto by bylo neuctivé cokoli vyčítat, ale celý film na mě působí amatérsky a hercům to prostě nevěřím.(21.4.2019)

  • G04T
    ***

    Začnu od začátku. Scénář není špatný. Nedá se říct, že je to něco skvělého, ale není špatný. Horší už je samotné zrežírování. Tam, kde atmosféra má být, není. Některé scény působí divně, až moc nerealisticky. Zároveň mě to bavilo a ani jsem nad tím nijak jinak nedumal. Skvělá kamera Martina Šece a Ďuriše tenhle film zachránila.(21.4.2019)

  • DeDanu
    ****

    Tak si tu tak čtu ...Film o ničem??? Představila jsem si na místě Agnes sebe. A bylo mi tuze úzko. Nechme stranou, jestli se děly nepravosti??? O těch to přece je. A o lidech, kteří je páchají. "Co se to stalo, vždyť jsme byli všichni kamarádi..."(28.8.2019)

  • Duckz
    ***

    LFŠ představilo a překvapivě i oslovilo. Je to zpracováním spíš oddechovka, ale zároveň donutí se zamyslet, zabývá se ožehavým tématem. Je také skvěle herecky obsazen - Vetchý, Schmitzer, Bondarchuk dobře odehráli. Nezapomeňme ani na V. Kerekes, která dobře odehrála, ale tím, že se skoro v každém filmu svlékne si IMO kariérně ubližuje a film nic takového nepotřebuje. Celkově ale 75% za odvahu se tématu postavit, dobře ho zpracovat a nebát se stát si za ním. Je tam dobře vidět složitost doby, kdy nemůžete vědět komu věřit. Navíc kladně hodnotím, že při představení se s tvůrci dalo debatovat a další debaty se dají očekávat. Není to jenom film natočený pro vydělání peněz, ale i pro připomenutí a k zamyšlení. Mladí dnes už o sudetech ani nic neví a měli by. Palec nahoru pro autory.(27.8.2012)

  • Lucie505
    *

    Asi budu dost neobjektivní, protože nemusím filmy s válečnou tematikou. Ale celý tenhle kousek mi připadal táhlý, bez nápadu, akce, pointy. Hrdinové pobíhaly odnikud nikam a dialogy jsem nějak nepobírala.. Ale obrazy byly přesvědčivé. Kulisáci i maskéři odvedli dobrou práci (ba i hlína za nehty Vicy Kerekes byla!)(3.11.2012)

  • xJevgenijx
    *

    Rád vidím, že se tuto tématiku snaží pokrývat další film, mám ji rád, ale takhle opravdu ne..... Je mi líto, ale z hlediska historického a filmového je to zbytečný příspěvek do kinematografie. S Habermannovým mlýnem ani nemůžu srovnávat. U filmu tohoto typu bych čekal spíše socio-psychologické vykreslení samotného děje , nežli hru na vlky a zajíce s detektivním nádechem. Filmu nepřispívají ani záporáci s nepřirozenými reakcemi. A hlavně - proč ty zvraty, mein Gott? Viz Schmitzer alias tajný mstitel.... a samotný zvrat na konci filmu, k čemu ten byl nutný? Měl filmu snad přidat nějakou vyšší hodnotu a dát zapomenout na stupidní křečovité dialogy? Celkově mě to nějak nechalo chladným (až na ten vztek při odchodu z kina), některé scény tlačili až moc na pilu a ty, které ve mě měli něco vyvolat, se mnou ani nehnuly.... Bohužel, tohle na pokrytí téhle tématiky sude, ke které film nemá co říct, opravdu nestačí. Dávám jednu hvězdu a to je maximum(6.11.2012)

  • PinkButterfl
    ***

    Keďže sa zaujímam o históriu a obzvlášť o obdobie 2.sv.v., vždy si rada pozriem film s touto tematikou. Film 7 dní hříchů má veľmi zaujímavý príbeh. Tiež chválim výber témy i výkony hercov. Pre mňa je film priemerný, rada si ho ešte pozriem, ale videla som už lepšie české filmy z obdobia vojny ( napr. Lidice, Habermannov mlyn).(7.11.2012)

  • Lucanio
    ***

    Film mě nejdříve moc nebavil, zpracování nepůsobí zrovna moc dobře. Nicméně film mě po chvíli do sebe vtáhnul a nakonec i překvapil. Na opakované shlédnutí to asi není, ale určitě je to dobrý film na zpestření večera.(16.11.2012)

  • Dodge-I
    ***

    Pokud si odmyslím logické chyby, je tu stále dílo, které se dá vidět - jako lepší průměr. Jasně - banální přenos na začátku ze současnosti do minulosti a pak na konci zpět, pak hlavně divné honičky a úniky, ale divák snad nemusí přemýšlet jen nad řemeslem filmovým, snad si stojí za to i uvědomit, o co tenkrát šlo. Kdyby se podařilo více rozkrýt i ty ostatní postavy, bylo by to jen dobře, moc se mi líbil ještě Jiří Schmitzer...(18.11.2012)

  • Mary.n
    *

    Bohužel, je to fakt pekelně špatně odvyprávený.(18.11.2012)

  • vanusak
    ***

    Pro film je velmi těžké konkurovat již dříve uvedenému Habermannovu mlýnu. Hodně uživatelů ho zde také zmiňuje a srovnání se opravdu nelze ubránit. Habermannův mlýn byl ale opravdu lepší, mnohem více strhující děj i osudy postav. Ondřej Vetchý s Jiřím Schmitzerem se sice snaží (a chvílema se to i daří) film udělat zajímavějším, i Igor Bareš hraje výtečně, ale přece jen je to ještě tak nějak málo. Téma silné, to bez debat, ale děj zdlouhavý, nejednotný až zmatený. Závěr lehce překvapující s otazníkem v hlavě. Přesto první věta, která mi v hlavě zazněla, jen co začaly jít titulky byla -" Vy svině z@sr@ný kolaborantský!" - Muselo to být strašně těžké žít v této oblasti a v této době a klobouk dolů před těmi, kdo to zvládli a přežili.(20.11.2012)

  • AndieCZ
    ****

    Výborně natočený a zpracovaný film. Nechyběly mi tam ani akční scény. Při pár takových scénách mi až tuhla krev v žilách. Už v kině jsem si říkala, že tenhle film nebude mít dobré recenze, protože Češi neradi vidí skutečnosti. Nedokážou si připustit fakt, že největší kolaboranti po válce otočili. Závěr filmu pro mě byl překvapením, až do poslední chvíle jsem nevěděla, jak to dopadne. Překvapilo mě, že Agnes přežila. Tenhle film opravdu není pro každého diváka Cine Staru a Cinema City a ne každý ho pochopí. Habermannův mlýn mě bavil více, ale zde bylo vše popsáno dopodrobna. Například odvolání sovětského majora jen proto, že zastával Němců.. Ano některé pasáže byly nudné, ale jinak velmi zajímavý film.(7.12.2012)

  • NickSloterSG
    ***

    Na tomto filmu jsem byl v kině, takže dobrá atmosféra s kamarády určitě přispěla k o něco lepšímu zážitku. Ale nedokázal jsem se stotožnit s některými částmi filmu (konkrétně některé absurdní a nepochopitelné scény a konec filmu mě do optimismu moc nepřidal). Jediné co drží dle mého názoru film trošku nahoře je atmosféra, ale to je bohužel málo....(31.12.2012)

  • mufy001
    ***

    No jo, hrdinství čecháčků, nejsem si jistej jestli si všichni Němci tohle zasloužili. Výbornej Ondřej Vetchý. 6/10(1.7.2013)

  • Montmorency
    *

    6 dní se běhá po lese, od jednoho vypáleného stavení ke druhému a zoufale se hledá Agnes. Sedmý den se Agnes našla a došlo i na odhalení charakteru postav, které bylo tak zapeklitě pomotané, že vlastně jediným hodným zůstal prosťáček Honza...k tomu již obligátní odhalení macaté Kerekes (režisér přihodil i A.Šiškovou) - tady nepomůže ani osmý den :-)(1.8.2013)

  • papez12
    **

    Každá kinematografia má svoje klenoty ale aj svoje nevydarené kúsky. Ja ako milovník českého filmu musím uznať, že toto je jeden z najhorších českých filmov aké som videl. Len s veľkou námahou som dal 2 hviezdičky aj keď neviem vôbec prečo, pretože tento film je velice nezáživný, nudný a nebyť pár pekných záberov krásnej prírody na pozadí, tak by nemal čo ponúknuť. Prirovnal by som tento film k filmu Hon na čarodejnice, kde človek celý čas čaká na to "TO" a ono to nakoniec nepríde a prídu len záverečné titulky. A on to mohol byť docela pekný film, aj ten námet je fajn, sudety ponúkajú výborné príbehy, ktoré by mohli byť sfilmované do prekrásnych a úspešných filmov, ale toto je fakt nevydarené, domrvené a pritom potenciál obrovský nevyužitý. Jediné čím si môžem aspoň sám sebe opekniť tie 2 hviezdičky je Ondřej Vetchý. Škoda....(17.8.2013)

  • mmiri
    **

    Mám ráda filmy s touto tématikou, je to historie, ale svým způsobem se ještě stále dotýká každého z nás. Asi se tento film nevyhne srovnání s Habermannovým mlýnem, bohužel. Absolutně mi tam neseděla Vica, vůbec se tam nehodila, Vetchý byl v pohodě, ale celkově tomu filmu něco chybělo....(6.10.2013)

  • Canwick
    *

    V podstatě souhlasím s Lima - film je monotónní, nepříliš záživný. Rozumím natočit film s jinou optikou na téma Sudety a jejich poválečného vyřizování účtů, ale toto je Desné těžkopádné a zvláštní. Víc než jednu hvězdu nedam.(23.10.2013)

  • p8ja
    ***

    Jen poznámka na závěr filmu se objeví titulek s informací kolik lidí bylo ze Sudet vyhnáno a že takové území jinde neexistuje .... a že se Polosko posunulo o 200 km na západ a muselo odejít 8 mil. němců je jako co ?(18.5.2014)

  • Necrophobic
    ***

    Normální poválečné drama na jedno zhlédnutí. I když na koupající se Vicu Kerekes bych se mohl dívat i častěji.(20.5.2014)

  • k.rakonos
    ****

    Režisér Chlumský natočil velmi zajímavý film, typově podobný Habrmannově mlýnu. Jako vždy nezklamal výborný Ondra Vetchý a zajímavá a smyslná herečka Vica Kerekes, která ve své podstatě přebrala velmi časté nasazování do českých filmů po nevystudované Aně Geislerové. Možná, že části lidem takovéto připomínky poválečného brutálního odsunu obyčejných Němců, kteří většinou za zvěrstva 2. světové války nemohli, tak trochu otevřely oči. Opět jako v Habrmannově mlýnu (který je nepatrně u mě hodnocen lépe) dobře vykresleny morální (ne)hodnoty lidí v temné a těžké době našich nedávných dějin. Myslím, že na hodnocení csfd.cz je tento film celkem podhodnocen. Pro mě 80%.(10.7.2014)

  • bambiz
    **

    Tak nevím, jestli byl tak špatný scénář a střihač se pokoušel něco zachránit, nebo stříhač příběh ještě víc pokazil. Dialogy umělé, neodpovídající situaci nebo naprosto klišoidní, stejně jako spousta záběrů, nelogičnosti v jednání postav, přešroubovaný závěr, hudba téměř o jednom motivu - tolik promrhaného materiálu a hereckých možností - i když tentokrát mě ani Ondřej Vetchý nepřesvědčil. Velká škoda zajímavého tématu - Habrmannův mlýn byl mnohem silnější.(5.8.2014)

  • Chillik
    **

    Pozor! Úvodní text je značně zavádějící! Nečekejte žádný tajemný příběh těžce zkoušené lásky zasazený do romantické noční venkovské krajiny, připravte se raději na depresivní hořící statky a znásilnění. Kromě nich toho opravdu moc zaznamenat nejde a fakt, že už při druhém dnu toužíte po konci týdne, filmu zrovna dobrou vizitku nedělá. Na film se podívejte, jestliže si chcete potrénovat němčinu, připomenout, že nežijeme v tak špatné době nebo se přesvědčit o tom, že dobrý není žádný člověk. Na film se nedívejte, pokud si nechcete navodit špatnou náladu či případné zlé vzpomínky a nebo hledáte film s nepředvídatelným dějem.(1.9.2014)

  • damokles
    *****

    Film o událostech v pohraničí v okolí Šumperka těsně po válce je příběhem českého lesníka Jana (o.Vetchý) a jeho německé ženy Agnes (V.Kerekes). Vzali se krátce před zabráním Sudet a rozhodli se zůstat tam, kde byli doma, přestože Jan musel přijmout říšské občanství. Po osvobození Šumperka Rudou armádou se do německých samot a osad vydaly revoluční gardy zvané rabovací. Nebyli to Rusové, ale Češi. Ti, kteří zavětřili možnost snadno se očistit od kolaborantství i ti, kteří si slibovali, že přijdou k nějakému majetku nebo ukojí své násilnické sklony. Film je přehlídkou postav, od kterých je lépe držet se, co nejdál, přestože na první pohled někteří z nich mohou působit až počestně. Výkony O.Vetchého, V.Kerekes, J.Schmitzera i dalších byly docela věrohodné. Autor scénáře se nestaví na národnostním principu, ani na černobílém vylíčení charakterů. Ochránce i bestie je český slepičář (Schmitzer), podobně jako Janův švagr Jürgen, který přežil peklo východní fronty. Během filmu se odkrývají potlačené vášně a staré spory mezi nimi, které si chtějí vyřídit, když je k tomu příležitost a riziko odhalení není velké.(9.11.2014)

  • DaveM7
    odpad!

    Nechápu, proč se u nás točí filmy o tom, jak zlí Češi ubližují těm hodným Němcům. Jakoby se za těch x let předtím tady nic nedělo. Autor scénáře by se měl odstěhovat do Německa, tam ho s jeho výplody přivítají s otevřenou náručí. Stejný případ jako Habermannův mlýn.(5.4.2015)

  • hadobia
    *****

    Film mě úplně vtáhl. Nejdříve jsem se chtěla jen ze zvědavosti podívat jen na prvních 5 minut, abych viděla, jaký styl to je, a na celý film se podívat později... ale nakonec jsem se od toho nemohla odtrhnout a dokoukala to až do konce. A po pár dnech jsem se zase na celý film dívala znovu. Nejsem typ diváka, který sleduje všechny technické detaily, které u tohoto filmu kritizují autoři nízkých hodnocení zde, takže jsem si opravdu užila hodně napínavý film, ve kterém jsou i hezky naznačeny sporné momenty naší válečné a poválečné historie. Hodnotu vidím hlavně v tom, jak film ukazuje, že nic není černobílé. Ten zvrat na konci, kdy vidíme klíčové detaily jinak díky pohledu Agnes, má sílu... Někdo níže píše, že Vetchý jen běhá po lese a je to nuda - tak s tím vůbec nesouhlasím. I díky hudbě je celou dobu cítit neuvěřitelné napětí, a když se člověk vžije do situace těch lidí a nekouká na to jako arogantní kritický písálek toužící ukázat, co všechno dovede zkritizovat a čeho všeho že si to všiml, tak tu tíživou atmosféru doby úplně cítí. Rozhodně to není podle šablony - jedni dobří druzí zlí, naopak jsou vykresleny podle mě velmi realistické charaktery lidí. Podívala bych se na to klidně i potřetí.(22.6.2015)

  • JerryPilsen
    ***

    Docela dobře zvládnuté,děj má spád a herci hrají.Trochu mi vadila závěrečná překombinovanost,ve které se vše nakonec utopilo.(5.10.2015)

  • OtokPag
    *****

    Drsná doba. Drsnej film. Je dobře, že vznikl. Chtělo by to ale ještě natočit něco o stejném místě v roce 1938/39!(23.1.2018)

  • Akinaz
    ***

    Film, který nám zprostředkovává čistku Sudet v netradičním pojetí... skrze manželský pár, který se nechce z hor odstěhovat a proto je bohužel svědkem všech hrůz, které se tam dějí... Ona zmizí, on i hledá a během toho všechno prožívají... tělem zvlášť, duší spolu... 3*(28.1.2018)

  • film_fanda
    *

    1* za skutečnou událost, jinak Vica je pro mně neherec a nedá se na ni koukat.(16.5.2018)

  • TomKey
    *

    Hergot, ten Ondra s Vicou mají ale smůlu. Jeho pořád někde bijou, jí znásilňujou, v přestávkách mezi tím se chlastá kořalka a pobíhá po lese, kde sviští kulky a pořád někde něco hoří nebo dohořívá. Nejspíš měli na natáčení a střih taky jen 7 dní, to bych pak ten chaos pochopil.(5.11.2018)

  • stanslon
    *

    Úplně zbytečný film o poválečných událostech v Sudetech. Viděl jsem jich takovou spoustu, že téhle slabotě dávám jednu hvězdu leda kvůli vnadným prsům Aničky Šiškové a Vicy Kerekeš (i když ty její jsem viděl nepočítaně). A přímo mne pohoršily titulky na konci. Vážně se musíme omlouvat vyhnaným Sudeťákům, kteří odtud pět let předtím podobně vyhnali Čechy? Čekal bych spíš nějaké moudřejší citace. Jako - Kdo seje vítr, sklízí bouři. - nebo české - Jak se do lesa volá, tak se z něho ozývá. či Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu ... a ne Houdiniho vzývání Českého Lva, jehož priority jsou všem známé.(22.2.2019)

  • tehol
    *

    tragicky natoceny spatny film o vaznem tematu... zaujmou mozna herci, ale spis se daji litovat, co tam musi hrat nebo ze se dokonce musi bezdovodne svlekat..(28.8.2019)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace