Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

John Malkovich v roli muže, který miloval lehkovážné hrátky s láskou. Americký snímek režiséra Stephena Frearse z roku 1988 je v pořadí třetí adaptací známého francouzského románu Choderlose de Laclose z konce 18. století (počítáme-li i málo známou japonskou verzi z roku 1978). Příběh vikomta Valmonta a jeho lehkovážných hrátek s láskou inspiroval na konci 80. let i režiséra Miloše Formana a ještě dříve v roce 1959 francouzského režiséra Rogera Vadima, který natočil stejnojmenný snímek s Gérardem Philipem v hlavní roli. John Malkovich v roli Valmonta se pustí do hry plné exaltované vášně s nevinnou paní de Tourvel. Píše jí dopisy a nevynechá jedinou příležitost k vyznání lásky. Nechce však skutečný cit, ale pouze svést kouzelnou ženu. Do krutého plánu navíc vstupuje i protřelá markýza de Merteuil. Nikdo z trojice netuší, pro koho se nakonec stane pohrávání se sexem a láskou osudné. V dalších rolích zazáří Glenn Closeová a Michelle Pfeifferová. Snímek byl oceněn třemi Oscary za scénář, výpravu a kostýmy. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (265)

Kothy 

všechny recenze uživatele

Několikáté zpracování známého tématu s dost hvězdným obsazením. Přesto, že mnoho herců v tě době ještě moc slavných nebylo. Celé se to točí kolem milostného mnohoúhelníku na dvoře francouzské šlechty 18. století. Někdo z těchto her profituje a jiný zase přijde k úhoně. Mezi hlavní intrikanty patří John Malkovich a Glenn Close. Jak to skončí už asi všichni víme... Dále bych vyzdvihl tehdy začínající hvězdy jako Michelle Pfeiffer, Keanu Reevese nebo Umu Thurman. "Tohle je vyhlášení války!" ()

Maq 

všechny recenze uživatele

Před zhruba rokem, to bylo mému staršímu synovi čtrnáct, jsem uznal za vhodné ho seznámit s Formanovým Valmontem. Je to mistrovské dílo, které velmi moudře a (tedy) náročně zobrazuje mnohé paradoxy lásky a ambivalenci her na lásku, s jejich imanentními riziky. Pokládal jsem tehdy za vhodné svou otcovskou povinnost doplnit přeobsáhlým a důkladným komentářem před filmem a v přestávkách v promítání, zobrazené vyložit, doložit na příkladech nám oběma známých lidí a jejich příběhů a osudů, uvést příklady podobné, doplnit vše, co nebylo přímo řečeno, leč co si muž nejedním příběhem oprýskaný domyslí, dopoví, uvede v souvislosti. Aby čtrnáctiletý, pravda, chytrý, leč naprostý začátečník získal z tohoto filmu co nejlepší představu o nekonečné vrtkavosti záležitostí milostných. --- Tehdy jsem ještě neznal Frearsovu verzi a tedy jsem nevěděl, že tento k radosti všech čtrnáctiletých i mnohem starších začátečníků valnou část práce udělal za mě! Natočil verzi řádně polopatistickou ohledně základní kostry příběhu a pomíjející všechny jeho delikátnější nuance. Vyložil nám to tak nějak po soudružsku. --- Přeháním. Tak zlé to není. Formanova verze je totiž natolik báječná, že i tato, mnohem hrubější, je stále ještě dobrým filmem. Takže opakuji: pro začátečníky Frears, pro pokročilé a vážné zájemce rozhodně a pouze Forman. ()

Reklama

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Pro mě jsou Nebezpečné známosti až za Formanovým Valmontem. Tváří se sice cyničtěji a hlouběji, ale nemyslím si, že je to pravda. Forman zvolil uvolněnější tón, takže na pohled působí měkčeji, ve skutečnosti ale právě ta uvolněnost vypráví o zkaženosti doby víc než nekonečná nepříjemná křeč, kdy nevěřím, že by ti lidé takto chtěli žít - mnohem víc jsem chápal zahálku a požitkářství Formanových postav. Frears navíc dlouze zabředá v jednotlivostech, a pak se musí násilně nutit do několika velmi nefunkčních dějových zkratek. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Videl som tento film dvadsať rokov po jeho nakrútení, považujem ho za porovnateľný s Formanovým Valmontom (Formanovi nevyšiel chladný a vypočítavý Valmont a Frearsovi zvodná a intrigujúca markíza). Túto adaptáciu románu v listoch som vnímal ako kostýmovú, pomaly plynúcu, napudrovanú a oparochňovanú. To pri sledovaní Jeanne Moreau a Gérarda Philippa vo filme z roku 1959 som sa cítil omnoho príjemnejšie, aj keď sa táto verzia predlohy príliš nedržala. A poteší ma, keď sa mi podarí vidieť aj televíznu verziu s Kukurom a Vášáryovou. ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Narozdíl od Valmonta, který je adaptací knihy Les Liaisons dangereuses, je Dangerous Liaisons adaptací divadelní hry, která vychází z původní knihy, a přesto má, možná lehce paradoxně, k dílu Choderlose de Laclos mnohem blíže než dříve zmíněný Valmont v režii Miloše Formana. Děj je snad s výjimkou závěrečného duelu zachován tak věrně, jak to vzhledem k dopisové podobě předlohy jen lze, dialogy, včetně mého oblíbeného “Alright – war,” jsou skvostné a narozdíl od Valmonta tu nedochází k zbytečnému osekání zákulisních machinací nebo zjednodušení psychologického vývoje jednotlivých postav, za což si scénáristy Christophera Hamptona nesmírně cením. Mou jedinou, vysoce subjektivní výtkou je, že mi navzdory precizním výkonům všech zúčastněných úplně nesedlo obsazení – do role patnáctileté Cécile by se podle mě hodil někdo mladší a naivněji působící než Uma Thurman, Peter Capaldi má tak silný skotský přízvuk, že do této americké partičky oproštěné od výrazných regionálních akcentů vůbec nezapadá, a byť John Malkovich skvěle balancuje na hraně charismatu a zlověstnosti, člověk si může jen představit, jak by tato postava sedla Alanu Rickmanovi, který hrál Valmonta dva roky v původní divadelní hře a kterého prý producenti odmítli, protože nechtěli někoho, kdo je spojen s akčním filmem. ()

Galerie (118)

Zajímavosti (11)

  • Po tomto filmu se Uma Thurman zděsila, když zjistila, že je pokládána za sexysymbol. Načas opustila USA a řadu rolí odmítla jen proto, že předpokládaly půvabný vzhled. (Aknah)

Související novinky

Hollywoodské hobby? Prznit klasiky

Hollywoodské hobby? Prznit klasiky

02.06.2006

Filmaři v Hollywoodu se nejspíš rozhodli plýtvat všemi možnými zdroji na většinou nepotřebné a obvykle nepříliš kvalitní remaky. Ostatně co fungovalo už jednou (dvakrát atd.), bude fungovat o… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno