Režie:
Mikael HåfströmKamera:
Brendan GalvinHudba:
Alex HeffesHrají:
Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, James Caviezel, Vinnie Jones, Vincent D'Onofrio, 50 Cent, Amy Ryan, Caitríona Balfe, Sam Neill, Matt Gerald (více)VOD (4)
Obsahy(4)
Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení" se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí... Po obvyklých počátečních neshodách se Rayovým parťákem v novém „domově" stává místní vězeňský boss - Emil Rottmayer (Arnold Schwarzenegger), který si zde odpykává trest za kyber-terorismus. A jemu se ve vězení moc nelíbí. Ale kdo jiný, než tihle dva chlápci by se měl dostat přes Rayovo bezchybné zabezpečovací systémy a celou armádu dozorců pod vedením fanatického ředitele? A je to, že se oba ocitli v této bezvýchodné situaci, opravdu jen nedorozumění a shoda náhod nebo něčí pečlivě promyšlený plán? (Bontonfilm)
(více)Videa (14)
Recenze (1 429)
Pěkné, zábavné, nablblé, scenáristicky naprosto vymaštěné..... nedej Herr Gott, aby se jednou Plán útěku prosadil do hlavního vysíracího času na naší milované Nově! Pokud by bylo toto naservírováno chovancům eldéenek, domovů důchodců a jiných odkladišť dodělávajícího genetického materiálu, mohli by se zřízenci neskutečně divit. Stará Nováková útočící veškerou protetikou do oblasti třísel, neboť polévečka s drobením nebyla sdostatečně teplá? Dialytický Hrabánek na útěku z přístrojů? Vzpoura ležáků na druhém primariátu? Psychogeriatrové budou zcela zahlceni a systém se zhroutí! ()
Plán útěku je po dlouhé době snímek s opravdu zdařilým drajvem. Nicméně funguje hlavně ve své první fázi. Postupem času na povrch vyplouvají čím dál větší scénáristické nesmysly a přihlouplé berličky, a v poslední části se děj zvrhne v nesmyslné pobíhání, kde prim hraje notná dávka štěstí a nikoliv Breslinova intuice. Je to škoda, protože z toho všeho scénáristického balastu se Håfströmovi podařilo vykřesat téměř maximum. A Schwarzeneggerovi ukecaná role vězně v současné době sluší přeci jen víc, než snaha o akčního superhrdinu, která se dá akceptovat je díky nostalgii. ()
// Very oldschool, I liked it. Hlášky, akce, herci, režie .. jakobych se vrátil do dob Tanga a Cashe, Assasina a dalších, už jen za tenhle vydařený feeling tomu musím dát ty 4*. Nakonec se mi to pečlivé vybírání mezi Arnieho novými kousky velmi podařilo :) ted aby vyšel stejně i Terminátor a nový Conan a budu spokojenej. ()
Scénář je pitomý tak akorát, jen mě fascinuje ta studiová politika svádět tyhle přesluhující tandemy na place pod taktovkou režijních rutinérů, kteří s daným materiálem operují více než ledabyle a zafungovat dovedou leda tak v několika trefných hláškách a v případě tohoto filmu i jedinečného nábožného germánského výlevu, jinak vesměs hodně sterilní a prchavá podívaná. ()
Senzácia? Bohužiaľ nie. Všetci, čo sme vyrastali na filmoch Arnieho a Stalloneho sme vždy snívali o tom, aby hrali spolu v jednom filme. Nemám na mysli "šteky" v Expendables. Prišlo to, strašne som sa na to tešil a vyrazil do kina. Len téma úteku z väzenia je poriadne lákavá a k tomu tá slávna dvojka? Lenže film dostal do rúk amatér Hafstrom , ktorému vyšiel jedine film Rituál. Narozdiel od väčšiny nadšených a spokojných užívateľov si myslím, že Hafstrom nebol ten pravý. Chýba tu strašná kopa súvislostí a detailov, ktoré robia väzenské filmy napínavými. Kto sú všetci tí, čo stoja za Arnoldom, keď ide do tuhého? Ako si vybudoval to postavenie? Prečo nám Arnie nepripadá ako kápo, ale vlk samotár? Kde sú tie povestné drsné väzenské ksichty? Kde je napätie a adrenalín? Mal by som veľa otázok a menovať by som vedel skôr negatíva ako pozitíva. Problém je, že napätie a gradácia nefunguje. I bitky medzi väzňami sú amatérske, pritom by mali byť tmelom filmu. Pozerať sa na trpiaceho Arnolda alebo Slyho diváka netrápi, pretože vie, že z toho vzídu ako víťazi. Herecky na presvedčivejšie dialógy Arnold nemá vlohy , záverečný rozhovor s postreleným arabom vyznieva dosť nepresvedčivo. Akčné scény nemajú ten správny náboj a celé sa to snaží byť strašne chytré, ale menej je niekedy viac. Film sa snaží byť poctou akčňákom ako v čase ich najväčšej slávy a pritom byť i moderný a prístupný dnešnému divákovi, ale uviazlo to niekde na pol ceste. Naopak fungujú Arnoldove hlášky, pobaví jeho mapa, ale vtipov by mohlo byť podstatne viac. Film sa tvári vážne, ale nepristane mu to. Ak niečo stojí za pochvalu tak jednoznačne výkon J. Caviezela , ktorý ma svojim záporákom naozaj prekvapil. Poviem úprimne, že bez neho by bol film tak trochu o ničom. Film objektívne za tri, tak prečo dávam nakoniec štyri? Za splnený sen vidieť najväčšie akčné hviezdy v jednom filme. 70%. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (25)
- Je to iba druhý film, kde si James Caviezel (Hobbes) zahral darebáka. (De Large)
- Počas natáčania jednej z akčných scén si Sylvester Stallone (Ray Breslin) poranil šľachu na pravej nohe. Na jej zašitie bolo potrebných 70 stehov. (m.a.t.o.)
- Vo filme hovorí riaditeľ väznice Hobbes (James Caviezel) o Portosovi, Rayovi Breslinovi (Sylvester Stallone), ako o štvrtom mušketierovi. Portos je ale druhý mušketier, štvrtým je d'Artagnan. (De Large)
Reklama