Režie:
Gareth EvansScénář:
Gareth EvansHrají:
Iko Uwais, Arifin Putra, Tio Pakusadewo, Oka Antara, Alex Abbad, Cecep Arif Rahman, Julie Estelle, Very Tri Yulisman, Rjúhei Macuda, Ken'iči Endó (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Zátah 2 navazuje přesně tam, kde nás děj předchozího snímku zanechal. Rama (Iko Uwais) je opět nucen přijmout roli policajta v utajení, aby poskytl své ženě a dítěti ochranu. Pracuje v protikorupční jednotce vedené Bunawarem, jediným člověkem, kterému může věřit. Rama dostává speciální pověření: musí se infiltrovat do místní zločinecké skupiny mafiánského bosse Banguna. Vrchol řetězce je daleko, krvavá pouť za spravedlností proto začíná v base, kde hnije Bangunův syn Uco. Rama musí získat informace, které by nasměrovaly policejní protikorupční komando k Bagunovi. Po celou dobu se však snaží zakrýt nebezpečnou touhu po pomstě a spravedlnosti, která ho spaluje zevnitř – a díky níž se jak jeho mise, tak i skupina organizovaného zločinu, postupně hroutí. (Cinemax)
(více)Videa (5)
Recenze (803)
Druhý Zátah je již trošku typičtější akční film, ponechává tedy první díl ojedinělým unikátem v tom, že funguje téměř bez děje jako non stop akce. Nyní máme v pozadí solidní mafiánskou, konspirativní a podrazáckou zápletku, která nejen velice dobře spojuje jednotlivé akční scény, ale vzhledem k výborné režii dokáže chytnout i sama o sobě. Režisér dokáže z každé klíčové (a tím myslím i nebojové) scény vytěžit maximum, ať už pomocí kamery, hudby nebo jednoduše stylovosti. Např. každý stěžejní bojovník má jako představení svou zabijáckou scénu. Kamera je zde naprosto vynikající, souboje jsou dynamické, ale přitom stoprocentně přehledné, choreografie je samozřejmě naprostá špička. Sečeteno a podrženo máme zde jeden z nejlepších bojových filmů všech dob! 10/10 ()
To, že Raid 2 prekonáva svojho predchodcu v množstve, kvalite a úrovni akčných scén je vzhľadom na to, v akom žánri sa pohybujeme, veľmi potešujúce. Mimochodom choraografia tohto filmu je niečo, ako z inej planéty... . Takmer každá druhá bojová scéna (s povestnou mega čerešňou v podobe záverečného duelu) ukazuje zdvihnutý prostredník a zároveň predstavuje aj hodenú rukavicu zvyšku sveta - či už Tonymu a jeho slonom, alebo hongkongskej elitnej squadre, či Európe a americkému kontinentu na čele s Adkinsom a Zarorom. Raid 2 je tak v tomto úplne nový level, ktorý zatiaľ na konkurenciu vzhliada z veľkej výšky, pričom (ne)prekvapivo samotné snímanie bojov je viac západné, ako východné (aj napriek častým dlhým záberom, prevažujú polocelky pred uhľadenosťou veľkých celkov). Ten najpotešujúcejší fakt je ovšem to, že za neuveriteľne dlhú dobu dostávame film s početnými martial art sekvenciami, ktoré sú usadené do komplexného príbehu rozmerov rozsiahlej kriminálno-gangsterskej ságy. Toto nie je bezduchá mlátička, toto je plnokrvný rodinný mafiánsky epos, ktorý od videohernej jedničky narástol do obrovských rozmerov s paletou plnokrvných postáv a ich uveriteľných motivácií. Všetko spojené do koreherentného spletenca. A hoci film nie je dokonalý a do tretieho dielu tvorcom želám hlavne ešte prísnejšieho dramaturga - režisér, scenárista, strihač a čiastočne aj choraograf Gareth Evans takmer v každom zábere preukazuje réžijnú sebaistotu, ponúka viaceré nezabudnuteľné strihové montáže a má ten správny cit pre prekladanie frenetickej akcie s momentami napätého kľudu - ticha pred búrkou, ošperkované drobnými "fórikami" odľahčenia, pričom stihne referencovať viaceré ikonické scény a motívy jeho obľúbených a známych filmov. A práca so zvukom predstavuje podobne malú-veľkú revolúciu ako priniesli bournovské eskapády od Greengrassa - to hravé prelínanie a rozvíjanie ruchu / buchu / tlkotu a hrmotu v deji filmu do hudobného podfarbenia veľmi účinne rytmizuje jednotlivé sekvencie a pridáva im na dynamike. Takže 9/10 a ani si rašej nechcem predstaviť, čo nám ponúkne záverečný diel. [Film videný v kine na veľkom plátne]. ()
Nenávratně pryč už je ta špinavost a jednoduchost prvního filmu. Pokračování těžkotonážní survival řežby se totiž snaží být daleko víc, než jen bratříčkem s ještě většíma koulema. Dvojka je daleko ambicioznější, s lepším vizuálem, ukecanější a bohužel i mnohem delší. Právě ta gigantická stopáž jí podkopává nohy. Prvních 80 minut tak vyplňuje především příběh. A ten je stejně nezajímavý, podobně jako dialogy, smrdící po papíře. Během týhle doby se tu objeví dva menší a jeden větší souboj v kriminálu, což mi přijde přece jen trochu málo. Následující hodina je ale úplně jiná liga, kamarádi! Souboj střídá souboj a všechny se předbíhají v nápaditosti. Ať už scéna v metru s duem kladiv, nebo ta automobilová honička, která bude letos jen těžko hledat konkurenci. Závěr pak vrcholí v rudé chodbičce a hlavně v sněhobílé kuchyni, kde Uwais předvede s nepřítelem takový fight, že si ho budete ještě šestkát přetáčet. Takže co se týče akce, nemám slov. Bohužel, ta první hodina a půl mi nedovolí dát lepší známku. Jednodušší, ale v akci neutuchající jednička mi zkrátka sedla víc. ()
Tak jsem to právě dokoukal a první, co mě napadá říct, je: Pozemšťane, masakr cen... Nejsem nijak moc zatíženej na kontaktní akční filmy, ale musím říct, že posledních 40 minut je něco - hm, rozhodně dlouho neviděného. Z děje samotného tedy upřímně nijak neulítávám, holka s kladívky a její přítel s bejsbolkou jsou taková trochu směšná (a to fakt až na hranici trapnosti) komiksová vložka, která nabourává zjevnou snahu působit v rámci možností realisticky, ale závěrečná část počínající automobilovou honičkou hodně napravila a její choreografie mi místy skutečně brala dech. Přesto jednička byla ve své jednoduchosti intenzivnější. Ale stejně když už, tak mám radši realistické věci typu Kuro-Obi. ()
Sorry, ale tohle fakt ne. Nabubřelá a pro mě osobně naprosto nesnesitelná srágora hrající si div ne na Kmotra, aby se ale jen po odloupnutí pár vrstev ukázalo, že se jedná o naprosto nesmyslnou a roztříštěnou blbost, ve které už se pod tlakem fanoušků nikdo netrápí ani s tím, že by mohl používat střelné zbraně místo toho, aby si nechával vymlátit půlku gangu. Nechápu, proč to má dvě a půl (!) hodiny, když se tam 1) nic pořádného neřeší, 2) neobjeví jediná nosná postava a 3) jen zrekapituluje vymlácení baráku, jemuž předchází halda slovního balastu, záživného asi jako čumění do zdi za střízliva. No jo, to je tak, když si tvůrce vymyslí naprosto zbytečnou půlhodinovou expozici. Nemá nad sebou nikoho, kdo by mu řekl, že polovina vedlejších linií (vousáč, ty voe!) je úplně zbytečná a stupidní. A co je nejhorší, uvěří tomu, že hezká choreografie a přehledný střih dokáží lidi donekonečna bavit. Tak to leda velký kulový, pane Evansi! Souboj v bahně jasný vrchol, naprosto přetažená a zároveň prostředí silně nevyužívající bitka v kuchyni, jež chtěla býti vrcholem, na pár facek. Slušný řemeslo my ass. Z dialogových, ryze rutinních výměn museli usínat i lidi za kamerou. A to radši neřeším, jak moc je to oproti jedničce samoúčelně brutální. ()
Galerie (72)
Photo © XYZ Films
Zajímavosti (27)
- Dle slov producenta Aria Sagantora je ve filmu k zhlédnutí téměř 60 druhů zbraní. (Linkyc)
- Německý televizní herec Arifin Putra, ztvárňující filmového Uca, přibral pro co nejvěrohodnější vzhled syna mafiánského bose na váze celých dvaadvacet liber, tedy necelých deset kilogramů. (Conspi)
- Citát na jednom z plakátů „Jeden z nejlepších akčních filmů všech dob“ byl převzat z recenze z webu Collider, známé především díky kritickým názorům. (Ouwen)
Reklama