Reklama

Reklama

Charles je po pěti letech propuštěn z vězení. Hodně se toho změnilo, z Paříže se stalo jedno velké staveniště a ani ve zlodějské branži už to není, co to bývalo. Charles si ve své vězeňské cele vše promyslel. Chce udělat poslední velkou loupež ve svém životě, aby zabezpečil sebe a svou věrnou ženu na stará kolena. Pro svůj plán vyloupit největší kasino v Cannes potřebuje parťáka. Francis je sice trochu mladý, zbrklý a ještě se neumí chovat, ani oblékat, ale rychle se učí. Charles z něj udělá elegantního šviháka a jeho počestného švagra přemluví, aby jim dělal řidiče. Jeho plán je promyšlený do posledního detailu, jen nesmí nikdo udělat chybu. (Česká televize)

(více)

Recenze (124)

classic 

všechny recenze uživatele

Len naozaj pred malou chvíľou vyšiel z väzenia, a už zase rozmýšľa, čo ďalšieho by znovu vyčudil, avšak nakoľko predchádzajúci, teraz momentálne už ale chorľavý parťák, odmietol prijať mimoriadne lákavý job, práve preto prichádza do úvahy, nová, čerstvá i pomerne dosť drzá krv, ktorá je možno až príliš sebavedomou, kvôli čomu bude zrejme „pánska jazda” v Palm Beach, doslova prechádzka ružovou záhradou, a s naprosto nezabudnuteľnými zážitkami...?! / Konečne si Henri Verneuil napravil svoju „pošramotenú” reputáciu, kedy začínam pomaly zisťovať, že režisérovi oveľa viac svedčí spolupracovať - s Gabinom a Delonom v spoločnom filme, než zrovna s oddeleným Belmondom, odkiaľ sa podľa mňa najviac vydarili iba majstrovské Opice v zime, kde Bébelovi vtedy zručne sekundoval opäť Jean Gabin, čiže tým pádom sa s jeho priamou účasťou, väčšinou jedná o maximálny, filmový zážitok, predovšetkým mám na mysli Sicílsky klan. Čo sa týka aktuálnej Melódie podzemia, tak odporúčam sledovanie: priam výbornej, necenzurovanej, čiernobielej, a vari o niečo dlhšej verzii s českými titulkami, než práve asi trochu slabšej, cenzurovanej, kolorizovanej, a tiež i o čosi kratšej verzii s českým dabingom, čo mi mimochodom poradil kolega Willy Kufalt, za čo sa mu chcem prostredníctvom tohto "komentára" vrelo poďakovať. ĎALEJ: Zopár postrehov k tomuto, vskutku rytmickému, kinematografickému zárezu, ktorý ma strašne prekvapil. Nemôžem si pomôcť, ale táto „jazzová hudba”, skutočne famóznym spôsobom diktovala samotné tempo filmu, ktoré je vďaka tomu kvalitne vyvážené na celú stopáž, čím sa chcem tiež poďakovať i - francúzskemu hudobnému skladateľovi Michelovi Magnemu, i keď je takmer 40 rokov po smrti, no podotýkam, že jeho „partitúra” sa automaticky stáva nesmrteľnou. Pod kameramanským plášťom sa medziiným schovával Louis Page, ktorého považujem za šikovného odborníka za kamerou, na čo sa vždy teším, akonáhle si pozriem, kto má na starosti technickú stránku veci, rovnako ako pri montáži, kde meno Françoise Bonnotovej, značí, že môžem počítať s absolútnou presnosťou a odbornosťou, čo sa teda vzťahuje na prácu so strihom. To je proste nefalšovaná radosť pre každého c-i-n-e-f-i-l-a, naďabiť na samých profesionálov, ktorí ho budú počas sledovania sprevádzať. Áno, bezprostredne si všímam nielen tieto kľúčové vlastnosti tohto filmu, ktorý je nimi doslova obdarený, ale aj sa zároveň kochám i samotným obsadením, kde som presvedčený o tom, že sa DELON vedľa GABINA nadmieru hodí, o čom niet žiadnych pochýb. / PS : A ten záver, to je neuveriteľné, čo sa konkrétnej postave tým podarilo docieliť, na to určite nezabudnem... ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Výtečně natočeno, výtečně zahráno, příběhově poněkud mimo mé chápání. Ale "umělecky" nesporně zajímavé. Když přijde na promyšlené krádeže vloupáním, jsem asi příliš konzumní a laciné zábavy chtivý. A protože já špína hodnotím podle prožitku, dávám jen 60%. PS: Pan Lakomý jako Delon v (alespoň fyzicky) nejlepších letech? Nějak to k sobě nesedí. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Celý film by byl "jen" lepší průměr, což s ohledem na přítomnost bohů s lidskýma přezdívkama Henri Verneuil, Jean Gabin a Alain Delon není až tak moc i když na druhou stranu, co by za to jiní dali, že ? Jenže oni nejsou "jiní", ale dodavatelé pěti hvězdičkových filmových zážitků. Celý film vysoko nad průměr povyšují dvě scény. Alain Delon jde k bazénu balit dvě super holky a ty ho setřou takovým způsobem, že by se mě z toho tři dny nepostavil. No a závěrečná scéna je rovněž pusinková. Ticho, ani hudba, ani dialogy, vlastně vůbec nic, jen Jean Gabin, Alain Delon a jejich oči. Toto "minimum" stačilo k vytvoření obrovskýho napětí. Tady někde hledejte odpověď na otázku, co by měl umět fakt dobrý herec -- prostě být zcela oddán své roli. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Zajímavý plán, skvělí herci, pomalé tempo a zvláštní konec. Tak by se ve zkratce dala popsat Melodie podzemí. Skvělý Jean Gabin a Alain Delon, jehož postava je trochu scenáristicky nedodělaná nebo spíše podivná, excelují ve filmu o dvou lupičích a jejich největší loupeži v casinu. Vcelku pomalé tempo, které v době vzniku a i později bylo poměrně typické pro francouzské kriminálky, by mohlo být rychlejší a příběh po obsahové stránce zajímavější. Alain Delon v mladých letech už vypadá přesně jako dalších 10-30 let, ale není z něj cítit to pravé charizma, jako z Jeana Gabina. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Z Melodie podzemí se sice linou libozvučné žánrové tóny, ale přeci jen od takových pánů muzikantů jako Gabin či Delon pod taktovkou dirigenta Verneuilova talentu by posluchač mohl skoro až dojít k závěru, že místo očekávané prvotřídní symfonie se tu hraje až příliš obyčejná vesnická odrhovačka, kde nic netvrdí muziku. ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Podle románu The Big Grab Johna Triniana. Gabin a Delon poprvé pospolu ve skutečně geniálním zlodějském snímku ze staré evropské školy. Film noir asi těžko - příliš mnoho okatého humoru, ale to není vůbec na škodu. Samotná akce nemá chybu, ale to úplné vyvrcholení - to člověka prostě musí připoutat k obrazovce. Takový konec Kubrickova Zabíjení není špatný, ale ten miliardový bazén! To je ta správná inteligentní, vtipná a až existencionalisticky působící pointa, jež tak zoufale chybí moderním lupičským slátaninám. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Opravdu parádně natočená kriminálka s výbornou hudbou a skvělými, drsně kamennými herci. Malé výtky, co se chování postav bych měl, ale film je to opravdu parádní. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Cannes není pro gangstery o nic menším lákadlem než pro filmaře, to je všem moc dobře známo. Na canneský festival svého času umístil Brian De Palma děj svého akčního filmu Femme Fatale, snad inspirován Henri Verneuilem, který přesně o čtyřicet let před ním vylíčil vyloupení tamní herny právě ve své Melodii podzemí jemné napínavé a elegantní kriminálce, s komediálními prvky, navíc skvěle obsazené a zahrané. Po letech moc příjemný zážitek. ()

Boss321 

všechny recenze uživatele

Solidní kriminálka ze staré školy o vyloupení casina. Francouzské filmy mám velmi rád a ty ze 60. a 70. let asi úplně nejraději, generace kolem Belmonda, Gabina či de Funèse byli vyjímeční a dodnes nepřekonatelní francouzští herci. Duo Jean Gabin a Alain Delon zahráli spolehlivě a ve spojení s chytrým scénářem (doslova přetéká precizními dialogy), pěknou hudbou a režií Henriho Verneuila vytvořili dílko, které si své čestné místo dozajista najde. Konec mě opravdu dostal, čekal jsem mnoho, ale tohle mě ani ve snu nenapadlo :). K pěti tomu moc nechybí, ale přeci jenom jsem viděl lepší "loupežní" filmy....... ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Tvůj díl dám bokem. Dám ti ho za tejden, když to vyjde. Nebo za 20 let, když to nevyjde." Je to smutný, ale filmy o fikaným vyloupení bank, casin či trezorů CIA prostě stárnou. Mají atmosféru, ale stárnou. Jsou prostě pomalý a k úspěchu stačí štípačky se samopalem. To byly krásný doby. Nikde žádná kamera, čidlo ani zařízení k rozpoznání sítnice. To se to kradlo. Ale zpět k filmu. To plánování mě bavilo. A taky postřehy, že z osobní iniciativy vždycky kouká lapák. Ovšem samotná akce mě na zadek neposadila. Nicméně konec byl originální. Ani nevím, jestli dobrej nebo špatnej, ale rozhodně originální. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Francie, šedesátá, Gabin, Delon, Verneuil. Moc se tu nemluví, ale když už, dialogy stojí za to. A už tak dobrý film ještě povyšuje ironický závěr s nádherným záběrem na bazén rozkvétající bankovkami doprovozeným přesně padnoucí hudbou. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Výborná, dnes už klasická kriminálka, jeden z pokladů svého žánru. Všechny ingredience jsou pečlivě vyvážené, propracovaný scénář, chytrá režie, hvězdné herecké obsazení s výbornými výkony, kdy vedle charismatického spolehlivého Gabina září i mladý Alain Delon, který později poklesl do průměru a žil ze své slávy. Neustálé napětí, rafinovanost, někdy humorná nadsázka, která ústí do tragikomické pointy nevydařené loupeže. Vybroušené dialogy a postavy, které nešustí papírem a je možné jim věřit. Kvalitní hudba. Když spočítám všechny pozitivní přívlastky, které jsem použil, není možné dát méně než 90 % a 5 hvězdiček k tomu. Je to prostě snímek z doby, kdy divácky vděčná filmařina nestála na digitálních efektech. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„V napjatý situaci, když mluvíš pevně a k tomu s kalibrem v hrsti, nikdo necekne. Na to jsou statistiky..“ Stárnoucí mozek, co zná teorii branže i plán, mladé floutkovské tělo na fyzickou a milostnou práci a jejich bojácný řidič, co se už před akcí vzdává svého podílu v podobě jedné tisíciny lupu. K Oceanově počtu chybí osm a taky podle toho to vybílení kasina vypadá.. Jsou místa, kde ta melodie moc neladí (Delonovo tokání), ale i ta, kdy je to koncert. Břitké dialogy, Magneho hudební doprovod při dramatických momentech, procedura loupeže a především mistrovská hra nervů v samotném finále, která mi ulehčila rozhodování, jestli je to na tři, nebo čtyři roky nepodmíněně. Jsou chvíle, kdy se topit v penězích nechcete.. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Všechny zlodějské filmy o vylupování bank a casin gentlemanským způsobem mají základy právě zde. Jak už jsem kolikrát zmínil, Henri Verneuil prostě nedokázal natočit špatný film. Jeho lupičský opus magnum "Melodie podzemí" oplývá velice promyšleným a chytrým scénářem, ač působí celkem jednoduše. Navíc nic zbytečně nenatahuje a ani příliš nemotá. Jean Gabin coby rozvážný a moudrý Charles a Alain Delon v roli mladého a nevybouřeného Francise se navzájem kontrastují a zároveň doplňují (i když těch společných scén na obrazovce příliš nemají). Oba byli výteční. Perfektní stylová kriminálka ze zlatých filmových šedesátých let, která voní Francií a poctivou filmařinou. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

"Určitě už stárnu! Nepoznám lumpa od gentlemana."                                                                                                             Roztomilá kocovka. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Ešte za "komančov" ako malý smrkáč si pamätám, ako na mňa film zapôsobil a často mi v dospelosti hlavou preletel ten záver s peniazmi v bazéne. Ten je nezabudnuteľný a okrem plávajúcich peňazí som si pamätal Delona. Dlho som nevedel o aký film presne ide, názov som si samozrejme nepamätal, ale utešoval som sa, že na neho skôr či neskôr natrafím. ČT2 nedávno vysielala jeden film s Delonom za druhým, až prišlo na tento a urobil mi radosť. Hovoril som si, že 30 rokov nosím ten záver v hlave, aby som si ho po tak dlhej dobe opäť pripomenul. Bol som spokojný vtedy a som aj dnes. Prvá polovica má pár chýb, ale záver je tak úžasný, že 4 hviezdy musím dať. 80%. ()

lesumir 

všechny recenze uživatele

Pomalé tempo, vybroušená atmosféra a letní vůně francouzské riviéry. I Dannyho parťáci by se mohli od dvojky Gabin & Delon učit. Jen ten konec... ()

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Dobrá krimi s trochu utahaným, avšak velice popisným dějem, který je u Verneuila tolik klasický. Delon a Gabin si z tohoto filmu odnesli velice hezký blízký vztah, který gradoval v Sicilském klanu a ke konci ve Dvou mužích ve městě..! :-) ()

Reklama

Reklama