poster

Cesta

  • Česko

    Tulák

  • Česko

    Rover

    (festivalový název)
  • Austrálie

    The Rover

  • Slovensko

    Tulák

    (festivalový název)

Krimi / Drama

Austrálie / USA, 2014, 103 min (Alternativní: 99 min)

Režie:

David Michôd

Kamera:

Natasha Braier

Hudba:

Antony Partos

Producenti:

David Linde, Liz Watts

Střih:

Peter Sciberras

Scénografie:

Josephine Ford

Kostýmy:

Cappi Ireland
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (200)

  • DwayneJohnson
    ****

    Snad za tu znepokojivou vizi postapokalyptické budoucnosti. Snad za oba hlavní herce. Snad za výbornou hudbu. Snad za syrový příběh, bez nějakého happy endu. Snad za úplně poslední scénu. Tohle všechno tvoří tenhle film, který uchvátil skoro na pět. Dneska ale pětku nechám v šuplíku a budu ji šetřit na nějaký podobný film, třeba zase s Guyem. Možná se dočkám. Snad...(29.9.2014)

  • verbal
    *

    Šíleně nudný Max je Gej. Tedy vlastně Gáj, abych mu nekřivdil. Ukradnou mu auto. To nasere. A Gáj nasraný je. A tak si pro něj jede autem těch zlodějů. Lepším, novějším a nabušenějším, s daleko více místem pro řidiče i spolucestující a dvakrát prostornějším kufrem. Ale proč, to se mě neptejte. Cestou narazí na homopýra. Nemějte strach, je to jen charakteristika a k anotaci Drama/Thriller/Krimi „Kokotina pro přihlouplé předmenstruační pipky“ nepřibude. To jen Patyzón hraje retarda. Kurva, už jsem to použil zase, já ňouma. A přitom všichni bez akné vědí, že „Patyzón hraje“ je učebnicový příklad oxymoronu. Už asi ve čtvrtém posttvajlajtickém filmu se stále pokouší předstírat homopýra, akorát teď do této patentované polohy co dvě minuty zamrká a škubne hlavou. Stejně si myslím, že šlo o trikové záběry, protože by mrkání a škubání s tou obrnou nedal. Představuju si to asi tak, že když byl čas mrknout, režisér řekl „stop“, naběhla klapka, chytla jej za horní a spodní víčko, někdo za ni klapl, ona mu ta víčka několikrát rychle přirazila xobě a pak ty ruce digitálně odstranili. No, nebylo to sice úplně ono, ale rozhodně lepší, než kdyby se pokoušel mrkat sám „Hamlet“ osobně. Ale to jsem se trošku rozvášnil a odbočil od děje. Aha, tak ne. To co jsem napsal na začátku je v podstatě všechno. Takže, ač jsem zase někde chytil slovní průjem, dalo se jen lapidárně napsat: „Přiblblá pičóza s výborným Gájem a tragickým gejem, co se vás snaží unudit xmrti“.(10.9.2014)

  • J*A*S*M
    ***

    (49th KVIFF) Tempo lážo-plážové, ale atmosféra vtahující, špína, poušť, vedro, zarostlý hrdina, nekonečné australské silnice, osamocená stavení a buranští post-apo obyvatelé. Pearce i Pattinson výborní. A má to docela koule, trpajzlík by mohl vyprávět. Takže docela spokojenost, byť Tarantino s tím hypováním (omg omg, nejlepší postapo od Mad Maxe) samozřejmě klasicky přeháněl, neřku-li kecal, jak je u něj ostatně zvykem. Závěrečná pointa je (zvlášť pro mě, kdo mě zná, ten pochopí) úplně absurdní, ale aspoň celému předchozímu hrdinovu jednání dává nějakou motivaci.(8.7.2014)

  • Cervenak
    ****

    Austrálsky film v žánri "austrálsky film". Postapo púšť, zaprášené autá a špinaví zarastení chlapi, ktorí sa strieľajú do hláv. Guy Pearce famózny ako v poslednej dobe v čomkoľvek.(4.7.2017)

  • T2
    **

    Rozpočet $12miliónovTržby USA $1,114,423Tržby Celosvetovo $2,504,000Tržby za predaj Blu-ray v USA $266,420 //počet predaných kusov ?Tržby za predaj DVD v USA $98,499 //počet predaných kusov ?║ dejovo mimózne do stratena, hľadať tu zmyselnosť asi dosť ťažko /40%/(16.9.2015)

  • Radek99
    ****

    Byl jsem hodně zvědavý, co David Michôd předvede po svém vynikajícím celovečerním debutu Království zvěrstev. The Rover je zajímavě stísněná postapo roadmovie, z níž přímo sálá obsesivní fascinace vizemi kolapsu civilizace, pochopitelná jak v dnešní době očekávaného civilizačního zlomu, tak i u národa, který dal světu Šíleného Maxe. Co se žánru týče, postapo estetika a vnitřní logika navazuje na western; Michôdův snímek není revoluce, nýbrž sotva znatelná evoluce, nic moc převratného, hlavní předností je ale ona podmanivá atmosféra, která se doslova vrývá pod kůži. David Michôd postavil vše na vynikající formě - skvělá, až magická kamera, hudba, mizanscéna, ruchy... Závěrečná scéna je jasným důkazem toho, jak bez ohledu na bezpráví, chaos, který obklopuje člověka v Hobbesově ,,přirozeném stavu", jen zásady a čest znamenají všechno a na ničem jiném nezáleží. Tematicky se se svým skvělým debutem neprotnul a nekonkuruje mu ani kvalitou, přesto je to povedený a originální snímek, Michôd je opravdu svébytný tvůrce. A zvláštní vjem - chvílemi jsem měl neodbytný pocit, že v hlavní roli hraje Karel Roden...(20.6.2015)

  • Rob Roy
    *****

    Napoprvé jsem byl tak na 7/10, při druhé projekci po třech letech jsem plně docenil. Nekompromisní a to pomalé tempo jsem si už jen užíval. Film, kde se mluví obrazy a z tváří herců se dozvíte vše podstatné.(8.1.2017)

  • Fr
    *

    ,,TY MUSÍŠ MÍT TO AUTO VÁŽNĚ RÁD, MILÁČKU. JEN TAK SE NEVIDÍ NAJÍT V SOBĚ ODVAHU V TĚCHTO DNECH A DOBĚ. CO JE NA TOM AUTĚ, ŽE HO MÁŠ TAK RÁD?"... /// Bejt prchlivější, tak zdrhnu po 5ti minutách. Bezcharizmatičtí občané (i ty Pearci!) se pohybujou po světě, kterej je postapokalyptickej hlavně tím, že se v něm vobjevujou podivný osoby. Dement hledá auto, který si nechal ukrást. Další dement ho doprovází. Když někdo promluví, je to vo hovně, páč vyplodí naprostou zbytečnost. Pearce se tváří jako… kokot (?) a Pattinson… ach jo. Navíc se všichni chovaj podivně (asi abych se vžil tý beznaděje či co). Řadím se do fronty mezi nepochopený… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, že ani apokalypsa mi nezaručuje klid, při prstění cizí manželky. 2.) Chybí mi cokoliv připomínající western. 3.) Thx za titule ,,johnny.ka“. /// PŘÍBĚH * HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ne(5.9.2014)

  • tron
    *

    Hrozný, príšerný film, v ktorom je najsympatickejšou postavou zdochnutý pes. Pearce nikdy nebol expertom na fajn chlapíkov, ale toto je hajzel, ktorý si bez mihnutia oka zaslúži elektrické kreslo. V priebehu filmu brutálne zavraždí viacero ľudí, ktorí mu nikdy nič neurobili. Pattinson hrá Rain Mana s búchačkou, ale tiež to nie je sympaťák (a už tobôž nie herecký koncert, neustále som mal chuť vziať fakľu a obúchať mu ju o hlavu). Vízia post-apokalyptického sveta je slabučká. Vlastne ani neviem, či šlo o post-apokalyptický svet. Je tam púšť, opustené cesty, rozpadávajúce sa domy a zopár unudených štatistov, ktorí sa snažia byť „zlovestní a pôsobiví“. Scenár fakt na Oscara. Režisér v minulosti nakrútil zlé Kráľovstvo zverstiev. Dám si naňho pozor.(17.12.2016)

  • Zeck
    ***

    Utahaný postapokalyptický road trip po australském vnitrozemí za ukradeným autem. Pearce hraje extrémně necharismatického a apatického mumlala, Pattinson zase mentálně retardovaného idiota, takže jestli je děj v podstatě o ničem, konverzační stránka filmu taky. Pokud nudí děj a tvůrci to nejsou schopni kompenzovat zajímavými dialogy, tak sorry, je to o ničem. Bohužel za nic nestála ani samotná pointa filmu, kterou se divák doví až v úplně poslední scéně filmu a vnitrozemí Austrálie stojí za hovno i dnes, takže fanda postapokalyptických filmů mého ražení si nemohl chrochtat blahem ani v této rovině. Pokud bych nedojížděl na vlně nadšení z Temného případu, mé pochopení pro tempo a styl vyprávění by u tohoto filmu bylo o dost menší a zjevně by se i odrazilo na celkovém hodnocení. 55%(3.9.2014)

  • emma53
    ***

    Pattinsona bych nepoznala a Guy Pearce hrál Erica tak přesvědčivě pochmurně, téměř beze slov, že jsem na konci měla pocity bezmoci a beznaděje jako už dlouho ne. Opravdu velmi nekonvenční road movie, kde se za touhou vrácení svého auta skrývá něco zcela jiného, temnějšího a mrazivějšího, co se lidské povahy týká. Co se týká mě samotné, tak mohli vynechat tvůrci tu pasáž s pejskama, na to jsem dost háklivá i když její význam tady byl zcela jasný. Přiznám se, že je to asi jeden z těch zvláštních filmů, kde by pro mě platila ta známá cedulka " Nepovolaným vstup zakázán."(4.9.2014)

  • EvilPhoEniX
    ***

    Z velkých obav nakonec velmi solidní a pomalu plynoucí postapo-thriller s nasranějším Guy Pearcem než kdy jindy, a přesvědčivě hrajícím Pattinsonem. Potěší občasná brutalita a hodně weird obyvatelé. These Final Hours hravě převálcoval Rover, tudiž snižuji jednu hvězdičku. 65%(29.8.2014)

  • Jara.Cimrman.jr
    *

    "Chci zpátky svoje auto - Jo, to vidím. Jenže ho nedostaneš." Každý někdy učiní unáhlené rozhodnutí a kdyby Henry to auto Ericovi při první příležitosti vrátil, tak bych přišel o sto minut nekonečné nudy. Za mne je tahle pouť Němého s Blbým taková ta trhákovská kravina na kvadrát, výplod šílence a debilní paskvil. Nicméně jednu hvězdu tomu dám za zjištění, že se ještě točí filmy, při kterých si vyslechnu otázku, na deset minut usnu a po probuzení se dozvím odpověď.(7.12.2015)

  • Morien
    *****

    Ta khmérská píseň, co hraje hned na začátku, je možná ta nejkrásnější píseň, jakou jsem kdy slyšela. Láska převlečená za nenávist. "Vražda, pomsta, zbraně, psi, postapo, bratři, budoucnost, gang, krádež, ozploitation, sledování." ♥♥♥(15.6.2019)

  • Bebacek
    ****

    Atmosférická pouštní odyssea postapokalyptické doby, při níž se toho moc nenamluví, ale zato se koná. Zda je to nejlepší role Roberta Pattinsona, s určitostí říct nedokážu, neb jsem ho vlastně jinde než v Twilight sáze neviděla, ale Guyovi Pearceovi rozhodně křoví nedělá. Tulák je v prvé řadě hereckým filmem a ti dva jsou přesní jak hodinky.(30.6.2014)

  • Gilmour93
    ***

    Motiv honby ústřední postavy za ukradnutým vozem je dlouho obestřen tajemstvím. Oblíbený autoatlas? Závěsný stromeček s kokosovou vůní? Nebo je MacGuffin kufr? Na konci se vše dozvíte a vzhledem k průběhu se potvrdí, že všechno, i když se to nemusí na první pohled zdát, má svůj účel. Člověk potřebuje nějakou metu, obzvláště v těžkých časech, kdy přestává být člověkem.. Prašné road movie, co se táhne jak kulhající dingo, s hudbou zajímavě kombinující pop music, klavír, zvuk motorového rogala či hučení dva bloky vzdálené sekačky na trávu, herecky na správných místech přesvědčivé. Pattinson předvedl, že pomalí lidé mu jdou o poznání lépe, než rychlí upíři, Mad Guy Pearce, s vizáží Richarda Krajča popíjejícího několik týdnů v popelnici krabicové víno, oprášil krásu minimalismu. Holt, nasrat Australana je jako chodit bosý mezi tajpany..(19.5.2015)

  • genetique
    ****

    Atypický portrét rýdzej bezútešnej postapokalyptickej drámy s prekvapujúcim rozuzlením. Napohľad ponurý a drsný snímok, plný krutosti a násilia si záverečnou pointou získal moje sympatie. Austrálska púšť je ako stvorená na takýto typ skľučujúcich filmov a nejeden film vďaka kulisám tejto časti zeme pôsobí hodnovernejšie. Melancholický revenge movie postupom času plynie dosť monotónne, kamera je zaujímavo statická a vďaka hereckým výkonom sa mi nepodarilo pristihnúť sa nudiť. Obzvlášť sa čudujem, že alergické reakcie na Pattisonove výkony sa vôbec neprejavili a jeho herecké kreácie prekvapivo konkurovali Pearceovi. 80%.(30.9.2014)

  • StarsFan
    **

    Film, na který si hodinu po odchodu z kina ani nevzpomenete. Strašně se snaží zapůsobit na diváka jako filmy natočené podle předlohy Cormaca McCarthyho, jenže narozdíl od těch mě nepřesvědčil, že cíl cesty byl hodný času na ní stráveném.(12.7.2014)

  • sniper18
    ***

    Je to nadpriemerný postapokalyptický thriller. Má dosť dobrý príbeh odohrávajúci sa v Austrálii desať rokov po ekonomickom kolapse, ktorý život ľudí výrazne ovplyvnil, ale len k horšiemu. Muž si po ceste chce len na chvíľu oddýchnuť, no jeho auto mu ukradne trojica zločincov a tak urobí všetko preto, aby ich našiel a auto získal späť, pričom na ceste sa zoznamuje aj s bratom jedného zo zločincov a začnú si pomáhať. Spracovanie nie je zlé, ale dalo sa z toho získať aj viac. Síce sa v tomto prípade nejedná o plnohodnotný postapokalyptický film, táto doba je predsa len trochu iná, o niečo civilizovanejšia a tiež stále fungujú zákony a silové zložky, aj keď ich vplyv je už podstatne nižší, ale väčšina prvkov je stále rovnakých, takže mi to ani moc neprekáža. Ale chcelo by to zápletku trochu prepracovať, predsa len ten základ je až príliš jednoduchý, pričom ani motivácia nie je v priebehu vôbec známa, k hlavným postavám sa lepší vzťah ani moc vytvoriť nedá, keďže o nejakej kladnej postave sa tu hovorí len ťažko, ani ten ich vzťah mi neprišiel práve najideálnejší a tiež mi tu chýba nejaká výrazná scéna, na ktorú by sa dalo dlhšie spomínať. Ale ani takto nie som moc sklamaný, tempo je úplne ideálne, takže som sa nenudil ani na okamih, sadlo mi to nekompromisné prevedenie, kvôli čomu často umierajú nevinní a to aj rukami hlavných hrdinov, má to tú správnu žánrovú atmosféru a pochváliť musím aj úplne poslednú scénu, ktorá konečne ukáže motiváciu hlavného hrdinu, niečo takéto by som teda nečakal, ale páčilo sa mi to. Čo sa týka akcie, o nejakej výraznejšej sa tu vôbec hovoriť nedá, až na jednu, skôr pasívnu naháňačku sa tu nájde len pár krátkych prestreliek a úmrtí, ale aspoň je to obstojne natočené a pôsobí to správne drsne, takže mi to aj celkom vyhovovalo. S hereckým obsadením som spokojný, Guy Pearce to zahral úplne ideálne a tak som mu toho málovravného zabijaka veril, nesklame ani Robert Pattinson, poteší aj niekoľko skôr epizódnych postáv, hlavne doktorka, ale nesadol mi prístup k záporákom, keďže nemajú vlastne žiadny priestor. Réžia a technická stránka sú na tom dobre, ideálna vizuálna stránka, slušná atmosféra, v rámci žánru nemám väčších výhrad. Takže ako fanúšik žánru určite nie som sklamaný, že som si to pozrel, celkom ma to aj bavilo, ale zároveň nepriniesol nič nové a to ani nejakú zapamätaniahodnú scénu. Takže je to len obstojná žánrovka na jedno pozretie. 62%(6.9.2014)

  • 3DD!3
    ****

    Michôd to divákovi příliš neulehčuje a bez vysvětlování pronásleduje Guye Pearce a jeho retardovaného parťáka (Pattinson se konečně herecky našel - v téměř otíkovské kreaci zaujme a je přirozený) v honbě za ukradeným vozem, směle vstříc zvrácené pointě. Veselá budoucnost je samá silnice a písek, či odporná lidská karikatura s flintou. Sledování hodně ztěžuje úvodní půlhodinka, než na sebe hlavní postavy narazí. Pro dost lidí to bude bezbřehá nuda, ale mě ten naturalistický road movie celkem sedl.(8.9.2014)

  • Kaka
    **

    Pomalejší a méně fungující záležitost než například The Road (avšak podobně nehostinné, špinavé, syrové), jejíž největší chyba je, že chce být občas cynická a záměrně přitažená za vlasy, ale moc to nefunguje. Pearce a i Pattinson kupodivu fungující, nicméně jinak je tahle prapodivná postapokalyptická road movie průměrná a ničím inovativní, ani zábavná.(16.4.2015)

<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace