Režie:
Ben WheatleyKamera:
Laurie RoseHudba:
Jim WilliamsHrají:
Reece Shearsmith, Michael Smiley, Peter Ferdinando, Richard Glover, Ryan Pope, Julian Barratt, Sara DeeObsahy(1)
V polovině 17. století zmítá Anglií občanská válka. Malá skupinka dezertérů prchá z bitvy a jejich cesta vede přes přerostlé pole. Zde jsou zajati alchymistou, který se snaží skupinu donutit, aby mu pomohla najít zlato, o kterém je přesvědčen, že je zakopané v poli. Sestup do šílenství a chaosu začíná.
Nejzajímavější a nejpracovitější britský režisér současnosti se představuje se svým daším odvážným filmem, tentokrát natočeným černobíle, a ani tentokrát se nesnaží zavděčit všem. Field In England je navíc prvním britským filmem s revoluční distribuční strategií. Bude uveden zároveň v kinech, v televizi, jako "video on demand" a na nosičích DVD.
(Rob Roy)
Recenze (116)
Nesrozumitelné...a chaotické. Příběh pěti chapíků hledajících ve válce poklad nepostrádá atmosféru, ale možná by byl koukatelný, kdyby si režisér se scénáristou nedával při realizaci jointy. nevěřím, že by byli schopní vysvětlit, co nakonec spáchali. ()
Wheatley s kamošmi zobrali historické kostýmy a veľký ventilátor, zašli na pole, dali si houbičky a natočili čiernobiely nezávislý film. Devaťdesiatminútová otázka "Som mimo ja, alebo tento film?" zodpovedaná zhruba v dvoch tretinách. ()
Křišťálový glóbus - výběr ()
Stejně jako experimentální filmy, ani v Pole v Anglii (experimentální kromě formy rovněž formou uvedení – paralelně do kin, v televizi, na VoD, DVD a BD) nelze dost dobře posuzovat na základě příběhu a způsobu, jakým je vyprávěn. Nesejde na době, místě ani žánru, na tom, zda postavy bojují za parlament nebo za krále (ani za jedno). Namísto toho, oč postavám jde, má jistou váhu to, co se jim děje. Podstupují-li určité odpoutání se od sebe samých, film se společně s nimi oprošťuje nejen schémat vyprávěcích, ale vůbec od vzorců, pomocí nichž uchopujeme a do smysluplného tvaru formujeme realitu. Wheatley dělá s vizuální složkou filmu něco podobného jako Strickland se složkou zvukovou v Berberian Sound Studiu, když si pohrává s referenční hodnotou obrazů. Opět nejde o manýristickou provokaci. Hlediskové záběry, extrémní detaily a znemožnění základní časoprostorové orientace stále více matoucím střihem odpovídá proniknutí do mysli člověka prodělávajícího na základě mezní životní zkušenosti proměnu vnímání. Orientovat se od chaotické úvodní scény můžeme přednostně pomocí zvukové stopy, jejíž „sdělení“ ale vzhledem k ambivalentnímu míšení elektronické hudby, středověkých bubnů a lidových písní také nejsou jednoznačná. Pole v Anglii velmi nápaditým a sugestivním, třebaže pro mnohé nesnesitelným způsobem zpřítomňuje svět převrácený naruby. Unikátní je především tím, že nám vykloubenou realitu nejenom ukáže, ale rovnou nás nechá ono vykloubení prožít. 80% Zajímavé komentáře: Marigold, ancientone ()
Já nevím. Pořád o tom filmu uvažuju a nemůžu se dobrat žádného kloudného výsledku. Zajímavý a svérázný experiment s vynikající atmosférou a vizuálem, občas je to dokonce i sranda ... Prvotní dojem byl pozitivní, ale s odstupem času si začínám říkat, jestli se z toho filmu nedělá víc, než si zaslouží. Jako filmařský úlet za pár liber oukej, ale vyšší počet hvězdiček dám Wheatleymu až natočí film, k němuž bude pasovat víc přívlastků než jeden jediný - "divný". (KVIFF 48) ()
Dokonalé znásilnění diváckých očekávání. Z ničeho jiného jsem neviděl odcházet tolik diváků, jako právě z Pole v Anglii. Ale nepopírám, že že rozklíčovat to nějak rozumně asi moc nejde. Za metodickou příručku k filmu jsem ochoten prozradit, jak jsem se stal Agentem ČSFD. ()
║Rozpočet $-miliónov║Tržby Celosvetovo $64,349▐ bojoval som s tým ale nedalo sa fakt ťažoba, ktorá nikam nevedie /20%/ ()
Paralela k Refnově cestě peklem Valhalla Rising hodně na místě. Ale Dánův film je mnohem důslednější, protože respektuje alespoň nějaký řád (řád obrazů) a jasně odděluje realitu a halucinace - čili má ujasněnou perspektivu. Zároven o třídu lépe pracuje s historickou stylizací, Pole v Anglii proti němu skutečně vypadají jako výlet party zkérovaných šermířů na sousedovo pole, při němž je natočil talentovaný kameraman. Scénář Benovy manželky měl možná zajímavý nápad, ale jinak jde o pozoruhodný zmetek na pomezí pubertálního pokusu o "extravagantní povídku s historickou tematikou" a šermířského vystoupení "Vykutálená smaženice". Princip "když už postavy dlouho a archaicky mluví, dej tam péro, venerické choroby, hovno, pivo, ženské nebo kopanec do prdele" jako dlouholetý autor hradních výstupů držím v úctě a Amy Jump je v něm hodně zběhlá. Frky to má vážně slušné. Ale jinak to alibisticky sází na popření veškerého smyslu a řádu, což někomu může připadat "výstřední", mě to připadá pubertální. I ten nejtuctovější historický skeč Monty Python jde mnohem hloub. Pole v Anglii jsou místy až amatérsky neobratné, mají na můj vkus málo stroboskopických scén (tu s lanem fest blbou, tu s dědečkem hříbečkem docela fajn), téma pána a rába vždycky pochčije nějaká samoúčelná nepředloženost a někteří herci by byli dobří tak v mém slavném vystoupení Krvavá hostina aneb konec opovědníků. Jinak ale paradoxně docela sympatická kravina, od fuckujícího rejži až po exodus diváků ze sálu. Už se na ty suchohřiby každopádně vybodni, Bene a natoč něco fakt radikálního. Tyhle infantility si nech pro psychotropní dýchánky se svojí starou. ()
2x kino -- Ben Wheatley se stal svým vlastním pánem a natočil masterpiece. Vizuální bomba roku. Samozřejmě nejen vizuální, ale nemám potřebu tenhle film racionalizovat, to už tu udělali jiní. Pokud máte šanci jít na velké plátno, neváhejte ani vteřinu. P.S. Až se za pár desítek let budou dělat zase takové ty filmové kompilace ikonických záběrů z velkých filmů, tak tady bude lehký výběr. ()
Film s jednou z nejpůsobivějších scén všech dob. Haf. ()
MARKETA LAZAROVÁ na britský způsob. ()
HNUS! ()
Pařba na poli. ()
Ben Wheatley už natočil daleko radikálnější film, jeho Seznam smrti mě odrovnal, tam je Ben ten správný psychopat na kterého nedám dopustit, ale Pole v Anglii je čistě zhulená záležitost, pro trpělivého diváka. Bizarnost těžkého kalibru, zdaleka nepřibližující se k Markétě Lazarové, jak někteří píší. ()
Ten film mě nejdřív jen děsně nebavil a nezajímal, později už vyloženě sral. Asi tomu nerozumím, ale vlastně ani nechci. ()
Wheatley ve mně tentokrát nevzbudil ani špetku zájmu o odkrytí mechanismu tohohle filmu. Pokud tedy přistoupím na to, že tenhle film mechanismus má a není to jen náhodné kladení efektně vypadajících surrealisticky laděných scén. Což je dost dobře možné. ()
Albion Rising ()
Když Och před filmem tvrdil, že něco takového jsme ještě neviděli, tak jsem se ušklíbl - a ono to tentokrát nebylo mluvení do větru. Sice si nemyslím, že jde o nějaké masterpiece, jde pouze o zdařilý kanadský žertík na účet nic netušících festivalových diváků, co se vypravili na historické drama. Škoda, že se asi nedozvím, co si o filmu myslela Agnieszka Holland. Škodolibé tři hvězdičky. ()
Entheogenní pole v Anglii aneb podrobnosti o životě lidských brouků.. Pozadí Anglické občanské války, konce monopolu anglikánské církve a blížícího se nástupu konstituční monarchie. Období, kdy se lidé bojí pekla, zatímco v něm žijí, serou na polích a mají Iry za ďábly. Tam lze racionálno mírně posunout rukou za sebe a pak, pod proudem vzduchu z obřího ventilátoru, buď zažít souznění mykologie, alchymie, gastronomie a filmových věd, či dojít k poznání, že po houbách jde smyslové vnímání zkrátka do prdele.. Trip tam a zase zpět do světa za živým plotem a zachycení úsvitu doby, kdy se nevědomost měnila v osvícení. The coward is here! A místy je to po čertech vtipné, skoro jako zapomenutý díl ze série Black Adder.. ()
Experimenty , či už vo filmárskej, alebo inej podobe mám rada. Toto je ale vizionársky bezduchý šleh, s nahubovanými hubami , ktoré aj tak tak silne nekonzumujem aby som pridala čo i len 1 bodík. Cením si akurát B&W. Inak Ben potrebuje ešte pár "hubičiek " aby dokázal bez hektrogyloskopickej rezonancie a po vymakanom detoxe zatriediť svoj filmárky zámer. Počkám- možno. ()
Reklama