Režie:
Ján SebechlebskýKamera:
Peter KelíšekHudba:
Jan MaxiánHrají:
Barbora Poláková, Jan Kolařík, Norbert Lichý, Anikó Vargová, Pavla Vitázková, Igor Chmela, Lukáš Kantor, Raego, Tereza Kašparová, Květa Fialová, Jan Skopeček (více)Obsahy(1)
„Nezáleží na tom, jestli jste lepič plakátů v montérkách nebo úspěšný manažer ve značkovém obleku. Citové problémy mohou bolet a trápit úplně stejně,“ říká režisér televizního filmu J. Sebechlebský, který vznikl podle scénáře jednoho z nejčtenějších českých spisovatelů – Michala Viewegha. Budeme sledovat osudy několika partnerských dvojic. Byť pocházejí z různých sociálních skupin a vlastně se mohou potkat jen v tom nejveřejnějším prostoru, jakým je např. sportovní stadion, nákupní centrum či rekreační oblast – mají jedno společné „neskromnou ambici“ nalézt skutečnou a opravdovou lásku. Máme tu otce rodiny (N. Lichý), který se marně snaží každodenní životní stereotyp i počínající krizi středního věku zažehnat až pubertálním zahořením k neznámé krásce. Je tu i mladá dívka (B. Poláková), která odmítá puritánsky svázanou morálku svých nejbližších a snaží se žít po svém. Přitom zoufale hledá životního partnera. Hrdinou příběhu je i někdejší sportovní hvězda (J. Kolařík) prožívající trpký konec kariéry. Provází ji nejen rozpad osobních vztahů, ale v podstatě všeho, pro co stojí žít. A pak je tu i bezdětný, slušně zajištěný manželský pár (P. Vitázková a I. Chmela). Ona i on se až dojemně snaží zakrývat své mimomanželské milostné aktivity, aniž si uvědomují, že už jsou vlastně veřejným tajemstvím… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (230)
Kromě Účastníků zájezdu a Báječných let pod psa prostě filmy podle Viewegových knih nejsou nic moc... A čím dál horší, tohle se opravdu nepovedlo a je mi záhadou, jestli se dál budou prodávat Viewegovy knihy tak dobře jako dosud a i kdyby ne, už je to vlastně i herec, když si zde zahrál sám sebe! :D (ale význam jeho přítomnosti zde jsem nepochopila, tedy jestli to vůbec nějaký význam mělo, nooo...asi ne)... Jediné, co se mi docela líbilo byla role a herecký výkon Báry Polákové a doufám, že jsem ji neviděla naposled, snad bude častěji obsazována a i v lepších filmech. ()
Označení Definice lásky jako dekorativního filmu je přesné: je to cosi jako nábytek značky IKEA, neurazí, nenadchne. Scénář spletený z různorodých bakalářských povídek s nedotaženou pointou, neživotné postavy s pseudopsychologií - a přece je tu něco, co mne přinutilo tuhle Vieweghovu splácaninu vidět dvakrát: vynikající, k filmu se až nehodící herecké výkony Pavly Ptáčkové (její mimická hra v koupelnové scéně by si zasloužila cenu sama o sobě), Báry Polákové a Norberta Lichého. ()
Televizní film přesně podle mého vkusu! Dobrá hudba Jana Maxiána ( byť s kradeným motivem ), příjemní herci ( neokoukané tváře) a opravdu křehké zpracování. Ze začátku nevíš, kdo je kdo a co je co, ale po chvíli zmatenosti krásně ulehneš do příběhu. Ne všechny motivy jsou uvěřitelné a ten název filmu bych si asi taky rozmyslel, ale i tak dávám téměř plný počet, už za tu snahu natočit něco jiného než kýčovitý TV thriller.... ()
Pěkný film do takového normální všedního dne jednoho všedního života. Věta, která to opravdu dobře vystihuje "ˇŽivot není to co chceme, ale to co máme". Tohle jsou přesně ty Vieweghovy filmy, které ukazují život takový jaký je bez všech zástěrek a ideálů. Pár záběrů na lidskou duši okořeněné všedností a stereotypem někdy znamená víc než všechny velkofilmy dohromady. ()
Ach jo, " Láska nebeská " po Česku. Tento film je jasným důkazem, že naši tu romantiku prostě točit fakt neumí. Michal Viewegh sice patří mezi naše Nej spisovatele, ale bohužel né všechno co napíše je prostě dobrý. Co se týče režie, kamery a herců, tak není moc co napsat. Ono jde spíš o to, že nebylo díky podprůměrnému scénáři moc co točit a hrát. ()
Galerie (55)
Zajímavosti (5)
- Pavla Vitázková si zahrála roli nevěrné manželky Igora Chmely, kdy jejím filmovým milencem byl skutečný manžel Dušan Vitázek. (Yekkal)
- Natáčení probíhalo v ulicích Brna, v nákupní galerii Vaňkovka, v Kajot aréně, na Brněnské přehradě a v Náměšti nad Oslavou. (DecentFellow)
- Film je vůbec prvním televizním zpracováním předlohy Michala Viewegha. (Olík)
Reklama