Reklama

Reklama

Obsahy(1)

„Nezáleží na tom, jestli jste lepič plakátů v montérkách nebo úspěšný manažer ve značkovém obleku. Citové problémy mohou bolet a trápit úplně stejně,“ říká režisér televizního filmu J. Sebechlebský, který vznikl podle scénáře jednoho z nejčtenějších českých spisovatelů – Michala Viewegha. Budeme sledovat osudy několika partnerských dvojic. Byť pocházejí z různých sociálních skupin a vlastně se mohou potkat jen v tom nejveřejnějším prostoru, jakým je např. sportovní stadion, nákupní centrum či rekreační oblast – mají jedno společné „neskromnou ambici“ nalézt skutečnou a opravdovou lásku. Máme tu otce rodiny (N. Lichý), který se marně snaží každodenní životní stereotyp i počínající krizi středního věku zažehnat až pubertálním zahořením k neznámé krásce. Je tu i mladá dívka (B. Poláková), která odmítá puritánsky svázanou morálku svých nejbližších a snaží se žít po svém. Přitom zoufale hledá životního partnera. Hrdinou příběhu je i někdejší sportovní hvězda (J. Kolařík) prožívající trpký konec kariéry. Provází ji nejen rozpad osobních vztahů, ale v podstatě všeho, pro co stojí žít. A pak je tu i bezdětný, slušně zajištěný manželský pár (P. Vitázková a I. Chmela). Ona i on se až dojemně snaží zakrývat své mimomanželské milostné aktivity, aniž si uvědomují, že už jsou vlastně veřejným tajemstvím… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (226)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Když se sterilita televizního filmu osudově potká s tvůrčí sterilitou slavného pana spisovatele, čerstvě tedy také televizního scénáristy, vznikne Definice lásky. Jeden pozitivní aspekt jsem ale přece jen našel - klavírní doprovod. Ten romantický motiv (i když tedy celkem dost povědomý) vůbec nebyl špatný... ,,Stáří je postupná ztráta všeho, co dává životu smysl." ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Sám se divím, jak se mi film relativně líbil, když přihlédneme k tomu, že ho natočil Sebechlebský, který si na těch nejhorších seriálech, co točil, řemeslo opravdu neprocvičil a napsal ho Viewegh ve svém období před nemocí, kdy už opravdu nepsal tak jiskrně, jak kdysi. Zkrátka některé obecné pravdy o vztazích snímek přinese, ale spousta situací, jak píší ostatní, vede do slepé uličky. Velmi se mi líbila hudba od Jana Maxiána. PS nemůžu nenapsat vzkaz některým svým oblíbeným uživatelům: Co bychom v hlavním vysílacím čase od ČT chtěli? No to nejlepší. :o) A pokud nebudeme brát naše sledování a hodnocení vážně, nemusíme to dělat vůbec. "Nadhled" s tím nemá co dělat - buďto se mi něco líbí, nebo nelíbí, podle toho to ohodnotím, komentuju a hotovo. ()

Reklama

igi B. 

všechny recenze uživatele

Já jen nechápu, proč tušašská čudlárna udělá ze sebezajímavějšího (...ne že by to byl zrovna tenhle případ, ale i tak, tak blbé to zase být nemuselo...) námětu >telenovelovou< srágoru. Vydržel jsem to celé, protože jsem prostě chtěl definovat ten průšvih, ale jinak zase marnost nad marnost a ztráta času. To je naprostá degenerace tvorby >televize veřejné služby< (ale vlastně i v podstatě celé filmové, protože z hoven biče neupleteš, že...) a vlastně je mi těch mlaďochů i trošku líto... Celý život v profesních sračkách, krom toho snadného živobytí parazitujícího na veřejných zdrojích - má to cenu děcka? Skopečka z kopečka a Fialové jalové mi už ani líto není, kdo chce na stará kolena kam... . . . Ubohost scénáristicky, vizuálně i herecky, jak jinak, že... °-/ - - - P.S. Výrobcům všešašskotelevizáckých sraček i zdejším adorantům těchto bych rád doporučil pro srovnání ke zhlédnutí jistý "televizní film" - viz http://www.csfd.cz/film/246087-grey-gardens/ . . . Howgh. - - - - - (Poprvé a naposledy viděno 6.1.2013 na definitivně marné >jebničce< , hodnocení /po konci vysílání!/ 99., komentář zde /po konci nasírání!/ jako devátý - 6.1.2012) ()

castor 

všechny recenze uživatele

Je jasné, že Viewegh by měl beze srandy uvažovat o změně profese. Na druhou stranu bych tenhle televizní projekt úplně nezavrhoval. I když nevím, zda je to zásluhou herců nebo režiséra, umně zahladit poměrně bezobsažný děj. Motivace postav jsou minimálně diskutabilní, leckteré scény postrádají smysl, podstatu. Je tu ale Barbora Poláková v roli rozmazleného pacienta, té patří ta dietní třetí hvězda!! ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Dokonale bezobsažný řekl bych dekorativní film - všichni jsou přesně takoví jako byste je vystřihli z papíru, a všichni bez rozdílu se chovají jako nány nebo jako idioti a nikdo s ničím nic nedělá, jen se tak pohybuje ve své existenci, která nemá jasné motivace, směřování, prostě nic. A pokud se bude někdo snažit namluvit vám, že je to hluboká výpověď současného superautora o vyprázdněnosti našeho žití a neschopnosti řešit problémy, nebo našeho dobrovolného vláčení konzumem a pozlátkem (což symbolizuje ta obchodní galerie - BTW schválně mi dejte tip na architektonicky zajímavější a nepotřebnou starou zástavbu líp využívající obchodní centrum než je právě brněnská Vaňkovka), doporučoval bych vám zeptat se, co bylo symbolického na ztracené a nehledané čivavě, na z absolutně neznámého a z ničeho nijak patrného důvodu "hrdinkou" prezentované nenávisti k matce (Dana Syslová), nebo na nikam nevedoucí lince s náckem a "anarchistou", který koupil za veškeré své úspory prsten slečně k prvnímu výročí, aby mu v poslední minutě snímku - ako vravia bratia Slováci - jeblo (navíc ta přítelkyně je v celém filmu skutečně jen jako dekorace s jedinou řečenou větou) a on začal něco, o čem zase nevíme proč by to hergot vůbec dělal, a ani jestli to mělo vůbec nějaké pokračování (které by na rozdíl od toho, co se dělo předtím, mohlo být konečně zajímavé). Ty "relativně samostatné příběhy" vlastně buď nejsou ani příběhy, nebo fungují tak, že se nemůžu zbavit dojmu, že žiju v nějakém úplně jiném vesmíru než jejich aktéři (za což jsem nesmírně rád), a nechápu, že to neviděli tvůrci Definice Lásky. Poslední záběr je vzhledem k předcházejícím 79 minutám naprosto mimózní WTF. Pokud to Viewegh opravdu takhle napsal, mohlo to snad na papíře fungovat (ale docela o tom pochybuju). Ale pokud to takhle předal jako hotový scénář, tak už by to opravdu neměl zkoušet znovu. Jen tak BTW ta definice lásky je v celém filmu jen jednou zmíněna a jeho 99% nedává absolutně tušit, že by v něm někde nějaká láska byla nebo že bychom ji měli vůbec hledat - jako jakási výpověď o podobách lásky tahle věc naprosto selhává (anebo možná říkám láska úplně jiným věcem). Škoda promrhaných hereckých výkonů, škoda peněz mimo jiné i z koncesionářských poplatků, a hlavně škoda toho času. Proto 40% - s tímhle hereckým materiálem vyprodukovat takovouhle smysl postrádající a nic nepřinášející podivnost, to by se mělo trestat - ale oni prostě opravdu hrají slušně. Jen tak nějak nemají co. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (5)

  • Pro Danu Syslovou se jedná o snímek natočení 50 let po jejím filmovém debutu, který si odbyla v titulu Pražské blues (1963) (M.B)
  • Film je vůbec prvním televizním zpracováním předlohy Michala Viewegha. (Olík)

Reklama

Reklama