Reklama

Reklama

Le Mans '66

  • USA Ford v Ferrari (více)
Trailer 1

V roce 1959 je Carroll Shelby (Matt Damon) na absolutním vrcholu, vyhrál nejtěžší motoristický závod na světě 24 hodin Le Mans. Po největší triumfu tohoto neohroženého Texasana přijde drtivá rána – lékaři odhalená srdeční vada mu znemožní pokračovat v závodění. Shelby tak začíná novou kariéru jako velmi vynalézavý konstruktér. Spolupracuje s týmem, do nějž patří i vynikající zkušební jezdec a britský šampión Ken Miles (Christian Bale). Miles je nejen špičkovým závodníkem oddaným své rodině, ale je také nesnesitelně arogantní a naprosto neschopný jakéhokoliv kompromisu. A právě tento tým automobilových šílenců si najme Henry Ford II, aby pro jeho automobilku navrhli a postavili dokonalé závodní auto. Ford se totiž rozhodně, že se pomstí Enzo Ferrarimu, za to, že nakonec odmítl domlouvané spojení své automobilky s Ford Motor Company. Vozy stáje Ferrari vítězí na okruhu v Le Mans nepřetržitě od roku 1960 až do roku 1965. Shelby, Miles a jejich malý tým jsou odhodláni tomu učinit s pomocí vozu Ford GT40 rázný konec. Proti nim stojí neporazitelné Ferrari, fyzikální zákony i jejich vlastní osobní démoni. Navzdory překážkám a omezením, které jim do cesty hází i samotný Ford, musí vyvinout revoluční vozidlo, které převálcuje každého konkurenta. Jejich úsilí si ale vybírá nemalou daň – těmto odvážným mužům to ale za vítězství stojí. (CinemArt)

(více)

Videa (21)

Trailer 1

Recenze (939)

POMO 

všechny recenze uživatele

Další skvělá role pro Christiana Balea a jak jinak, opět bravůrně zahraná! To ona a herec samotnej jsou polovinou otáček této zábavné, odlehčeně šmrncovní rychlojízdy s komorními podtóny. Mangold vnáší režijně do každé scény jasný směr k cílové rovince, a ve finále bohatě servíruje hned tři rezumé příběhu. Právě o jejich vyváženosti a emocionální i myšlenkové vazbě by se ovšem dalo diskutovat, čímž se dostáváme k fatálnímu handicapu snímku. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Můj postoj k motorizovaným prostředkům individuální přepravy je veskrze praktický. Je to skvělá věc, aby se člověk vyhnul přepravě masové, tedy nemusel k pásu, na nákupy a výlety jezdit frustrující sockou, narvanou smradlavými a chrchlajícími bližními, ventilujícími si tam nahlas své mindráky, permanentní nasranost z životních mizérií, větry či akutní alkoholismus, potichu pak masturbační parafilie nebo kleptomanii. A přesně tady to končí. Jediné požadavky, které na vehikl mám, jsou, aby mě rychlostí nepřekračující 29,9 kilometrů v hodině nad povolený limit (mám svůj řidičák vcelku rád a do socky už zpět fuckt nikdy nechci) přepravilo z bodu A do bodu B, nechcíplo při tom, nefučelo na mě, nebolela mě po jízdě ani prdel, ani v zádech a aby tomu moc neškvrčely repráky při Born to raise hell od Motorů, ohuleném na maximum. Zásadně tedy pohrdám moderním pojetím automobilu jakožto prostředku pro prodlužování čuráků, vždyť stejného efektu, a daleko laciněji, lze bez problému dosáhnou koupí zaručeného emailového receptu „8 inches in 5 days“, za pouhých 50 dolarů odborně doporučujícím denně se za něj dvě hodiny tahat, pro demonstraci snobské pičidity podle vzoru - čím víc cigošovi projde elpíček, tím má na krku tlustší zlatý řetěz, nebo jako eliminátoru vrozených malformací, laloků a ovarových krků – je vědecky dokázáno, že některé mechanické hračky výrazně přispívají k sexuální vzrušivosti některých žen a jejich ochotě k následnému styku bez ohledu na vizáž milovníka, přičemž statisticky nejoslnivějších úspěchů údajně nedosahuje čtyřrychlostní big black dominátor (necelé 2000 Kč), nýbrž sedmirychlostní Bugatti Veyron 8.0, W16 (necelé půl miliardy). A pokud jen rádi jezdíte fuckt rychle, úplně stačí, a opět zcela zdarma, nasednout na současnou hlavní figurantku a v intimní chvíli jí pošeptat do ucha, že má skoro stejně dobré kozy jako vaše sekretářka. 3G akcelerační odstředivost zaručena, z nuly na stovce jste za sekundu, a navíc vám žádný urputně pomáhající a chránící orgán neprocvikne i očkovací průkaz. Vším tím grafomanským blábolením jsem chtěl v podstatě říct to, že tento film odsejpá, i když nejste zrovna frotér italských pastelových plecháren nebo úchylný kompulzivní leštil umaštěných nástrčkových klíčů. Pokud se totiž sem tam podaří dát dohromady kulantního režiséra, gramotného scénáristu, solidního dramaturga, opravdu skvěle předstírající kašpary (kupodivu tentokrát ani jindy ochrnutého Démona nevyjímaje) a trochu peněž od Toyoty, může z toho být kýčovitě chytlavá hn, hnn, hnnnnn telenovelka, zobrazující rádoby významný pseudookamžik historie výrobce hnusných aut a vynálezce nejodpornějších forem ždímání lidských zdrojů a nejkrystaličtějšícho zmrdství korporátního kapitalismu v dějinách. Telenovelka, kterou si asi Ford za rámeček zrovna nedá, protože paradoxně pravdivě ukazuje Jindřicha Druhého jako slizkého pokryteckého kokota a jeho top nenažera v naprosto reálných barvách etalonu bezskrupulózní podlé kundy. Prostě jedny z těch mála pohyblivých obrázků, jejichž dvou a půl hodinová stopáž uteče snad rychleji než olej z prasklého gufera u Mondea a u kterých s přiblblým úsměvem rádi přehlédnete všechny ty lacině prvoplánové panenky s porcelánovými hlavami, troubící jeleny i zubokazné a rektobolné načančávání fucktů. A po skončení máte neodolatelnou chuť nasoukat se s nejlepším kámošem do montérek od kolomazi, prohodit motor ze sekačky ve vaší spojlery vytuněné Fábii za nějaký ten vidlicový dvanáctiválec, co žere víc než kolesové rypadlo, a oroštovat to krutě přes 7000 otáček po Déjedniččce, načež se s velkou pompou zabít nárazem do stojícího kamionu v dnes snad již permanentním patentovaném špuntu ŘSD u Velkého Meziříčí. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nádhernej chlapskej příběh Kena Milese a Carrolla Shelbyho plný scén, na které asi nikdy nezapomenu. Navíc příběh z automobilového světa, který je tak krásný, ale zároveň tragický, až se divím, že nebyl zfilmovaný dřív. Po dlouhé době jsem měl opět pocit, že koukám na něco vysloveně jedinečného. Matt Damon a Christian Bale tu zahráli opravdu skvostně. Chris možná ještě o stupeň líp, protože jeho excentrik Ken vysloveně bavil svojí složitou osobností od začátku do konce. A když šlo tvrdý na tvrdý, tak jsem vůbec netušil, jak se zachová. A to je vlastně kouzlo celého toho příběhu. Pokud jste neznalí detailů, budete si jej užívat. Pokud jste znalí detailů, tak si tento film doslova musíte užívat. Záběry na krásná auta s nadčasovým designem, do puntíku přesné scény s Henry Fordem II. nebo Enzem Ferarrim, které jsou pro tento film stejně osudové, jako byly osudové v době, kdy se opravdu staly a celá řada odkazů na tehdejší automobilový průmysl (pásovou výrobou Forda počínaje a záběry z firmy Ferrari v Modeně konče) jsou hlavními, ale ne předními důvody k tomu, abyste se tu nadchli pro pěti hvězdičkovou dardu. Tohle je prostě film, který jednou bude zapsán do pamětí kinematografie právě proto, jaký je. A navíc představuje krásně zfilmované opravdové chlapské přátelství, které nemá hranic a bude v tomto případě žít věčně. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Film na první dobrou působí nenápadně, ani žádné velkolepé blockbusterové haló ho neprovází, ale to je dobře, protože on si totiž tu filmařskou nádheru nechává až na plátno. Absolutně přesně trefený casting hlavních i vedlejších postav rozehrává příběh na závodišti i mimo závodiště, který mě tak pohltil, že směle můžu říct, jooo já si zazávodil Le Mans, když tvůrci chtěli abych si připadal jako závodnik byl jsem závodnik, (kamera z pozice řidiče je dokonalost ), když chtěli abych byl součástí konstruktérského týmu Fordu, tak jsem prostě byl součástí konstruktérského týmu Fordu. Ano, postavy i příběh působí opravdově a věrohodně což dává filmu neskutečnou vyprávěcí sílu. Le Mans 66 není ale o závodění, i když neboj se, závodí se ve filmu a hodně a moc pěkně, je především o lidech, o jejich snech, o jejich lásce k autům, motorům, k závodění, ale i o pestrosti lidských povah, kladnějších i zápornějších. Chlapácká nádhera s oscarovým výkonem Christiana B. velmi výraznou vedlejší rolí Tracy Lettse, sympaticky působícím Jon Bernthalem, ale i až překvapivě jistým výkonem Matta D. Ze stříbrného plátna na mě vypadl další zlatý filmový poklad s jednou roztomile povedenou chlapskou rvačkou navrch. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $97,6miliónaTržby USA $102,565,296Tržby Celosvetovo $193,637,177Tržby za predaj Blu-ray v USA Tržby za predaj DVD v USA ║ Tak to bola parádna jazda na záver roka! Jasný ťah na Oscara, pozor ale nie len nejaký suchopárny kalkul. Toto je jednoznačne extáza pre fanúšikov závodov a príprav, drilu okolo toho. Mangold robí jasný progres vo svojej kariére a povyšuje každým ďalším snímkom k výslniu. Opäť stavil na osvedčeného Christiana Bale, k tomu dobre asistuje Matt Damon. Nesmie chýbať ani Mangoldov obľúbený Grécky kameraman Phedon Papamichael, vizuál je slasť. Závody, tréningy majú dynamický náboj, celým kinom sa ozýva rev burácajúcich motorov, čistý ošiaľ. Nie som fanúšik tohto športu ale toto ma proste bralo, záver silný. /videl v kine 2x: 90%/ ()

Galerie (48)

Zajímavosti (48)

  • Ve skutečnosti Ford nejel první závod v roce 1965, ale již v roce 1964. Ani jedno auto nedojelo. Stejně tak se stalo i v roce 1965. (Tony.cs)
  • Podle Matta Damona musel Christian Bale před začátkem natáčení shodit téměř 32 kg. Bale totiž předtím musel naopak hodně přibrat kvůli roli Dicka Cheneyho ve snímku Vice (2018), za kterou byl mimochodem nominován na Oscara, a tak měl poté pouze 7 měsíců na to, aby nabranou váhu kvůli roli hubeného automobilového závodníka Kena Milese shodil. Damon se Balea údajně vyptával, jak se mu všechna ta kila podařilo shodit, na což mu Bale odvětil, že „prostě nejedl“. Damon prohlásil, že je ohromen Baleovou takřka mnišskou disciplínou. (maseer2)

Reklama

Reklama