Reklama

Reklama

Le Mans '66

  • USA Ford v Ferrari (více)
Trailer 1
Drama / Životopisný / Sportovní / Akční
USA / Francie, 2019, 152 min

V roce 1959 je Carroll Shelby (Matt Damon) na absolutním vrcholu, vyhrál nejtěžší motoristický závod na světě 24 hodin Le Mans. Po největší triumfu tohoto neohroženého Texasana přijde drtivá rána – lékaři odhalená srdeční vada mu znemožní pokračovat v závodění. Shelby tak začíná novou kariéru jako velmi vynalézavý konstruktér. Spolupracuje s týmem, do nějž patří i vynikající zkušební jezdec a britský šampión Ken Miles (Christian Bale). Miles je nejen špičkovým závodníkem oddaným své rodině, ale je také nesnesitelně arogantní a naprosto neschopný jakéhokoliv kompromisu. A právě tento tým automobilových šílenců si najme Henry Ford II, aby pro jeho automobilku navrhli a postavili dokonalé závodní auto. Ford se totiž rozhodně, že se pomstí Enzo Ferrarimu, za to, že nakonec odmítl domlouvané spojení své automobilky s Ford Motor Company. Vozy stáje Ferrari vítězí na okruhu v Le Mans nepřetržitě od roku 1960 až do roku 1965. Shelby, Miles a jejich malý tým jsou odhodláni tomu učinit s pomocí vozu Ford GT40 rázný konec. Proti nim stojí neporazitelné Ferrari, fyzikální zákony i jejich vlastní osobní démoni. Navzdory překážkám a omezením, které jim do cesty hází i samotný Ford, musí vyvinout revoluční vozidlo, které převálcuje každého konkurenta. Jejich úsilí si ale vybírá nemalou daň – těmto odvážným mužům to ale za vítězství stojí. (CinemArt)

(více)

Videa (21)

Trailer 1

Recenze (1 053)

misterz 

všechny recenze uživatele

Minimálne sa to vyrovná Rivalom (2013) ak nie viac. Dynamické, napínavé tak až sa vám gumička od trenírok začne sama krútiť, pútavé... A k tomu famózny Bale, ktorý si kradol pre seba všetku moju pozornosť. No stálo to za to. Nuž, nie darmo sa hovorí, že tie najlepšie príbehy píše život sám. Tiež o tom, že niekedy dokáže zabíjať aj vášeň. Jasný plný zásah, pre mňa rozhodne prekvapenie, pretože nemám rád pretekárske filmy, formule a pod. ()

Gimli 

všechny recenze uživatele

Film, který mě nedokázal strhnout a místy mě iritoval svou podbízivostí. Le Mans '66 srovnání s Rivaly ani náhodou nesnese. Blíže má spíš k V zajetí rychlosti, kde se hrdina taky touží zúčastnit závodu a vyhrát, ale za srdce mě chytil víc. Pokud nebudete mít vysoká očekávání vyvolaná např. zdejším hodnocením, dá se na to bez problémů koukat. ()

Reklama

verbal 

všechny recenze uživatele

Můj postoj k motorizovaným prostředkům individuální přepravy je veskrze praktický. Je to skvělá věc, aby se člověk vyhnul přepravě masové, tedy nemusel k pásu, na nákupy a výlety jezdit frustrující sockou, narvanou smradlavými a chrchlajícími bližními, ventilujícími si tam nahlas své mindráky, permanentní nasranost z životních mizérií, větry či akutní alkoholismus, potichu pak masturbační parafilie nebo kleptomanii. A přesně tady to končí. Jediné požadavky, které na vehikl mám, jsou, aby mě rychlostí nepřekračující 29,9 kilometrů v hodině nad povolený limit (mám svůj řidičák vcelku rád a do socky už zpět fuckt nikdy nechci) přepravilo z bodu A do bodu B, nechcíplo při tom, nefučelo na mě, nebolela mě po jízdě ani prdel, ani v zádech a aby tomu moc neškvrčely repráky při Born to raise hell od Motorů, ohuleném na maximum. Zásadně tedy pohrdám moderním pojetím automobilu jakožto prostředku pro prodlužování čuráků, vždyť stejného efektu, a daleko laciněji, lze bez problému dosáhnou koupí zaručeného emailového receptu „8 inches in 5 days“, za pouhých 50 dolarů odborně doporučujícím denně se za něj dvě hodiny tahat, pro demonstraci snobské pičidity podle vzoru - čím víc cigošovi projde elpíček, tím má na krku tlustší zlatý řetěz, nebo jako eliminátoru vrozených malformací, laloků a ovarových krků – je vědecky dokázáno, že některé mechanické hračky výrazně přispívají k sexuální vzrušivosti některých žen a jejich ochotě k následnému styku bez ohledu na vizáž milovníka, přičemž statisticky nejoslnivějších úspěchů údajně nedosahuje čtyřrychlostní big black dominátor (necelé 2000 Kč), nýbrž sedmirychlostní Bugatti Veyron 8.0, W16 (necelé půl miliardy). A pokud jen rádi jezdíte fuckt rychle, úplně stačí, a opět zcela zdarma, nasednout na současnou hlavní figurantku a v intimní chvíli jí pošeptat do ucha, že má skoro stejně dobré kozy jako vaše sekretářka. 3G akcelerační odstředivost zaručena, z nuly na stovce jste za sekundu, a navíc vám žádný urputně pomáhající a chránící orgán neprocvikne i očkovací průkaz. Vším tím grafomanským blábolením jsem chtěl v podstatě říct to, že tento film odsejpá, i když nejste zrovna frotér italských pastelových plecháren nebo úchylný kompulzivní leštil umaštěných nástrčkových klíčů. Pokud se totiž sem tam podaří dát dohromady kulantního režiséra, gramotného scénáristu, solidního dramaturga, opravdu skvěle předstírající kašpary (kupodivu tentokrát ani jindy ochrnutého Démona nevyjímaje) a trochu peněž od Toyoty, může z toho být kýčovitě chytlavá hn, hnn, hnnnnn telenovelka, zobrazující rádoby významný pseudookamžik historie výrobce hnusných aut a vynálezce nejodpornějších forem ždímání lidských zdrojů a nejkrystaličtějšícho zmrdství korporátního kapitalismu v dějinách. Telenovelka, kterou si asi Ford za rámeček zrovna nedá, protože paradoxně pravdivě ukazuje Jindřicha Druhého jako slizkého pokryteckého kokota a jeho top nenažera v naprosto reálných barvách etalonu bezskrupulózní podlé kundy. Prostě jedny z těch mála pohyblivých obrázků, jejichž dvou a půl hodinová stopáž uteče snad rychleji než olej z prasklého gufera u Mondea a u kterých s přiblblým úsměvem rádi přehlédnete všechny ty lacině prvoplánové panenky s porcelánovými hlavami, troubící jeleny i zubokazné a rektobolné načančávání fucktů. A po skončení máte neodolatelnou chuť nasoukat se s nejlepším kámošem do montérek od kolomazi, prohodit motor ze sekačky ve vaší spojlery vytuněné Fábii za nějaký ten vidlicový dvanáctiválec, co žere víc než kolesové rypadlo, a oroštovat to krutě přes 7000 otáček po Déjedniččce, načež se s velkou pompou zabít nárazem do stojícího kamionu v dnes snad již permanentním patentovaném špuntu ŘSD u Velkého Meziříčí. () (méně) (více)

Nevka 

všechny recenze uživatele

Le Mans ´66 bych se nebál označit za jeden z nejlepších sportovních snímků vůbec. Jsem totiž typ člověka, který si neskutečně užívá heroismu a erupcí nadšení, které pramení ze slavných vítězství (například závod v Daytoně). A tady je podobných kousků spousta. Ústřední duo Damon-Bale podává skvělé výkony, i když na Baleovo pojetí Kena Milese jsem si musel zvykat. Opravdu by mě zajímalo, jestli měl takovou zvláštní mimiku, nebo jestli ho tak pobral jen Christian. Z hlediska příběhu tomu navíc nic nechybí. Závody, zákulisní intriky, politika v marketingu automobilky, rodina a mnoho dalších prvků, které z tuctového "životopisného filmu" dělají běžnému i náročnějšímu divákovi úžasnou podívanou. Vytkl bych snad jen fakt, že film zamlčuje výrazné situace z reálného příběhu (pokud tedy Robbi ve svém komentáři nelže), které by film ještě více přiblížily skutečnosti. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Dokonalá reklama na slnečné okuliare. Scény z pretekov sú famózne (ten zvuk!), atmosféra šesťdesiatych podmanivá a Matt Damon strašný sympaťák. Akurát Christian Bale tu začína byť trochu paródiou sám na seba. Táto klasická americká limonáda ťaží hlavne z neuveriteľného príbehu o závode v Le Mans v roku 1966, po stránke réžie je však asi desaťročie pozadu. ()

Galerie (60)

Zajímavosti (51)

  • Projekt byl dlouhou dobu zaseklý ve fázi předprodukce. Již v roce 2010 se o něj zajímal James Mangold, ale nebylo mu umožněno na něm pracovat, tak dal přednost filmu Logan: Wolverine (2017). Po krátkém čase se o projekt znovu zajímal a bylo mu od studia umožněno na něm pracovat pokud udrží rozpočet pod 100 miliony amerických dolarů. (Kinofil)
  • Ford GT 40 typ MkI, MkII a MkIII byl navržen a postaven v Anglii na základě vozu Lola MK 6, teprve až varianta MkIV byla postavena v USA. (xisp)
  • Ve skutečnosti auta nedojela seřazená v jedné řadě, jak ukazuje film. Při projetí mávající vlajky auta jela v mírných rozestupech za sebou, což je vidět na dobových záběrech. (Tony.cs)

Související novinky

Mangold píše Star Wars i Swamp Thing

Mangold píše Star Wars i Swamp Thing

08.04.2023

Včera bylo během úvodního ceremoniálu Star Wars Celebration oznámeno, že režisér Logana či Ford vs. Ferrari James Mangold natočí vlastní Star Wars. Snímek s názvem Dawn of the Jedi bude vyprávět o… (více)

Závodní drama s Bradem Pittem kupuje Apple

Závodní drama s Bradem Pittem kupuje Apple

04.01.2022

O chystaný závodní film s Bradem Pittem (Tenkrát v Hollywoodu) v hlavní roli a Josephem Kosinskim (Top Gun: Maverick) za kamerou se v Hollywoodu svedla obří bitva, takřka všechna velká studia a… (více)

O závodní film s Bradem Pittem je velký zájem

O závodní film s Bradem Pittem je velký zájem

05.12.2021

Blíží se nám další velký závodní film a tentokrát si v něm hlavní roli zahraje Brad Pitt (Tenkrát v Hollywoodu). Jakmile se navíc slovo o projektu dostalo ven, strhla se o něj velká aukční bitva mezi… (více)

Hugh Jackman v biografii Ferrariho?

Hugh Jackman v biografii Ferrariho?

21.06.2020

Režisér Michael Mann (Nelítostný souboj) chystá biografii slavného zakladatele automobilky Ferrari Enza Ferrariho už dobré dvě dekády. Nyní se ale zdá, že by se konečně mohlo brzy začít točit. O… (více)

Reklama

Reklama