Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jiří, živící se prodejem drog, slečna, jež se nedokáže rozejít s dlouholetým partnerem, protože je prostě hodnej, básník žijící ve své romantické iluzi, starostlivé matky a snaživí otcové. Jejich osudy se vzájemně proplétají, ale každý si přitom uchovává svůj vlastní svět, dokud jej nenaruší násilná pouliční vzpoura. HANY drze, s nadhledem a cynickým humorem zobrazuje společnost, které čas protéká mezi prsty. I z tohoto důvodu se tvůrci rozhodli film odvyprávět v jednom kontinuálním záběru. (Cinemart)

(více)

Diskuze

TOi

TOi (hodnocení, recenze)

Každá věta, kterou kdokoliv řekne, neskutečně řeže do uší a šustí papírem. A nechápu proč točí tyhle experimenty, když neumíme natočit ani pořádný žánrový film. 

na příspěvěk reagoval Sinecod

TOi

TOi (hodnocení, recenze)

V každém českém traileru musí být vidět lidská nahota či jiný sexistický záběr  (v tomto případě felace na záchodě) ne že by mě to vadilo, právě naopak, ale spíš mě připadá, že filmy nemají čím jiným zaujmout. 

Hawaj

Hawaj (hodnocení, recenze)

Fenomenální dedukce, potom co se zmíním o tom že nejsem novinář je ti jasné že nejsem žurnalistou! :D K filmu něco mám, pokud sis toho vešiml můžeš se o tom dočíst o pár postů níže, již od 23. 1.

Bluntman

Bluntman (hodnocení, recenze)

Hawaj

Je mi jasné, že žurnalistou nejsi, protože to mj. vyžaduje alespoň elementární znalost českého jazyka a schopnost reflexe problematiky, kterou nebudeš urážejícím způsobem paušalizovat (pokud nejsi bulvární hyena). Máš něco k Hany, k tomu, jak se o tom filmu píše, či ke snímku samotnému?

Hawaj

Hawaj (hodnocení, recenze)

Lol, no to si děláš prdel, stav naší žurnalistiky pozná každý malý dítě, ktery umí číst a není úplně dementní. Stačí když si přečte co se kde píše a porovná si články na stejné téma na vzájem a pak je porovná s realitou pokud je mu známa, ale často stačí použít selskej rozum aby poznalo co je blábol a co aspoň trochu pravda. :)) Závádějícím informacím se vyvaruješ tak, že si je nejdřív ověříš a nepišeš každej drb kerej zaslechneš a rozhodně ho necpeš rovnou do titulků :)) Pokud si nejseš v něčem jistej tak to uvedeš, ale většině pisálku vůbec nedochází, že píšou bláboly, oni sou skálopevně přesvědčeni jak tomu rozumí. Dokonce i když si z nich děláš srandu tak to nechápou. Selskej rozum a odstup od věci a to je to co většině pisálků bylo totálně odepřeno. Narážim na to dnes a denně protože pracuju ve zpravodajství (naštěstí ne jako novinář). Rozumně myslícího jedince abys pohledal natož toho kdo dokáže sdělit něco zajímavýho.

na příspěvěk reagoval Bluntman

Bluntman

Bluntman (hodnocení, recenze)

Hawaj

V případě Bez doteku a Hany se funkce hereckého supervizora zdůrazňuje proto, že Matěj Chlupáček a Michal Samir dělali na obou projektech od začátku, ale každý se specializuje na něco trochu jiného (Michal Samir má v Británii vystudovanou školu, a tak u Bez doteku dělal hereckého supervizora, u Hany zase Chlupáček dělal technického supervizora, protože má zkušenosti s natáčením videoklipů a celovečerně režijně debutoval snímkem Bez doteku). Že se to uvádí jako zajímavost, může být součástí marketingové strategie, nebo prostě jenom trivia, protože profese hereckého či technického supervizora u nás na rozdíl od zahraničí není tak frekventovaná.

 

Jinak je hezké, že si chceš zanadávat na současný stav žurnalistiky, ale to by chtělo, abys o něm něco nejprve věděl. Je běžnou praxí, že se přetiskují tiskové zprávy, ale to se nijak neskrývá (viz ČTK jako autor). A nevím, jak by ses chtěl vyvarovat zavádějícím informacím v případě psaní o čemkoliv, v tomto případě filmech, které člověk ještě neviděl. U Gravitace se uvádělo, že má úvodní záběr bez střihu přes sedmnáct minut dlouhý. Ve skutečnosti je krátce přes dvanáct a je ještě diskutabilní, jestli se prostřednictvím kompoziční návaznosti a trikové technologie nespojilo víc oddělených (jako např. v Potomcích lidí). Žurnalista píšící o kinematografii tohle před zhlédnutím vědět nemůže, lze akorát zaujmout kritický postoj (poukázat na to, jak to bylo s Potomky lidí). Tristní je, když jsou po premiéře v recenzích přebírány informace z doby před uvedením do kin a málokdo si ověřuje fakta (úvodní záběr: přes dvanáct minut X přes sedmnáct), ale to už je případ od případu (z českých serverů se PR nepřebíralo na FilmPubu a FilmServeru, jinde bohužel ne).

Hawaj

Hawaj (hodnocení, recenze)

Bluntman

Kolem filmu je desítky profesí, ketrý řešej herce jak před tak i během natáčení, ale zě by se nějak zvlášt zdůrazňovali jako extra důležité hned vedle funkce režiséra ?? ... no whatever

Pokud ti tydle "drobné" nepřesnosti v nevadí tvoje věc. LÁKAVÝ titulek je jedna věc, ale ZAVÁDĚJÍCÍ je ovšem druhá a to dost odlišná. A přesně ta současná "běžná žurnalistická praxe" je naprosto tristní a právě o to krituzuji. Opravdovejch novinářů je fak už minimum a místo nich nastoupili jenom pisálkové co přepisují jiné články a PR články a o nějakém vlastním  získávání původních informací a ověřování už nemůže být ani řeč. Nevím který text je tvůj a pokud to má být ten z toho odkazu níže tak to a) nevím, b) jsem jej nečet, c) jsem se k němu nikde nevyjadřoval a d) tím pádem jej ani neřeším takýe bohužel nemohu sloužit.

A ten příklad s Gravitací pokud tam má nějaký být, jsem se nesnažil nijak zvlášť pochopit, jenom jsem uved svůj zážitek ke stejnýmu filmu.

na příspěvěk reagoval Bluntman

Bluntman

Bluntman (hodnocení, recenze)

Hawaj

Herecká supervize není nová funkce, a to ani v českém kontextu. Používá se z různých důvodů u náročných projektů (např. Hany - "jednozáběrovka", točená po dobu 3 dnů) a tam, kde jsou nacastováni začínající herci (Tmavomodrý svět, Bez doteku). Uvedl jsem příklady, kde supervizor byl, a navíc napsal, že jde o poměrně běžnou věc u zahraničních produkcí (všímej si titulků - najdeš tam lidi, kteří herce učí mluvit správným dialektem apod.).

 

Možná by bylo fajn si zjistit, co slovo bulvární vůbec znamená, protože lákavý titulek je běžná žurnalistická a PR praxe, u které se předpokládá, že je s ní alespoň trochu samostatně uvažující čtenář či divák obeznámen. Nepřijde mi, že by můj text o traileru (a plakátu) k Hany nebyl dostatečnou kritickou reflexí.

 

Příklad s Gravitací jsi evidentně nepochopil.

na příspěvěk reagoval Hawaj, jaklee

Hawaj

Hawaj (hodnocení, recenze)

A na lidi kery mi po dotazu esli je Gravitace dobra, zacali mlejt něco o 17 minutovym zaberu sem jen nechapave koukal. Asi chodej do kina se stopkama v ruce a nejsou schopny vlastního nazoru. 

Hawaj

Hawaj (hodnocení, recenze)

Bluntman

Vzdycky jakmile se nekde vytasi s novou fumkci a zaroven se ji hodla vehementne vysvetlovta tak zpozornim. :) Od dob kdy ve firmách zacali místo uklizecek pracovat "floor managerky" a jina individua tak jsem se strehu :))) Sam jsem byl několikrát ředitelem bůhvíčeho :)))) V tuzemsku se poslední stoleti natočilo spousty filmu, ale nevim esli nekde potrebovali toho supervizora a nebo jak to třeba nazyvali.

Bulvární mi pripada vse co se pod zavadejcim ci nepravdami titulkem snazi upoutat pozornost. Od doby kdy tento způsob prevzali jako standard i takova media jako Lidovky.cz, iDnes.cz, Zive.cz atd. se mi to cim dal vic hnusi. Me zajimaji informace a ne nejaky pasti na kliky mysi. To pak prestavam cits. Stejnej hnusnej nesvar jako když media informujou ze v novem filmu hraje taky Brad Pitt i kdyz tam jenom stekne pul vety. At si vo tom zvani sam distributor a jeho pohunci, ale pokud to po nem papouskuju všechny aspoň trochu rádoby seriozni media tak je to fakt na howno. To uz se dostavame nauroven americanu, kdy je všechno wonderful a amazing a když pak vided něco vopravdu dobryho tak nevedi co rict.

Osobne je mi burt na kolik zaberu film je. Dulezity je esli je dobrej nebo ne. Když je dobrej tak clovek strihy nebo nestrihy nevnima.

na příspěvěk reagoval Bluntman

Bluntman

Bluntman (hodnocení, recenze)

Hawaj

Herecký supervizor je u filmů proto, aby vedl herce a sladil jejich výkony podle jasně daného konceptu. Ideálně je na place z toho důvodu, aby se mohl věnovat hercům (vedle profesionálů, kteří to nepotřebují, jsou tam i úplní debutanti), zatímco se režisér bude zabývat více technickou stránkou věci. Nejde o nestíhání, ale o praxi, která je docela výlučná v rámci české kinematografie (herecký supevizor byl u Tmavomodrého světa, Bez doteku a Hany), ale nikoliv už té zahraniční (Samir má britskou školu specializující se na vedení herců, tuto profesi zastával u Chlupáčkova debutu Bez doteku a ve své režijní a scenáristické celovečerní prvotině, produkované Chlupáčkem, oslovil pedagoga Kempa).

 

Bulvární je vše, co je nepravdivé či zavádějící? Měla Gravitace, u které se psalo, že má úvodní záběr-scénu ke dvaceti minutám, pachuť bulvárního humbuku? Ti, kdo nedali na PR a mají vypěstované estetické cítění, si povšimli, že úvodní záběr-sekvence má pouze přes dvanáct minut (a ty jsou ještě post-produkčně upraveny spojením několika záběrů dohromady). A co takhle Ruská archa? Tichý dům? Zvrácený? Vůbec, k "jednozáběrovce" a způsobu propagace zde: http://filmserver.cz/clanek/6903/mame-hole-zadky-implikuje-trailer-a-plakat-na-hany/ .

na příspěvěk reagoval Hawaj, jaklee

Hawaj

Hawaj (hodnocení, recenze)

PartyzanFilm

Aha, u tohoto projektu to chápu, že to rejža nestíhá ale proč je to potřeba třeba u normálního natáčení (viz Bez doteku) a navíc je to uváděnojako "Největší zajímavost" to nechápu?
No když jsou v médiích titulky jako "Hany: první český celovečerní film na jeden záběr" nebo "Hany - výpověď generace únikářů na jeden záběr" či "Tvůrci nového filmu Hany natáčeli v Plzni a jelo se na jeden záběr"... a pak se zde dozvídám, že tomu tak není, tak to má jasnou pachuť bulvárního humbuku.

na příspěvěk reagoval Bluntman

PartyzanFilm

PartyzanFilm (hodnocení, recenze)

Hawaj

Člověk, co konzultuje, pomáhá a dohlíží na herecké výkony společne s režisérem. Co to je ten další bulvární humbuk?

na příspěvěk reagoval Hawaj

Související novinky

Finále Plzeň nově udělí Zlaté ledňáčky

Finále Plzeň nově udělí Zlaté ledňáčky

21.04.2014

Světové "neformanovské" filmy kameramana Miroslava Ondříčka, téměř kompletní domácí hraná i dokumentární tvorba za poslední rok za účasti tvůrců a poprvé i výběr nových slovenských filmů, to… (více)

Reklama

Reklama