poster

Blade Runner 2049

  • USA

    Blade Runner 2049

  • USA

    Blade Runner 2

    (neoficiální název)
  • Velká Británie

    Blade Runner 2049

  • Maďarsko

    Szárnyas fejvadász 2049

  • Kanada

    Blade Runner 2049

  • Slovensko

    Blade Runner 2049

  • Austrálie

    Blade Runner 2049

  • Nový Zéland

    Blade Runner 2049

Sci-Fi / Mysteriózní / Thriller / Drama

USA / Velká Británie / Maďarsko / Kanada, 2017, 164 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • ClintEastwood
    ***

    Ne, bohužel. Nepředpokládal jsem, že by se tento film přiblížil atmosféře původního díla od Ridleyho Scotta, ale trošku jsem doufal, že si aspoň vytvoří nějakou svou vlastní identitu. Ale to také ne. Blade Runner 2049 mi spíš celou dobu připomínal snímek Brazil (1985), ať už zpracováním nebo právě onou atmosférou a ani slavný Harrison Ford ho nedokázal vytáhnout výš, než na lehký nadprůměr. Vizuálně je to zmáknuté (i když BR z roku 1982 je i tady lepší), ale nemá to duši. Denis Villeneuve zatím není (a možná ani nikdy nebude) režisérem kvalit Ridleyho Scotta, to je prostě fakt - a tuto látku ničím novým neobohatil. Já už teď vím, že příště radši sáhnu po klasické verzi, která patří dodnes k tomu nejlepšímu nejen v rámci žánru, ale i filmu obecně. Resumé - 2049 je jako sex se sestřenicí. Dá se to, ale nezůstane ve vás dobrý pocit.(23.1.2018)

  • castor
    ***

    Jedničku nemám prakticky vůbec zažitou, netuším, zda je to v případě pokračování zásadní problém, nicméně oslovit mě nedokázalo. Každopádně nejprve je třeba říct, že už předchůdce rozhodně nebyl filmem pro každého. Ano, přeformuloval estetické normy science-fiction, potvrdil, že Ridley Scott umí velké věci a že předlohy Philipa K. Dicka mají velký potenciál. Oceňuji jít nezvyklou cestou, než na co jsme zvyklí v případě běžného hollywoodského blockbusteru. Oceňuji preciznost, se kterou tvůrci k látce přistoupili, oceňuji výtvarné řešení, jenže z toho všeho pramení i hrozba odcizení. A zrovna to se stalo. Ona opulentní oslava designu, ona přesná, ale odcizená Deakinsova kamera, ony emoce, které se k nám prostě nedostanou. Herci se tváří, jak by zrovna přišli o vzácnou sbírku motýlů, jsou na můj vkus utlumení až příliš. S obří stopáží se navíc nelze ubránit pocitu monotónnosti, chybí dravost, zapamatovatelné scény. Je toho víc. A ohromná úcta k předloze je znát, což je možná i na škodu.(15.11.2017)

  • tron
    ****

    Jednotku som videl RAZ v živote, nebola to žiadna srdcovka, ale po audiovizuálnej stránke to bola taká bomba, že som „musel“ dať 70%. Scenár ma každopádne moc nezaujímal a herci boli dobrí, ale tiež ma moc nezaujali. Dvojka prišla po 35. rokoch (!), stála 150 miliónov dolárov, neobsahuje skoro žiadne akčné scény (a tie, čo obsahuje, sú veľmi slabé), je to temné, dospelé, vážne a seriózne sci-fi pre dospelých, trvá dve a pol hodiny a jeho najslávnejší herec sa prvý raz na scéne objaví až po hodine trištvrte (a je s ním narábané dosť podozrivým spôsobom, keď sa to tak vezme, tak má len dve väčšie scény a potom je len štatistom v zatopenom finále). Na strane druhej, nemôžem dať menej, ako 70%. A tentoraz nielen za tradične silnú hudbu a výpravu (hoci jedným dychom sa musím priznať, že niektoré stavby a interiéry na mňa paradoxne pôsobili dosť umelohmotne, proste ako filmové kulisy – ale možno to bol nejaký zámer...), no i hercov a scenár (ktorý má dosť chýb, ale tiež dosť plusov, prevažne čo sa týka prekvapivých twistov). Edward James Olmos potešil.(4.2.2018)

  • -bad-mad-wolf-
    *****

    Blade Runner revisited, Blade Runner evolved, Blade Runner beaten - nemám slov, Villeneuve si pro ten majstrštryk došel. Tříhodinová pocitová infúze, která je navzdory stopáži intenzivní až k nesnesení, vypráví o skutečným žití ve světě, v němž je život i smrt instantním prefabrikátem. Užíval jsem si všechno - Goslingovo minimalistický herectví, odtažitost zdejší kriminality, Mackenzie Davis stylizovanou jako Pris, masivní hudební monolity, evoluci BR kultury a společnosti, nečekaně působivej štěk obra Bautisty, nevyzpytatelný hranice mezi skutečným a umělým (včetně nezvyklý milostný scény), ultrahutný scenérie jak z postapokalyptických nočních můr, výhružnost Wallaceových slepých očí, smyslně nenávistnou čubku Luv, volání po citech v zoufale bezcitným světě, instatní depresi s pojistkou pro naději, Deckardův pohnutej osud. 2049 je nesnesitelně dlouhej prožitek, z něhož bych přesto nevystřihl ani sekundu. Zaujme vůči divákovi sebejistě nemilosrdnou formou a poutavým vyprávěním příběhu, jehož pomalý tempo nepostrádá schopnost překvapit a regulovat divákův tep i dech. Když dojde na (nejen) hudební citaci slz v dešti, je filmová událost dekády završena. Desítka jak vyšitá.(8.10.2017)

  • Spiker01
    *****

    Film roku? Nene, to je film několika desetiletí. Pokračování legendy, která navždy změnila kinematografii, potažmo minimálně subžánr retro sci-fi/cyberpunku. A Denis Villeneuve jede přesně ve šlépějích osmdesátkového Ridleyho Scotta a opatrně přešlapuje po všech sférách původního Blade Runnera. Ať už jde o kouřové zobrazení futuristického L.A. nebo fantastickou původní hudbu řeckého génia Vangelise. Co se týče stopáže, tam to tvůrci možná maličko přestřelili a film si užijou hlavně fajnšmekři, kteří si přímo libují v setsakra pomalém tempu bez nějaké větší gradace a tím pádem i satisfakce. Ano, je fajn, že onen nosný příběh, který se tak pilně schovával pod pokličkou, je vyprávěn s dostatkem času a v těch správných chvílích Villeneuve za neodmyslitelné účasti jako vždy fantastické kamery Rogera Deakinse a průbojně řvoucího hudebního motivu nehorázně přitlačí na pilu a když už dojde na akci, je to téměř euforie. Jenže díky tomu se snímek stává takřka nepřístupným méně houževnatým masám, jež očekávají podobnou mlátičku jako sestřenice Ghost in the Shell. Ovšem jestli se i tak dostaví úspěch v pokladnách amerických kin (přecejen ty americké recenze jsou naprosto bezprecedentní), budu mít velkou radost. A Gosling je moc fajn. Má to sice těžké, ale jelikož se nový Harrison Ford ještě nenarodil, je to více než důstojná volba. PS : nezapomeňte kouknout na prology (první a druhý)(5.10.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace