poster

Blade Runner 2049

  • USA

    Blade Runner 2049

  • USA

    Blade Runner 2

    (neoficiální název)
  • Velká Británie

    Blade Runner 2049

  • Maďarsko

    Szárnyas fejvadász 2049

  • Kanada

    Blade Runner 2049

  • Slovensko

    Blade Runner 2049

Sci-Fi / Thriller

USA / Velká Británie / Maďarsko / Kanada, 2017, 163 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ***

    Komentář obsahuje kromě porce hejtu taky SPOILERY. Nejvýraznější vzpomínka den po zhlédnutí: Ryan Gosling měl fakt cool kabát, kterých bych si na zimu taky rád pořídil. Blader Runner 2049 je v kontextu současné hollywoodské produkce bezesporu nezvyklý film (podobným způsobem jako Spectre). Postavy, myšlenky a atmosféra jsou pro něj důležitější než zápletka. Hlavní hrdina přitom v příběhu nehraje tak významnou roli, jak se dlouho domnívá (a my s ním), což posiluje dominantní pocit existenční úzkosti z nemožnosti mít osud pevně ve svých rukou. Většina scén začíná o něco dříve a končí o něco později, než je potřeba k předání nezbytných informací. Jiné scény mají pro příběh zanedbatelný význam a slouží hlavně k navození specifické atmosféry nebo dokreslení fikčního světa. (Za originální nápad lze považovat i rytmizaci vyprávění pomocí úmrtí ženských postav, v posledním aktu zemře snad každých deset minut jedna, což ale svědčí spíš o nedostatku citu scenáristů než o jejich vypravěčských schopnostech.) Problém je, že tohle všechno drží pohromadě stylisticky fádní (zaujala akorát scéna v baru s „vypadávajícím“ zvukem, ve které Ford profackuje Goslinga) a přímočará melodramatická story o synovi hledajícím (s pomocí dřevěného koníčka) otce a otci hledajícím dceru (o závěrečném náznaku třídní revoluce, odpovídajícím svým jednoduchým zpracováním young adult románu, raději nemluvě) a celý film je ve své podstatě mnohem čitelnější, doslovnější a generičtější, než si o sobě myslí a než by odpovídalo pompéznímu aranžmá (nejzásadnější odhalení vidíte na plakátu). Blade Runner stejně jako zbytek Villeneuveovy tvorby potvrzuje, že film s herci tvářícími se celou dobu, jako kdyby jim někdo sebral oblíbenou hračku (což není v případě Goslingovy postavy tak daleko od pravdy) a natočený v táhlých záběrech doprovázených atmosférickým hudebním podkresem sice bude vážný a důležitý, ale jenom na povrchu. Zatímco Scottův film podněcoval množstvím nedořečeného k úvahám, v novém zpracování obstarávají veškeré filozofování za diváka postavy, vyjadřující se ve šroubovaných polopatických větách. Nám nezbývá, než žasnout, jak pěkně je to celé nadesignované (přinejmenším design zvuku by zasloužil Oscara), ale k tomu by stejně dobře jako takřka tříhodinový film posloužila coffee table book s fotografiemi výtvarných návrhů. Dost se obávám, že Villeneuveova Duna bude tím samým v bleděmodrém (resp. oranžovém). 65%(5.10.2017)

  • TeeAge
    ****

    | Rozpočet: 185 miliónov $ | Tržby: 259.2 miliónov $ | Dizajnerská dokonalosť tohto desaťročia. Každá scéna vyzerá dychvyrážajúco. V spojení s kamerou Rogera Deakinsa, ktorý uplatnil svôj neskutočný talent už aj v Sicario-vi a Skyfall, je to pastva pre oči. Hudba skvelo sekunduje. Villeneuve to dáva všetko podarene dokopy. Byť viac zhmotneného zla, je to film roku. I takto to ale bude kus, ktorý sa bude premietať desaťročia na filmových školách na obore kamery.(6.1.2018)

  • Arbiter
    ****

    2049 je pro mě ve všech ohledech o něco horší, než předchozí díl. Už jen proto, že se až příliš soustředí na to, aby odkazoval ke svému předchůdci a vzdával mu hold, místo aby se zaměřil na sebe sama. I tak jde ale o důstojné pokračování. Za zhlédnutí stojí už jen pro scénu setkání s tvůrkyní replikantích vzpomínek. A vůbec, celý mikropříběh K, který je odsouzen hledat to "opravdové," kdesi za závojem hry na realitu, bylo příjemně melancholické. Jsem nadšený, že právě Villeneuve se rozhodl natočit Dunu!(18.10.2017)

  • Marigold
    **

    Místo hluboké melancholie mělké krajinkářství. Místo jednoduchého noirového příběhu neuvěřitelně vláčná a bohužel zoufale průhledná vyprávěnka o hledání smyslu ve světě mizejících vzpomínek. Mezi originálem a tímhle je asi stejný rozdíl jako mezi fyzickým prožitkem a hezky namalovanou kulisou. Zároveň 2049ka dobře dokumentuje impotenci, ke které Hollywood odsoudila současná móda kříšení ikon. Blade Runner byl stejnou měrou poctou historii jako vtahující vizí budoucího světa. Druhý díl je jenom prázdným plátnem, kam Villeneuve a Deakins nanášejí pár nových kontur, ale přitom se nedokáží vyvázat z povědomosti těch starých. Jistě, to ani není cílem. Ale místo vize je výsledkem sterilní muzeum. A bohužel bezkonkurenčně nejhorší režijní momenty, pod které se brilantní Kanaďan podepsal. Je to v klíčových momentech stejné jako čínské finále Arrivalu. Paradoxně uspěchané, nedotažené a scenáristicky vysloveně prostoduché. Šestáková historka, kterou se top šajby snaží přelakovat na klasiku. Původní Blade Runner měl tajemství. Tohle jen průhledně doslovné symboly. Pomíjivá věc, na kterou se za 30 let bude vzpomínat leda jako na testament doby, která se zacyklila ve vlastních vzpomínkách na vizionářské časy. Epocha replikantů s časovou pojistkou. Sázím syntetickou ledvinu.(9.10.2017)

  • Djkoma
    *****

    První dojmy: něco (srdce, poetika, větší deprese, osudovost) tomu chybí. Jako člověk, který původní film zbožňuje, jsem měl možnost se vrátit do stejného světa po 30 letech a vidět z něj mnohem více než v původním filmu. Bohužel větší záběr obsahem a komplexitou ubírá na osobním prožitku s postavami. Formálně vše odpovídá/cituje originál, ale je to jako srovnávat prózu a poezii. A pro mě je původní film jako báseň... PS: lidé, kteří předchozí film neobdivují mají výhodu PPS:: je to dlouhé a současně je těžké něco vystřihnout // Dojmy po druhé projekci jsou ... naplňující. Očekával jsem, že délka bude napodruhé problém, nebyla. Film má velice silné okamžiky, formálně je dokonalý. Stále v něm nacházím zásadní problém a to nedostatek emocionálních vrcholů jako ve filmu původním a nepříliš meditativních sekvencí. Ale dám tomu pár let, protože i původní BR musí v člověku uzrát a BR49 bude jiný. Překvapivě se mi projevila i hudba jako vynikající a samostatně fungující - Mesa je syntetická hymna budoucnosti. Pokud najdu čas, rád bych se více rozepsal o filmu a jeho obsahu, protože je tu tolik myšlenek, linií, nápadů a rozvětvení. Co je důležité, BR49 navazuje na původní film, rozvíjí jeho myšlenky a pokračuje v nich, je v mnohém věrnější původní knize a především, oproti původnímu filmu se tu obrátili role, svět funguje jinak. Komplexněji.(6.10.2017)

  • - Pre lepšie stvárnenie svojej role použil Jared Leto (Niander Wallace) nepriehladné kontaktné šošovky, vďaka čomu nemohol nič vidieť. Túto postavu mal pôvodne stvárniť David Bowie, ten však zomrel pred začiatkom natáčania. (Trip)

  • - Postava nového Blade Runnera menom K, bola priamo písaná pre Ryana Goslinga. Pre režiséra Denisa Villeneuvea bol tento herec jedinou možnou voľbou. (Trip)

  • - Policista K (Ryan Gosling) má číslo KD9-3.7, takže je to P KD9-3.7. Což odkazuje na autora předlohy Philip K. Dick (PKD). (Lucasion)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace