poster

Ztracen v La Mancha

  • Velká Británie

    Lost In La Mancha

  • Slovensko

    Stratený v La Mancha

Dokumentární

Velká Británie / USA, 2002, 93 min

Scénář:

Keith Fulton, Louis Pepe

Kamera:

Louis Pepe

Hudba:

Miriam Cutler

Producenti:

Lucy Darwin

Střih:

Jacob Bricca

Scénografie:

Benjamín Fernández
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • senor
    ****

    Dokument samotný po řemeslné stránce není až tak dobrý, je trochu natahovaný, v podstatě na úrovni běžného filmu o filmu. Co mu ale dodává na síle je sisifovské počínání Terryho Gilliama a jeho štábu. Pokud máte jeho filmy tak jako já rádi, budete smutní, protože mohl vzniknout skvělý film. Pokud jsou vám ale jeho filmy volné, není o co stát. Těsně po tom filmu jsem si skoro říkal, že by bylo lépe kdyby vůbec nevznikl, protože je to jako kdybyste viděli ze svého oblíbeného filmu jen pár minut, kvůli např. střevním potížím.(2.11.2005)

  • belldandy

    Toto dílko alespoň zčásti vyplňuje vzduchoprázdno, jež nastalo po „Strach a hnus v Las Vegas“ v Gilliamově filmografii. To, co mělo být původně "filmem o filmu" se změnilo v dokument o tom, jak jeden film skončil v propadlišti dějin. Sledujete Gilliamův vzestup a pád. Prožíváte spolu s ním potěšení z práce a radost z uplatněné fantazie. Po té co se objevují první neočekávané problémy začnete se o něj (i o film) bát. Před vašima očima Gilliam dojde od prvotního entuziasmu k úplné rezignaci. Celý projekt se mu hroutí pod rukama. Prosíte: „Ještě ne, ať ještě není konec. Chci vidět víc z toho milého filmu. Ještě malý kousek ať se natočí.“ Johny Depp se potýká s umíněným koněm. Poslední záběr a je po natáčení. A je i po filmu. A poučení: Gilliam je don Quichote usilující o nemožné (o převedení snů ve skutečnost). Ono přirovnání však v dokumentu nevyznívá nijak manipulativně. Při posledním rozhovoru Giliam konstatuje, že don Quijote nedokázal zvítězit nad větrnými mlýny reality. A v tu chvíli vám to dojde samo: Tím donem Quijottem je nejen on, ale v podstatě každý režisér, který musí riskovat peníze své i cizí v podniku tak nejistém jako je film. První neúspěch znamená nedůvěru sponzorů na mnoho let. Z každého činu a rozhodnutí se musí skládat účty. Kolik projektů a snů bylo takto zmařeno? Díky tomuto dokumentu však „Muž, který zabil Dona Quijota“ přesto zůstane v lidské paměti jako pomník všem nesplněným lidským snům. (Slovník cizích slov: donkichot = člověk ušlechtile, ale pošetile usilující o nemožné.)(26.3.2005)

  • Cimr
    ****

    Vida, i dokument z natáčení může být osobité a dost depresivní dílo! Člověka, který svoji budoucnost vidí ve filmu poněkud vyděsí, co všechno se může nepovést a pokazit. Kdybych byl Bill Gates a viděl tenhle dokument, hned bych věděl, do čeho investovat. Sledovat Gilliama jak marně bojuje s větrnými mlýny jednoho dojme...(15.4.2007)

  • honajz
    *****

    Viděl jsem to poprvé na filmovém festivalu v Karlových Varech 2002 a byl unešen, jak dokonale se povedlo ztvárnit složitý průběh procesu natáčení filmu, všechny ty zvraty, snahy, pokusy... Celé je to navíc podáno velmi napínavým, skoro detektivním stylem, až je pak člověku líto, že tentokrát se happy end nekonal. Inu, jedna tvář reality.(4.7.2012)

  • M.I.K.E.
    ****

    Odhodlání a vůle neúnavnému Terry Gilliamovi nescházelo. Skvěle připravený štáb, peníze a herci také ne. Tak kde je problém ? Asi tam, když si vyrazíte točit někam do Španělska a začnou vám při natáčení létat nad hlavou stíhačky, až to přejde začne vám lít jako z konve, pak najdenou vám proud vody unáší kamery a všechno náčení. A když se se vším poperete zjistíte, že vám jeden z hlavních herců onemocní a doktůrci vám poví, že pár týdnů se musíte bez něj obejít ..atd. Prostě není štěstí, není film...(15.4.2007)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 11. února 2002 na Berlínském FF. (Varan)

  • - Před oficiální českou premiérou proběhla premiéra na Karlovarském IFF 5. července 2002. (Varan)

  • - Cenné záběry z natáčení nikdy nevzniklého filmu jsou původem pořízeny kvůli připravovanému filmu o filmu. Když nakonec film nevznikl, tak tyto záběry byly použity jako základ tohoto dokumentu. (Dromedár)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace