poster

Ztracen v La Mancha

  • Velká Británie

    Lost In La Mancha

  • Slovensko

    Stratený v La Mancha

Dokumentární

Velká Británie / USA, 2002, 93 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • tron
    ****

    Neviem, či vynikajúci dokument, pretože ho nemám s akým ďalším podobným porovnať. Paradoxne ale práve to z neho robí jedinečný kúsok. Gilliam, bojovník s veternými mlynmi, komický i tragický, varený i pečený. Ktohovie, či mu s definitívnym nakrútením dona Quijotea nepomôže od roku 2002 kus cesty (k popularite celosvetového merítka) prejdúci kapitán Jack.(24.12.2006)

  • Aleee89
    ***

    Opravdu zvláštně podaný dokument, který vám přiblíží útrapy tvůrců nad jedním filmem. Když jsem se dodívala, napadá mě jen, že Don Quijote je snad prokletá kniha, kterou se podaří natočit asi jen těžko. Film byl díky tolika katastrofám dokonce vtipný, to už jenom kroutíte hlavami, že to snad ani není možné, aby jeden film potkalo tolik neštěstí. Opravdu sugestivní podání, něco o filmování se také dozvíte... Mně se to celkem líbilo a je škoda, že se film dosud nepodařilo dotočit, byl by bezesporu přinejmenším zajímavý.(16.6.2013)

  • Djkoma
    *****

    To je síla. Neuvěřitelné nápady dvojice Gilliam a Depp, které vyústili v super hlášky, vyšumí doprázdna. Proč má Terry Gilliam tolik smůly? Bojí se snad Bohové jeho filmů, které někdy hraničí s hranicemi fantazie a přechází skoro až do jiné dimenze? Je snad troufalé vytvořit tento snímek? Je úchvatné sledovat naději, která se změní v zoufalství a skončí skoro až šílenstvím. Ten film by byl úchvatný a výkon Johnyho Deppa by milovali všichni kritici, ale nic takového se nikdy nestane. Nezbývá než věřit...(29.5.2006)

  • belldandy

    Toto dílko alespoň zčásti vyplňuje vzduchoprázdno, jež nastalo po „Strach a hnus v Las Vegas“ v Gilliamově filmografii. To, co mělo být původně "filmem o filmu" se změnilo v dokument o tom, jak jeden film skončil v propadlišti dějin. Sledujete Gilliamův vzestup a pád. Prožíváte spolu s ním potěšení z práce a radost z uplatněné fantazie. Po té co se objevují první neočekávané problémy začnete se o něj (i o film) bát. Před vašima očima Gilliam dojde od prvotního entuziasmu k úplné rezignaci. Celý projekt se mu hroutí pod rukama. Prosíte: „Ještě ne, ať ještě není konec. Chci vidět víc z toho milého filmu. Ještě malý kousek ať se natočí.“ Johny Depp se potýká s umíněným koněm. Poslední záběr a je po natáčení. A je i po filmu. A poučení: Gilliam je don Quichote usilující o nemožné (o převedení snů ve skutečnost). Ono přirovnání však v dokumentu nevyznívá nijak manipulativně. Při posledním rozhovoru Giliam konstatuje, že don Quijote nedokázal zvítězit nad větrnými mlýny reality. A v tu chvíli vám to dojde samo: Tím donem Quijottem je nejen on, ale v podstatě každý režisér, který musí riskovat peníze své i cizí v podniku tak nejistém jako je film. První neúspěch znamená nedůvěru sponzorů na mnoho let. Z každého činu a rozhodnutí se musí skládat účty. Kolik projektů a snů bylo takto zmařeno? Díky tomuto dokumentu však „Muž, který zabil Dona Quijota“ přesto zůstane v lidské paměti jako pomník všem nesplněným lidským snům. (Slovník cizích slov: donkichot = člověk ušlechtile, ale pošetile usilující o nemožné.)(26.3.2005)

  • Hopper
    ****

    Maximálne zaujímavý dokument o tom, že keď sa niečo se.ie, tak sa to se.ie. Vysmiaty Gilliam zo začiatku dokumentu je až neuveriteľne skúšaný osudom a pravdu povediac si dokáže udržať až neuveriteľný nadhľad pri tom všetkom. Ak bz mal pocit, že sa proti nemu spikli všetky vyššie moci, vôbec by som nebol prekvapený. Od choroby Rocheforta, cez záplavy, stíhačky nič nie je dosť bizarné na to, aby sa to nemohlo stať. Žeby naozaj Quijoteho prekliatie ??(2.2.2007)

  • - Cenné záběry z natáčení nikdy nevzniklého filmu jsou původem pořízeny kvůli připravovanému filmu o filmu. Když nakonec film nevznikl, tak tyto záběry byly použity jako základ tohoto dokumentu. (Dromedár)

  • - Před oficiální českou premiérou proběhla premiéra na Karlovarském IFF 5. července 2002. (Varan)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 11. února 2002 na Berlínském FF. (Varan)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace