poster

Fitoor

Romantický / Drama

Indie, 2016, 131 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Gore
    **

    Velké zklamání, a to jsem do indického zpracování Dickensova románu Nadějné vyhlídky vkládal velké naděje, ale bohužel již jsem viděl mnohem lepší zpracování, naposledy v roce 2012 od Mike Newella. Nepotěšila ani má nejoblíbenější indická herečka Katrina Kaif, která zde neměla vůbec šťávu a emocí také moc nepředvedla, a obrovským zklamáním byla titulní postava, kterou ztvárnil Aditya Roy Kapoor, a já měl pocit, že sleduju Dezidera Bihária z vyloučené lokality, a to jak vzhledem tak hraním, což mi u tak zásadní postavy dost vadilo. Ani se mi moc nelíbilo, že se tvůrci drželi knihy poměrně věrně, kdy volnější zpracování s více indickými prvky by dílo více osvěžilo.(24.5.2016)

  • rikitiki
    ***

    Nadějné vyhlídky v Kašmíru přidaly, kromě příběhu o (ne)opětované lásce a ochraně před ní i za cenu sebezničení, ještě místní krvavý konflikt a podařilo se jim to spojit hladce. Bohužel si ale příběh neudržel napětí ze začátku a motivy se zúžily na jediný – milostný. Přičemž postupně získává ze strany mladého muže nepříjemně stalkerský nádech. Až legračně pak kamera i režie upozorňuje na to, jak má Aditya Roy Kapoor hezky vypracované tělo, takže se pořád promenuje po svém ateliéru polonahý. Nezvládli ani výtvarnou stránku, kdy hlavní hrdina má být nadějný umělec, ale jeho výtvory jsou jeden kýč vedle druhého a navíc je očividné, že každý z těch kousků dělal ve skutečnosti jiný výtvarník. Anebo ty hrůzy koupili někde na tržišti.(3.1.2017)

  • Vavča
    ***

    Velmi volně pojatá adaptace Dickensova románu Nadějné vyhlídky, film zvládá do sebe zapracovat zcela nenásilně lokální problémy a reálie (Kašmír, emancipace, postavení ženy ve společnosti obecně), nelpí pouze na tématu sociální nerovnosti, nespravedlnosti. Katrina Kaif krásná jako obvykle, ale nemá moc prostoru něco předvést jako bohatá dědička Firdaus, hlavní roli tak má Aditya Roy Kapoor Noor Nizami, který ovšem místo herectví ukazuje spíše svaly, fakt lame, zbytečný fanservis pro dívky. Film má rozhodně svoji vizuální magii a přitažlivost zejména v první polovině filmu, i později ukazují tvůrci zajímavé umělecké nápady pro hlavní postavu Noora, který je malíř a umělec. To vše je super, nicméně nějak mě nezaujal blíže hudební podkres (obvykle silná stránka indických filmů). Navíc film je dost předvídatelný a nedaří se mu vydolovat z příběhu silné emocionální momenty. Palec nahoru za malou roličku Aditi Rao Hydari, ale jinak těžko hledat důvody proč si pustit film znovu.(14.8.2016)

  • Andrea1717
    ****

    Poetické, patetické, znepokojivé. Našťastie z Dickensa zostal len ten námet. Katrina mi napodiv do tejto role tak nejak pasovala, neschopná prejaviť emócie, to bola v postate aj povaha hlavnej hrdinky a mám taký pocit, že bola ešte aj masochistka. Inak film evokoval svojim prostredím a stvárnením dojem zašlých čias, čo sa mi páčilo. Aditya so svojim fatálnym poňatím hlavného hrdinu bol naozaj dobrý, osudová láska s takmer fatálnymi sebazničujúcimi následkami, môže byť. Len by mi tam viac sedel nejaký tragický koniec, taká dobrá tragídia, nikdy nie je zlá.(7.4.2017)

  • Aljak
    *****

    Ejhá, Dickensove "Great Expectations" po indicky, a k tomu všetkému v modernom šate :) Toto Dickensove veľdielo mám veľmi rád, a musím uznať že Indovia sa s tým popasovali až prekvapivo dobre. Obával som sa, že to nezvládnu, ale mne osobne sa to páčilo, dokonca nadmieru! Klasická dickenovská dramatická zápletka adaptovaná do prostredia Kašmíru a Delhi, k tomu dodržané takmer všetky náležitosti predlohy, avšak aplikované na dnešnú dobu - fakt výborné. No a Katrina Kaif v úlohe Estelly (resp. Firdaus) mi tam nesmierne pasovala (hoci viac sa mi páči s jej klasicky čiernymi vlasmi). Čo sa týka obsadenia Aditya Roy Kapoora do role Pipa (resp. Noora), osobne by som si tam vedel predstaviť aj niekoho iného (napr. Imran Khan), ale čo už. Celkovo však veľmi dobre, dokonca až k méte 5* (a to veru moc filmov z roku 2016 odomňa nedostalo).(8.5.2016)