Nastala chyba při přehrávání videa.
  • PinokKio
    *****

    Otevřít si krámek s hadrama na nejblbějším místě v Kladně, tak to fakt musí mít člověk pořádný koule. Prušinovský a oba Hádkové je zjevně maj, takže to obrátili ve zlatej důl. Ten filmovej, samozřejmě, protože už tu hodně dlouho nebyl takhle povedenej českej film, ještě k tomu ze současnosti. A navíc mi to pokoukání ještě vylepšili pohledem (z onoho krámku) na panelák, kde jsem vyrůstal ..(18.11.2015)

  • Pítrs85
    *****

    Ty vole, kdo jinej by měl hrát ve filmu o Kobrách a užovkách než bří Hádkové? Castingovej majstrštyk (teda jestli tihle dva na nějakej casting vůbec museli chodit). Ale jasně, není to jen díky ftipnýmu příjmení, ale jak Kryštof tak Matěj tenhle film nakopli neskutečným způsobem, hlavně Kryštof tu hraje jak o život. A z Prušinovskýho se stává majstr českýho filmu, dobře pro něj- jeho seriály a teď už i filmy maj normálka evropský parametry, nebo alespoň Kobry a užovky je maj zcela určitě, konečně se českej tvůrce nesnaží točit po "halyvůdsku", nesnaží se točit další komediji z normalizace anebo se nesnaží, aby herci proprcali celej jeho film. Smekám svojí vošuntělou adidas kšiltovku, tohle je pro mě po Pelíšcích, Samotářích a Čtyřech sluncích nejlepší českej film po roce '89. Navíc podtrženej jakože hódně líbezvučným soundtrackem- Prago Pyčo Union, Bratři Orffové (jejichž pésnička "Na hadím ocase" tu dostává, díky scéně, ve který je použitá, zcela novej rozměr :-) nebo Květy. Smutný, vtipný, realistický, depresivní a hlavně současný, pecka.(7.1.2016)

  • JitkaCardova
    ****

    Film skvěle funguje, tak, že jsem se u toho kroutila jako had v rozštíplé holi. Sevřený rámováním i obrazem (kamera sama jako když jede na hadovi, co ta dělá, kam se prosmýkne, proplazí, nebo jak zblízka se nejednou varovně vztyčí a ostražitě a hladce sleduje každičký pohyb svých obětí), sevřený zvukem i slovem (parádní dialogy, snímání zvuků, nesmlouvavě otrlý výběr songů - je ovšem zlé, že jich tři čtvrtiny nepřekládají v angl. titulcích, to není stejné, jako když si dneska na netu najdete texty anglických písniček už i s překlady, že ne), sevřený pevnou a úzkou klecí scénáře, sevřený maniakálně neúhybným hereckým podáním, svíravý pocitově, uťatý jako definitivním hadím kousnutím do krku, jako plivnutím jedu do oka... trapno a bezvýchodno, rána do vazu, není kam před tím uhnout, kroutila jsem se... *** Nelze se ale přenést přes jeden zásadní problém: námět je devadesátkový, přesně ta doba, kdy se na malých sídlištích, v panelových sídlištních střediscích otevíraly značkové obchody s hadrama, v sousedství poloprázdných květinářství a uprášených drogerií, za slepými výlohami s kousky hnědé izolepy, přesně ta doba před invazí Vietnamců a po nájezdech tun polských šusťáků, ta doba, kdy se šmelilo s viagrou... devadesátky. Sedí to jako prdel na hrnec, včetně veškeré té bytové estetiky a všeobecných tepláků na doma, všechno to zapadá a člověk mojí generace dostává záchvat dušnosti. Devadesátky jak vyšitý a šmytec. Potíž nastane, když najednou úspěšný podnikatel koupí bábrli plazmovou televizi a v závěru filmu bojuje se smart-phonem a netbookem, a je po srandě. Začínající šmelina s viagrou a předvietnamský boom pseudoznačkových hader na vidláckých sídlištích se s touhle technikou míjí přinejmenším o patnáct let, spíš o víc. Tenhle renonc celý film notně shazuje, byť je mi jasné, že celé řadě jindy narozených diváků to šmahem splývá, je to nepřekousnutelný faktický rozpor. *** Další věc k podotknutí je pak už subjektivnějšího rázu: přestože film je nemilosrdně zacílený a propaluje se člověku do rozcitlivělé, rozkuchané duše jako lupou zkoncentrovaný paprsek, postrádám... přesah... působí to v podstatě jako bravurní hraný dokument, jako důsledné připomenutí jedné palčivé minulé reality, postrádám tu kulinářskou špetku "něčeho víc", ne proto, abych tomu sevření unikla, ale prostě proto, že je to film, dílo s vlastní duší, postrádám ji tam. V tomhle chimérickém ohledu mi pořád připadá Poslední zápas Pepika Hnátka silnější, jako větší dílo, i když oba ty filmy se do mě zakously stejně hluboko, se vší urputností, jen každý z jiné strany a do jiného místa mého neodkecatelného českého původu, prostředí, z něhož navždycky vyrůstám. Za tohle je budu oba vždycky velebit a Prušinovský u mě má svoje nezaměnitelné místo v české kinematografii jisté. Neupadá do infantilního humoru polehčujících komedií, je pronikavý a přísný, i při předvádění únikového humoru či situačního trapnokomična není sám nikdy trapný - to je nedocenitelný, důstojný a prazákladní rozdíl. Jeho tvorba zraje, tříbí se a já se těším na další počiny. Jen doufám, že se tak jako jiní jeho souputníci do sebe počesku příliš nezamiluje, nezleniví a nezkurví se - v jeho případě by to bylo dvojnásob smutné, protože přesně tohle má tak často v hledáčku. Zatím dobrý, zatím drží, zatím jede, zatím se chvěju, zatím se kroutím jako had v rozštíplé holi.(24.4.2015)

  • Beastmaster4
    *****

    Naprostý luxus, strašně dlouho jsem neviděl český film na takové úrovni. Pro mě je to takový český REQUIEM ZA SEN a to je dámy a pánové filmová lahůdka ;) Dál nebudu nic psát, snad jen to, že bratři, Matěj a Kryštof Hádkovi, za tenhle výkon zaslouží 100% nějaké to ocenění. No s za mě body, s kterými moc nehýřím, což znamená 5 ;)(16.3.2016)

  • Slarque
    ****

    Film, který mi připadá málem jako vrchol psychologického realismu. Také už jste si někdy kladli otázku, kdy jste měli sejmout svého mladšího bratra, abyste předešli současným problémům, které vám způsobil? Pokud ne, tak jste ti šťastlivci (nebo jedináčci), kterým tak závidím. Skvělé výkony bratrů Hádků, suverénní režie a solidní scénář, který mi bohužel nenabídl žádné okopírovatelné řešení problému. :-/(18.3.2015)

  • - Film se natáčel v autentických lokacích Středočeského kraje, mimo jiné v Kralupech nad Vltavou, Velvarech a Kladně. „Děj jsem zasadil do lokality středních Čech. Ty považuji za nejzdevastovanější část naší republiky. Je to místo plné skladišť, překladišť, autobazarů, vylidněných vesnic a chudých měst bojujících s hernami, zastavárnami a pervitinem,“ říká k výběru lokality režisér Jan Prušinovský. „Ve filmu není významně zdůrazňováno, že se jedná o střední Čechy. Okresní města střední velikosti toho mají mnoho společného. Třeba diskotéky v suterénu předimenzovaných kulturních domů,“ dodává k tomu scenárista Jaroslav Žváček. (Zdroj: Česká televize)

  • - Pro lepší vyznění Kober a Užovek měli ve filmu původně účinkovat amatérští herci. Když si ale Jan Prušinovský uvědomil problémy s tím spojené (například, že by si neherci museli brát ve svých záměstnáních volno apod.), od záměru upustil. (Šéfik)

  • - Ve filmu jsou použity ukázky televizích pořaů AZ-kvíz (od r. 1997) a Zdivočelá země (od r. 1997). (M.B)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace