Nastala chyba při přehrávání videa.
  • JitkaCardova
    ****

    Film skvěle funguje, tak, že jsem se u toho kroutila jako had v rozštíplé holi. Sevřený rámováním i obrazem (kamera sama jako když jede na hadovi, co ta dělá, kam se prosmýkne, proplazí, nebo jak zblízka se nejednou varovně vztyčí a ostražitě a hladce sleduje každičký pohyb svých obětí), sevřený zvukem i slovem (parádní dialogy, snímání zvuků, nesmlouvavě otrlý výběr songů - je ovšem zlé, že jich tři čtvrtiny nepřekládají v angl. titulcích, to není stejné, jako když si dneska na netu najdete texty anglických písniček už i s překlady, že ne), sevřený pevnou a úzkou klecí scénáře, sevřený maniakálně neúhybným hereckým podáním, svíravý pocitově, uťatý jako definitivním hadím kousnutím do krku, jako plivnutím jedu do oka... trapno a bezvýchodno, rána do vazu, není kam před tím uhnout, kroutila jsem se... *** Nelze se ale přenést přes jeden zásadní problém: námět je devadesátkový, přesně ta doba, kdy se na malých sídlištích, v panelových sídlištních střediscích otevíraly značkové obchody s hadrama, v sousedství poloprázdných květinářství a uprášených drogerií, za slepými výlohami s kousky hnědé izolepy, přesně ta doba před invazí Vietnamců a po nájezdech tun polských šusťáků, ta doba, kdy se šmelilo s viagrou... devadesátky. Sedí to jako prdel na hrnec, včetně veškeré té bytové estetiky a všeobecných tepláků na doma, všechno to zapadá a člověk mojí generace dostává záchvat dušnosti. Devadesátky jak vyšitý a šmytec. Potíž nastane, když najednou úspěšný podnikatel koupí bábrli plazmovou televizi a v závěru filmu bojuje se smart-phonem a netbookem, a je po srandě. Začínající šmelina s viagrou a předvietnamský boom pseudoznačkových hader na vidláckých sídlištích se s touhle technikou míjí přinejmenším o patnáct let, spíš o víc. Tenhle renonc celý film notně shazuje, byť je mi jasné, že celé řadě jindy narozených diváků to šmahem splývá, je to nepřekousnutelný faktický rozpor. *** Další věc k podotknutí je pak už subjektivnějšího rázu: přestože film je nemilosrdně zacílený a propaluje se člověku do rozcitlivělé, rozkuchané duše jako lupou zkoncentrovaný paprsek, postrádám... přesah... působí to v podstatě jako bravurní hraný dokument, jako důsledné připomenutí jedné palčivé minulé reality, postrádám tu kulinářskou špetku "něčeho víc", ne proto, abych tomu sevření unikla, ale prostě proto, že je to film, dílo s vlastní duší, postrádám ji tam. V tomhle chimérickém ohledu mi pořád připadá Poslední zápas Pepika Hnátka silnější, jako větší dílo, i když oba ty filmy se do mě zakously stejně hluboko, se vší urputností, jen každý z jiné strany a do jiného místa mého neodkecatelného českého původu, prostředí, z něhož navždycky vyrůstám. Za tohle je budu oba vždycky velebit a Prušinovský u mě má svoje nezaměnitelné místo v české kinematografii jisté. Neupadá do infantilního humoru polehčujících komedií, je pronikavý a přísný, i při předvádění únikového humoru či situačního trapnokomična není sám nikdy trapný - to je nedocenitelný, důstojný a prazákladní rozdíl. Jeho tvorba zraje, tříbí se a já se těším na další počiny. Jen doufám, že se tak jako jiní jeho souputníci do sebe počesku příliš nezamiluje, nezleniví a nezkurví se - v jeho případě by to bylo dvojnásob smutné, protože přesně tohle má tak často v hledáčku. Zatím dobrý, zatím drží, zatím jede, zatím se chvěju, zatím se kroutím jako had v rozštíplé holi.(24.4.2015)

  • Rocky62
    ****

    Troufám si tvrdit, že za tento počin bychom se nemuseli stydět ani v mezinárodních vodách, neboť dle mě vlastní přesně ty ingredience, které by měl kvalitní snímek obsahovat. V první řadě je třešničkou na dortu geniální Kryštof Hádek. Jeho kreace skvěle vystihuje patrně tu nejnižší sociální sféru. Nechybí vytříbené dialogy a vývoj postav. Pakliže by český film měl i nadále takovou úroveň, zřejmě bych se našim filmům přestal vyhýbat. 80%(19.11.2015)

  • Bebacek
    *****

    Kobry a Užovky jsou pecka. Konečně českej film, kterej je ukotvenej v realitě a přitom se nesnaží pojmout sociální vprdelismus v globální šíři. Prostě se soustředí na dva bráchy a ti bráchové jsou přesní. Herecká jízda. S Kryštofem dám v létě na LFŠ disco! A třeba ten reprák letos shodím já... Jo a Bratři Orffové (Na hadím ocase) tam fakt sedli. ---- Více v recenzi na 25fps.(6.2.2015)

  • Marigold
    ***

    Skvělý, že se tomuhle sociálnímu hadovi někdo pokusil podívat do očí s podobnou přímostí jako Petr Václav. Skvělý, že oba Hádkové hrají o třídu lépe než bývá v tomhle rybníčku zvykem, hlavně Kryštof dává s přehledem největší bomby kariéry. Skvělý, že Prušinovský zachytil celou řadu fatálních banalit se vší trapností, bezvýchodností a hlavně bez pitvoření a snahy dělat z toho chcípáckou řachandu. Méně skvělý, že Kobry a užovky působí jako sociální drama bez ksichtu, které celou dobu žongluje se způsoby snímání, aniž by nalezlo ujasněnou koncepci a zřetelný rukopis. Vysloveně špatný, že prvních 20 minut působí jako skladba, kterou všechny nástroje hrají o půltón falešně (dokonce i jinak přesný Kryštof se spíš pitvoří). A hodně rozporuplný, že dvojitej závěr (shocker / ambivalentní pohled) vyznívá spíš bezradně než tíživě, jako by si tvůrci nevěděli s příliš vitálním charaktery rady. Ty Květy v podkresu prostě vyznívají výrazně sugestivněji než film v důsledku. Chápu hype a spokojenost, ale mám pocit, že tenhle had má na to uhranout Vary, zatímco na festivalovém okruhu bude jeho nevyhraněnost značným limitem. Což je škoda, protože substituce heráku ironem a organizovaného zločinu vykrádáním chatek je odvážná a dotažená. Kdybych chtěl být důsledný, měl bych dát **** (dal jsem je Slámovi za podobně nevyrovnaná Čtyři slunce a o hvězdu míň dostal Jiráský za slabší Poupata). Ale je dost těch, kteří je Prušinovskému dají za mě. [65%](19.2.2015)

  • lillien
    ***

    Obsazení skutečných bratrů do rolí filmových byl v případě Hádků skvělý nápad a rozhodně se mi jako dvojice líbili. Matěj mi z těch dvou připadal civilnější a celkově lepší a ráda bych ho ve filmech viděla víc. Jako fetka se Kryštof snažil, slizkou, dementní špínu z toho docela vyhrábl. Nikdo nezůstal na pochybách, že fet jako zabiják charakteru funguje spolehlivě, zejména když už před kariérou smažky byl dotyčný nejspíš solidní debil. Původně jsem myslela, že příběh bude víc o tom, jak fetem po hlavě vlítnete do hnoje, který v sobě lidská bytost nosí. Překvapivě mile se postupně děj soustředí spíš na postavu druhého bratra, což je i psychologicky zajímavější role. Podobně mile překvapili další méně známí herci, konečně jsem měla pocit, že to maloměsto někdo ještě umí zahrát. Mírně mi vadil trochu useknutý závěr na jinak velkorysou stopáž. Jinak jsem to ale čekala mnohem horší. Drama o klasickém dilematu a hranicí mezi přátelstvím, loajalitou s rodinou a osobním prospěchem je jako námět fajn, a domnívám se, že hlavní postava jednala zcela v souladu s tím, jak by se bohužel zachoval v podobné situaci skoro každý. Poctivost, čest a malost se projeví zejména tehdy, když nám začne hořet koudel u prdele na dobrém bydlu.(28.10.2015)

  • - Pro lepší vyznění Kober a Užovek měli ve filmu původně účinkovat amatérští herci. Když si ale Jan Prušinovský uvědomil problémy s tím spojené (například, že by si neherci museli brát ve svých záměstnáních volno apod.), od záměru upustil. (Šéfik)

  • - Ztopořený kobří penis byla ve skutečnosti ponožka s molitanem. (milaneg)

  • - Kobry a užovky se točily v Kralupech, Velvarech a na Kladně. Např. obchod, který si Vojta otevře, se nachází v atriu hotelu Kladno, stejně tak obědová scéna s velkoplošnou mozaikou v pozadí je z restaurace v témže hotelu, dále se jedná o několik scén z ulic Sítné u přejezdu. (Zdroj: iDNES.cz). (hippyman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace