Reklama

Reklama

Filmové drama J. Prušinovského vypráví příběh dvou nevlastních bratrů, kteří žijí na malém městě, a snaží se vybřednout ze svého neutěšeného způsobu života. Film poskytl bratrům Hádkovým jedinečnou příležitost zahrát si společně... Mladší z bratrů, kterému říkají Kobra (K. Hádek), je neřízená střela, věčné dítě. Fetuje a krade a nepřemýšlí nad následky svých činů, takže ho často jeho starší bratr zvaný Užovka (M. Hádek) musí vytahovat z bryndy. Přesto si od věčně opilé matky (J. Šulcová) za to žádnou pochvalu nevyslouží. Užovka by rád svůj život změnil, ubíjí jej však řečněním po hospodách. A pak se staršímu bratrovi naskytne šance na legální a výnosný kšeft. S finanční pomocí babičky (V. Kubánková) si otevře obchod s oblečením a zdá se, že bude konečně prosperovat. Jenže do jeho života opět fatálně zasáhne mladší bratr… (Česká televize)

(více)

Videa (4)

Trailer

Recenze (802)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Musím uznat, že před psaním tohoto komentáře jsem si musel ještě asi na postý pustit Na hadím ocase od Bratrů Orffů, protože, co jiného by mělo vystihnout více tento film, než právě tahle naprosto úžasná a smutná skladba. Kobry a užovky jsou po dlouhém době dalším naprosto plnohodnotým českým dramatem, který nemá ani jednu chybu. Tudíž je prakticky dokonalý. Prušinovský sice natočil trošku něco jiného, než je u něj obvyklé, ale natočil to tak perfektně, že se u mně okamžitě stal tím nejlepším režisérem, co tu u nás máme. Jakožto režisér se totiž seznámil se scénáristou, debutantem, Jardou Žváčkem, kterej vytvořil naprosto skvělej příběh o dvou rozdílných, ale přesto podobných bratrech. Vlastně si ani nedokážu představit, kdo jinej by je v Česku mohl hrát než právě Hádkovi. A ti je zahráli tak dokonale, až jsem se opět utvrdil v tom, že Česko si na kvalitu herců rozhodně nemůže stěžovat. A to přitom stačí napsat ty hlavní role jenom trošku vyzývavě a pak se divák nemůže stačit divit. Samozřejmě ale nechci děkovat jenom jim. Také bych hrozně rád poděkoval i dalším hercům jako jsou Hájek, Šulcová, Polišenská, Žáčková, Máj nebo Kubánková. Moc jsem je neznal, ale je vidět, že když to režisér vezme za správnou notu, dokáže i z nich udělat dost významné postavy. Nenarazil jsem tady na jedinou postavu, která by neměla hloubku a nedokázal jsem ji vypudit z myšlenek. Atmosféra maloměsta také dokonalá, podpořená naprosto ultimátním hudebním výběrem, kterému vévodí právě Bratři Orffové, Prago Union nebo veleznámé Barák na odstřel a Země vzdálená. Teď už jsem si jistej, že si tyhle písničky nedokážu do příště vybavit jinak, než právě u tohoto filmu. Tenhle film má prostě hned několik nej, kvůli kterým ho pravděpodobně z myšlenek nikdy nevypudím a navždy budu rád, že jsem právě jej mohl podpořit v kině párem kováků. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Skvělý, že se tomuhle sociálnímu hadovi někdo pokusil podívat do očí s podobnou přímostí jako Petr Václav. Skvělý, že oba Hádkové hrají o třídu lépe než bývá v tomhle rybníčku zvykem, hlavně Kryštof dává s přehledem největší bomby kariéry. Skvělý, že Prušinovský zachytil celou řadu fatálních banalit se vší trapností, bezvýchodností a hlavně bez pitvoření a snahy dělat z toho chcípáckou řachandu. Méně skvělý, že Kobry a užovky působí jako sociální drama bez ksichtu, které celou dobu žongluje se způsoby snímání, aniž by nalezlo ujasněnou koncepci a zřetelný rukopis. Vysloveně špatný, že prvních 20 minut působí jako skladba, kterou všechny nástroje hrají o půltón falešně (dokonce i jinak přesný Kryštof se spíš pitvoří). A hodně rozporuplný, že dvojitej závěr (shocker / ambivalentní pohled) vyznívá spíš bezradně než tíživě, jako by si tvůrci nevěděli s příliš vitálním charaktery rady. Ty Květy v podkresu prostě vyznívají výrazně sugestivněji než film v důsledku. Chápu hype a spokojenost, ale mám pocit, že tenhle had má na to uhranout Vary, zatímco na festivalovém okruhu bude jeho nevyhraněnost značným limitem. Což je škoda, protože substituce heráku ironem a organizovaného zločinu vykrádáním chatek je odvážná a dotažená. Kdybych chtěl být důsledný, měl bych dát **** (dal jsem je Slámovi za podobně nevyrovnaná Čtyři slunce a o hvězdu míň dostal Jiráský za slabší Poupata). Ale je dost těch, kteří je Prušinovskému dají za mě. [65%] ()

Reklama

Tosim 

všechny recenze uživatele

Jan Prušinovský roste s každým projektem, víš jak. Tak si říkám, proč by vlastně nějaký takový podobný film nemohla zafinancovat třeba prima, mnoho diváků by se vynasmálo, když Hádek mladší narazí do sloupu a rozumnější zbytek by si užil solidní drama evropských rozměrů. A Jaroslav Žváček by po Vinařích zabil dvě mouchy jedou ranou. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Honza Prušinovský je žánrovej radikál. Nejdřív do nás leje výživné dávky humoru a teď přijde s kýblem plným deprese. Hnací motor filmu není ani tak příběh, jako jednotlivé postavy, které tedy v celé své kráse zrovna dvakrát sympatie nebudí. Ovšem nedá se říct, že bych k nim cítil vysloveně nesnášenlivost byla to spíš lítost, protože životní drsno si umí s lidma a jejich chováním nepěkně pohrát. V tomhle ohledu na mě film působil velmi realisticky. Dialogy se snažily zmírnit nepříjemnou, bezvýchodnou atmosféru, která z filmu šla co to jen šlo, ale i tak depinka tady vládne a káže všemu a všem, mimo jiné i díky skvěle vybraným lokacím. Pokud jsem na začatku svého slovního výlevu mluvil o postavách jako hlavním motoru filmu, tak to by nikdy nemohlo fungovat, nebýt kvalitních hereckých výkonů a tady Honzík Prušinovský vyčenichal první ligu. Oba Hádci za jedna s hvědzičkou. Docela by mě zajímala Kryštofova průprava, jestli šel někam mezi smažky nebo se na dva dny zavřel do malý místnosti a čet projevy Miloše Zemana, protože ve filmu působí fakt hodně vykolejeně a bez něj a jeho výkonu by Kobry a úžovky neměly potřebný apetit. Kobry a užovky nasadily českým filmům v roce 2015 laťku proklatě vysoko. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Výborne zahrané a realistické v psychológii postáv. Ale s ústredným motívom priateľstva, nabúraného jednou udalosťou, a vôbec s poslednou scénou filmu, ktorá definuje myšlienku filmu, mám problém, ktorý nejde vysvetliť bez SPOILERu: Keď už sa celý film opiera o veľkú myšlienku o priateľstve... nielen že nemal byť naňho naštvaný za to, že “tam" skončil sám, on ho nemal vôbec označiť za spoluúčastníka udalosti. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (19)

  • Když Užovka (Matěj Hádek) jede s Tomášem (Jan Hájek) v noci v autě a vezou Kobru (Kryštof Hádek) v kufru, tak říká, aby zpomalil, přitom v dalším záběru je vidět tachometr, který ukazuje rychlost 0 km/h a otáčkoměr někde kolem 1500. Proto je slyšet zvuk motoru, i když ve skutečnosti auto jede na vleku s kamerou. (Timak)

Reklama

Reklama