Tvůrci:
Marti NoxonRežie:
Jean-Marc ValléeHrají:
Amy Adams, Eliza Scanlen, Chris Messina, Patricia Clarkson, April Brinson, Violet Brinson, Taylor John Smith, Will Chase, Jackson Hurst, Catherine Carlen (více)VOD (1)
Epizody(8)
Obsahy(2)
V osmidílné dramatické minisérii "Ostré předměty" inspirované stejnojmenným bestselerovým románem od spisovatelky Gillian Flynnové (Zmizelá), hraje držitelka pěti nominací na Oscara® Amy Adamsová v hlavní roli Camille Preakerové. Novinářka, která se v minulosti potýkala s duševními problémy, se vrací do rodného městečka Wind Gap ve státě Missouri, aby informovala o případu zjevných vražd dvou malých dívek. Zatímco se Camille snaží poskládat střípky traumatické události ze své minulosti, dostane se do konfliktu s panovačnou matkou Adorou (Patricia Clarksonová), znovu se uchýlí k řadě nebezpečných sebedestruktivních zlozvyků a až příliš se ztotožní s mladými oběťmi vraždy. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (255)
Pre mňa sklamanie. Neviem, či sa to chcelo hrať na Twin Peaks, atmosféra mestečka celkom fajn, ale nemalo to žiadny náboj, napätie, nič. Proste drvivú väčšinu času rovnaká nuda, aká vládne v samotnom mestečku, kde sa mládež baví prevážaním sa na kolieskových korčuliach po miestnych komunikáciách. Dokonca ako to už je zvykom, že každý koniec epizódy je zaujímavý, aby navnadil divákov na ďalšiu, tu boli konce odfláknuté, márne ste čakali na niečo, pri čom by ste si povedali wau. Stále len Amy vyvoláva so svojim šéfom, flirtuje s detektívom a zbližuje sa so svojou ségrou a nič iné sa nedeje. Záverečná epizóda to moc nevylepšila, odhalenie vraha je rovnako hlúpe ako vraždy samotné. Amy a Patricia to jediné držia nad vodou, inak by som ani tých 8 častí nedopozeral. ()
Dejovo absolútne nevýrazna, extrémne pomalá, čisto na klebetách postavená vyšetrovačka, ktorá nevedno prečo nudí, i baví zároveň. Počas celej doby žiadny mimoriadny zvrat, žiadne tempo, žiadna akcia, žiadne vraždy, žiadny náznak poznania identity vraha, žiadne pokusy diváka zmiasť rôznymi formami - skrátka žiadna snaha tvorcov mimoriadne zaujať klasickým spôsobom krimináliek. Lenže “Ostré predmety” aj tak bavia, a to najmä z dôvodu “normálnosti” ktorá doslova mláti hlavu diváka o stenu. Dávno som nevidel niečo tak “obyčajné”. A to rozuzlenie? No sánka dolu .. ()
Rozhodne jeden z najdovážnejších tv počinov (nielen) poslednej doby. To, čo kedysi započal Lynch v Twin Peaks sa dnes berie ako normálka a hranice v odkrývaní falošnej malomestskej morálky a rôznych zákutí ľudských, či lepšie povedané ženských duší sa posúvajú stále ďalej. Určite by bolo zaujímavé porovnať s predlohou, ale aj porovnanie odlišného prístupu k téme "ženy a ich skurvený život" s Big Little Lies ponúka materiál na premýšľanie. Tam boli ženy predovšetkým obete mužov, tu sú obeťami samých seba a muži ich obeťami, na čo odkazuje aj pavúčí motív. A koniec koncov nie je od veci porovnať celkový výsledok aj s Valléeho filmovou tvorbou. Osobne mi celý seriál pripomenul témami, názvom a trochu aj spracovaním jeden tohtoročný nezávislý hororový kúsok, ale v určitom smere by jeho spomenutie mohol byť SPOILER (napr. tie miniatúry...). Seriál, ktorý polovica divákov po pár dieloch z celkom pochopiteľných príčin opustí, vážne to nie je pre každdého, a tej druhej pripraví ešte drásavejší zážitok, ako sa na prvý pohľad zdalo. Seriál o ženách, ktorý je k nim nesmierne krutý a zároveň kritický a v ktorom sú muži iba bábkami na motúzikoch, ale nakoniec sa aspoň trochu vzchopia... :) A záver je dôkazom, že každý koniec je novým začiatkom, v tomto prípade v značne ironickom zmysle. ()
It’s just that whenever I’m here I feel like a bad person. Kdo čeká detektivkové drama ve stylu Gone Girl, ať to radši ani nezapíná. Příběhem nejsou vraždy, osobní konfrontace, ba ani město s tradičně twinpeaksovským nádechem, příběhem jsou protagonistčina naakumulovaná traumata podávaná takřka výhradně nedějově, formou permanentních prostřihů a krátkých flashbacků. Díky tomu se ze seriálu stává patrně nejbezprostřednější a nejpřesnější zprostředkování konceptu psychologického spouštěče, jaké jsem ve vizuálních médiích kdy viděla. A tak ačkoli na povrchu v rovině zápletky se zdánlivě nic neděje, v nemalé míře i díky vynikající Adamsové, z jejíhož každého pohledu vane nepohodlí, deprese a vystresovanost, je každá vteřina natřískaná emocionálním kontextem a i ty nejbanálnější interakce působí jako frontální útok, který má člověk chuť půl dne vydýchávat na gauči s kakaem. ()
Vyprávěno ženskou optikou. Novinářka Camille Preakerové, novinářky se pracovně vydává ze St. Louis, druhého největšího města v Missouri, do rodného "zapadákova" Wind Gap. Ale jizvy vězí hlouběji. Nejen v duši Camille, která se traumatickou rodinnou i osobní minulost snaží spláchnout doušky vodky, schované v lahvi od neperlivé vody. Celé město Wind Gap ovládá duch doby, kdy jižanská aristokracie žila uzavřená ve slonovinových věžích, zatímco otroci na plantážích česali bavlnu. Camille se vrací do rodného sídla, které honosností a nazdobeností připomíná domek pro panenky, jen ho místo nich obývá ježibaba Adora. Camillina matka. A ta svou dceru nepřijme zrovna vlídně. Camille se vrací kvůli reportáži o vraždě mladé dívky, ale od prvních chvil je jasné, že Ostré předměty nebudou klasickou kriminální historkou, jakým se nyní v televizi daří. ()
Galerie (45)
Zajímavosti (16)
- Během závěrečných titulků se objeví ještě dvě dodatečné scény, jedna zhruba v polovině titulků, druhá až na samém konci. (oli009)
- Seriál nemá žádný oficiální soundtrack. Během úvodních i závěrečných titulků hraje vždy jiná písnička. (oli009)
- Po závěrečných titulcích a logu HBO (produkční stanice seriálu) se objeví anglický text, v němž je vyzýván každý, kdo má (nebo zná někoho, kdo má) problémy se sebepoškozováním či zneužíváním návykových látek, aby se pro pomoc obrátil na linku podpory zřízenou Úřadem pro léčbu duševních poruch a závislostí. (oli009)
Reklama