Reklama

Reklama

Po masakru archeologického týmu v džungli se zachová pouze několik beden s domorodými artefakty a vzorky místní flóry. Bedny cestují z přístavu do přístavu a nakonec skončí v Chicagu, zapomenuty v podzemí muzea přírodní historie. Jeden den před otevřením velké výstavy se v temných sálech a na chodbách začne pohybovat i něco jiného než návštěvníci. Začnou se objevovat zavraždění lidé a stopy naznačují, že vrah musí být obdařen nezvyklou sílou. Když však mladá bioložka Margo Greenová najde spojení mezi vraždami, neúspěšnou amazonskou expedicí a podivnou sochou na připravované výstavě, začíná nemilosrdný souboj se strašným nepřítelem, v němž všichni lidé, uzavření v muzeu, musí bojovat o svůj život. Margo spolu s policejním důstojníkem Vincentem D´Agostou nedobrovolně vytvoří dvojici, vyšetřující sérii brutálních vražd… (Intersonic)

(více)

Recenze (95)

castor 

všechny recenze uživatele

V budově chicagského přírodopisného muzea se pohybuje pořádný cvok, myslí si policie. Jenže mezi exponáty se plíží pořádná obluda, která se do Spojených států dostala v tajuplné bedně z jižní Ameriky. A ta zabíjí. Nechává za sebou znetvořená těla a utrhané hlavy s chybějícím kusem mozku. Totální rutinér Peter Hyams posbíral nepříliš drahý tým (herce i své kolegy za kamerou), zajímavé scény topí ve tmě, ale abych mu úplně nekřivdil, právě tím, že bere do ruky i kameru, místy slušně okopíroval řadu působivých záběrů z jiných lepších hororových kousků. Ale té tmy je přespříliš, za tím si stojím. Tvůrcem oné příšery je nicméně (a naštěstí) legendární Stan Winston, což je pro diváka ještě docela dobrá zpráva. Ze žánrových kolejí se tu navíc nevystupuje, což je s ohledem na omezené možnosti (a scénář) jenom dobře. Herci si ostudu neudělali. Za tu permanentní tmu ale tři hvězdy dát nemůžu. PS: Útěk smetánky z muzea je luxusně pitomý. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Relic je síce dobrý príklad priemerného filmu, zároveň ho však mám nesmierne rád a sú chvíle, kedy by som mu najradšej flákol 4*. Na jednej strane (okrem pár zaujímavých a pôsobivých detailov, napr. prepojenie obludy s africkými rituálmi) ozaj blbý scenár, slabšie triky, neprehľadné akčné scény a rutinno-sterilná réžia Petra Hyamsa. Na druhej solídne herecké obsadenie (v čele so sympatickým policajtom Tomom Sizemoreom v jednej z mála kladných rolí a mimochodom mu to veľmi pristane) a výborná atmosféra nočného múzea, ktorého chodbami sa pohybuje netvor Stana Winstona (Predátor, Votrelci, Terminátor) a žerie ľuďom mozgy (wtf!). Brutálne a miestami príjemne osviežujúce (policajti si pred vstupom na miesto činu na nohy dajú návleky, aby ho nekontaminovali, to sa vo filmoch ozaj často nevidí). Oproti knihe je vo filme viacero zmien (vo filme je Kothoga pomenovanie pre príšeru, ale v románe ide o indiánsky kmeň, v románe je hlavnou postavou agent FBI, ktorý vo filme vôbec nevystupuje a jeho miesto nahradil poručík D´Agosta, ktorý je naopak v románe vedľajšia postava). Mohlo by sa zdať, že pri tak nenáročnom filme je celosvetová tržba 48 miliónov dolárov (dvojnásobne na polovici 90. rokov) fajn, ale pri rozpočte 40 ani nie. Raz darmo, fajnové múzeum a na tú dobu predsa len ešte pomerne nevídané CGI niečo stojí. ()

Reklama

choze 

všechny recenze uživatele

Hyams vyměnil hokejový stadion za muzeum a van Damma za monstrum od Stana Winstona - a výsledek je stejně nevzrušivé kinobéčko (jen tmavší), které si ale lze oblíbit. Hlavně kvůli tajemné atmosféře muzea se spoře nasvícenými zákulisními kanclíky, laboratořemi a sklady, které se navíc dá hermeticky uzavřít jako trezor a pod nímž se nachází labyrint polozatopených tunelů. Druhá atrakce - příšera - má sice docela fajn background a cool filmové jméno, designově už to ale taková výhra není. Stejně tak scénář, pod nímž jsou podepsaní čtyři scenáristi, a který jede klišé na klišé (dlužno říct, že ani knižní předloha není nic extra) a od poloviny servíruje jen pobíhání po tmavém muzeu a ukousávání hlav, završené nepěkně digitální explozí. Hyamsova režije je typicky matná, ale Sizemore a Penelope jsou sympaťáci. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Tenhle film jsem sice viděl už v dětství, ale moc jsem si z něho nepamatoval, takže když přišla šance si jej sehnat, neváhal jsem. Nicméně i tak zůstal jen další položkou v mé sbírce moc dlouho a řada na něj přišla až dnes. Mé první zážitky jsou dost rozporuplné. Děj filmu určitě není nezajímavý a nabídne nám skutečně několik velice zajímavých a oku lahodících momentů (scén), dokonce i atmosféra stojí za pozornost, jen bych tvůrcům vytknul přílišné šero, ve kterém toho opravdu bylo málo vidět. Možná by navíc neškodila kratší stopáž (tak o dvacet minut), protože občas jsem se začal i nudit. Neustálé trhání hlav sice hororové fandy vždycky potěší, ale když už je jich moc, stane se z toho trošku nudný stereotyp a už jen čekáte, kdo bude další. Když k tomu připočítáte i průměrně ztvárněné monstrum, je jasné, že hodnocení nějak závratné nebude. 50% ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Prírodovedecké múzeum v Chicagu organizuje výstavu o mýtoch a poverách. Súčasťou tejto expozície sú aj exponáty, ktoré prišli z Brazílie. Zdá sa, že práve oni sú príčinou toho, že v múzeu začali zomierať ľudia. Koprodukčný snímok "Relic" disponuje pomerne originálnym námetom. Páčilo sa mi i prostredie. A aj herci boli celkom dobrí. No nebol som spokojný s technickým spracovaním. Je to prehnane tmavé a tým pádom neprehľadné. Je to zvláštne, že to tvrdím pri horrore, ale chcelo by to viacej presvetliť. ** ()

Galerie (34)

Zajímavosti (4)

  • Ve filmu se vyskytuje postava se jménem Spota. Objevuje se v mnoha Hyamsových filmech. (-bad-mad-wolf-)
  • Psi, kteří se ve filmu objevují, se jmenují Castor a Pollux, stejně jako dvojice bratrů ve filmu Tváří v tvář (1997). (Chrustyn)

Související novinky

Zemřel herec Tom Sizemore

Zemřel herec Tom Sizemore

04.03.2023

Z kalifornského Los Angeles přichází smutné zprávy, ve věku jednašedesáti let totiž odešel americký herec Tom Sizemore. Zprávu o skonu médiím potvrdil hercův zástupce Charles Lago. Sizemore byl v… (více)

Reklama

Reklama