poster

V žáru noci

  • USA

    In the Heat of the Night

  • Československo

    V žiare noci

Krimi / Drama / Mysteriózní / Thriller

USA, 1967, 105 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Marigold
    ****

    Dobrý film, který se mi líbil spíš jako drama o "nigga" policajtovi na rasistickém jižanském vidlákově než jako detektivka. Ono se totiž občas na detektivní rovinu skoro zapomíná a prim hrají ale opravdu skvěle natočené scény, v nichž se drama a rasové animozity skrývají pod povrchem slov (proto je třeba vidět film v originálním znění). Poitier i Steiger jsou absolutně brilantní, jejich pozvolna se utvářející přátelství má všechny kladné rysy skvěle napsaných a sehraných postav. I optika filmu není černobíle korektní a nejednou usvědčí kladnou černošskou postavu ze stejně zatvrzelé nenávisti. Výtečná hudba vystihuje ospalou atmosféru, pod níž to bublá starými dogmaty. Režie Normana Jewisona je nečekaně moderní, střih i kamera si co do dynamiky v ničem nezadají se současnými detektivkami.(22.2.2008)

  • dopitak
    ****

    Paráda, pecka! Chtěl jsem po začátku napsat, že to jeden z nejlepších jižanských filmů. Jenže tu horkou noc si to udrží jenom pár minut. Potom se vyšetřování strašně rozmělní a jen rasové předsudky a Sidneyho střety lehce opepří stále fádnější detektivku. Druhý den přichází ve skleníku, ale s touhle postavou je další promarněná šance. Asi 6 let jsem čekal na původní dabing s Eduardem Cupákem. Sidneyho už namluvil v Hádej, kdo přijde na večeři. Tenhle film by mohl být volným pokračováním. Atmosféra nepřátelství vůči černému společensky nadřazenému je určující.(9.5.2018)

  • Matty
    ****

    „Říkají mi PANE Tibbsi“. Na začátku byla stejnojmenná píseň Raye Charlese a ta dala první podnět ke vzniku poctivé detektivky. Poctivé detektivky, která by však s největší pravděpodobností – nemohu si pomoci – bez rasového podtextu žádného Oscara nezískala a příliš pozornosti nevzbudila. Film sice vzniknul speciálně pro Sidneyho Poitiera, Oscara si však nakonec po zásluze odnesl Rod Steiger. Jeho postupná proměna se odvíjí od nenápadných náznaků a na konci z něj rozhodně není bojovník za práva černochů, naopak mě napadlo, že cestou od nádraží ze závěru filmu jen tak, ze zvyku, zabásne prvního nachomejtnuvšího se barevného. Jak ukázalo několik podstatně slabších pokračování, hlavní zásluhu na úspěchu V žáru noci měl režisér Norman Jewison. S pomocí střihače Hala Ashbyho (Harold a Maude) dodal filmu mladistvý vzhled, takže má i po letech čím zaujmout. Jeho vykřikování „rasismus je špatný“ navíc není zbytečně hlasité a na svou dobu v porovnáni s jinými filmy ani ne moc naivní. 80%(20.10.2007)

  • gogo76
    ****

    Sem tam zvyknem v Slovenskom rozhlase natrafiť na "Pálenicu" Borisa Filana, ktorého počúvam rád. Nedávno jednu celú reláciu venoval svojmu najobľúbenejšiemu filmu- In the Heat of the Night, ktorý tradične svojsky podrobne opísal a na film ma dokonale navnadil. Bavilo ma počúvať jeho obľúbené scény, jeho chválu na český dabing, v ktorom ho má napozeraný i jeho najobľúbenejšiu vetu, ktorá mimochodom znie: "Jakpak vám tam říkají?...Říkají mi pane Tibbs!" Oscarový film má i dnes stále čo ponúknuť. S. Poitier na seba nepochybne strháva pozornosť, ale Rod Steiger je v tomto filme nezabudnuteľný. Najskôr plný nenávisti, neskôr si všimne, že ten čierny inšpektor je naozaj trieda a začne svoje rasistické názory mierniť. Moja najobľúbenejšia veta: "Ja poznám zákony štátu Mississippi!!!" Rod Steiger je v tomto filme vážne skvelý. 80%.(5.1.2012)

  • Frajer42
    ***

    Velmi pěkné a napínavé drámko, na kterém oceňuji nejvíce to, že nemáte absolutně tušení co příjde během následujících minut. V pozadí se odehrává nádherný dobový rasismus. V popředí pak jedna obyčejná vraždička s nejasným vrahem. Zní to primitivně a nezajímavě. Zapomněl jsem ovšem dodat, že je film solidně napínavý a kurevsky dobře zahraný. A vlastně film popírá i legendy o tom, že jsou negříci hloupí. V tomto filmu platí pravý opak. Alespoň, že inteligenci policie si drží ve veřejností přijímaných normách. Lepší 3*.(3.8.2013)

  • - Producent Walter Mirisch použil kreatívne účtovníctvo na to, aby dokázal štúdiu United Artists, že film by priniesol zisk aj vtedy, ak by sa vôbec nepremietal na Juhu. (WalterIK7)

  • - Snímek byl natočen podle stejnojmenného románu Johna Balla. (Hans.)

  • - Jedná sa o obľúbený film Dannyho Glovera. (WalterIK7)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace