poster

V žáru noci

  • USA

    In the Heat of the Night

  • Československo

    V žiare noci

Krimi / Drama / Mysteriózní / Thriller

USA, 1967, 105 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Aleee89
    ****

    Detektivky/kriminálky, pokud jsou dobře udělané, mám ráda. A nemusí být ani ničím extra objevné. V žáru noci má v čele sympatického Sidney Poitiera a v pozadí kritiku společenského problému, takže mu (jak filmu, tak černošskému policistovi) nejde nefandit. Potěší přerod a "prozření" některých postav a i když je to někdy trochu naivní, pořád to má styl, spád a prostě to baví. Navíc titulní píseň je skvělá.(24.8.2012)

  • dobytek
    ***

    Místní policajti jsou banda idiotů, který jsou při vyšetřování vraždy úplně bezradný, ale náhodou se tam zrovna objeví detektiv černoch, kterej všechno ví, všechno zná a všude byl nejmíň dvakrát. Tomu je vždycky všechno po minutě jasný a pachatele tak vypátrá s prstem v nose. Kriminální zápletka je průměrná a to vyšetřování vraždy tam je hlavně kvůli tomu, aby se na něj naroubovalo poselství, že rasová dyškriminácija je špatná. Film nabídne celkem slušný tempo, atmosféru a taky pár hereckejch výkonů. Vyzdvihnul bych hlavně Roda Steigera v roli buranskýho šerifa. 60%(26.2.2012)

  • Marigold
    ****

    Dobrý film, který se mi líbil spíš jako drama o "nigga" policajtovi na rasistickém jižanském vidlákově než jako detektivka. Ono se totiž občas na detektivní rovinu skoro zapomíná a prim hrají ale opravdu skvěle natočené scény, v nichž se drama a rasové animozity skrývají pod povrchem slov (proto je třeba vidět film v originálním znění). Poitier i Steiger jsou absolutně brilantní, jejich pozvolna se utvářející přátelství má všechny kladné rysy skvěle napsaných a sehraných postav. I optika filmu není černobíle korektní a nejednou usvědčí kladnou černošskou postavu ze stejně zatvrzelé nenávisti. Výtečná hudba vystihuje ospalou atmosféru, pod níž to bublá starými dogmaty. Režie Normana Jewisona je nečekaně moderní, střih i kamera si co do dynamiky v ničem nezadají se současnými detektivkami.(22.2.2008)

  • Matty
    ****

    „Říkají mi PANE Tibbsi“. Na začátku byla stejnojmenná píseň Raye Charlese a ta dala první podnět ke vzniku poctivé detektivky. Poctivé detektivky, která by však s největší pravděpodobností – nemohu si pomoci – bez rasového podtextu žádného Oscara nezískala a příliš pozornosti nevzbudila. Film sice vzniknul speciálně pro Sidneyho Poitiera, Oscara si však nakonec po zásluze odnesl Rod Steiger. Jeho postupná proměna se odvíjí od nenápadných náznaků a na konci z něj rozhodně není bojovník za práva černochů, naopak mě napadlo, že cestou od nádraží ze závěru filmu jen tak, ze zvyku, zabásne prvního nachomejtnuvšího se barevného. Jak ukázalo několik podstatně slabších pokračování, hlavní zásluhu na úspěchu V žáru noci měl režisér Norman Jewison. S pomocí střihače Hala Ashbyho (Harold a Maude) dodal filmu mladistvý vzhled, takže má i po letech čím zaujmout. Jeho vykřikování „rasismus je špatný“ navíc není zbytečně hlasité a na svou dobu v porovnáni s jinými filmy ani ne moc naivní. 80%(20.10.2007)

  • choze
    *****

    Perfektně napsané kriminální drama o nelehkém sbližování se nesourodé dvojice policistů - elegantního černého experta na vraždy z velkého města na severu a omezeného ješitného bílého poldy z rasistického jižanského buranova. Barevně i povahově namixovaných policejních parťáků už stříbrné plátno pamatuje fůru, ale Tibbs/Gillespie (Poiter/Steiger) patří k nejstarším, nejslavnějším a nejfunkčnějším.(19.12.2013)

  • - Kameraman Haskell Wexler bol postavený pred zvláštnu výzvu - po prvýkrát totiž nakrúcal farebne hercov s tmavou pokožkou a štandardné nasvietenie vytváralo veľa rušivých odleskov. Pomohla až zmena a užitie filtrov. (classic)

  • - Rýdzou improvizáciou bola scéna v šerifovom dome pred príchodom Packyho (Matt Clark). (classic)

  • - Snímok mal veľmi dramatické pozadie - pôvodne sa mal nakrúcať v južných lokáciách, ale Sidney Poitier a Harry Belafonte zažili pri pôsobení v Mississippi útok zo strany Ku-Klux-Klanu a takmer prišli o život. Preto Poitier trval na premiestnení na sever, takže bola vybratá Sparta v štáte Illinois. (classic)