Reklama

Reklama

Po vyhrané válce přijíždí Rachael Morganová za svým manželem, plukovníkem Lewisem Morganem, do Hamburku, kde je pověřen řízením poválečné obnovy zničeného města, kde vládne chaos a propukají nepokoje. Dům, v němž budou bydlet patří, architektovi Stephenu Lubertovi, který v něm žije se svou dospívající dcerou Fredou, než se přesunou do tábora. Plukovník Morgan jim ale nabídne, aby v horní části domu zůstali. S tím nesouhlasí Rachael, která odmítá žít v jednom domě s Němcem. Nemůže zapomenout na jedenáctiletého syna, který zahynul při německém bombardování. Manželé se v tomto bodě nedokáží shodnout ... Stejně tak jako se Rachael k osazenstvu domu chová nepřátelsky, setkává se stímtéž i ze strany služebnictva a především mladé Fredy. Její odpor ke Stephenovi nicméně poněkud poleví, když se zcela náhodně dozví, že i on za války utrpěl nenahraditelnou ztrátu, když při americkém bombardování přišla o život jeho manželka Klaudie ... Vzpurná Freda nechodí do školy a místo toho pomáhá při odstraňování trosek domů, pod nimiž se stále nacházejí mrtví. Seznámí se s chlapcem Albertem, který se chlubí svým tetováním odkazujícím na Hitlera. Z nenávisti k novým obyvatelům domu ukradne Lewisovo pouzdro na cigarety ... Plukovník Morgan u svých kolegů důstojníků naráží se svým slušným a civilizovaným přístupem k Němcům. Také Stephen Lubert není žádný nacista a ve straně nikdy nebyl. Pokouší se získat certifikát, který by mu umožnil návrat k normálnímu životu a práci. Má o tom rozhodnout Lewisův kolega Burnham, zarytý násilník a nepřítel Němců... K pouličním nepokojům je přivolán i plukovník Morgan a jak se v autě prodírá zuřícím zdivočelým davem, který se rve a šlape po těch, co upadli, málem přijde o život. Zraněný je i Lubert, když ho dav srazí na dlažbu. Při návratu domů najde skupinku rozjařených Němců, kteří tam pořádají večírek a Burnham zběsile tluče do vzácného klavíru, který patřil jeho ženě. Málem dojde k potyčce. Po odchodu hostů jde Rachael Stephena ošetřit a jejich napjatý vztah, oscilující mezi tělesnou přitažlivostí a nenávistí, vyústí v bouřlivou milostnou scénu, kterou přeruší až plukovníkův návrat ... (TV Prima)

(více)

Recenze (124)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby USA $1,618,497Tržby Celosvetovo $9,215,591▐ Milostní príbeh z povojnového obdobia, nie je na zahodenie ale dosť sa mi tam bije nesympatický Jason Clarke ako milujúci manžel, k tomu drevenná Keira Knightley v konečnom výsledku ako zvodkyňa ovdovelého nemca. No má to nejaké tie chybičky. /55%/ ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Předvídatelnost by se ještě dala překousnout, ale neschopnost vydolovat emoce z válečné látky by měla být trestná. S tak kvalitním obsazením jde o velké neumětelství. Dokonce i v závěru tvůrci nepochopitelně stáhli ocas. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Adaptace románu Rhidiana Brooka, který česky nevyšel. Ale buďme rádi alespoň za ten film a českou stopu v něm. Zatímco plakát láká na tuctové melodrama s Keirou Knightley (s naprosto příšerným českým názvem), výsledný film je důležitá zpráva o osudech lidí v poválečném Hamburku. Není to žádná nudná dějepisná přednáška, ale reálií je tam přesně tolik, aby drama získalo nevšední lidský rozměr. Sošný Alexander Skarsgård skvěle slouží ke katarzi vztahu manželského páru, který byl narušen jedné noci při bombardování Londýna. A díky sdílené bolesti přeživších z bombardování v Třetí říši je možné najít společnou řeč. Závěr The Aftermathu je možná méně epický, než by si směřování filmu zasloužilo, ale o to je lidštější. Za zvláštní pozornost stojí výprava a samozřejmě barrandovské kostýmy. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Nemá to spád, nemá to zápletku, nemá to nápad a je to poměrně předvídatelné. Navíc to má sice soustředěnou, ale jaksi stále stejnou (stejně hrající) Keiru Knightley, která sice umí pestrou škálu hereckých poloh, ale dřívější radost ji v podobných historických kusech sledovat je tak nějak pryč. Emoce se nás nedovedou pořádně dotknout, válku a její následky nepotřebujeme sledovat prostřednictvím do bahna padajících těl nebo nábojnic, ale něco by se přeci jen dostavit mohlo. Moment překvapení úplně chybí, něco „šokujícího“, co naježí chlupy, nepřijde. Britka Keira do rozbombardovaného Hamburku přijíždí k manželovi po určité odluce, honosnou vilu má ovšem sdílet s předchozím německým vlastníkem, tedy nedávným nepřítelem. Asi to nese nelibě. Máme si to myslet. Jelikož ale ona sama přišla o nejbližší osobu, k tragicky ovdovělému architektovi ji nebude přitahovat jen opuštěné piano. Asi se nám někdo snaží namluvit, že ta chemie mezi nimi je obřích rozměrů. Není. Na výčitky svědomí není prostor, jdeme to nějak zakončit. Jenže jelikož naznačený milostný trojúhelník není nijak výrazný, i celkově to vyzní hodně nezáživně. Plakat tak budou možná divačky tuctových televizních seriálů. Víc ani ránu. Po všech stránkách poloviční dramatická romance. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Na tomhle filmu je něco klasického. Jako bych sledoval současnou technikou a se současnými herci natočený příběh, který opravdu vznikl krátce po válce, opravdu se natáčel v rozbombardovaném Německu a to, co na pozadí trochu vousaté romantické zápletky sděluje, jako by chtěl opravdu a upřímně sdělit všem. Kdybych to měl zkrátit, asi nejhorší na něm je český název. Naopak Keira Knightley, Jason Clarke a Alexander Skarsgård jsou dokonalí. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Silnou stránkou filmu je práve scenár, ktorý nestavia iba na náhle vzniknutom milostnom trojuholníku, ale naopak sa nebojí postavy vyobraziť ako nežné a zraniteľné bytosti, ktoré zo všetkého najviac túžia po celistvosti. Príbeh tak pôsobí uveriteľne a opravdivo, čo ešte umocňujú stopy historických udalostí na pozadí alebo nenápadnosť, s akou tvorcovia divákom ukazujú, že ani Nemecko druhej polovice štyridsiatych rokov nebolo čiernobiele. Režisér pri výbere hlavných rolí vsadil na istotu a obsadil do hlavných úloh skúsenú trojicu, ktorá na plátne plne využíva priestor, ktorého sa jej dostáva a veľmi ľahko divákov presviedča o tom, že nie je nič dôležitejšie ako sa spolu s nimi preberať ruinami kedysi honosného nemeckého prístavného mesta. Jediná vec, ktorá Zranenému srdcu uberá na sile, je možná prílišná roztrieštenosť, kedy režisér Kent do 109 minút podsúva až príliš tém. Väčšinu ich nestihne plnohodnotne vyrozprávať, ale iba nakúsnuť, výsledkom čoho sú potom pomerne uponáhľané pasáže o radikalizácii mladých, pretrvávajúcom nacionalizme či doslovná rychloláska Rachael a Luberta. ()

Hunt 

všechny recenze uživatele

Nevadí mi předvydatelny děj, problém je, kdyz scény jsou neverohodne a přirozeně nenavazuji. Keira je výborná a snaží se ze všech sil, bohužel režie není dostatečně kvalitní, aby z tohoto příběhu dostala více. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Zápletka bola tak banálna, že už banálnejšia ani nemohla byť. Žena sa zamiluje do svojho "nepriateľa" a prehodnotí svoj postoj a názor.... bla... bla...bla... Keby to aspoň bolo rozvinuté do nejakého pútavejšieho deja, lenže ani to nehrozí. Jediné čo tento film drží nad vodou je luxusné herecké obsadenie a pekná kamera s výpravou. Podpriemer. 40/100 ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

,,Francouzi si vzali víno, Američané území a co máme my? Ruiny...'' --- Nádherný film. Velmi uvěřitelný. Film o traumatech z války a o nových začátcích točený v kulisách poválečného Hamburku. Ačkoliv to během války v Německu schytala co se týče náletů skoro všechny německá města kde byl nějaký průmysl, Hamburk byl vyjímkou. V roce 1943 se RAF rozhodla Němcům předvést co byla biblická Gomora... V rámci operace Gommorah 10 dní bombardovala nebohé město s historickými většinou dřevěnými domy často ze středověku kontejnery s fosforem. Výsledkem bylo totální vypálení 20 km2 města a desetitisíce mrtvých. Byla to rázná válečná odpověď od RAF Němcům na prvotní barbarské bombardování civilních čtvrtí britských měst... Němci byli po náletu opravdu otřeseni. Ještě dlouho po válce z kilometrů ruin a hromad cihel vytahovali lidé ohořelé mrtvoly původních obyvatel hanzovního města...Sem, do těchto kulis přijíždí za svým mužem, který je plukovníkem britské armády a správce britské okupační zóny jeho manželka. Těší se, že budou spolu sami v nějakém domě po vystěhovaných nenáviděných Němcích. Vše je ale jinak. Děj je velmi předvídatelný. Divák hned vytuší co se stalo, proč ta nenávist Rachel ke všem Němcům. A také vytuší i to co se že se to dále bude dít mezi obyvateli starého sídla. Předvídatelnost ale nevadí, protože alespoň si pak člověk může užít jednotlivé postavy a jejich hraní.Vše bylo dokonalé, dům, ruiny města, atmosféra... A nejdokonalejší na tom všem byla Keira. Ona je fakt NÁDHERNÁ. A jestli se do něčeho typově hodí tak jsou to tyhle filmy. Navíc ta její britská english... V dnešní době má spousta jedinců jak čtu na internetu problém identifikovat své pohlaví. Netuší zda jsou pohlaví č. 45 nebo 53...Já bych tenhle film pouštěl v nějakých poradnách či zařízeních jedincům co neví jak jsou na tom. A pokud nebudou moci odtrhnout oči od nádherné Keiry, tak jsou prostě chlap. Opět se divím tomu místnímu podhodnocení. Zdá se, že milostný trojúhelník a psychologické drama už také pomalu vychází z módy. Já si ale pošmákl... Dávám za 4 cigarety ze stříbrné tabatěrky s fotkou... * * * * ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Co je v domě, to je pro mě. Řekla si Keira Knightley a hned co se usídlila v novém působišti, zhřešila s německým nadržencem Alexander Skarsgardem, kterému dřív dům patřil. Hlavní hvězda si zajistila příslušnou body dublerku stran decentní nahoty, pyj a vagina dali slovo a vznikly dvě milostné scény, které prořezávají značnou komornost i pokročilou divadelnost příběhu. Většina podstatného se odehraje v domě, moc z něho paty divák nevytáhne, a když už se odehraje něco mimo čtyři stěny honosného domu, vypadá to kvalitně zrežírované, dokonce i nějaký ždibek pro (ne úplně objasněnou) pomstu se vyjeví. James Kent se filmové tvorbě věnuje jen sporadicky, zápletka má vláčnější až téměř povrchní pojetí a určitě by se neztratila ani v seriálu na nedělní odpoledne. Ač je filmu vyčítána fádnost zápletky, nedá se napsat, že bych se nudil. Keira hraje naplno, hází romantické i chtíčem prosycené pohledy na všechny způsoby, její mužské protějšky se také nejeví nejhůř, Jason Clarke v roli důstojnického manžela má tendenci být v dobré formě v rámci výstavby charakteru, ostatní herci také nezapadli. Vizuálně a technicky nemám námitek, kamera Franze Lustiga umí vystavět patřičně působivý záběr jednotlivé scény. Hudebně je to slabší, tklivé tóny Martina Phippse nemají žádný výjimečný punc. Na výsledek filmu dohlížel i samotný autor literární předlohy Rhidian Brook, takže doufám, že byl s výslednou filmovou podobou svého románu spokojen. Z hlediska produkce film nese nezanedbatelnou českou stopu, např. natáčecí štáb rozložil své nádobíčko v matičce Praze. Pro mě osobně poválečný stav klína jedné znuděné, rodinnou tragédií stižené a od té doby sexuálně zanedbávané důstojnické paničky dopadl vzorně a akceptovatelně. 8/10 ()

silentname 

všechny recenze uživatele

"The Aftermath" si ma úprimne ako diváka získal. Nie je veľa filmov, ktoré hovoria o období tesne po vojne a myslím si, že je to doba, o ktorej by sa hovoriť malo. Čakal som, že to bude viac romantika, než realita, no realita je taká, že tento film mi priniesol skvelý príbeh s veľmi dobrými postavami. Všetky postavy v tomto filme majú svoju históriu, nesú si ju a potom to výrazne ovplyvňuje ich reakcie. A je to v prípade aj Rachael aj Lewisa aj Stefana aj Fredy. Všetci si nesú svoje vlastné bolesti, a umocňuje to ich reakcie a potom to všetko pôsobí veľmi silno a uveriteľne. Keira Knightley tu nepodáva síce svoj najlepší výkon, ale myslím si, že je okey. Najlepšiu scénku bude mať pri piane. Inak je to viac menej jej štandard. Dobré výkony však podali obaja muži. Aj Alexander Skarsgård aj Jason Clarke sú absolútne fantastickí a ich emócie dokážu prejsť na povrch. Jason Clarke inak v uniforme pôsobí veľmi skutočne a za to ho musím opätovne pochváliť. Je to super. Ak by som mal povedať jeden vážnejší problém s filmom tak mám pocit, že niektoré časti medzi Fredou a Albertom nie sú veľmi zaujímavé a reálne to ani nejako nevyužije moc svoj potenciál. Na druhú stranu to ale potom nerobí film predvídateľný, čo je skutočne super. A koniec je podľa mňa zaslúžený. Tento film ma zasiahol. Neviem ako to bude pre ostatných, ale som rád, že som ho videl a ja ho osobne musím pochváliť. Podľa mňa stojí za pozornosť a odporúčam ísť sa pozrieť do kina. Hodnotenie: A ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Tuctový romantický příběh o tom, že sex spojuje národy. Pokud bylo v knize něco víc, do filmu se to nevešlo. Keira Knightley se sice snaží, ale moc jí nepomáhá scénář ani režie. Jason Clarke tu bohužel nemá moc prostoru a Alexander Skarsgard je tu prostě jen za fešáka, o kterém by mohly divačky snít. Ale některé záběry na rozbombardovaný Hamburk byly opravdu působivé. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Téma jestli si hodinu po konci války podat ruce a vzájemně si odpustit pobité rodiny a kamarády a do toho ještě ženské milostné city je pro mě zajímavá. Na mezinárodní cyklojízdě Berlín-Waršava ještě před pár lety napadla polská babička mladou berlínskou účastnici.Ale materiál zůstal málo využit. Je to jen variace na běžnou postválečnou romanci pomsty a zrady, a postupně se z toho stává krásná mýdlová popová bublina nezanechávající nic za sebou. Keira je pořád charismatická, krásná a až nespravedlivě fotogenická. Romantický základ tvoří klasická otázka, kterou nejen dámy v publiku rozluští dávno před koncem. Tedy koho si ve finále zvolí hrdinka v podání stále až nespravedlivě fotogenické Keiry Knightley, zda britského manžela, nebo německého milence. Ani jeden z nich nevypadá od pohledu na lamače srdcí, nicméně oba mají své kouzlo. V hlavní roli je budova obklíčená zimou a hladem v níž se vede domácí válka tichých emocí, dusnější a vypjatější než dění venku. Bez dobového zasazení by zbyl banální milostný trojúhelník. Ale pomáhá nejednoznačnost určení, kdo je vetřelec, nepřítel, viník či oběť – třebaže se kategorie dobra a zla probírají se stupňovanou doslovností. Toto letmo načrtnuté pozadí pro romantické melodrama, které se odvíjí jako z příručky. Bezpečně, unyle, k předvídatelnému konci. Zároveň si lze těžko představit diváka, který by opravdu trnul, zda Rachel prchne s pohledným Stefanem, nebo se vrátí k dobráckému, ale nudnému manželovi. Dávám lehký nadprůměr 55%. ()

ARI50 

všechny recenze uživatele

Keira je kočička ale tady se moc nepředvedla, její role páníčky kdy se rázem stane zaletnice se moc nepovedla, nebo spíš na mě nezapůsobila. Příběh jako období války se záběry skvělý ale co se týče údajně romantické a dramatické pasáže už to tak zajímavé a povedené nebylo. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Věřím tomu, že lidé vyrovnávající se s drastickými zážitky a žijící v dramatické době se v záležitosti emocí rozhodují rychleji a nečekaněji než obvykle. V dramatu vášně a prudkých emocí jsem však postrádala vášeň i emoce. Vše je více méně v poklidu, a to včetně střílení a zabíjení. Vedlejší motiv posthitlerových následovníků je zcela upozaděný a starostlivost britského důstojníka o německého civilistu a jeho dospívající dcerku jsem si vyložila jedině tak, že si snad potajmu s Gerdou taky něco začal. MÓDNÍ OKÉNKO: Na dobu permanentního nedostatku, kdy látky byly na příděl, mě udivuje, avšak přes nevěrohodnost i okouzluje kolekce, kterou nosí Keira. Zlaté šaty ze saténu si snad musela nechat šít v Paříži, stejně jako malé černé, které si údajně ušila sama. Inspirující je však i její běžné oblečení - petrolejový kostýmek s hnědou légou (velmi vydařená barevná kombinace) a decentně svůdná bílá noční košilka. SHRNUTÍ: Unylý cajdák z těžkých časů. ()

Reklama

Reklama