Režie:
Karel KachyňaKamera:
Vladimír SmutnýHudba:
Luboš FišerHrají:
Karel Heřmánek, Rudolf Hrušínský, Jiří Krampol, Lubor Tokoš, Marta Vančurová, Dana Vlková, Miroslav Walter, Ladislav Potměšil, Oldřich Vlach, Milan Riehs (více)Obsahy(1)
Leo Popper tráví s rodinou chvíle pohody v chalupě převozníka Proška na břehu Berounky. Učí se rybařit, pozorují stádo srn a občas se dozvědí leccos důležitého o životě. Po krušných začátcích se Leo stane úspěšným prodejcem vysavačů Elektrolux a může si splnit dávný sen, koupit si rybník plný kaprů. Přestože slavnostní výlov skončí trapasem, protože rybník je prázdný, Leo se nevzdá a zahájí chov vlastních kaprů. Chvíle úspěchů a štěstí však nečekaně přerve příchod nacistů. Když přijde oznámení, že Hugo a Jirka mají jít do transportu, rozhodne se je Leo pořádně vykrmit, aby útrapy přežili. Nejprve se pokusí nachytat ryby, ale když neuspěje, přemluví v zoufalství Proška, aby mu půjčil psa a on mohl ulovit srnce. Za pytláctví je sice trest smrti, ale Leo je odhodlán udělat pro syny, co jen bude možné. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (427)
nieze by som sa nebavil prave naopak, cesta vlakom mi aj vdaka kvalitam tohto filmu usla rychlejsie. ono tema vojny a zakulisie prezivania v casoch vojny tu uz bolo mockrat a mne sa zda, ze pri inych filmoch som sa bavil viac ako pri tomto kachynovom... asi som este moc mlady na dostatocne uznanie kvalit tohto pocinu :). ()
Pozoruhodný byl způsob, kterým Ota Pavel dospěl ze sportovního novináře slibných reportážních próz (DUKLA MEZI MRAKODRAPY) nejprve k beletrizaci životních osudů vrcholových sportovců (SYN CELEROVÉHO KRÁLE) a posléze i vlastního života. To však bohužel v době, kdy se začal uzavírat tragický příběh jeho života mezi lékařskou ordinací a občanskou existencí. Poetické vidění světa, vlastní tomuto mistru pera, beze zbytku - nikoliv poprvé ani naposled ve své skvělé filmografii - ztvárnil Karel Kachyňa. Totéž platí i v tomto případě také o Kachyňovi scénáristovi. Poetický obraz prvorepublikové reality popisovaný na životních osudech rodiny, jejíž postavy nemají daleko k hrabalovským hrdinům, dotváří skvěllé postižení genia loci Poberounčí dnes nazývaného Krajem Oty Pavla. Silné a původní je i vidění protektorátní reality, v němž se kombinuje dětský pohled "zdola" s tím věcným, oproštěným. Kombinace hrůz a zoufalého vzepětí sil u těch, které nepostihla péče nacistického "nového řádu", je dalším rozměrem skvělého díla. Mimořádné jsou i kreace Heřmánkova, Hrušínského a jak se zdá, i přehlížené Marty Vančurové. Myslící divák je tímto obrazem moudré, soudné pošetilosti nadšen a Pavel dnes na pomyslných nebesích desáté Múzy podává ruku svému autorskému druhu. A to přesto, že od premiéry uplynulo "pouze" dvacet let a fous. ()
Bohužel, předloha by si zasloužila mnohem epičtější rozměr, spousta poetických momentů, kterých je v knize nespočet se zde ztrácí, nebo tu nejsou...a to zamrzí...filmu by neškodila o půl hodinky delší stopáž. Snad se v budoucnu dočkáme adaptace, která ve mně vyvolá stejné pocity radosti i smutku jako krásná knížka Oty Pavla. (viděno po přečtení knihy) ()
Smrt krásných srncú je herecký film a tým pádom film Karla Heřmánka. Možno aj jeho životná úloha. "Fešák Hubert" tu znova dokazuje, že sa dokáže presadiť v silnej konkurencii a po tom, čo pochopí, že na vesnici sa jeho cieľové publikum nenachádza, vydáva sa do mesta a okusuje všetky slasti, čo výstup na vrchol prináša. Lenže z vrcholu sa rýchlejšie padá. Som rád, že Kachyňa sa neubral smerom jednoduchej moralitky a my tak Heřmánkovu postavu berieme so všetkými jej kladmi a zápormi. Je to film viac o osude, ako o tom, že naše činy sú príčinami našich neskorších úspechov či neúspechov. Môže sa vám dariť akokoľvek, vonkajšie okolnosti, ktoré nedokážeme ovplyvniť, sú ale silnejšie. ()
Krasny humorny i dramaticky pribeh jednej rodinky, ktoru zastihol prichod druhej svetovej vojny. Vedel som, ze Kachyna ma nesklame a dokazal natocit skvely film, aj ked uznavam, ze mam v jeho filmografii este medzery. Najviac ma pobavil predaj vysavacov, alebo kúpa rybnika a neskor i predaj chladnicky s mramorovou doskou :-) Prvych 60 minut skor komedia, zvysok filmu drama... 01.06.2009 ___ Karel Heřmánek - (Tatínek) +++ Marta Vančurová - (Maminka) +++ Rudolf Hrušínský st. - (Prošek) +++ Jiří Krampol - (Hejtmánek) +++ Lubor Tokoš - (Nejezchleb) +++ Dana Vlková - (Irma) +++ Ladislav Potměšil - (Korálek) +++ Jan Přeučil - (Inspektor) +++ Alois Švehlík - (Rozvědčík) +++ Hudba: Luboš Fišer +++ ()
Galerie (9)
Zajímavosti (22)
- Akademického malíře Nejezchleba (Lubor Tokoš) měl původně hrát Josef Kemr. Při pohřbu Jaroslava Seiferta v roce 1986 však veřejně vyřkl větu: „Je-li s námi Bůh, kdo proti nám?" Poté byla po nařízení "shora" role přeobsazena. (ondradvori)
- Natáčelo se v okolí hradu Křivoklát, v Karlových Varech, v Praze - Bubenči a na řece Berounce. Filmový rybník našel štáb v obci Velká Chmelištná na Rakovnicku. (Gerry.S)
- Ve scéně ke konci filmu, kdy jde Prošek (Rudolf Hrušínský) do hospody, která je ale zavřená, můžeme v odrazu skel v otevírajících se dveřích vidět členy štábu, kteří stojí okolo. (Kaleidoskop)
Reklama