Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kmotr76
    *****

    Odcizení až na dřeň. Film, ze kterého můžete lehko zešílet. Tolik deprese, úzkosti a chladu jsem na tak malém prostoru sotva kdy zažil. Žádná z dospělých postav není sympatická. Všechny jsou více či méně odporné. Za důležité považuju zdůraznění sociálních sítí. Scény, kdy rodiče místo trávení času s malým synem radši scrollují facebookem, případně řeší svoje osobní touhy a absurdní spory, byly snad odpornější než nechutně naturalistická scéna z márnice. Zatímco Zvjagincevův předchozí snímek Leviatan vypovídá hlavně o šílených poměrech v současném Rusku, Nemilovaní jsou dle mého názoru univerzálnější a mohly by se odehrávat kdekoliv na světě.(11.4.2018)

  • sedm.1
    ****

    Hodně solidní depka z Ruska, kterou určitě nelze doporučit psychicky méně odolnějším jedincům, neboť jde o zobrazení zatraceně přesvědčivé a děsivé reality, ze které běhá mráz po zádech, protože tohle se zkrátka děje za každými druhými dveřmi po celém světě, ano, tohle jsme my, lidi. Bezcitný, bezohledný, zatrpklý, charakterově pokřivený, do sebe zahleděný ztroskotanci, kteří nevidí, neslyší a snaží se jen o jedno, nekompromisně ublížit, přičemž si ovšem zároveň absolutně neuvědomují následky svých slov a činů, kterým pak samozřejmě ale neumí následně ve výsledku čelit, neboť si až příliš pozdě uvědomí, co napáchali a že to již hlavně nelze vrátit. A nejhorší je, že to většinou odnáší, stejně jako zde, právě ti nejnevinnější a nejbezmocnější. Krutá realita, která se zde tvůrcům podařila zachytit, je každopádně velmi působivě zpracovaná, emočně velice silná a postupem času až neúnosně deprimující, hodně se zde jinak sází ale i na autenticitu a otevřenost, což mě vzhledem k původu země, kde film vznikl a kde se odehrává, hodně překvapilo, velmi funkční je pak i zatraceně syrová atmosféra a výrazné jsou herecké výkony většiny zúčastněných, kteří odvedli též nadmíru přesvědčivou práci. Vytknout bych pak mohl snad jen mnoho zdlouhavých záběrů do krajiny, jejichž smysl jsem příliš nepochopil, snad nějaká metafora, nebo já nevím, každopádně já to vnímal jen jako zbytečné narušování plynulosti a především působivosti děje, nicméně to nic nemění na tom, že tohle hutné drama je tedy vážně síla, ale opakuji, nejmrazivější na tom je vážně to, jak strašně moc obvyklé to vlastně celé je.(6.2.2020)

  • poz3n
    ****

    Dovolím si zdánlivě nemístné srovnání a prohlásím, že Nemilovaní jsou evropskou festivalovou verzí Villeneuvovo Zmizení. A právě značná odlišnost mezi oběma snímky podle mě ukazuje (nejen) současný zcela rozdílný přístup k tématům a jejich zpracování. Zatímco Zmizení je příběh vyprávěný řekněme klasickým hollywoodským způsobem, tedy s důrazem na jednotlivé hlavní postavy, vykreslení jejich pocitů, emocí a poznání jejich vnitřních démonů, Zvjagincev jede podle současného evropského festivalového trendu (normální život normálních lidí naruší násilná událost - kolikrát jsme to za poslední roky u výrazných festivalových snímků viděli) a za pomoci základního rozestavení dané situace zkoumá a pozoruje jednotlivé účastníky, aby tak zobrazil problémy celkové společnosti a odhalil tak démony spíše všeobecné. Oba přístupy mají něco do sebe, já asi navždy zůstanu spíše přívržencem klasického filmového vyprávění, ale to nic neubírá na tom, že jsou Nemilovaní výborným filmem, který každou minutou utahuje a utahuje a může se stát, že se katarze dočkáte až třeba druhý den po filmu. 8/10(14.3.2018)

  • radektejkal
    ***

    Tohle není Zvjagincevův nejlepší film. Problém "nelásky" možná "bezlásky" (lepe než "nemilovaní"), není nic nového. I dnes, když se "vášnivá láska" považuje za zdroj a předpokladf manželství, žije spoousta manželů (označení pro muž-žena) žije bez tohoto vroucího citu. Bez lásky se vdávala i moje babička, a za pár let, když její manžel zemřel, se ocitla na prahu čistého zoufalství. Zvjagincev má pravdu jen zčásti, a sice z té, která mě příliš nezajímá. Pokud na film nahlížíme jako na určitou kritiku současného převládajícího způsobu bytí: studený komfort, zážitkovost, nedospělost, snaha užít si co nejvíc za co nejkratší dobu, pak je tato kritika nejspíš na místě. i když se o ni již pokoušeli mnozí a lépe. Pozn.1: Budova, kde se mohl podle kamaráda Aljoša pohybovat připonímá LDN Babice u Brna, opuštěnou od roku 2017. Pozn.2: Charakter a vztahy obou ex-manželů byly dobře odkoukané z aktuální skutečnosti.(16.6.2020)

  • campix
    ***

    Zvjagincev je momentálně nejopěvovanějším ruským filmařem a dalo by se vlastně říci, že i předním evropským tvůrcem. Jeho filmy tradičně naplňují sekce předních filmových festivalů a získávají ta nejvýznamnější filmová ocenění. Zvjagincev podává skrze své filmy často velmi nekompromisní a nepříjemnou sondu do ruské společnosti a jinak tomu není ani v případě Nemilovaných. Zde se dotýká témat jako neefektivnost státních složek, problémy tradiční rodiny v dnešním světě z pohledu tradičního náboženství nebo například podsouvané téma závislosti na mobilních telefonech (respektive sociálních sítích). Což o to, témata jsou to velice zajímavá a zpracování je na vynikající úrovni, především kameru musím pochválit. Jenže Zvjagincevovo tempo všem nutně nemusí sednout. Precizní dlouhé záběry, zajímavé kamerové průhledy a velmi pozvolné tempo. Takže záleží, jak Vám v daném rozpoložení sedne jeho styl. Mně tentokrát nesedl, to ale neznamená, že by se jednalo o průměrný film. Ba naopak.(3.3.2018)