Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tft
    *****

    Je až neuvěřitelné jak jeden film dokáže během 127 minut vyjádřit tolik věcí o lidských povahách, vztazích, Rusku a společnosti jako takové a zároveň plynout v pozvolném tempu, aby měl divák čas všechno absorbovat. Andrej Zvjagincev se už osvědčil v minulosti a Loveless je jeho krok k velikánům ruské kinematografie. Vydává se znovu do chladných vod ruské současnosti a vypráví příběh rozpadající se tří členné rodiny, kde nejen že bojuje otec s matkou, ale zároveň jsou oba rodiče naprosto chladní i ke svému synovi, který je klíčovou součástí filmu i přesto, že v něm vlastně skoro není. Film by se dal rozdělit na dvě části, které ukazují důvody a poté následky chování ústřední dvojice jejichž láska (která asi vlastně nikdy nebyla) na dobro zmizí a to má za následek zmizení jejich syna. Zvjagincev tohle zmizení využívá velmi originálně a odhaluje nám díky němu pravou povahu hlavních postav, když je staví do situace hledání něčeho, po čem vlastně doopravdy netouží. Krutá realita a atmosféra v jaké se film nese dokonale vystihuje pointu snímku, až je to trochu zvláštní, že se Loveless nese v jakési harmonii v kontrastu s tématem, jaké vypráví. Zvjagincev tím dokáže vyvolat v divákovy spoustu různorodých emocí. Film zároveň šikovně vypovídá o dnešní době a našich závislostech na sociálních sítích a přetvářce s jakou na nich lidé působí. Loveless tenhle problém řeší tak trochu bokem a posílá na diváka jen lehké náznaky, o to víc je však účelnější. Mrazivě krutý snímek, který rozhodně s divákem nějaký čas zůstane a donutí ho zamyslet se nejen nad lidstvem jako celkem, ale i nad sebou samotným. Zároveň i nelítostně pravdivý obraz doby, který bych se nebál říct dokáže v divákovi vyvolat snad až deprese. Takhle se dělá umění v roce 2017. 91%(15.1.2018)

  • JASON_X
    ***

    Po filmařské stránce skvělá práce. Hlavně pečlivá kamera je na výbornou, jak to obvykle u ruských filmů bývá, dlouhé záběry mi evokovaly meditativní kameru u Tarkovského. Ale scénář je nečekaně slabý, stejně jako v předminulé Jeleně. Citlivějšího a nezmlsaného diváka děj možná přiměje zamyslet se nad mnoha palčivými společenskými problémy, zatímco psychologickými filmy otužilý cynik bude už nejmíň od půlky pokukovat po časomíře. Postavy jsou sice více nebo méně realistické, zato ale krajně nezajímavé a nesympatické. Hlavně ústřední dámské trio je jak vystřižené z venkovského zvěřince: 1) Odporná SVINĚ (žena) - celou dobu jsem čekal, kdy už to její starej nevydrží a jednu jí po rusku jebne přes pysky. Narodit se takové matce je vskutku prokletí. A prokletí je mít i takovou bestii za ženu. 2) Vulgární KRÁVA (její matka) - jaká byla asi její matka? Kde započala tahle zrůdná protipřírodní mutace nenávisti k vlastním dětem? 3) Hloupá HUSA (mužova těhotná milenka) - chlap musí být opravdu mentálně retardovaný, když odejde z klece od strašné ženy do další klece k jen o něco málo méně strašné ženě; její hloupost i hloupost její matky je totiž děsivá. Muži v misogynním příběhu vycházejí o něco lépe, ale třeba onen dobrovolnický koordinátor se svými pomocnými asexuálními androidy už je za hranou uvěřitelnosti. Bylo by sice moc a moc krásné, kdyby tak dobří a nezištní lidé opravdu existovali, ale obávám se, že tady se tvůrci nechali spíš inspirovat ideály než realitou. Týpci a typky jak ze sovětských filmů o pionýrech. Nebo jak z potěmkinovského Putinova Ruska. A o jediné postavě která mě zajímala a k níž jediné jsem cítil empatii, o ztraceném klukovi, jsem se nedozvěděl vůbec nic, i když celý film byl vlastně o ní. Ale jistěže chápu, že takový byl režisérův záměr. Ale zkrátka mě to nebavilo.(12.12.2017)

  • Mylouch
    *****

    Civilní formou zpracovaný silný příběh vztahující se k podobě současného blahobytného světa a rodině i jedincům v něm. Vyspělá sdělná a přitom autorsky novátorská forma, otevřená sdělení bytostnými filmovými prostředky, skvělé výkony bez potřeby jakékoliv nadsázky či odstupu, který se naopak krásně projeví u anonymního dobrovolnického týmu v kontrastu s jeho činností. Aktuální mistrovský film dnešní epochy, u kterého přes jeho nápadnou neokázalost nečekám s nejvyšším hodnocením.(30.1.2018)

  • DwayneJohnson
    ****

    Skoro dokonalé a skoro perfektní. Chladně vystavené, vztahové drama, u kterého je už od prvního okamžiku patrné, že jej točil Pan režisér. Je moc dobře, že se Andrej vrátil s tématem rodiny, rozchodů, rozvodů, protože tyhle věci mu šly vždycky nejlíp. A fakt, že pro mě skvostný Návrat tímhle filmem nepřekonal, mi náladu dnes rozhodně nezkazí.(28.11.2017)

  • Superpero
    ***

    Velmi dobře vystihnutá nenávist mezi hlavní dvojicí, pro mne film nespasila. Od zmizení syna mi přišlo, že se děj zastavil. Ano, hledání bylo vyobrazeno velmi podrobně, ale naprosto bez emocí. Vyznělo to do ztracena a jestli to byla symbolika k zobrazení prázdnoty "mobilové" společnosti budiž, ale zábavné to nebylo.(1.7.2018)