Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na celém světě se díky mimozemským vlivům zblázní veškeré stroje a jejich jediným cílem se stáva zahubit své stvořitele - lidi. Hodně nesourodá skupina lidí je uvězněna v jedné dálniční benzince. Tu obléha několik kamionů kroužících stále kolem dokola. Nutně potřebují dotankovat, aby mohli napadat další lidi. Neustále přitom přijíždějí nové stroje a snaží se za jakoukoliv cenu přimět osádku benzínky k poslušnosti. Situace se stává kritickou... Tentokrát se námětu podle knihy Stephena Kinga zhostil sám spisovatel a pojal ji jako nefalšovanou béčkovou záležitost. (Ruut)

(více)

Recenze (152)

Kudly4 

všechny recenze uživatele

První a zároveň i poslední film Stephena Kinga, který si sám režíroval (jediný důvod, proč jsem se na to podíval). V té době se totiž tohle bláznivý béčko stalo propadákem. Ani se moc nedivím, Vzpoura strojů nabídne sice pár vtipných a šílených momentů, ale jinak je to celkem pěkná nuda. První polovina se ještě dala, ale jakmile všichni dorazí na benzinku, film ztratí tempo i humor. Slabší tři hvězdy. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Vzhledem k Béčkovosti a Brakovosti Maximum Overdrive měl Stephen spíše tvořit pod pseudonymem B.B.King, ale ten už v tu dobu prý kdosi používal.. Jakmile jde pokleslost ruku v ruce s nudou, je konec. Snad to ocení fanoušci AC blesk DC, nebo ti, co si doma ještě hrají s Matchboxy tahačů a za hlasitého vrčení simulují čelní srážku Kenworthu s Peterbiltem. Ať tak, či onak, nechtěl bych být muška, co vletí v 80 mílích za hodinu Green Goblinovi do oka.. ()

Reklama

Iroquaise 

všechny recenze uživatele

sympatický jsou na tom dvě věci...jednak béčková nekompromisnost a nekorektnost...a pak hlavně kamera...vizuálně to působí víc sedmdesátkově...barevností, z hlediska úhlů, pohybů, kompozic, práce se světlem....King měl očividně k dispozici někoho zdatného, protože ten film dobře vypadá...jo a v první polovině jsou tak dva tři náznaky dobré scény...a to je tak všechno.............neuvěřitelná hovadina...Kingova režie je naprosto jedinečnou ukázkou toho, jak by se nemělo točit nebo nedej bože pracovat s poetikou...stříhá tam, kde nemá...ale po většinu času spíš nestříhá tam, kde má...a kdy už střihne, tak se mu rozpadá prostor i celkový vizuální oblouk...neumí vystavět scénu tak, aby byla napínavá, komická, apokalyptická...vypravěčsky je totálně marnej...... rytmicky a tempově je film doslova a do písmene ubíjející...toporné momentky jsou napchané nesmyslnými dialogy, které pronášejí debilní postavy zahrané marnými herci.......přiblble nasazená hudba...King jí používá bez ladu a skladu...bez pestrosti, stylové a náladové odstíněnosti...prostě si vymyslel, že na soundtracku budou AC/DC a tak to prostě je...že se jejich hudba hodí jen k některým scénám, je jí moc, působí stereotypně a po většinu času na sebe nevhodně upozorňuje, ho očividně vůbec nezajímá.......a ta nekompromisnot a provokativnost působí stejně toporně jako celý film...manifestně, tezovitě a chtěně........tím nemotorným trefováním se do estetiky, chtěností, toporností a absencí citu pro míru mi to připomíná Rodrigueze....už s ohledem na Grindhouse bych se nedivil, kdyby tohle byl jeden z jeho oblíbených kousků....doporučil bych oběma pánům, aby si podrobně nastudovali filmografii mistra Carpentera... ()

choze 

všechny recenze uživatele

"JEŽÍŠ SE VRÁTIL A JE PĚKNĚ NASRANEJ!" Přejetí parním válcem - jedno z klíčových slov pro tento film na IMDb. Dino de Laurentiis, který už předtím produkoval několik adaptací Kinga jako MRTVÁ ZÓNA nebo KOČIČÍ OKO, umožnil Kingovi natočit si svou povídku Trucks z jeho první antologie Night shift. King zřejmě naznal, že vážný ton povídky převod do filmu neustojí a rozhodl se natočit čistokrevné černohumorné béčko tasící spoustu groteskních nápadů, zničící hodně náklaďáků a dunící muzikou jeho oblíbených AC/DC. Bohužel kvůli mizerně vystavěnému scénáři, kde si logika vzala dovolenou (proč se vzbouřila jen některá osobní auta?), soudržnost celku a tím pádem i jeho zábavnost často upadá. Tirákům trvá věčnost než lidi pořádně osolí a začnou s nimi komunikovat a lidští hrdinové se mezitím dlouho kopou v obleženém motorestu do prdele a jen občas někdo díky svému idiotskému chování zařve. A závěrečná spěšná likvidace hlavního záporáka-tiráku s hračkami je nepěkně odfláknutá (ta zmrzlinářská dodávka slídící okolo mohla být mnohem lepší záporák). Přitom film je opravdu nabitý černými vtípky a vychutnanými scénami jako zvedací most nebo průjezd ulicí zmasakrovanou nejrůznějšími vzbouřenými stroji od sekačky na trávu po autíčko na dálkové ovládání. Kingův režijní debut se ve své době setkal s jen velmi vlažným ohlasem (stál 10 milionů a v USA vydělal pouhých 7,5), King za něj byl nominován na Zlatou malinu a dodnes zůstává jeho jediným režijním počinem, přesto podle téže povídky vznikl v roce 1998 ještě jeden, o třídu horší kanadský televizní snímek TRUCKS. Jinak King se ve VZPOUŘE STROJů mihne na začátku filmu ("HONEY, THIS MACHINE JUST CALLED ME AN ASSHOLE!") a představitelka hysterické novomanželky Yardley Smith dabuje v Simpsonových Lízu. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Vymaštěné béčko, které od Kinga asi příliš lidí nečekalo. Mistr hororu se však se svým režisérským debutem nijak nemazal a vychrstl na diváka půl druhé hodiny dlouhý heavymetalový videoklip. A soundtrack je prakticky to jediný, co mu žeru. AC/DC a jejich pekelné zvony totiž dokážou vlít krev do žil i takové srágoře, jaká mu z Maximum Overdrive vyšla. Povídku Náklaďáky už si nepamatuju, ale je víc než jasný, že kdyby to Kingovi takhle natočil kdokoliv jinej, bude se soudit o svý jméno v titulcích, a to i přesto, že to úlet být měl. Holt už nemám ty správný buňky. Horror Challenge Tour 2016 a Seznamte se s... Stephen King ()

Galerie (46)

Zajímavosti (16)

  • Pod hudbu k filmu se podepsali australští velikáni AC/DC, kterým zde zazní písně, jako jsou "Hells bells", "Who made who" a "You shook me all night long". (DruidKarel)
  • Autostop „Dixie Boy“ byl ve filmu vybudován 16 km od Wilmington v Severní Carolině tak věrohodně, že projíždějící řidiči zastavovali, aby se občerstvili. Po několika dnech však filmařům došla trpělivost a nechali vydat v místním tisku článek, že autostop je pouze filmová kulisa. (vojacekr)
  • Muž, kterému na začátku filmu bankomat nadává, je režisér Stephen King. (Dinsberg)

Reklama

Reklama