Režie:
Stephen KingScénář:
Stephen KingKamera:
Armando NannuzziHudba:
AC/DCHrají:
Emilio Estevez, Pat Hingle, Laura Harrington, Yeardley Smith, John Short, Ellen McElduff, Holter Graham, Christopher Murney, Frankie Faison, Jack Canon (více)Obsahy(1)
Na celém světě se díky mimozemským vlivům zblázní veškeré stroje a jejich jediným cílem se stáva zahubit své stvořitele - lidi. Hodně nesourodá skupina lidí je uvězněna v jedné dálniční benzince. Tu obléha několik kamionů kroužících stále kolem dokola. Nutně potřebují dotankovat, aby mohli napadat další lidi. Neustále přitom přijíždějí nové stroje a snaží se za jakoukoliv cenu přimět osádku benzínky k poslušnosti. Situace se stává kritickou... Tentokrát se námětu podle knihy Stephena Kinga zhostil sám spisovatel a pojal ji jako nefalšovanou béčkovou záležitost. (Ruut)
(více)Recenze (152)
První a zároveň i poslední film Stephena Kinga, který si sám režíroval (jediný důvod, proč jsem se na to podíval). V té době se totiž tohle bláznivý béčko stalo propadákem. Ani se moc nedivím, Vzpoura strojů nabídne sice pár vtipných a šílených momentů, ale jinak je to celkem pěkná nuda. První polovina se ještě dala, ale jakmile všichni dorazí na benzinku, film ztratí tempo i humor. Slabší tři hvězdy. ()
Vzhledem k Béčkovosti a Brakovosti Maximum Overdrive měl Stephen spíše tvořit pod pseudonymem B.B.King, ale ten už v tu dobu prý kdosi používal.. Jakmile jde pokleslost ruku v ruce s nudou, je konec. Snad to ocení fanoušci AC blesk DC, nebo ti, co si doma ještě hrají s Matchboxy tahačů a za hlasitého vrčení simulují čelní srážku Kenworthu s Peterbiltem. Ať tak, či onak, nechtěl bych být muška, co vletí v 80 mílích za hodinu Green Goblinovi do oka.. ()
sympatický jsou na tom dvě věci...jednak béčková nekompromisnost a nekorektnost...a pak hlavně kamera...vizuálně to působí víc sedmdesátkově...barevností, z hlediska úhlů, pohybů, kompozic, práce se světlem....King měl očividně k dispozici někoho zdatného, protože ten film dobře vypadá...jo a v první polovině jsou tak dva tři náznaky dobré scény...a to je tak všechno.............neuvěřitelná hovadina...Kingova režie je naprosto jedinečnou ukázkou toho, jak by se nemělo točit nebo nedej bože pracovat s poetikou...stříhá tam, kde nemá...ale po většinu času spíš nestříhá tam, kde má...a kdy už střihne, tak se mu rozpadá prostor i celkový vizuální oblouk...neumí vystavět scénu tak, aby byla napínavá, komická, apokalyptická...vypravěčsky je totálně marnej...... rytmicky a tempově je film doslova a do písmene ubíjející...toporné momentky jsou napchané nesmyslnými dialogy, které pronášejí debilní postavy zahrané marnými herci.......přiblble nasazená hudba...King jí používá bez ladu a skladu...bez pestrosti, stylové a náladové odstíněnosti...prostě si vymyslel, že na soundtracku budou AC/DC a tak to prostě je...že se jejich hudba hodí jen k některým scénám, je jí moc, působí stereotypně a po většinu času na sebe nevhodně upozorňuje, ho očividně vůbec nezajímá.......a ta nekompromisnot a provokativnost působí stejně toporně jako celý film...manifestně, tezovitě a chtěně........tím nemotorným trefováním se do estetiky, chtěností, toporností a absencí citu pro míru mi to připomíná Rodrigueze....už s ohledem na Grindhouse bych se nedivil, kdyby tohle byl jeden z jeho oblíbených kousků....doporučil bych oběma pánům, aby si podrobně nastudovali filmografii mistra Carpentera... ()
"JEŽÍŠ SE VRÁTIL A JE PĚKNĚ NASRANEJ!" Přejetí parním válcem - jedno z klíčových slov pro tento film na IMDb. Dino de Laurentiis, který už předtím produkoval několik adaptací Kinga jako MRTVÁ ZÓNA nebo KOČIČÍ OKO, umožnil Kingovi natočit si svou povídku Trucks z jeho první antologie Night shift. King zřejmě naznal, že vážný ton povídky převod do filmu neustojí a rozhodl se natočit čistokrevné černohumorné béčko tasící spoustu groteskních nápadů, zničící hodně náklaďáků a dunící muzikou jeho oblíbených AC/DC. Bohužel kvůli mizerně vystavěnému scénáři, kde si logika vzala dovolenou (proč se vzbouřila jen některá osobní auta?), soudržnost celku a tím pádem i jeho zábavnost často upadá. Tirákům trvá věčnost než lidi pořádně osolí a začnou s nimi komunikovat a lidští hrdinové se mezitím dlouho kopou v obleženém motorestu do prdele a jen občas někdo díky svému idiotskému chování zařve. A závěrečná spěšná likvidace hlavního záporáka-tiráku s hračkami je nepěkně odfláknutá (ta zmrzlinářská dodávka slídící okolo mohla být mnohem lepší záporák). Přitom film je opravdu nabitý černými vtípky a vychutnanými scénami jako zvedací most nebo průjezd ulicí zmasakrovanou nejrůznějšími vzbouřenými stroji od sekačky na trávu po autíčko na dálkové ovládání. Kingův režijní debut se ve své době setkal s jen velmi vlažným ohlasem (stál 10 milionů a v USA vydělal pouhých 7,5), King za něj byl nominován na Zlatou malinu a dodnes zůstává jeho jediným režijním počinem, přesto podle téže povídky vznikl v roce 1998 ještě jeden, o třídu horší kanadský televizní snímek TRUCKS. Jinak King se ve VZPOUŘE STROJů mihne na začátku filmu ("HONEY, THIS MACHINE JUST CALLED ME AN ASSHOLE!") a představitelka hysterické novomanželky Yardley Smith dabuje v Simpsonových Lízu. ()
Vymaštěné béčko, které od Kinga asi příliš lidí nečekalo. Mistr hororu se však se svým režisérským debutem nijak nemazal a vychrstl na diváka půl druhé hodiny dlouhý heavymetalový videoklip. A soundtrack je prakticky to jediný, co mu žeru. AC/DC a jejich pekelné zvony totiž dokážou vlít krev do žil i takové srágoře, jaká mu z Maximum Overdrive vyšla. Povídku Náklaďáky už si nepamatuju, ale je víc než jasný, že kdyby to Kingovi takhle natočil kdokoliv jinej, bude se soudit o svý jméno v titulcích, a to i přesto, že to úlet být měl. Holt už nemám ty správný buňky. Horror Challenge Tour 2016 a Seznamte se s... Stephen King ()
Galerie (46)
Photo © De Laurentiis Entertainment Group (DEG)
Zajímavosti (16)
- Pod hudbu k filmu se podepsali australští velikáni AC/DC, kterým zde zazní písně, jako jsou "Hells bells", "Who made who" a "You shook me all night long". (DruidKarel)
- Autostop „Dixie Boy“ byl ve filmu vybudován 16 km od Wilmington v Severní Carolině tak věrohodně, že projíždějící řidiči zastavovali, aby se občerstvili. Po několika dnech však filmařům došla trpělivost a nechali vydat v místním tisku článek, že autostop je pouze filmová kulisa. (vojacekr)
- Muž, kterému na začátku filmu bankomat nadává, je režisér Stephen King. (Dinsberg)
Reklama