Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Za okouzlujícím půvabem Anny Poliatovy, pařížské top modelky, se skrývá tajemství, díky kterému se ocitne v centru nebezpečné operace, rozehrané špičkovými agenty soupeřících tajných služeb. Film Anna je strhující a nervy drásající jízda plná překvapivých zvratů, vášnivých vztahů a dechberoucí akce. (Vertical Entertainment)

Recenze (513)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Film Anna je strhující a nervy drásající jízda plná překvapivých zvratů, vášnivých vztahů a dechberoucí akce..... Takhle se to alespoň píše v oficiálním textu distributora Vertical Entertainment. A já bych byl vlastně hrozně rád kdybych ve finále mohl říct, že Vertical Ent. nekecal a Anna je to všechno- strhující, nervy drásající, plná zvratů, vášně a peckoidní akce. NE! Anna není nic z toho- napínavá, zábavná, nervy drásající nebo akčně rozmáchlá. O to víc mě to mrzí v tom smyslu, že scénář napsal a film režíroval Luc Besson. Talentovanej francouzskej filmař se kterým je to ale bohužel jak na horský dráze- někdy dokáže dodat hodně povedený film (Pátý element, Lucy), jindy zas tak moc ne (trilogie Arthur, Mafiánovi) a občas dokáže dodat alespoň zábavný film (Valerian a město tisíce planet). Jenž to je ten problém... ve finále mi totiž Anna nezapadá ani do jedné z těchto kategorií a ve finále jsem tak bohužel viděl Bessonův nejhorší film. Johanku z Arku s Millou Jovovich jsem nikdy dvakrát nemusel, v porovnání s Annou mi ale vychází jako jasný vítěz. A byl bych hodně nerad kdyby se ve finále ukázalo, že na to už Besson prostě nemá. Zvláště když se ještě koncem minulého století mluvilo o tom, že je Besson evropským Spielbergem! Besson má těch projektů dost i když zrovna nerežíruje, jeho scenáristická ruka má na kontě také scénáře k trilogii 96 hodin, sériím Kurýr nebo Taxi a nebo k oukey akčňáku 3 dny na zabití s Kevinem Costnerem. U Anny si zrovna ale našel čas i na režírování a vypadalo to slibně- Besson totiž jako režisér umí a dle trailerů tenhle akčňák nevypadal vůbec špatně a především lákal na lákavé obsazení Luka Evanse, Cilliana Murphyho a především Helen Mirren. Jenže pořád tu je ta hlavní hvězda, topmodelka Sasha Luss. A i když bych na ní nerad shazoval vinu, i ona je svým způsobem klíčem k tonu proč prostě Anna nefunguje. Anna je prostě akční béčko, na tom ale pořád nic špatného. Lucy přece taky bylo béčko a ve finále fungovalo parádně. Jenže Lucy měla skvělou Scarlett Johansson a především měla Lucy i funkčnější/originálnější zápletku. Příběhů o tom, že někdo začne používat více jak 10% lidského mozku je přece pořád jenom méně než o tajné agentce/zabijačce, která se zaplete do pavučin lží a války znepřátelených stran. Atomic Blonde nebo Rudá volavka? Smutné je, že i přes fakt, že ani Atomic Blonde nebo Rudá volavka nejsou kdovíjaké pecky, tak mají prostě rozhodně několik zajímavějších faktorů než Anna. Nejenom lepší akci, nosnější postavy... ale bohužel i tu lepší režii! Fakt nerad bych Bessona odsoudil a řekl si, že už na to asi prostě nemá (je mu teprve 60), Anna mi ale ve finále přijde jako nezáživně natočený projekt a dokonce i docela odfláklý. Což mi i u slabších Bessonových kousků jako Mafiánovi nebo trilogie Arthur prostě nepřišlo. Tady jsem měl ale prostě často fakt pocit, že se na to Besson prostě vykašlal, jen na první dobrou a šel dál. Což je u filmu, který stal 30 milionů dolarů a tudíž měl reálný budget hodně smutná zpráva. Ten film má dvě skvělý akční scény, jenom jsou tu dva problémy: 1) jednu z nich jsme už viděli v traileru, který je na ní v podstatě postavený a za 2) tyhle dvě akční scény jsou v celém filmu jediné! Ale aspoň tyhle dvě scény jsou fakt super. Besson se nebojí trochu fyzičtější akce, dojde i na řezání talíři nebo ubodání vidličkou a celkově se na to hezky dívá i když krev chrlí všude kolem. Problém je ten,že Sasha Luss je pořád holka kost a kůže a tudíž se dá jen těžko uvěřit tomu, že dokáže udržet síly s mohutnými pány. A ani ten faktor kost a kůže by ve finále nemusel bejt takovej problém, kdyby jen Sasha Luss celkově nepůsobila tak prkenně. Do hlavní role to chtělo spíš někoho jako Margot Robbie- Holka pohledná, která jako by vypadla z modelovýho časáku, zároveň ale herecky hodně šikovná a dokáže tak působit přirozeně i v situaci kdy se musí porvat se silnějším mužem. Na to Sasha Luss pochopitelně nemá, pořád to ale není její chyba. Ona samotná zápletka je taky hodně slabá a celkově to celé je o tom, že Anna musí někam vyjet, někoho zastřelit tlumičem, zbavit se kamerových záznamů a zmizet. A pak se nějak přimotá do rozepře mezi její domovskou KGB a CIA. Celé to možná znělo i na papíře tak chabě, že Besson přišel s jedním krokem- vždycky po 20 minutách dojde k nějakému šokujícímu zvratu, po kterém se vždy vrátíme do minulosti a zjistíme, že celou dobu jistá věc nebyla tak jak byla. Jednou by to asi bylo v pořádku, Besson ale na tuhle hru během celého filmu přistoupí tak pětkrát! A po skoro dvou hodinách už mi z toho PŘED TŘEMI LETY nebo PŘED ŠESTI MĚSÍCI začala jít hlava kolem a jenom jsem si říkal jestli si Besson všechny ty zvraty pořádně zkontroloval a ujistil se že dávají smysl. Nejsem žádnej Einstein ale minimálně mě přijde, že do sebe to všechno tak úplně nezapadá. A to si nemyslím proto, že bych byl jednoduše hloupej a nepobíral vývoj děje. Spíše se myslím, že je ten film hloupej a dokonce se mně naivně pokusil přesvědčit, že jsem hloupej. Tenhle film se s vámi vlastně snaží hrát jakousi hru a je jenom na vás abyste v ideálním čase dali Anně ŠACH MAT. Kdyby byl aspoň ten vizuál nějak vymazlenej, ale on není. Na hlavní hrdinku se sice může sebelépe koukat, svojí prkenností si ale diváka nezíská. A abych ve finále na tom filmu nejvíc chválil to, že je Luke Evans klasicky sympaťák i když hraje tak trochu vola, Cillian Murphy je zase jednou super a Helen Mirren je jako vždycky boží.... To už je hodně smutná věc! Teď zcela odmítám řešit jestli Luc Besson opravdu někde někoho zdrogoval a znásilnil. Stejně jako u Bryana Singera prostě jeho sexuální predátorství neovlivní jeho kreativní talent a schopnost natočit dobrý film. Jestli se ale Bessonovi podaří další film skutečně natočit, jednoduše doufám, že Anna byla omyl a příště ukáže, že na to ještě má. Besson už status evropského Spielberga znovu pravděpodobně nedostane, minimálně by se ale mohl vrátit k času Pátého elementu.... Anna prostě bolí Lucu! () (méně) (více)

POMO 

všechny recenze uživatele

Nejlepší evropská špiónská mainstreamovka od Skyfallu. Stylově zfilmovaná, scenáristicky neustále překvapující, věnující se nejenom akci, ale i charakterům postav. Dobře obsazená, politicky pohádkově vyvážená (CIA vs. KGB). V choreografii bitek, honiček a stříleček precizní. Sexuálně vášnivá (Anna s chlapama), citově jemná (Anna s lesbickou přítelkyní). Skrz-naskrz svůdně promiskuitní a vztahově zrádná jako celý temný svět agentů. Všechno na tom filmu se mi líbilo maximálně, jak jen to u špionážního thrilleru jde, plus mě překvapil chytrým nadhledem a novátorským pojetím tradičních žánrových motivů. Besson má mírotvorčí evropské srdce a je pořád skvělým filmařem! ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Tak nám vypelichaný viagrou napajcovaný úchylný Luk, aspirující na evropskou cenu #VykuřMiTu Hárvyho Vajnšvajna, zase přinutil k felaci nějakou rypákovitou, vychrtlou ruskou štětku, a aby předešel dalšímu úsměvnému „protisvévůlijsemmuvášnivěkouřilapéro“ žalování, radši jí hned, jako tenkrát Mile Obludovičové, uplácal filmík. Obskurně odporná (ať se zdejší zoufalí zoofilní panicové tahají za šulínky, jak chtějí) a ochrnutě toporná (dtto) Šáša Lues mu se svým zánětem trojklanného nervu zjevně žaluda příliš nepohryzala jako třeba Skarletka, tudíž si dal záležet a tentokrát si to po všech těch přiblblých kolovrátkových sračkách přiharašil se sice předvídatelným, avšak přeqapivě solidním a učesaným špionážním dramatem s dokonalou bábou Mirenovou v roli Baby Jagy. Ano, Luk sice kapku předběhl dobu a udělal z toho tak trochu „Brutální ruskou držku a město tisíce planet“, když nad Moskvu narouboval 4G sítě do časů, kdy vrcholila éra kouřových signálů, a USB disky měli kam zastrkovat jen ti s hranatým řitním otvorem, nicméně v kontextu jeho straight-to-WC patotvorby poslední dekády je to pořád těžký nadstandard a kulantní zábava. A kluci, nezoufejte, fuckt nejste hloupí!!! Ony „tak mocinky příšerně složité“ časové skoky by zmátly kde koho. Zejména ty, kdo mají problém najít si potmě vlastní prdel, protože v ní mají zaraženou svoji hlavu. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Není to překombinovaný, je to jenom úplně blbý. Navíc prostě nedávám tyhle ostrý holky, který mají anorektickou tělesnou konstituci, že by jim ruce ztěžkly i s párátkem v dlani, a přitom si to dávaj na férovku s přesilou namakaných bodyguardů. Besson je už jenom parodií sama na sebe, ale Europa Corp. mu sype, tak proč by to měnil. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Příběh je vlastně založen na neustálém přeskakování v čase "tři roky zpět" "pět let vpřed" atd., jelikož jsem nebyl opilý nedělalo mně nejmenší problém se v tom orientovat na rozdíl od několika filmových kritiků, který po každém přeskočení v čase měli potřebu hlasitého vysměšného projevu. Pochopil bych to ještě u puberťáků co se předvádí před děvčaty, ale u movie press to je docela slušná vizitka retardace, zejména, když právě ty časový schůdky nahoru, dolu dělali děj atraktiní a zajímavý a podstata vyprávění příběhu byla založena právě na tom. Ve filmu se nenechází tolik akčních scén, jak by se dalo čekat dvě velké + průměrná honička, ale ty dvě akce zejména ta v resturaci stojí za sledovačku, je v ní pár hezkých záběrů i nápadů. Hlavní představitelka Sasha Luss, hmmm nechal bych si říct, to každopádně. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Nečakane zábavná, hravá a evidentne s veľkou chuťou natočená špiónska rozprávka z čias, keď sa v Sovietskom zväze používali mobily a noťasy, rozpráva o ňuňu modeločke, ktorá si užíva s prenádhernou frajerkou a popri tomu rúčkami ako pastelky a nôžkami v podväzkoch máruje dvakrát takých veľkých chlapov a snaží sa tuctami headshotov prestrieľať si cestu k domčeku na Havaji. Má to prinajmenšom jednu špičkovú akčnú scénu s asi najlepšou tohtoročnou choreografiou (sorry, John Wick) a trio hercov vo vedľajších úlohách, ktorí si (na čele so skvelou Helen Mirren) až do dna vychutnávajú, že si mohli zahrať v takej blbine. Besson ešte celkom neumrel. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Dobře, Luc Besson nám dokázal, že akční femme fatale může točit i ruská modelka Sasha Luss, která je filmem takřka nepolíbená. Jenže to natočil tak, že to od něj začíná být šíleně ohraná písnička. Brutální Nikita, Lucy, Anna...nechtělo by to změnu, mistře? ()

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Béčkový akčňák o vražedkyni ve službách KGB, která musí rozpoutat válku tajných služeb, aby si vybojovala svobodu. A celé je to bohužel přinejlepším průměrně zábavné. Dvě dobré akční scény a svůdná Sasha Luss v hlavní roli nedokážou zakrýt fakt, že je to celé až překvapivě pitomé a nakonec ani ne moc zábavné. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $30miliónovTržby USA $7,743,794Tržby Celosvetovo $30,918,726▐ Besson stále vie točiť. Len nesmie mať premrštené maniére (Valerian). Krásne razantná akčná prechádzka. Ruské tajné agentky sú teraz šmrncz. Na to že je Sasha Luss neherečka to dobre zvládla, doslova na mieru ušitá úloha. /videl v kine: 80%/ ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,NIKDY NEVĚŘ OSTATNÍM, ALE SOBĚ!…“ /// Brutální Anna. Besson už neví kudy. Zřejmě proto, že variace na Pátej element nebyl průser, tak se pustil do Nikity. Tož vypráví celkem slušnej příběh…tu 5 měsíců dozadu, tu 6 dopředu a když koukám na Sashu Luss, tak Luc udělá akční hvězdu z kohokoliv! Rudá volavka byla komplikovanější, ale Anna je klasickej Bessonovskej biják. A to ten lepší! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Rád poznám holku, který týpci upadaj (asi tak 50x) na vidličku. 2.) Chce mě KGB. 3.) Thx za titule „Parzival“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ * ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Luc Besson servíruje parádní špionážní akční thriller se sex appealem nabitou Sashou Luss. Je to přesně ten špinavý akčňák, který v kinech poslední roky chybí, Hlavní hrdinka to nemá v životě lehké, je vlastně téměř na dně dokud nedostane příležitost stát se KGB vládním Assassinem, který nebude mít konkurenci. Skvělý je také Cillian Murphy jako velitel CIA či Luke Evans z KGB. Zpočátku je lehce matoucí časté skákání v čase, které však v průběhu filmu dostane řádný význam a je zde překvapivě dost nečekaných zvratů. Akce mohlo být více, ale když na ní dojde, tak se pěkně zapotíte. 5 minutová scéna v restauraci na jeden záběr konkuruje Johnu Wickovu a místo noži řezat chlapy urvaným talířem je nápad za 1000 dolarů! Headshotů a mrtvol je zde víc než dost. Bavil jsem se, přesně tohle jsem v kině v létě potřeboval. 80% ()

tron 

všechny recenze uživatele

Sadal som si k tomu s otráveným pocitom. Keď som zistil, že to má dve hodiny, tak sa tento pocit prehĺbil. Prvých 30 minút bolo ozaj biednych. Nie zlých. Totálne nudných. No a potom to prišlo. Nečakané zvraty! Človek u takto vystavaného špionážneho trileru čaká, že prídu, ale musím povedať, že ja som sa nechal unášať príbehom ako odtrhnutý konár rozbúrenou riekou. Extra som nad tým nepremýšľal a možno i vďaka tomu som bol z cca piatich twistov solídne prekvapený. Ale milo. Ďalším pozitívom Anny je akcia, ktorej je málo, ale minimálne scéna z reštaurácie je famózna. Prekvapením je, že hoci by sa mohlo zdať, že keď je tu akcie tak málo, tak mimo nej to bude nuda, tak pravda je v skutočnosti taká, že film baví aj mimo akčných scén. A to vďaka hercom, ktorí sú natoľko skvelí, že držia vašu pozornosť a úprimne vás zaujíma, ako to s ich postavami dopadne. A záleží vám na nich a možno sa o nich dokonca bojíte. Čo je šok, lebo som myslel, že toto pri filme Luca Bessona už nikdy nezažijem. Hlavne Helen Miren, Luke Evans a Cillian Murphy sú skvelí, ale zahanbiť sa rozhodne nenechá ani Sasha Luss. Bavili ma aj hry s chronologicky rozhádzaným časom, čo ma spočiatku nenadchlo, ale Besson z toho napokon vyťažil plno šťavnatých nápadov, kedy si myslíte, že poznáte pravdu a ona je napokon úplne iná. Keď som si k tomu sadal, veril som, že to bude prinajlepšom za 2*. postupne to šlo na 3*. A keď na konci prišlo toľko nečakaného dojatia, povedal som si, že Anne pomôžem a tie 4* jej dám. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Kdyby byl pod "Annou" podepsaný nějaký nováček, bylo by na místě velké uznání za vychytaně napsaný scénář a solidní režijní zpracování. Jenže na Luca Bessona to je zatraceně málo. Film působí spíše jak jedna z jeho žánrovek, které doposud přihrával mladším spolupracovníkům. Možná, že jí dokonce měla být, než na jeho společnost Europa Corp. dolehly dluhy a Besson byl s kolegy nucen propouštět lidi a prodávat dceřiné společnosti. V kontextu té části Bessonovy filmografie, kde figuruje jako autor námětu, spoluautor scénáře a producent, má "Anna" zaslouženě vysoké místo coby řemeslně precizně zvládnutá variace na mistrovu "Nikitu" aktualizovaná do pozlátkově povrchnější podoby a ozvláštněná výtečným scénářem. Ten vždy po nějaké době stopáže pootočí zorné pole a promění tak divákům nejen pohled na události, které před chvílí viděli, ale také na titulní hrdinku. Ta se z původně apatického objektu stává nejprve chytrým nástrojem, až se po několika pootočeních vyjeví jako důmyslný manipulátor a především šachový génius plánující o mnoho kroků napřed před divákem i jinými postavami. Navíc tu máme akční scény, které nezapřou inspiraci v "Atomic Blonde", a i když se tamní ambiciózní a kauzálně promyšlené choreografii zdaleka nemůžou rovnat, nabízejí pořád osvěžující hyperkinetickou fyzickou podívanou. Jenže pak si člověk vzpomene, že tohle je autorský počin stejného člověka, jenž s postavami žen, které se ocitnou v nechtěné pozici akčních hrdinek, dokázal udělat mnohem úchvatnější věci. V "Nikitě" ukázal svět špiónů jako nelítostné a špinavé místo, kde hrdinka zoufale čelí bezmoci a jako dravá šelma musí bojovat nejen o svůj život, ale v prvé řadě o svou příčetnost a zbytky nevinnosti. V "Lucy" naopak Besson celý žánr odpoutal od okovů zbytečné racionality a nechal svou hrdinku přetvářet samotné pojivo reality/filmu a skrze tuto destrukci pravidel vytvářet kyberpunkový novotvar, který nám ukazoval, jak zbytečně omezené jsou filmy, když obětují fantazii na úkor uvěřitelnosti. Besson byl tvůrce, který diváky okouzloval, spřádal moderní pohádky a zjitřené fantazie, hledal poetičnost ve špinavých zákoutích všedních prostředí, otevíral nám srdce nájemných zabijáků i mimozemských bytostí, a zval nás do nových světů za hranicí naší vlastní představivosti. Pokud se naplní prognózy publicistů, na Europa Corp. dolehne bankrot a na Bessona mnohá obvinění, může "Anna" nakonec paradoxně být jeho poslední bitvou o diváky. Možná, že Besson je reliktem jiné doby a jeho vize už dnes těžko nalézají adekvátně naladěné diváky. Možná, že pro dnešní publikum může být "Anna" vítaným osvěžením a dobrou žánrovou jednohubkou. Pro pamětníky, jejichž lásku ke kinematografii spoluutvářely Bessonovy rané filmy, je to nicméně spíše smutná bilance. ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Tohle bylo teprve atomic BLOND. Sasha Luss je dokonalá a Besson dokazuje, že ještě pořád umí. Chci dvojku! ()

Marius 

všechny recenze uživatele

Nech si ide jelita CSFD nasrať. Na tento film čakám od Leona. P.S. Kto si všimol чебурашку ?10/10 P.P.S. A teraz chcem film "Olga". ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Beru ji. Zkusím to. A když to nepůjde, pošlu ji domů v bedně." Anna se mi od začátku moc nelíbila, protože kostnatý věšáky na předražený prádlo mě nevzrušujou, ale jakmile se chopila bouchačky přibližně stejný váhový kategorie jako ona, tak mi začala připadat sexy. Pro drsný holky mám prostě slabost a když jejich sexuální choutky dojdou až k touze vyjebat najednou s KGB i CIA, tak mají zcela po právu mou pozornost. Já se u toho najednou královsky bavil, ocenil jsem oba její privilegovaný zasouvače a s nadšením jsem slintal nad cynismem fikaný Olgy. Takhle mám prostě Bessona rád a takhle si rozumíme. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Ten starej dobrej Besson už se asi fakt nevrátí a je načase se s tím smířit. Anna je do značné míry kopírka Brutální Nikity, ovšem s totálním dřevem v titulní roli, bez kouzla a působivosti originálu. Aspoň že Helen Mirren si svou ruskou bábu-špionku užívá jedna radost. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Naivní, nicméně zábavné. Zásadní chyba: hlavní herečka je sice každým coulem modelka, ale ani trošku bojovnice. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Besson zremakoval svou Nikitu, ale vyšla z toho jen průměrná špionská storka, sice trochu oživená pospřeházeným vyprávěním, ale i tak s nepřekvapujícími zvraty a nezajímavými postavami. Na Sashu Luss se kouká dobře, taky Helen Mirren bavila a přestřelka v restauraci je fajn, ale že bych to musel vidět podruhé se říct nedá. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Viděla jsem váš obličej. Což znamená, že odejdu s vámi, nebo vůbec.“ - „Vidíte? Říkal jsem vám, že jste inteligentní.“ Má očekávání nebyla přehnaně vysoko, v podstatě jsem čekal druhou Lucy bez té sci-fi složky. Čímž netvrdím, že by Anna byla nějak extra realistická. Ostatně, říkat postavě Helen Mirren „baby“ je asi tak přirozené jako sundávat dvoumetrové a stokilové zabijáky, když jste křehounká blondýnka vážící 40 kilo i s postelí. Ale i o tomhle Anna je. Takže berte…anebo nechte být. Já se snažil čistě jen bavit, hlavně solidní akcí, propracovanou choreografií soubojů a špionážními hrátkami. Herecky to nebyla úplně hitparáda (hlavní představitelce jsem věřil to zabíjení spíš, než snahu o nějakou psychologii postavy), ale třeba taková Helen Mirren nezklame, ať už svým úsměvným přízvukem, granátovým zapalovačem či neurvalostí. A když překousnete občasnou naivitu (nachytávání protřelých mazáků, podivné motivace postav, celý závěr) a přistoupíte na pravidla hry, můžete si užít docela povedenou žánrovku, kterou já hodnotím lepšími 3*. ()

Reklama

Reklama