Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Arachneuss
    *****

    „Everyone lookin' for salvation by himself. Each like a coal thrown from the fire.” Může válečný film fungovat jako meditace nad smyslem života a zároveň divákovi poskytnout i reálně vyobrazené scény z vřavy bitevního pole? V případě Mallickova vrcholného díla zní odpověď ano. Dvou a půl hodinový epos režisérova ruka mistrně rozděluje na dvě vyvážené roviny. První jsou psychicky rozervaní chlapci, kterým jejich země bezdůvodně dala pušku do rukou a přikázala "Bojuj!". Druhou je pak audiovizuál útočící na emoce, který dokresluje už tak na padrť rozemleté nervy bojujících mužů na obou stranách. Tenká je linie mezi zdravým rozumem a absolutním šílenstvím.(11.5.2008)

  • -bad-mad-wolf-
    ****

    Linie je nejsilnější v momentech, kdy nechává vyděšené tváře vojáků čelit absurdně nádherným výjevům přírody, jež skrývají nevyzpytatelnou bolest a smrt. Malick už pozvolna opouštěl lhostejně baladickou notu vyprávění svých starých kousků (Nebeské dny, Zapadákov) a blížil se ke spirituální filozofii toho novějšího (Strom života), nicméně stejných kvalit se mu dosáhnout nepovedlo. Z jeho díla jsem vždy s chutí fetoval pocity; proč mám dojem, že mi teď některé byly docela banální formou nuceny? Náznaky klišé, zbytečné konkrétnosti a strojenosti zamrzí. I tak je to s přehledem za čtyři hvězdy, jelikož se zase jednou někdo pokusil o válce a jejím pekle vyprávět trochu jinak - a to čekání, kdy travnaté lány prořízne smrt, kdy jedinečnost každého z nás válka arogantně pohřbí kdesi v Pacifiku... to bylo prostě boží. V rámci válečné kinematografie bude asi už navždy nedostižný Coppolův vietnamský supertrip s názvem Apokalypsa.(16.1.2013)

  • Jossie
    *****

    Nevšední válečný film, vybočující z řady pomalu plynoucími scénami a úvahami jednoho vojáka, které vystřídají výborné válečné scény. Film je nabit neuvěřitelným množstvým hereckých osobností. Nádherné jsou ukázky různých charakterů jednotlivých velitelů ( Nick Nolte původně vypadá jako fanatik, který jde přes mrtvoly, jen aby měl konečně svoji válku, ale pak začne vojákům vysvětlovat, proč to dělá a najednou ho chápete ), krásně jsou vykreslené jednotlivé postavy a postavičky, hudba je výborná. Scény s ženou jednoho z vojáků vůbec neruší, prostě zapadají do netradičního pojetí Terrence Malicka. Určitě jeden z nejlepších válečných filmů, jaký jsem viděla.(12.7.2005)

  • verbal
    odpad!

    Chcete vidět svůj DVD přehrávač ječet zoufalstvím a televizor otráveně pocukávat reproduktory? Pak doporučuji nabít tuto monstrozitu ihned po Lovci jelenů! Záživnější alternativou už je pak jen ultimativní Maratón v čumění do zdi. Pokud si nedáte pozor a nebudete pravidelně používat tlačítko FWD, tihle "Filosofové z Quadalcanalu" vám vyžvaní díru do hlavy tak velkou, že obyčejná, čarokrásná, naplňující nuda už nikdy nebude tím, čím bývala! Zažít Tenkou červenou linii, jóóóóó to, KURVA, fuckt VADÍ !!!(18.5.2010)

  • flanker.27
    ****

    Film, který se spíše prožívá, než sleduje. Zpočátku atmosféra navozená kamerou snímajícím dění v "panenské přírodě" jakoby mimochodem a nádhernou sugestivní hudbou vyvolává pocity uvolnění, postupně se začíná vkrádat pocitnapětí. Jak se vojáci přesunou na Guadalcanal, víme, že budeme svědky čehosi hrůzného. A pak přijdou na řadu brutální válečné scény komentované vnitřními hlasy vojáků střídají se s pohledy na přírodu a flashbacky ze zázemí. Dojmy z filmu jsou značně hluboké a 5 nedávám jen proto, že přece jen mé prožívání je trochu jiné, než jaké tento film žádá, a že pohledy do nitra a vnitřní monology mi nepřišly nijak zvlášť hluboké. I tak se podle mě jedná o jeden z emočně nejsilnějších filmových zážitků. Scéna, kdy hraje skladba Journey to the Line je jednou z emočně nejsilnějších a nejlépe zrežírovaných scén filmových dějin.(8.6.2006)

  • - Původní hlavní role patřila Adrienu Brodymu, ale Malick film sestříhal tak, že se děj „točil“ zejména okolo Jamese Caviezela. Brody se s výsledkem setkal až během premiéry filmu. (Brousitch)

  • - Píseň, která je slyšet při scéně se zadrženým japonským vojákem, je od Charlese Ivese a jmenuje se"The Unanswered Question (Nezodpovězená otázka)". (becki_tu)

  • - Hans Zimmer natočil několik hodin hudby ještě před začátkem natáčení a jeho hudba zněla i při točených scénách a zkouškách, aby se herci i kompars dostali do správného rozpoložení. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace