Režie:
Terrence MalickScénář:
Terrence MalickKamera:
John TollHudba:
Hans ZimmerHrají:
Sean Penn, Adrien Brody, James Caviezel, Ben Chaplin, George Clooney, John Cusack, Woody Harrelson, Elias Koteas, Jared Leto, Dash Mihok, Tim Blake Nelson (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Skvělí herci v hlavních rolích – George Clooney, Sean Penn, Nick Nolte a Woody Harrelson – se pouští do nebezpečné akce ve filmu, který přináší drásavě realistický pohled na válečný i morální chaos v Tichomoří během 2. světové války. Film byl v roce 1998 nominován na sedm cen Akademie, včetně ceny za nejlepší film a nejlepší režii (Terrence Malick). Tenká červená linie je filmové mistrovské dílo, které nemá srovnání. Gene Siskel ho označil za “brilantní... hrůzu nahánějící... nejlepší současný válečný film!” (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (753)
You are my sons. My dear sons. You live in me now. Výtvarně stylizovaný impresionismus versus malickovský existencionalismus. Nádhera. Každý obraz, každá scéna má svůj význam. Všechno do sebe dokonale zapadá. Narativní struktura jde ruku v ruce s formální stránkou; dokonalá symbióza. Nesledujete to, ale prožíváte. Malick je prostě génius. ()
Tohle byl první film, na nějž jsem šel dobrovolně do kina a měl chuť z něj odejít stejně, jako to udělala asi třetina lidí v sále. Vydržel jsem. To bylo v roce 1998. Tehdy jsem si říkal, že jsem možná ještě příliš malý sopel na to, abych to rozjímání pobral. Po dvanácti letech jsem se na Tenkou červenou linii odvážil znovu kouknout a ono se nic nezměnilo. Je to prostě takové... DLOUHÉ! Kdyby se vystřihly veškeré vzpomínky a představy hrdinů, mohl by z toho být slušný válečný film. Tahleta přemítání vojáků o životě a smrti jsou i v jiných filmech. Jenomže to, na co jde jiný režisér přes několikasekundové herecké výrazivo, zde Malick natahuje na čtvrt hodiny. Zajímavé je, že Zimmerova hudba patří k mým nejoblíbenějším soundtrackům. ()
„Everyone lookin' for salvation by himself. Each like a coal thrown from the fire.” Může válečný film fungovat jako meditace nad smyslem života a zároveň divákovi poskytnout i reálně vyobrazené scény z vřavy bitevního pole? V případě Mallickova vrcholného díla zní odpověď ano. Dvou a půl hodinový epos režisérova ruka mistrně rozděluje na dvě vyvážené roviny. První jsou psychicky rozervaní chlapci, kterým jejich země bezdůvodně dala pušku do rukou a přikázala "Bojuj!". Druhou je pak audiovizuál útočící na emoce, který dokresluje už tak na padrť rozemleté nervy bojujících mužů na obou stranách. Tenká je linie mezi zdravým rozumem a absolutním šílenstvím. ()
Vôbec ma to tak neoslovilo ako napríklad Zachráňte vojaka Ryana. Muzika od Hansa Zimmera je síce veľmi pekná, ale za čo na filme strhávam najviac bodov je tá nezáživnosť. Mne osobne bolo úplne jedno, či tí chlapi prežijú, alebo či zomrú. Bolo mi jedno čo budú robiť, koho odrovnajú, aké mali pocity, proste ma film nedokázal vziať za srdce. Takéto skvelé herecké obsadenie sa len tak nevidí, ale Malick za kamerou všetko len pochová. Keby sa tohoto zmocnil Spielberg, alebo Cameron, bol by to určite iný film. Hudba pri záverečných titulkoch ma ale dostala. Myslím, že to bolo ale už neskoro. ()
Slušné herecké obsadenie - Penn, Brody, Caviezel, Clooney, Cusack, Harrelson, Koteas, Leto, Travolta, Jane, dobra výprava, kostými, kamera, akcie a fajn hudba od Hansa Zimmera. Jediná vec čo mi vadí je len to, že to potrebuje sakra prestrihať, pretože každý druhý záber sa tu čumí do blba. Nevadí mi, že Malick do vojnového filmu primiešal kus psychológie, ale prečo do boha s toho spravil kilometrovú dialnicu nudných záberov, kde sa každý druhý záber vraciame do džungle a kukáme na stromy, vtáky, chcípajúcich vojakov, ktorých ani nepoznáte a jednu manželku, kde ich vzťah vám je u prdele keď padajú bomby. Malick to mal dobre vymyslené, ale miestami je to dosť nudné a zdĺhavé. Ale stále je to nadpriemerný vojnový film zo slušnými akčnými scénami, ale na Spielbergovho Ryana sa to nechytá a vylodenie v Normandii strčí do kapsy celý Malickov film. 70% - 3* ()
Galerie (87)
Photo © 1998 20th Century Fox
Zajímavosti (40)
- Hans Zimmer nahrál několik hodin hudby ještě před začátkem natáčení. Terrence Malick pak hudbu pouštěl na place během natáčení, aby sebe i zbytek štábu a herce naladil na správnou vlnu. (Terva)
- Film se převážně natáčel v deštném pralese Daintree a na pláži Bramston v Queenslandu v Austrálii. (Terva)
- Terrence Malicka doprovázela reputace zarputilého a odhodlaného režiséra, který si během natáčení vysloužil velký respekt u mnoha herců. Woody Harrelson (seržant Keck) a John Savage (seržant McCron) dokonce zůstali po natočení svých scén na place další měsíc, aby mohli Malicka sledovat při práci. (HellFire)
Reklama