Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rok 1969. Dr. Malcolm Sayer skúma v newyorskej nemocnici skupinu pacientov, ktorí v dôsledku prekonanej encefalitídy boli po desiatky rokov v katastrofálnom stave. Zrealizované testy ho presvedčia, že títo pacienti žijú svojím vnútorným životom. Sayer získa povolenie riaditeľa nemocnice Kaufmana na experimentálnu liečbu drogou L-DOPA, ktorá úspešne pomohla ľuďom trpiacim Parkinsonovou chorobou. So súhlasom pacientovej matky vyskúša drogu na Leonardovi Loweovi a podarí sa mu u neho obnoviť schopnosť hovoriť a pohybovať sa. Všetci sa pacienti preberú k životu... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (657)

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Film má tak hlboko naozajstný príbeh, že musí donútiť každého, aby sa zamyslel nad zmyslom samotného života. V tomto filme vznikajú otázky, či má niekto druhý právo vás prebudiť, ukázať vám pestrosť a nádheru života, keď v momente, kedy sa k tej kráse upnete, neviete, čo s vami ďalej? A preberá lekár zodpovednosť za ďalší vývoj takto nečakane darovaného života? A stojí to za to spoznať a ochutnať krásu toho, o čo môžeme vzápätí prísť? ..Tento nezvyčajný námet poskytol úžasné herecké príležitosti pre oboch hlavných predstaviteľov a tí ich obaja bezo zvyšku využili. Robert De Niro na vrchole svojej kariéry predvádza neuveriteľný výkon. Jeho fantastický herecký koncert je na majstrovskej úrovni a je asi najlepší zo všetkých jeho filmov. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Mistrovské dílo v daném žánru, byť třeba za Formanovým Přeletem pořád výrazně zaostává. Hlavní protagonisté podávají dost možná životní výkony, Marshall za kamerou nechává příběhu volný průchod a krásná hudební stránka působí od začátku jako magnet na divákovu mysl. Námět z psychiatrické léčebny je možná zdánlivě předurčen k rychlému okoukání. ale pokud to rozbalí De Niro v nejlepší formě a pokud je příběh alespoň z poloviny tak oslovující a dojemný, jako zde, nezbývá než uznale smeknout klobouk.. ()

Reklama

Aluska88 

všechny recenze uživatele

K filmům, jejichž zdejší hodnocení se pohybuje v závratných výšinách, blízko 90%, přistupuji raději s odstupem. Již několikrát jsem se velmi těšila a byla zklamána. Možná proto mě také Čas probuzení vlastně nezklamal. Celý snímek se snaží vzbudit v divákovi pocity lítosti a dojetí. U mě to však nedokázal. Spousta scén je výborně udělaných, ale že bych při nějaké vyloženě cítila hluboké duševní rozpoložení, dojetí či snad slzy, to se filmu nepodařilo. Robin Williams je v roli doktora skvělý a jeho výkon se mi líbil mnohem více, než výkon Roberta De Nira. Myslím, že se do této postavy příliš nehodil. Možná je to tím, že Robert má prostě "ksicht" protřelého gangstera a většina jeho rolí čítá převážně chlapíky tohoto ražení, mafiány, zločince, policajty a vůbec osoby angažované v kriminálním prostředí. Takže pro mě bylo těžké uvěřit mu, že je skutečně tou postavou, kterou ztvárňuje. Ani jeho výkon mi nepřišel nějak fenomenální. Často jsem měla pocit, že trochu přehrává. A vůbec sledovat ho v takovém "bezmocném" stavu bylo prostě nezvyklé. Ale, jedná se pouze o můj dojem. Většině zde zřejmě jeho kreace zaimponovala. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

V 90. letech se razil tématický koncept humanity. Filmy z této doby disponují: 1, Doslovností, jelikož vypravěč říká vše, co ví, a nemusí poskytovat vodítka k tomu, co neříká (protože vše říká). Vypravěč je vševědoucí a není ničím omezen. Není zobrazen jako lidská bytost s lidskými omezeními, protože vnímá vše, včetně schopnosti vnímat, co se děje v hlavách druhých. 2, Spousta částečně nadbytečných informací poskytovaných filmem rozvíjí postavy, nikoliv příběh, v němž jsou zasazeni. Tudíž vyprávění má podobu představení. I v tomto filmu se nic nikam neposouvá, ani se nic nevypráví. Pouze kamera mění své postavení dle propozice technického scénáře a pohybuje se po nemocnici. 3, Postavy nemají daleko k trilobitům – viz klišé zabedněného vedení nemocnice, nebo vztah Williamse se sestřičkou. To je, přátelé, otřes a úkladná vražda diváckého vkusu. 4, Stejně jako v Rain Manovi (Williams = Cruis, De Niro = Hoffman), i zde doktor mění skrz pacienta svůj vlastní náhled na svět. Jak invenční. Ostatně co dělat s duševně narušenými, když se odbaziliškují (roztají)? Zaláskovat je, co jiného. Awakenings podobně jako Philadelphia, O myších a lidech nebo Shawshank oslavuje lidství v nejčistší podobě kalifornského sněhu – rozuměje koksu. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Tohle že natočil ten samej, co natočil film Velký s Tomem Hanksem? No je tomu tak, sice film Velký nebyl rozhodně špatnej, ale tady se prostě Marshall vytáh neskutečným způsobem. Z filmu fakt stříkaj emoce všeho druhu a to dost silně realisticky ztvárněný emoce, vůbec se nedivim, že Čas probuzení je v hodnocení tak vysoko, spíš je mi divný, že Robert De Niro nemá za tenhle filmovej výkon Oscara, když místo něj ho drži v pazouře Jeremy Irons, ten snad musel dělat salta a při tom odřikávat dojemný a hlubokomyslný monology, jinak si to fakt nedovedu vysvětlit, protože Robert De Niro je tady prostě famózní. V jeho stínu je dokonce i Robin Williams, kterej tady překonává sám sebe a vůbec bych se nebál říct, že to je možná jeho nejlepší výkon co sem viděl. Pravděpodobně je to druhej nejlepší film z psychiatricko-nemocničního prostředí po Přeletu nad kukaččím hnízdem ()

Galerie (52)

Zajímavosti (20)

  • Před natáčením studovali herci chování pacientů po encefalitidě. Robert De Niro (Leonard Lowe) a Robin Williams (Dr. Malcolm Sayer) strávili dokonce nějaký čas v nemocnici pozorováním těchto lidí. (Kulmon)
  • Pri nakrúcaní scény, v ktorej sa doktor Sayer (Robin Williams) a ochranka pokúšajú zastaviť unikajúceho Leonarda (Robert De Niro), Williams nešťastne zasiahol De Nira do tváre svojim lakťom a zlomil mu nos. De Niro neskôr priznal, že jeho nos bol zlomený už predtým do opačnej strany a toto zranenie ho narovnalo späť. (sellsakul)
  • Protože se scény točily v opravdových léčebnách, lze občas slyšet výkřiky skutečných pacientů. (Stanley619)

Související novinky

Režisérka filmu Velký Penny Marshall zemřela

Režisérka filmu Velký Penny Marshall zemřela

19.12.2018

Penny Marshall, režisérka filmů Velký, Čas probuzení nebo třeba Velké vítězství, zemřela ve věku 75 let. Americká producentka a režisérka byla sestrou rovněž zesnulého Garryho Marshalla (Pretty Woman… (více)

Reklama

Reklama