Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Anderton
    ***

    Je veľká škoda, že Parker poňal spracovanie tejto navýsosť zaujímavej zložky americkej histórie takým klasickým, až archaickým spôsobom. Scenár je myslím výborný, len bolo treba sa ho chopiť tak akosi zemeitejšie, povedzme že až "neorealisticky". Nemám nič proti Nateho nekonečným kázaniam z biblie, patrí to do doby, len sa to vďaka spomínanému handicapu míňa účinku. Mohol to byť totiž aj film o náboženskej zaslepenosti. Takto máme mať pocit, že všetko, čo Nat urobil, bolo správne a to nie je tak úplne pravda. No čakal som, že po skončení budem rozmýšľať nad tým, či je pomsta formou oko za oko zub za zub tá správna. Či je sloboda jednotlivca tak veľmi otázkou náboženskou, alebo jednoducho či môj revolučný čin, akokoľvek osožný pre vzdialenú budúcnosť, ale prinášajúci súčasníkom toľko utrpenia, jediný možný. Proste relativizovanie by filmu veľmi prospelo. A inovatívnejšia filmová reč. Napriek výhradám film odsýpa a dokáže ždímať emócie. Téma si zaslúžila viac, som zástancom toho, aby sme si ju stále pripomínali, dnes je aktuálna rovnako, ako počas celých dejín ľudstva.(13.11.2016)

  • T2
    ***

    Rozpočet $8,5miliónaTržby USA $15,861,566Tržby Celosvetovo $16,800,000▐ určite dosť smutný film a ďalšia drsná etapa utláčania černochov v 19.storočí v slobodnej severnej amerike, film má hneď niekoľko silný a drsných momentov, ktoré rezonujú, réžia je snaživá nedá sa nič uprieť ale chcelo by to určite zručnejšie ručičky aby to ako celok lepšie vyznelo /60%/(15.3.2017)

  • Morholt
    **

    Pojmenovat film po sto let staré KKK agitce mi přišlo od Parkera jako dobrý nápad, ale tím to skončilo. Tohle je další z řady černobílých pohledů, které jsou v současnosti in. Samozřejmě netvrdím, že by bylo otroctví správné, ale tady jsou všichni běloši tak krásně zlí, až je to legrační. -asi SPOILER- Hammerova postava sice působí dlouho lidským dojmem, ale stejně se nakonec ukáže, že je to jen další hajzl, co o své nadřazenosti nepochybuje. Turner je tu vykreslen nikoliv jako náboženský fanatik, kterým byl, ale jako černošský Spartakus. Manipulativnost je pak podtržena psaným slovem v závěru i tím, že v Parkerově podání černoši vraždili jenom zlé muže. Co se proklamovaných krvavých scén týče, tak tady není nic, co by šokovalo a chování k otrokům je tu v normách charakteristických pro otrokářské filmy. Z mého pohledu další zbytečnost. 35%(22.3.2018)

  • Dadel
    ***

    Dnes, na počest inaugurace Doníka Trumpů, jsem si pustil tento film. Předcházela ho kontroverzní pověst, která se bohužel nepotvrdila, dostal jsem jen pokus svézt se na vlně oscarového úspěchu 12 let v řetězech, jen s horším scénářem plným patetických pobožných řečí a neznámými a nezajímavými herci (J.E.Haleyho jsem nepoznal). Jen velmi částečně to zachránilo posledních 20 minut a vzpoura černých proti bílým.(20.1.2017)

  • corpsy
    ***

    Černošská a náboženská agitka. Nechápte ma zle. Nemám nejaké predsudky voči menovaným skupinám, ale ani jedna nemá vo filme čistú košeľu. Černoch už v úvodných minútach spácha dve krádeže ( tú jednu, z hladu, ešte ako tak dokážem odpustiť ), pričom z náboženského hľadiska by sa predsa nemalo ( aj keď nie nezmyselne ) vraždiť. Veď vražda je jeden zo smrteľných hriechov a kto do teba kameňom, ty do neho chlebom, alebo ak ťa udrú po pravom líci, nastav mu aj ľavé. Alebo nie? Proste to nejde do kopy a presvedčenia sa navzájom kolidujú. Bordel. Som za spravodlivosť. Voči hocijakej rase, kultúre či náboženstvu. Nikto by nemal byť uprednosťovaný na základe farby, či vyznania, ale podobne musí spravodlivosť stihnúť každého. Je to silný film, volá ( hlavne po farebnej komunite ) do sveta, aby sa ľudstvo spamätalo, lenže jeho krik nepočuli ani pôvodný obyvatelia Afriky, ani zástanci svätého kríža, pretože snímok v kinách prepadol a prišiel nazmar. A to len preto, lebo je to strojový príklad vábenia, aké sa nám dostáva každé štyri roky pred voľbami. Komercia a skutek utek.(27.3.2017)

  • - Ve skutečnosti povstání Nata Turnera (Nate Parker) vůbec nezačalo na Turnerově plantáži, Sam Turner (Armie Hammer) totiž zemřel již v roce 1823, načež byli Nat a Cherry (Aja Naomi King) rozděleni a prodáni dvěma různým majitelům. (Candice)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace