Režie:
Christopher NolanScénář:
Christopher NolanKamera:
Hoyte van HoytemaHudba:
Hans ZimmerHrají:
Fionn Whitehead, Tom Hardy, Cillian Murphy, Kenneth Branagh, Mark Rylance, Harry Styles, Aneurin Barnard, Jack Lowden, Will Attenborough, James D'Arcy (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Očekávané válečné drama vizionáře Christophera Nolana vychází z událostí evakuace obklíčených francouzských, britských a belgických vojáků z pláží severofrancouzského Dunkerku na jaře 1940. (Vertical Entertainment)
Diskuze
Mohl si ho také vybrat kvůli tomu, že s ním už několikrát spolupracoval a o oba vědí, co od sebe můžou čekat. Jinak já patřím mezi ty, kteří Anthropoid chválí, a Murphy s Dornanem na tom má podíl.
ty už radši nic nepiš
Já s tím neměl problém, vytvořilo to hutnou atmosféru jako kdybych tam byl. A to jsem byl v IMAXu, kde bys asi dostal infarkt. :D Byl to záměr. Audiovizuál je to, na čem ten film staví.
Příspěvek byl smazán administrátorem.
Cillian Murphy tam hraje jednoho z českých parašutistů, kteří provedli atentát na Heydricha (operace Anthropoid) Myslím, že si ho Nolan vybral taky kvůli tomuto filmu.
na příspěvěk reagoval joker.george, higuain
Viděli jste někdo Anthropoid (2016) s Cillianem? Stojí to za to? Hraje tam i Aňa Geislerová.
na příspěvěk reagoval mm13, Yoshitsune, Ištván87
Nolanovo vysvětlení, proč celý film nenatočili IMAX kamerami (ze srpnového čísla Sight & Sound):
"The entire film is shot on 65mm film. Seventy per cent of the film is 15 perf IMAX 65mm and the other 30 per cent is 5 perf 65mm. We used that combination because, even though there's not much dialogue in the film, where there is dialogue, I didn't want to have to loop it. The 5 perf cameras are soundproof, so we shot what dialogue scenes there are using a 5 perf..."
na příspěvěk reagoval DaUr
Uživatel Martensson35 smazal svůj příspěvek.
Starší děda, který mohl vytasit třeba kulomet. :-D Nejlepší byli prostě všichni jako bratrstvo.
Co říkáte na Mark Rylanceho ? Líbil ?
na příspěvěk reagoval kamigava, Martensson35, Martensson35, Pítrs85
Psal si, že je v titulcích psáno, že ve filmu nejsou skutečné postavy, teď už je tam psaný i to, že je to inspirovaný? Reagoval jsem jen na to, že spousta lidí v tom hledá podobu z roku 1940 u Dunkirku... a nejen lidé tady, ale píšou se o tom články... Já jen psal, proč tomu tak je... Stále nevím v čem semnou nesouhlasis... Pro Nolana bylo akorát to téma a situace u Dunkirku zajímavá, tak si řekl, že natočí tohle po svém Nolanovskym stylu...
to som si myslel, ze Nolan neurobi chaos, bordel, peklo, sajrajt a frajerinu na palzi, a ze plaz v Dankerku vyzerala slusne, v realite tam vladol bordel a chaos
ja som artovy hnedopich a milujem art, ktory casto pripomina az cervenu knihovnu.
Příspěvek byl smazán administrátorem.
V IMAXu se z toho posereš doslova! :D Interstellar mi v IMAXu přišel o trochu lepší. Ale z náletů letadel budeš mít stejnou hrůzu jako ti vojáci. :-)
Nolan je jeden z mála režisérů, který mě vždycky nějakým způsobem dostane do kolen. Ať už je to stavbou příběhu (Memento), naprosto jiným pohledem na věc (Dark Knight - kdo si v té době myslel, že film o Batmanovi může být natočený jako thriller?), neotřelým nápadem (Inception) nebo audiovizuálem (Interstellar a teď Dunkerk).
Jasně, třeba Dunkerk někomu může připadat plochej, co s týče příběhu, ale Nolan to od začátku prezentoval spíš tak, že chce, aby se divák cítil, jako by tam byl, bez pomoci 3D nebo virtuální reality nebo něčeho podobného. Což se mu, dle mě, povedlo na jedničku. Já v některých scénách ani nedýchal. Dunkerk je dost experimentální film, kvůli kombinaci stylu vyprávění, vizuálu (častokrát jsem nevěděl, kde je "dole" a kde "nahoře", což je super) a audia (hned po promítání jsem si říkal, že tenhle OST byl naprosto skvělej, ale samostatně neposlouchatelnej. No a už druhej den jedu Supermarine, kterej je tak jednoduchej, jako je geniální a nervydrásající. Tikot hodinek byl naprosto geniální tah.
Pro mě tenhle film byl především zážitek, kterej jsem neměl snad od dob Zachraňte Vojína Ryana (vím, jsou to diametrálně rozdílné filmy, ale ten wow efekt tam prostě byl a byl obrovskej). Nikdy jsem si nemyslel, že bych mohl zažít něco podobnýho, něco tak novýho, čerstvýho, přirozenýho bez zbytečnejch keců.
Je to nejlepší Nolanův film? Asi ne, na to je tam málo příběhu. Je to nejlepší válečnej film? Asi ne. Ale je to nejlepší audio-vizuální zážitek, kterej mi Nolan poskytnul? Přes veškerou úctu k Interstellaru, který jsem bohužel viděl ve špatnym kině, musím říct, že ano. V neděli na to jdu do Imaxu a to si asi, přítomní prominou ty výrazy, stříknu do textilu.
Uživatel Maniax smazal svůj příspěvek.
...a možno to na plážach pri Dunkirku vypadalo ako v scéne z Pokánia
Díky. Lidem se právě na Nolanovi líbí, že je jinej než ostatní režiséři a může si napsat a natočit, co chce, což dnes jen tak někdo nemůže. A v tom je právě jeho síla. Nebo třeba takový Tarantino, který je také originální a vyčnívá z řady běžných hollywoodských režisérů. Zase u těch "jiných" režisérů je riziko, že ne každému jejich styl sedne. Hlavně Tarantino má velmi krvavé, brutální filmy, Nolan si zase rád pohrává s časem a poslední dva filmy (Interstellar a Dunkerk) klade důraz víc na audiovizální stránku než na obsah, který vždy ani není třeba, pokud divák umí číst z obrazu.
Behind the scenes. https://youtu.be/wyTKAyqsIHY