Režie:
Christopher McQuarrieKamera:
Fraser TaggartHudba:
Lorne BalfeHrají:
Tom Cruise, Hayley Atwell, Simon Pegg, Ving Rhames, Rebecca Ferguson, Vanessa Kirby, Esai Morales, Pom Klementieff, Henry Czerny, Shea Whigham (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Ethan Hunt (Tom Cruise) se s týmem Impossible Mission Force tentokrát vydává po stopách děsivé zbraně, jež má potenciál zničit celé lidstvo, aby ji zajistil dřív, než se dostane do rukou nějakého šílence. Při svém zběsilém a nebezpečném pátrání se však musí neustále ohlížet přes rameno, protože z jeho dávné minulosti se vynořil až příliš živý přízrak. Gabriel (Esai Morales) znal Ethana v dobách, kdy ještě nebyl elitním agentem, a ví o každé jeho slabině. Ethan, pro kterého bylo vždy zdraví a bezpečí jeho blízkých a členů týmu víc než úspěšně splněná mise, možná bude tentokrát muset své priority přehodnotit. (Cinemart)
(více)Videa (14)
Recenze (607)
Všechno v čem má prsty Cruise baví a většina toho v čem má prsty McQuarrie nebavila. Minimálně takový je první dojem po shlédnutí MI7. V případě Toma je vidět extrémní nasazení, píle, snaha udělat pro diváka všechno jen aby se bavil. O kaskadérských kouscích, včetně dnes již legendárního skoku z útesu ani nemluvě. Ovšem obsahově to nebaví. Devadesátkový děj, dialogová vata a většina postav nedostatečně prokreslených a tedy emocionálně plochých a to včetně hlavního "megazáporáka" o kterém se dozvíme onen osudový moment historie přes pěti vteřinový flashback, který nám tvůrci pro jistotu v průběhu trvání filmu zopakují tak třikrát. Extrémně nabobtnalá stopáž je při feelingu filmu ala Tomorrow Never Dies těžko ospravedlnitelná. Fyzická akce sice nějaká je, ale Cruise se v tomhle těžko může rovnat s Craigem, nebo s řezníkem Hemsworthem. Na to nemá věk a hlavně fyzické parametry. Tolik diskutované vlakové finále je uspokojivé, ale určitě ne to nej, co kdy MI nabídla. Šestka, která je formální stylizací podobně střižená špiónská jízda je lepší. A ty hřmotné "darknightovské" syntezátory jako by vypadly z dílny Hanse Zimmera tomu pomáhají jen trochu a vykrádají hodně. ()
// Výjimečnost téhle série nespočívá jen v tom, jak moc praktická je akce a co za šílené kusy předvádí šedesátiletý Cruise v popředí, ale i v tom, jak osobní to pro hlavního hrdinu pokaždé je. V tomhle směru je pak první Odplata stále perfektně vykonstruovaná, má reálné emocionální dopady, a navíc zvládá bravurně prolínat jednotlivé linky. Plus je to jeden z nejlépe obsazených filmů *všech dob*, což fakt není málo, a to jak se McQuarriemu povedlo tady napsat a zapojit ženské postavy, je na nekonečný smekání kloboukem, čili beru zpátky svoje dřívější výtky ohledně AI (na další zhlédnutí už to tolik nebolí) a zvedám na plný počet. ()
Kvalitní akční blockbusterová práce s několika highlighty - ale to nestačí. Cruise a McQuarrie našli svůj osobitý, poctivý a trpělivý styl a přidávají další solidní díl do série. Řemeslo je velkorysé a na vrcholu současných hollywoodských možností - ale 160 minut neutáhne, protože příběh pokulhává. Story je opět zbytečně zalidněna čtyřmi proplétajícími se partičkami, jejichž kmitání zbytečně brzdí osobní linku, zároveň poněkud zneklidní vize AI jako padoucha. Odklad o rok téhle hrozbě určitě přispěl na aktuálnosti, ale pojetí AI jako zlovolné laškující entity, zamčené na klíček v jedné skříni v ponorce, co se ráda projevuje v podobě windowsáckého screensaveru, pořádá party a není schopná zastavit jednoho ambiciózního šedesátníka, když logicky musí vědět o každém jeho kroku... je prostě bizarní a mimo. Film tak funguje zejména v rovině blízkých osobních vztahů (cool montáž okolo benátského mostku, nástup a výstup z vlaku), špiónský opus se však nekoná, spíš kvalitní průměr v rámci žánru. MI3 >... MI6 > MI5 > MI1 > MI4 > MI7 ............... MI2. ()
║Rozpočet $291miliónov║ Tržby USA $172,135,383║ Tržby Celosvetovo $567,535,383▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA ║ Tržby za predaj DVD v USA ║ Panečku, čo sa to deje? Toto mal byť jednoznačne jeden z filmov roka a ono to nakoniec úrovňou vytiahne niečo málo nadpriemer. Tom Cruise akosi poľavil (možno filmu uškodila aj doba pandémie) aby do sveta vypustil takýto nedopečený vývar predošlých nulových šancí. Dramaticky si to ešte ide v dobrých koľajach (pre pána čo nám to urobili z Rebeccu) ale v rámci akcie, ktorá vždy túto sériu zdobila, tu máme dosť nevýrazné a nenápadité úseky, priam rušivé, hlavne tá estráda s vlakom, či aj ten zoskok motorkou nebral tak ako bol prezentovaný v promo záberoch pred premiérou filmu. Dosť to brzdí aj premrštená minutáž, niektoré zbytočné úseky, či naivné scény. Pred pokračovaním má čo naprávať aby sa reputácia zachránila, lebo očakávania boli obrovské. /70%/ ()
Mission Impossible patří mezi mé nejoblíbenější filmové série a já se nemohu zbavit pocitu, že první Dead Reckoning si je toho moc dobře vědom. Film je natolik uhlazený, elegantní, "alfa samecký" a zkrátka nad věcí, že na rozdíl od svých předchůdců se neobtěžuje zaobíráním se určitými detaily a naopak jen těží z toho, jak moc jej diváci mají rádi. Co tím mám na mysli? Tom Cruise si vystačí s výrazem, že za každých okolností ví víc, než všichni ostatní, nemusí se stresovat, ve vhodnou chvíli zmizí a pak se zase objeví. Tým skáče z různých lokací po celém světě, nevíte už ani, jak se na některé události přišlo nebo mohlo přijít, ale je to cool, má to šmrnc. Má to i dvě a půl hodiny a přesto je to jen polovina příběhu. Hmm... Líbí se mi to hodně, rád se do této nervydrásající akce doslova "ponořím", ale něco tam vzadu hlavy mě nahlodává... A pokud to nejsou vši, tak je to pocit, že série pomaličku začíná vyčerpávat svůj potenciál... 8/10 ()
Galerie (85)
Zajímavosti (34)
- Ve filmu zazní „Ghost in the machine“ (Duch ve stroji). Jedná se o termín původně používaný k popisu a kritice konceptu mysli existující vedle těla a odděleně od těla. V novější době má tento termín několik použití, včetně konceptu, že intelektuální část lidské mysli je ovlivněna emocemi a v rámci fikce pro vznikající vědomí sídlící v počítači. Tento termín pochází z popisu dualismu mysli a těla Reného Descarta od britského filozofa Gilberta Rylea. Ryle zavedl tuto frázi v knize „The Concept of Mind“ (1949), aby zdůraznil názor Descarta a dalších, že duševní a fyzická aktivita probíhají současně, ale odděleně. (sator)
- Nicholas Hoult mal byť pôvodne obsadený do úlohy hlavného záporáka priamo na popud Toma Cruisea, ktorému sa páčil na konkurze na film Top Gun: Maverick (2022), v ktorom mohol hrať Bradleyho „Roostera“ Bradshawa (Miles Teller), pričom ho uznali za mimoriadne talentovaného herca, ktorý sa na túto rolu jednoducho nehodí. Nakoniec kvôli posunu v natáčaní a konfliktom v plánovaní rolu prevziať nemohol. (Arsenal83)
- Scéna s vlakem i mostem je velmi podobná scéně z filmu Přejezd Kassandra (1976). (sator)
Reklama