Kamera:
Decha SrimantraHudba:
Orange MusicHrají:
Angelica Lee, Lawrence Chou, Wilson Yip, Chutcha Rujinanon, Edmund Chen, Candy Lo, Cub Chin, Pornchai Hongrattanaporn, Wing-wai Chin, Ben YuenObsahy(1)
Když operatér Wag dovolí dívce sundat obvazy, začíná Mun znovu objevovat svět kolem sebe: svou tvář v zrcadle, předměty, lidi kolem sebe. Zároveň však zděšeně zjišťuje, že se z pozvolna se rozptylující mlhy vynořují i věci, které nevidí nikdo jiný než ona: stínové přízraky a události, jejichž smysl jí uniká a které ji stále trýznivěji pronásledují. Zdá se, že se scházejí všude tam, kde má někdo zemřít. Munin svět se mění v mučivou, nepochopitelnou noční můru. Když se Mun vrátí z kliniky domů, babička a sestra vše přičítají šoku z nové situace. Zprvu si to myslí také operatérův mladý synovec, psycholog Lo, který měl dívce původně pomoci adaptovat se na její "nový" smysl a který se do ní zamiloval. Mun ho však přesvědčí, že její problémy souvisejí s osobou neznámého dárce, který jí předal své přízraky a traumata. Stopa dívku a Loa zavede do thajského Bangkoku, kde vyhledají matku mladé ženy, jež spáchala sebevraždu a jejíž oči teď Mun nosí. Mun cítí, že je na dosah odhalení démonů cizí minulosti. Postačí, když znovu prožije tragické okamžiky ze života nešťastné vesničanky Ling Chiu Wai, aby získala právo na vlastní pohled na svět? (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (274)
Ak meriame žáner horor mierou pociťovaného strachu tak potom je toto ten najlepší horor aký som kedy videl. Ak ho mám porovnať so 6 zmyslom ,je lepší lebo sa nehrá na "prekvapivú" pointu a ak ho mám porovnávať s Kruhom tak miera strachu pri Kruhu nedosiahla ani polovicu toho, čo dosiahla pri Oku. Nelogičnosti ma pri tých zimomriavkach vôbec nenapadali a za všetko hovorí to, že sme jednu kamarátku museli po zhliadnutí odprevádzať do jej izby a zapínať jej svetlo .......... ()
Nejděsivější horor, jaký jsem kdy viděl. Dívali jsme se na to čtyři kluci a všichni jsme byli podělaní až za ušima, tulili se k sobě a klepali se strachy. Problém ovšem je, že to tak nějak funguje v první půlce, ale ta druhá už je spíš jen taková podivná pátračka, která vás udržuje v napětí jen díky doznívání atmosféry z první půlky. Vřele doporučuju originální znění se slovenskýma titulkama. "Prečo sedíš na mojej stoličke"?!?! ()
Čekal jsem, že oko bude jeden z tajemných atmosferických horrorů, ovšem atmosféra mě trochu minula. Nechci tím říct, že by film spadal do kategorie průměrného béčka, námět je v podstatě slušný a celkové provedení také nebylo špatné, jenže tady chybí něco většího, film skončí a za chvíli si prostě nevybavíte nějakou scénu, která by byla hodna zapamatování. Problém byl možná v tom, že film neměl poutavý příběh, začneme zajímavou transplantací rohovky, pokračujeme přes "standardní" vidiny a pak už skončíme u tragické exploze aut (a lidí v nich), zbytek vata. Možná kdybych se díval sám ve temnotě, pronikl bych do atmosféry více, resp. bál bych se více, těžko říct. 6/10 ()
Abych pravdu řekl, "OKO" mě docela zklamalo a to i přesto, že jsem byl už dopředu připravený na to, že kvalitativní úrovně jakou představoval např. první "RING" bude dosahovat asi jen stěží. Film o dívce, která "vidí mrtvé lidi", naprosto postrádá (především v první hodině) jakýkoliv souvislý děj a soustředí se především na sled zvukových a obrazových efektů, které jsou prokládány více či méně podařenými lekačkami. Atmosféra je sice hustá a v závěrečné půlhodince (po "šokujícím" odhalení) film dostává jakés takés tempo, ale zachránit toho (alespoň v mém případě) už moc nestačí. ()
Značně rozporuplné pocity ze značně nevyrovnaného hororu. Nejednou jsem díky výborným lekačkám málem dostal infarkt a naopak nejednou jsem zase usínal u scén mezi nimi. Nulové sympatie k jakkékoli postavě, ani sebemenší náznak nadsázky (tedy pokud si dobře vzpomínám), osobitého kouzla nebo snad nějaké vnitřní energie. Je to zkrátka studené jak psí čumák. Co si ale bez diskuzí zaslouží pochválit je fantastická hudba, především její ústřední motiv - ten se mi vryl pod kůži hned po jeho prvním poslechu. Téměř dokonale jsou natočené také černobílé vzpomínkové pasáže v poslední třetině. No a závěr, který si nezadá snad ani s takovým Dnem nezávislosti... Jestli se tam však hodí, toť otázka. 60 - 70 % ()
Galerie (14)
Photo © 2002 Palm Pictures
Reklama