poster

Útěk

  • USA

    The Getaway

  • Slovensko

    Útek

Akční / Krimi / Drama / Thriller

USA, 1972, 117 min

Režie:

Sam Peckinpah

Předloha:

Jim Thompson (kniha)

Scénář:

Walter Hill

Kamera:

Lucien Ballard

Hudba:

Quincy Jones

Producenti:

David Foster

Střih:

Robert L. Wolfe
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • lamps
    ****

    Další z řady svižných, zábavných a poměrně surových kriminálek, kterými jsou 70.léta pověstné. Sam Peckinpah opět předvedl kus brilantní filmařiny a příběh o manželském páru prchajícím s pěkným balíkem peněz vystřihl tak nonšalantně, jak by to dnes už nikdo nedokázal. Kromě pronásledování a přestřelek vévodí filmu právě vztah McQueena a MacGraw, mezi kterými to krásně jiskří a akční scény v jejich podání mají své specifické kouzlo. Výborná závěrečná přestřelka a řada povedených dějových odboček, jako je sledování ukradených peněz ve vlaku, udělalo z této kriminálky jedinečnou podívanou, na kterou se dobře dívá i v dnešní době. 80%(16.3.2012)

  • kinej
    *****

    Útěk mě sice neoslovil, coby autorsky působivé dílo svého tůvrce, z něhož by jeho osobitý styl a ego tryskalo z každého záběru, jako je tomu u jiných jeho filmů. To mi ale vůbec nezabránilo užít si tento snímek coby, byť obyčejnou, ale prostě tak nějak po všech stránkách dobrou a nenáročnou akční kriminálku ze staré školy. Steve McQueen je prostě machr a díky jeho charismatickému vystupování zde, je patrné, že se stal legendou oprávněně. Dobře herecky a uvěřitelně funguje i chemie mezi jím a jeho hereckou parnterkou a skvělé jsou i scény s počínáním hlavního záporáka. Něco takového si představuju pod pojmem „kultovní klasika“.(22.5.2013)

  • poz3n
    ***

    No asi jsem si dle místních komentářů představoval větší nářez a brutalitku, viz Peckiho Strašáci. Dostal jsem jen, v mých očích průměrně zábavný 70kový akčňák, který se stylovostí rozhodně nemůže rovnat Drsnému Harrymu, nemluvě o Bonnie a Clydovi, s kterými se srovnání jistojistě přímo nabízí. 6/10(3.8.2015)

  • D.Moore
    ****

    Autem, vlakem, pěšky, popelářským vozem (ale ne v jeho kabině)... To byl panečku útěk. Chybělo jen letadlo, loď a bicykl, aby byl výčet dopravních prostředků kompletní. Ve filmu najdeme všechny základní poznávací znaky Sama Peckinpaha - skvělé úvodní titulky, zpomalené záběry kdečeho, westernovost, s ní spojené přestřelky a hotelové finále, postavy, které nejsou tak úplně kladné, ženy, s nimiž scénář nezachází zrovna v rukavičkách, je tu i Slim Pickens... Nemůžu přesně říct, co Útěku chybělo, ale pocit dokonalosti jako z jiných mistrových filmů jsem z něj napoprvé neměl.__P.S. Chvílemi nadmíru podivná, ale ve výsledku dobrá hudba Quincyho Jonese.(1.2.2012)

  • seeker23
    ****

    Přestože je z filmu velmi cítit scénárista Walter Hill, objevují se tu typická Peckinpahova témata (zvláštní vztah dětí ke smrti...) a velice zvláštní je, jak je film rozdělen na dvě části: první, velmi krátkou, ve které McCoy/McQueen není "ve své kůži", v níž se prolínají nekorespondující časové roviny, zvuk a obraz se navzájem komentují, co vypadá jako flashback se vzápětí ukazuje jako flashforward apod. Vzápětí je hrdina na svobodě, vše usedá do zaběhnutých žánrových kolejí a šlape jako hodinky. Ale je tomu skutečně tak?(11.10.2007)

  • - Steve McQueen ve filmu zfackuje Ali MacGraw. To ve scénáři nebylo a překvapení Ali je tak opravdové. (Kulmon)

  • - Úvodní scény z texaské věznice byly natáčeny mezi skutečnými trestanci za plného provozu. Rovněž posudková komise projednávající podmínečné propuštění postavy Doca byla složena ze skutečných členů. (DaViD´82)

  • - Hlavní zbraní Cartera 'Doc' McCoye (Steve McQueen) je pistole Colt Government M1911 v ráži 45.ACP, avšak ve scénách, kde z pistole střílí, byla nahrazena pistolí Star Model B, která vypadá velice podobně, ovšem je v ráži 9x19 mm a slepé patrony byly proto snáze dostupné. (HectorHagman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace