Režie:
Robert SedláčekScénář:
Robert SedláčekKamera:
Jan ŠusterHrají:
Karel Roden, Barbora Bočková, Igor Bareš, Denisa Barešová, Vilma Cibulková, Justin Svoboda, Vladimír Kratina, Karel Jirák, Pavel Lagner, Arnošt Proschek (více)VOD (7)
Obsahy(1)
Šokující živé vysílaní, které během chvíle změní životy několika nevinných lidí. Radek (Karel Roden) se po téměř dvaceti letech nečekaně vrací do svého rodného města, aby zde nalezl jistou mladou ženu a jednou provždy se vyrovnal se svou minulostí. V pátrání po neznámé ženě mu pomáhá Eva, ambiciózní rozhlasová moderátorka, která jeho příběh dostane do své živě vysílané noční show. Chtěla mít ve vysílání senzační událost, ale k jejímu zděšení a ke zděšení všech posluchačů začne na povrch vyplouvat něco, s čím nikdo nepočítal. Svůj plán připravoval Radek několik let a během jeho vyprávění je do pochmurného příběhu vtažena nejen ona sama, ale i pražská kriminálka a další aktéři dlouho zapomenutých událostí. Začíná napínavý boj o čas a o spravedlnost. Opravdu už je vše nenávratně promlčeno? (Bontonfilm)
(více)Videa (3)
Recenze (358)
Nebejt tam rušivýho elementu v podobě poldovský kanceláře s tim nafouklým mladým poldou, možná bych šel i do pěti. PO dlouhý době film , kterej na minimu prostoru mojí maličkost upoutal vážně dokonale. Navíc popisovaná doba je teď hustě probíraná díky seriálu Devadesátky. A mrazení mám z toho, že člověk dělal v tý době, pohyboval se po Praze, a kolem mě se v zákulisí děly tyhle prasárny. Film je povedenej. 80%. ()
A to su rád, že se Robert vrátil. Jako marnotratný syn po všech těch pracech v politických vepřínech se zas vrátil - doufejme, že ne jen na chvilku - tam, kde je svůj a kde mu to jde a dokázal alespoň mě, že to v něm ještě pořád je, že je to pořád jeden z mála (ze tří) současných českých režisérů, který je svébytný a fakt něco umí. Proto mírně nadhodnotím, ale jinak příběh sestavil umně, dokázal všem ostatním, dražším projektům, že k pořádnému napínáku stačí jedna kuchyně, jedno auto, jedno studio a dva kancly plus pár exteriérovek (ostatně v Pravidlech lži mu k tomu stačila v podstatě jedna místnost), herce vedl dokonale (s výjimkou Cibulkové, té to skutečně nešlo), a s ladností baleťáka to celé poskládal v umný celek. Který vypadá jednoduše, pár filmařů si řekne, že na tom přece nic není, ale takhle to sestavit, aby vše do sebe zapadlo a dávalo smysl, to nedokáže ze současných českých rádoby filmařů nikdo. ()
Robert Sedláček, když zrovna Kurva se neříká pořád umí. Expozice je povedená. Tajnůstkář Karel Roden volá do nočního rádia a vlídným hlasem hlavně vyžaduje, aby poslouchala i jistá mladá samoživitelka. Rozhlasové redaktorce slíbí, že pokud mu věnuje značnou část svého pořadu, získá do živého vysílání exkluzivitu, o jaké se jí ani nesnilo. Roden je hlava mazaná, všechno má do detailu promyšlené, disponuje i rušičkou GPS či pistolí, takže to má být velké. Navíc nechá zkontaktovat policii. Zbývá totiž pár desítek minut do chvíle, kdy se promlčí 20 let nevyřešená vražda. Plyne to svižně, zajímá nás, co přinesou další okamžiky. Ovšem už v první polovině lehce vadí jistá roztříštěnost vyprávění a jakási podivná vážnost za každou cenu. A taky je to zbytečně moc statické. Oceňuji nicméně snahu zkusit něco nového, navíc s takovými herci za zády, coby celek ovšem poměrně brzy ztrácíme dech. Z hlediska atmosféry se nicméně na slušné tři nebo dietnější čtyři hvězdy bezpečně dostáváme. ()
Silné téma vycházející z legislativy ČR natočeno a zahráno tak nečekaně vypjatě a emotivně, že nemohu jinak než za plný počet. Některé vedlejší role na mě působily trochu amatérské, ale Roden, Bočková i Barešová to zahráli tak perfektně, že jsem jim to žral od první až do poslední minuty, kde to ke všemu vyústilo nečekaně. Na české poměry opravdu velmi kvalitní film. ... LFŠ 2022 MN ()
Sedláček svou obsesi prohnilou justicí a neschopnou policií tentokrát přetavil ve výrazný morální apel. Příběh z velké části těžící z rozhlasového vysílání navíc dělá skvělou reklamu Radiožurnálu, který najednou nevypadá jako místo pro mlácení prázdné slámy. Bočková si hlasitě řekla o větší prostor. ()
Galerie (76)
Zajímavosti (24)
- Ve filmu Denisa Barešová zmíní, že by mohla pracovat v pekárně. To bylo její původní vysněné povolání, než se stala herečkou. (vyfuk)
- Ve filmu si záhrál také švagr Karla Rodena, Ernesto Čekan. (Duoscop)
- Igor Bareš ve filmu vlastní pistoli, a to konkrétně Walther P99, která patřila Jamesovi Bondovi ve filmech Jeden svět nestačí (1999) a Zítřek nikdy neumírá (1997), kde ji držel Pierce Brosnan. Jedná se o originál zakoupený před čtyřmi lety v Los Angeles, přivezený do České republiky. V době vydání filmu byla součástí soukromé sbírky. (Zdroj: ČSFD)
Reklama