Reklama

Reklama

Kolo času

(seriál)
  • USA The Wheel of Time
Trailer 1
USA, (2021–2023), 16 h 43 min (Minutáž: 54–69 min)

Tvůrci:

Rafe Judkins

Předloha:

Robert Jordan (kniha)

Hudba:

Lorne Balfe

Hrají:

Rosamund Pike, Daniel Henney, Madeleine Madden, Michael McElhatton, Zoe Robins, Marcus Rutherford, Josha Stradowski, Daryl McCormack, Sophie Okonedo (více)
(další profese)

Série(2) / Epizody(16)

Kolo času se odehrává v epickém fantasy světě a sleduje osudy Moiraine (Rosamund Pike), členky neuvěřitelně mocné ženské organizace zvané Aes Sedai, která přijíždí do městečka Dvě řeky. Odtamtud se vydává na nebezpečnou cestu křížem krážem světem s pěti mladými vesničany, z nichž jeden je – jak praví proroctví, Znovuzrozený drak... ten, který buď zachrání, nebo zničí lidstvo. (Prime Video)

(více)

Diskuze

Ingtar2

Ingtar2 (hodnocení, recenze)

Arcey

Spoilery na celú knižnú sériu:

Akože áno viem, Two Rivers sú v podstate územie bývalého Manetherenu 'where the old blood is strong'. Áno absentuje tam te prvok prekvapenia ale na druhú stranu si viem predstaviť že kvôli rozpočtu spravili už teraz z Emondovej Role multikulti tak, ako to je v Lord of Chaos po príchode Seančanov. Tá časť s červeným Ajah sa vysvetlí až v Salidare, nie? 

Arcey

Arcey (hodnocení, recenze)

Ingtar2

Ano, ta Perrinova linka bola perfektna. Je to jedna z ikonickych liniek celej sagy, tak verim ze to nedomrvia, len to si musime pockat na 3 alebo 4 seriu... verim ze hejty ten serial nezrusia skor... kazda kniha mala v podsate skvele vyvrcholenie a oplati sa pockat... 

na příspěvěk reagoval Ingtar2

Arcey

Arcey (hodnocení, recenze)

Ingtar2

Ono sa Two Rivers volá krajina, ktora zahrnuje niekolko dedin a je pozostatkom kedysi bajneho kralovstva a dedina, na ktoru zautocili trolloci sa vola Emondova rola, takze to je v poriadku. To multikulti je trochu mimo misu, lebo potom absentuje jeden dolezity a ocividny prvok, ale budiz, da sa bez toho zaobist - tajomstvo sa udrzi o nieco dlhsie, aspon tak si predstavujem ze tvorcovia preto zvolili taku zmes obyvatelstva. Chapem aj tu scenu kde Red Ajah loví muža, ktorý ovláda saidar, chceli vykreslit ze zeny z tohto ajah maju za ulohu lovit muzov, ktori by mohli byt nebezpecni, na druhej strane ale nepochopili ze sa to dak aj inak a stali sa fantatickami ale to sa pochopi az neskor, ked sa na scenu dostane Tar Valon a jednotlive ajah, ktore kazde jedno ma inu funkciu. Verim ze po poslednej epizode prvej serie bude viac ludi spokojnych... ta porovnacka s GoT vyplyva z toho ze vacsina divakov je tak nasiaknuta brutalitou, sexualitou a komplexnostou a preto chcu na dalsi fantasy serial nalakat takychto ludi, zial, WoT nie je GoT, je to skor Pan prstenov, aj ked co sa tyka zamerov jednotlivych postav, nie je vsetko tak ako sa zda a cely pribeh ma dostatok zvratov nato, aby bol zaujimavy. WoT sa inspiroval LOTRom a GoT sa inspirovalo WoT, ale kedze sa na platna dostal skor a bol v podstate kratsi, ziskal si popularitu skor a smiesne na tom je to, ze par veci z GoT ktore boli vykradnute z WoT sa neznalcom predlohy javi ako vykradacka z GoT. Napriklad to Break the Wheel z Tronov bolo prvy krat spomenute v Kole casu, kde sa veky cyklicky opakuju stale dokola a hlavny hrdina to bude chciet zmenit. Ja zatial nie som sklamany, narozdiel od Witchera, ktory je co sa tyka kniznej adaptacie ovela horsi, ale pockajme si na dalsie serie. Aj Trony boli dobre kym sa inspirovali knihami, posledna seria s chybajucou logikou bola sracka.

na příspěvěk reagoval Ingtar2

Ingtar2

Ingtar2 (hodnocení, recenze)

Arcey

Bolo to v Shadow Rising, v štvrtej. Paradoxne, je to jediná dejová linka štvrtej knihy ktorá ma bavila a som zvedavý ako sa s ňou vyrovnajú v seriály. Inak máš pravdu. Ale povedzme si úprimne - vždy lepší Perrinov arc v Eye of the world ako Perrinov arc v Crown of Swords až Knife of Dreams :D aj keď je pravda že nech je Perrin akýkoľvek, na  "My babies are safe" to nemá :DDD

na příspěvěk reagoval Arcey

Arcey

Arcey (hodnocení, recenze)

Jaeger

Asi si cital ine knihy ako ja alebo si ich nepametas. Utok na Emonovu rolu sa odohráva v 4, či 5, knihe, keď sa Perrin vráti z... nebudem spoilerovať. Najdi na googli, ich wiki co sa venovala knihám je teraz v rekonštrukcii, takže ti nemôžem dať link. V prvej knihe sa to odohralo v podstate tak ako aj v seriáli. Trolloci pod vedenim mizelca (Shadowspan) zautocili preto, lebo chceli zajat toho, ktory je Dragorn reborn. Vzhladom na spoileri to nepoviem, aj ked sa to da jasne vytusit. To ani nema byt take tajmostvo, skor ide o to ako sa ta postava s tym vyrovna a co vsetko musi preto obetovat.  Ani mne nevadilo ze Perrin mal malnzelku, aj ked by sa to zaobislo aj bez nej.  To preco vedeli koho maju sledovat vedia od jednej postavy, ktora sa zatial ukazala iba v naznakoch a ta vie kde sa nachadza ten koho chce, Preto aj Moraine vedela ze budu ich prenasledovat a dedinu nechaju na pokoji a hoci to v knihe bolo napisane inak, aj tu to dava dostatocnu logiku. 

na příspěvěk reagoval Ingtar2

Ingtar2

Ingtar2 (hodnocení, recenze)

Arcey

Ešte som nevidel, len predpokladám, že keď je Emondovo Pole (odmietam to volať Two Rivers) multikulti tak to teoreticky môže znamenať, že tam žijú aj ľudia z Tarabonu, Arad Domanu, Tearu... možno toto je jedna z vecí ktoré oproti knihám tiež zmenili. Plus zrovnávať toto s GoT je úplne nefér, Robert Jordan vydal siedmy diel v tom istom roku keď Martin vydal prvý diel. Sám Martin priznal, že Wheel of Time mu bolo veľkou inšpiráciou.

na příspěvěk reagoval Arcey

Jaeger

Jaeger (hodnocení, recenze)

Arcey

A este k tej nelogicnosti, do dediny priviedol trollokov a myrddraala Padan Fain, ktory pocas bitky zmizol. Ako potom myrddraal vedel, ze nema s druhym vojskom utocit na dedinu, ale ma prenasledovat Randa a spol? Ak vycitil aes sedai, ok, ale on nesiel po nej, ale po ta'veren. Dedinu nikto nechranil. V knihach sa spojilo viac dedin, boli tam deti svetla a Moirain, a vyhrali regulerne bitku proti trollokom, tj dediny (cela oblast) boli chranene.

Jaeger

Jaeger (hodnocení, recenze)

Arcey

Nemalo sa vsetko odohrat v prvom dieli, ale dost menili postupnost oproti kniham. Bielokabatnici mali prist do dediny, tam sa malo odohrat stretnutie  Perrina s vlkmi a bielokabatnikmi. Deti svetla mali mat konflikty s miestnymi atd. Ako fajn, zmenili v seriali vela veci, ale aby to nedopadlo ako v tronoch, zmeny len kvoli zmenam a potom v buducnosti v dalsich seriach pridu obrovske plot holes, lebo scenaristi za vela nestoja.

Napriklad to, ze Perrin mal manzelku mi vobec nevadilo, prave do jeho postavy a buduceho vyvoja(stretnutie s Faile atd) to dava celkom logiku.

na příspěvěk reagoval Arcey

Arcey

Arcey (hodnocení, recenze)

Jaeger

Z tvojho préspevku mám pocit, ako keby všetko podstatné sa malo odohrať v prvej časti seriálu. Stretnutie Perrina s vlkmi bolo v 3.diely, Bielokabátnici boli v druhom. Som mierne zaujatý, čo sa týka tohto seriálu, ale nechápem niektoré kritiky, ktoré sú niekedy na silu... ako keby boli v štýle, poďme hejtovať za každú cenu, lebo to je moderné... aj napriek rozdielom medzi knihou a seriálom sa to celkom dobre drží línie... to multikulti je trochu prehané, čo sa týka jednotlivých dedín, ale Bielokabátnici boli z každého kúta, z každej rasy, tak tam je to v pohode. Trolloci mohli byť lepšie urobeneí, ale mohlo to byť aj horšie. Ja by som dal celému známku 7-8/10... rozhodne je to lepšie ako Shannara... a neviem prečo to každý porovnáva s GoT.... je to úplne iný typ fantasy... aj casting je fajn... zatiaľ mi nikto nijak extra nevadil... čo sa týka kastingu a zmien univerza je na tom Witcher oveľa oveľa horšie... 

na příspěvěk reagoval Jaeger, Jaeger, Ingtar2

Gubi23

Gubi23 (hodnocení, recenze)

Jaeger

Jo, tady fakt souhlas s tím strašně rychlým vydáním na cestu, to bylo úplně bizarní. Tam to chtělo tak 10 minut po skončení bitvy. První epizoda je celá strašně urychlená, pak ty další dvě už zpomalí, tak je to lepší. Mashadar mohl být lepší teda no, ale zas tak mi to nevadilo. Taky by se mi u Whitecloaks líbilo brnění ala křižáci, ale nemyslím, že je to tak hrozný. A casting je fakt solidní za mě na všech frontách prakticky. Neskáču radostí do vzduchu, ale za mě je to stokrát lepší než třeba Zaklínač, ale k GoT/asoiaf to má bohužel daleko no.

Jaeger

Jaeger (hodnocení, recenze)

..2.

z Nyneivy urobili zenskeho Ramba, len tak sa dostat k Lanovi, ktory prezil vsetko mozne...  na hmlu Shagath Logoth asi nedosli financie, staci cierne nieco(nieje to cierne proti multikulti?) whitecloaks maju fakt speci cira, ale brnenia nenosia, ved maju hodvabne ohozy(tam by sa kua strasne hodili take klasicke kriziacke brnenia a helmy a vsetko):/

a opat skratovite

Jaeger

Jaeger (hodnocení, recenze)

priliz skratovite, vsetci dychcia, a veria a nasleduju...a knihy boli presny opak :D

ad 1. cast Moirain Sedai prednesie 7sekundovy prednes a vsetci su pripraveni utekat... inac, kde ju whitecloaks, a Perrinove stretnutie s vlkmi?

inac kasting hlavnych postav, ok, ale v malom mestecku  to skor vyzera multikulti ako na Manhattane

na příspěvěk reagoval Gubi23, Arcey

Ingtar2

Ingtar2 (hodnocení, recenze)

gruno

WoT si právom zaslúži miesto na výslní... len dúfam, že seriál naozaj nespraví nejaké zmeny len kvôli tomu aby podporil LGBT a BLM komunity. To budem potom vyložene nasratý.

gruno

gruno (hodnocení, recenze)

Na toto sa tak hrozne teším, že až :) Spolu s Archivem Bořné záře a Princem ničeho moje tri Top Top fantasy ságy.

na příspěvěk reagoval Ingtar2

Gubi23

Gubi23 (hodnocení, recenze)

Ingtar2

Jsem fakt zvědavý, jak tohle bude fungovat, snad ví, co dělají. Taky si nejsem jistý tím, jak rozšiřují Logainovu linku, i když myslím, že zrovna on by zasloužil dostat víc času, spíš v pozdějších knihách než teď ale dle mého názoru. Jinak Daniel Greene už nepatří mezi moje favority úplně, ale ve WoT se fakt vyzná a jeho názory jsou určitě zajímavý, vždycky rád kouknu.

Ingtar2

Ingtar2 (hodnocení, recenze)

Rafe Judkins a Rosamund Pike dali včera Q&A a podľa odpovedí robí hudbu Lorne Balfe a prvá séria bude zaberať čiastocne prvú, druhú a tretiu knihu, ale zároveň budú časti z prvej knihy aj v druhej sérií.

na příspěvěk reagoval Gubi23

Ingtar2

Ingtar2 (hodnocení, recenze)

Gubi23

Nevedel som ako lepšie opísať Elayne bez prezradenia mena ale tak blood and bloody ashes, uhádol si :D a teraz si skrížim ruky pod prsiami, uhladím si sukne, zaťahám za vrkoč a idem natešene čakať na 19. Novembra :)

Gubi23

Gubi23 (hodnocení, recenze)

Ingtar2

Elayne? :D Co jsem četl, tak to vypadá, že celý Caemlyn přesunuli do druhé série, takže si budeme muset počkat, jinak Thom taky není nikde moc vidět, jsem zvědavý, co s ním udělají. A rád slyším, že je to nakonec 8 epizod, těch 6, jak se objevovalo, se mi zdálo fakt málo, zvlášť když tam dávají části z 2 i 3. A taky se mi zdá dobré to týdenní vydávání (s výjimkou prvních tří, které jsou najednou), bude to mít větší diskuzní potenciál a snad se i hype víc nakumuluje. 

na příspěvěk reagoval Ingtar2

Ingtar2

Ingtar2 (hodnocení, recenze)

Gubi23

Súhlasím vyzerá to fantasticky. Najmä ten Myrddraal :D Extrémne som zvedavý na ďalšie postavy - napríklad na "človeka s kozím mliekom ktorému sa nič nemôže stať" alebo na "Týpka s dýkou". Ale na to si budeme musieť počkať na ďalší trailer... Mimochodom, prvá séria bude mať 8 častí. Ale hlavne - Nyneivino Yeet veľmi potešilo :D

na příspěvěk reagoval Gubi23

Gubi23

Gubi23 (hodnocení, recenze)

Překonává očekávání, řekl bych. "Usměrňování" vypadá líp, než jsem čekal, Tar Valon je nádherný, i když Bílou věž bych čekal vyšší, myrddraalové jsou cool, herci dost sedí, zvlášť Egwene, Rand a Mat se mi líbí a kostýmy nejsou nejhorší. Jsem optimista. 

na příspěvěk reagoval TheDarKnig, Ingtar2

Ingtar2

Ingtar2 (hodnocení, recenze)

Pokúsim sa predísť hanlivým komentárom na prvú sériu - prvý diel knižnej série vyšiel v roku 1990, kedy si americký fantasy trh žiadal knihy typu Pána Prsteňov. Nimi sa teda Robert Jordan inšpiroval. Ostatné diely sa už od tejto šablóny značne odkláňajú.

Jaeger

Jaeger (hodnocení, recenze)

no, ad obsah... ja by som sa na tu Moiraine Damodred veľmi nefixoval... :)

3 AM Code

3 AM Code (hodnocení, recenze)

Natáčí se v ČR, kde už Amazon má pro fantasy zázemí, protože tu dělal(á) Carnival Row.

Kolo času spisovatele Roberta Jordana je epická fantasy o 14 hutných dílech (3 poslední za něj dopsal Brandon Sanderson poté, co Jordan zemřel). Je to už dost dávno co jsem prvních pár dílů tehdy jako čerstvou fantasy četl. Upřímě to bylo dost roztahané - čož naznačuje i ten šílený počet knih.

Nicméně svět a mytologie kterou Jordan vytvořil je velmi zajímavá a Amazon má možnost se vyvarovat knižní zdlouhavosti a naopak z toho vytěžit slušnou fantasy. Takže uvidíme.

Související novinky

Comic-Con čelí krizi

Comic-Con čelí krizi

24.06.2023

Je to pár dní, co pořadatel herní akce E3 oznámil, že se letošní i ten příští ročník ruší. Důvody jsou zřejmé, většina herních společností si začala pořádat své vlastní online konference, a když už… (více)

Amazon chystá God of War

Amazon chystá God of War

08.03.2022

Společnost Sony to s adaptacemi svých herních sérií myslí vážně a po The Last of Us, Uncharted nebo Ghost of Tsushima nás tak čeká oficiálně také fantasy řežba God of War. K té se nakonec přihlásilo… (více)

Amazon ve velkém rozjíždí investice do obsahu

Amazon ve velkém rozjíždí investice do obsahu

05.02.2022

Když Amazon oznámil poslední finanční výsledky, podstatná sekce ohlášení náležela audiovizuální zábavě, která je pro firmu čím dál podstatnější. Za filmy, seriály a hudbu loni utratila 13 miliard… (více)

WandaVision je nejstahovanějším seriálem roku

WandaVision je nejstahovanějším seriálem roku

29.12.2021

Letošní žebříček nejstahovanějších seriálů roku ovládlo studio Marvel spolu se studiem Disney. Pirátství samozřejmě není nic chvályhodného a prvenství v tomhle směru vlastně není až zase taková výhra… (více)

Reklama

Reklama