• Elfias Dóže
    ****

    Poctivá kriminálka se sympatickým Hrušínským, jenž v metodě svého výslechu lehce evokuje policejní tvrďáky z amerických bijáků, takže se nemůže dostavit nuda. Chvílemi jsem se sice obával, že film ukončí deux ex machina, ale naštěstí tomu tak nebylo. Kalaš je totiž nejen silný rétor, ale i dedukci má celkem silnou. 75%(9.12.2012)

  • topi
    *****

    Naše nejlepší kriminálka!!! Pěkně temná a místy i hororová....Rudla Hrušínský jako Major Kalaš je nepřekonatelný! A dobrý je jeho poznatek : " Cikáni obvykle nevraždí děti svého kmene, na to nejsou dost civilizovaní. " Dnes kdyby se to objevilo ve filmu, tak už by to bylo specifikováno jako rasistická věta...Petr Schulhoff prostě uměl točit jak kriminálky tak super komedie!! Bezvadnej řemeslník...Pochmurná je i hudební stránka Brněnského skladatele Pavla Blatného.(26.1.2014)

  • sud
    *****

    Nejlepší český kriminální film. Petr Schulhoff již ve "Vrah skrývá tvář" vytvořil temnou až děsivou atmosféru s maximální snahou o realitu. "Po stopách krve" je daleko temnější a drsnější než jeho o tři roky starší sourozenec. Major Kalaš tentokrát vyšetřuje sám a hrůzný případ mu přerůstá přes hlavu. Neuvidíte zde detektiva typu všechno vím, všechno znám, máme stopu a jdeme zatýkat. Major Kalaš neprávem podezřívá několik lidí, má spoustu falešných stop a neví si rady. Zbývá jen poděkovat jedinenčnému Rudolfu Hrušínskému a režiséru Petru Schulhoffovi, že vytvořili v našich končinách (kde tento žánr není silnou stránkou filmařů) dva kriminální filmy světové úrovně.(21.10.2006)

  • nash.
    ****

    Skoro bych řekl, ještě lepší než minule. Kalaš tentokrát bez svého sidekicka, ale o to s větším nasazením dlouho pátrá a tápe v případu mrtvých dětí. Stejně temná atmosféra jako minule, přesto je dopad mnohem silnější. Možná je to právě pro to téma, které je, myslím si, že pro tehdejší dobu a tehdejší české filmové detektivky až nečekaně odvážné. Napětí by se dalo krájet a slušně graduje, opět se rozehrává hra s řadou podezřelých, kteří se vynořují a zase mizí, aby přesto zanechali podvědomé pocit, co kdyby. Výborný Hrušínský, ale především výborný Schulhoff. Zlatá šedesátá!(31.10.2013)

  • Radek99
    ****

    Režisér Petr Schulhoff do třetice přivádí na scénu charismatického majora Kalaše s tváří Rudolfa Hrušínského a naplno tak demonstruje dvě věci - jednak že mu žánr detektivní sedne mnohem více než žánr komunální satiry, druhak ještě více podtrhuje faktickou pozici, kterou měla naše kinematografie v 60. letech minulého století, tedy že byla jednou z nejlepších, které se, minimálně v Evropě, daly zaznamenat. Velmi působivá černobílá detektivka staromilského střihu, v podstatě maximálně jednoduchá, dosti konverzační, dosti reálná, uvěřitelná a ze života, s dokonale tísnivou atmosférou, s vynikajícím depresivním hudebním podkresem, přesvědčivými hereckými výkony v čele s představitelem hlavního hrdiny, detektivem, který je po mordpartě pana rady Vacátka druhou (a bohužel už poslední) skutečnou legendou české filmové detektivky...(28.3.2011)

  • - V 15. minutě v momentě, kdy Kalas (Rudolf Hrušínský) dostane od Vlasty (Hana Brejchová) na stůl pivo, má pěnu až po okraj sklenice. Při střihu kamery a pohledu na dvůr má však pěnu rázem spadlou. (Karkanoid)

  • - Film se dočkal promítání i v jiných státech Evropy, a to v Polsku (1970), Východním Německu (říjen 1970), Maďarsku (červenec 1972, TV) a na 2 českých festivalech (Noir FF, srpen 2014) a na Letní filmové škole (červenec 2015). (Varan)

  • - Příběh byl inspirován vraždou jedenáctiletého Josefa Neumana. Čtyřiadvacetiletý Jaroslav Papež se s chlapcem seznámil v pražském kině Metro, kde muž pracoval jako promítač. Papež chlapce nalákal do promítací kabiny pod záminkou zhlédnutí nepřístupného filmu Komisař Maigret zuří (1963). V kabině pak Papež chlapce zneužil a následně do něj začal bodat. Ve stejný moment sledovali promítaný film i diváci v sále. Protože však během běsnění došlo k přerušení filmového kotouče a nicnetušící diváci začali nespokojeně pískat, Papež se k dokonání vraždy vrátil později. Mrtvé tělo dítěte následně schoval v šachtě pod promítací kabinou. Jaroslav Papež byl dopaden pět dní po vraždě a během procesu byl odsouzen k trestu smrti. (eleonnore)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace