Komentáře uživatelů k filmu (33)

  • blackrain
    ****

    Miluju laskovost, dobrosrdečnost a zároveň ráznost herečky Antonie Nedošinské. Je nezapomenutelná a osobitá. Když má kolem sebe dobré herecké partnery, jako je třeba Theodor Pištěk, tak jsem v sedmém nebi a těším se na další starý film, kde budou oba dva hrát. Pro své studenty, kterým byla druhou maminkou, by šla třeba do pekla a postavila se samotnému Luciferovi.(16.1.2010)

  • gouryella
    ***

    Sice jen obycejny dobovy prumer, ale Antonie Nedosinska si uzila roli presne na telo - radost pohledet na jeji neopakovatelne maminy.(25.7.2002)

  • Oskar
    **

    Jsem opravdu jediný, nebo se najde ještě někdo, kdo nenávidí všechny ty bodré smějící se bestie (jak by řek Hrabal), které hrála Antonie Nedošinská? 30%(28.4.2003)

  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    "Čeněčku semhle, Čeněčku támhle, Čeněčku běž se pobavit, Čeněčku tady máš klíče od domu, tak by mě měla žena obletovat". Čeněček by si zkrátka dokázal představit zlepšení pracovních podmínek, ale Studentská máma Klatovská má důležitější věci na práci. Všichni u ní ubytovaní studenti totiž musí dostudovat v řádném termínu a přes to nejede vlak, drezína ani Čeněček. Mne by tedy taková paní svým přístupem asi vyděsila, ale jako trošku naivní prvorepublikovou moralitku tento snímek celkem beru.(7.4.2016)

  • Bebacek
    *

    Dobrosrdečnost Nedošínské a pospolitost jejích "dětí" nezná mezí. Neuvěřitelně machistické - muži jsou ti, kteří řeší velké a skutečné životní problémy a mají velké kariérní a životní poslání, zatímco všechny ženy jsou jen omezené naivní husičky, které se zabývají pouze tím, kdo se jim zrovna líbí a kdo je nemiluje a tím jejich funkce končí. Feministky by se Slavínským pěkně zatočily.(22.10.2015)

  • sportovec
    ***

    Bez ohledu na viditelné slabiny obvyklého slavínského filmového výtvoru patří MÁMA v kontextu tvorby třicátých let k lepší části produkce obstojně zvlátnutým filmovým řemeslem. Nad rámec rutiny se povznáší tradičně skvělý výkon Antonie Nedošínské, naopak do jeho močálu se propadá mladičký Svatopluk Beneš (v době natáčení se pohyboval na rozmezí sedmnáctého a osmnáctého roku svého předlouhého života), Slavínským tlačený do sentimentálního přeslazeného výrazu, který měl zaručit kýžený kasovní úspěch (nepochybně se dostavil; byla to droga, se kterou pověstný Slavínský-filmař stál i padal). Film stojí za zhlédnutí, poměrně slušně obstojí i jako vzpomínka. Nabízí to, co od něj lze čekat. Je to přiměřenost, která si nedělá nároky na přehnanou kvalitu, jak u Slavínského v celé jeho fimografii bylo až železným pravidlem.(15.4.2008)

  • NinadeL
    *****

    Poměrně nedávno jsem si celý film úžasně užila, ale pak přišla repríza Úsměvů Sváti Beneše a najednou se z toho stal odstrašující příklad veškeré slavínštiny. Já si zůstávám na svém, vtipné a přiměřeně naivní je to tak akorát.(16.2.2009)

  • WANDRWALL
    ***

    Takovou studentskou mámu jaká je v tomhle filmu, tak si nepochybně přeje každý student. když je potřeba, tak studentská máma vždy pomůže, povzbudí, i půjčí peníze. A má štěstí na dobré lidi, umí si je vybrat, a věří jim, oni jí, a všechno proto nakonec dobře dopadá.(17.4.2011)

  • Marthos
    ***

    Filmy ze studentského prostředí se těšily ve třicátých a čtyřicátých letech u diváků značné oblibě. Většinou se jednalo o veselé historky nebo o romantické příběhy, jen výjimečně se tvůrci rozhodli zobrazit vážnější problematiku. Režisér Vladimír Slavínský ve stejném roce natočil celkem čtyři filmy a všechny se zařadily mezi komerčně úspěšné. Očima současníka náleží MÁMA k té lepší části jeho standardní tvorby a ve svém žánru představuje výrazný středobod mezi veselým a vážným tónem. Na příběhu osmi studentů jsou demonstrovány strasti studentského života a zároveň představeno osm rozdílných povah – lehkomyslnost, uzavřenost, neposednost, ale i vytrvalost a ušlechtilost. Role studentů byli svěřeny převážně mladým začínajícím hercům, vedle nichž startoval k budoucím hvězdným výšinám teprve sedmnáctiletý Svatopluk Beneš. Do hlavní role srdečné a milující bytné, kterou studenti přijímají jako svou druhou maminku, byla obsazena Antonie Nedošinská. Po jejím boku se opět objevil, výjimečně ne v manželské pozici, Theodor Pištěk. A díky jejich výkonům stojí film za shlédnutí. Neurazí a na mnoha místech srdečně pobaví.(3.10.2008)

  • Ištván87
    ***

    Paní Nedošínská sice válí, ale je tady spousta přebytečnýho patosu. Ale tím myslím opravdu spousta.(1.4.2009)

  • roswelll
    *****

    Nádherná rodinná komedie, která svou laskavostí a humorem musí oslovit každého. Antonie Nedošínská je velice laskavá,přísná, milá a má srdce na dlani. Pan Pištěk co slovo, to perla a jejich spojení ve filmu v tomto případě vytváří úžasnou komedii(27.11.2016)

  • Skip
    **

    Tohle se teda dost hrubě nepovedlo. Všechny studentské role jsou zahrané příšerně a jedině Theodor Pištěk drží film nad vodou. Dokonce ani Antonie Nedošínská si s tím moc nevěděla rady!(8.12.2008)

  • honz
    ****

    Místy sice sentimentální, leč velmi milá a příjemná komedie o skupině studentek a studentů ubytovaných u dobrosrdečné a starostlivé "mamuši" slečny Klatovské (vynikající Antonie Nedošínská, které neméně dobře sukunduje "strýček" Theodor Pištěk). Ve studentských rolích se objevila řada mladých, většinou v dalších letech slavných a oblíbených herců.(19.12.2011)

  • zette
    *

    Nedosinska si drzi svoji latku a je jen jeden z mala duvodu, proc film videt. Jak mam Pisteka celkem rad, tak v tomto filmu je nesnesitelny. Scenar je hloupy a cele je to naivni a kycovite. Nejslabsi Slavinskeho film, ktery jsem videl.(26.7.2015)

  • dr.fish
    ***

    Slavínský je tradičním režisérem "slaďáků", tento je z nich jeden z nejvypečenějších. Dobrácká paní domácí, která se jako kvočna stará o svá kuřátka-studenty na bytě- ochraňuje je v dobrém i zlém a brání je do posledního dechu. Nekritický romantismus nazdobený porcí sentimentu a patosu s příměsí hysterické teatrálnosti by leckoho po pár minutách mohl odradit, a ten sladkobolný blábol by vypnul. Nějakým podivným způsobem však k tomu nedojde a divák u obrazovky zůstává. Dalo by se namítnout, že ty šťastné bytosti ve filmu jsou jen jednou z dalších forem biologických zbraní, ale přece jen tak jednoduše se to hodit přes palubu nedá. Několikrát jsem během filmu vykřikl : "Panebože, to už je fakt moc!", ale pak se zase uklidnil a dokoukal to. Je to zkrátka fraška, emocionální masakr, slzyždímající pervezita, divák při závěrečném happyendu zatíná pěsti, ale funguje to perfektně. 60%(5.6.2011)

  • Skuby47
    ****

    K této komedii mám osobní vztah, protože jsem mezi studenty žila spoustu let. Role provozovatelky studentského privátního penzionu skvěle sedla „mamuši“ Antonii Nedošínské, která společně se strýčkem Pištěkem zachraňovala film po herecké stránce. Jejich osm ubytovaných studentů, vesměs začínajících hvězdiček svým sentimentálním, divadelním a prkenným herectvím sráželo komedii místy na úroveň parodie. Hlavní dějovou osnovou bylo řešení studentských problémů, jejich lásek, úspěchů, klopýtnutí i pádů. Přesto, že mezi studenty byl stejně jako dnes běžný vzorek populace od šprtů a dříčů až po povaleče a flamendry, drželi pospolu. Byli to hoši a dívky různých povah, ale v případě potřeby se dokázali semknout kolem „mamuše“, povzbuzovat se a pomáhat si navzájem. V současnosti se to jeví jako naivní, nereálné a příliš idealistické. To nemění nic na faktu, že i dnes by bylo fajn mít v době studií takovou bytnou a takové kamarády.(24.3.2016)

  • Compadre
    *

    Mám pocit, že Slavínský u některých svých filmů určitě nemyslel hlavou (ba ani rozkrokem) ale kolenem..U těchhle starých filmů jsem schopnej zkousnout všecko možný, ale takovouhle dávku přehrávání nemůžu vystát. Každou minutou někdo při sebemenší příčině vyjekne a začně nějakou ptákovinu neuvěřielně hrotit...velmi slabá chvilka jinak dobrého režiséra(16.1.2010)

  • shantim
    **

    Trapný a slizský jakoby romantický film. Možná se jen nedovedu vcítit do studentů před válkou, ale i tak mi námět tohoto snímku přijde příliš patetický, neuvěřitelný a hloupý. 30% hvězdiček(16.1.2010)

  • jatamansi
    ***

    Kdo čte mé komentáře ví, že pro Antonii Nedošínskou mám letitou slabost a i slaboduché filmy s ní (což není tento!) mají vždy o * víc, než kdybych byla kritická. Když se k ní přidá „jinoch sotva pětašedesátiletý“ Theodor Pištěk, je o zábavu postaráno. Jen tu pubertu měli všichni nějak později než dnes. Přece jen šlo o vysokoškoláky. Takový privát by ovšem bral leckterý student dodnes. V rolích studentů skvěle zvolené typy, od šprtů přes flamendry až po vědce, povaleče a flinky, suchopárné slečny a diblíka. „Že by tady u nás někdo propad, to se ještě nestalo.“ Milující, laskavá, chápavá, to je mamuša Antonie Nedošínské, bojující a peroucí se za své studenty jako kvočna za ochmýřená kuřata. A když se studenti skládají na kamaráda, vždycky zatlačuji slzu do oka. Což se mi, nutno přiznat, stane do konce ještě několikrát. A pak mávám spolu s mamušou a Čeňkem odjíždějícím studentům.(27.9.2008)

  • klúčik
    **

    Dosť priemerný film , páčil sa mi T. Pištek. Jeho klasika z týchto rokov. 40%.(8.9.2010)

  • Jaccobos
    ****

    Vadily mi dramatické výstupy herců (objetí, řev kdykoli někdo něco ne/udělá, slzy a emoce na pochodu, kdykoli se stane sebemenší pitomost) . Nicméně scéna Mirka v posteli na záčátku filmu mě nahodila a většinu vtipů jsem kvitoval s radostným přitakáváním. Rád si libuji ve slovních hříčkách a zajímavých (ba někdy až poetických) obratech a tento film mi umožnil spokojeně pomlaskávat.(16.1.2010)

<< předchozí 1 2