Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Francouzský vědec Claude se svým tlumočníkem, kartografem Davidem, objeví letku vojenských letounů, která zmizela před třemi desetiletími. Letadla nejsou poškozená, fungují, ale po pilotech není ani stopy. Starý muž, který byl jediným svědkem, tvrdí, že v noci vyšlo slunce a zpívalo mu. Brzy poté se v poušti Gobi objeví pohřešovaná řecká loď Cotopaxi. V Indianapolis se zase krátce poté na řídící věži podaří zachytit hovor dvou pilotů civilních letadel o zjevení UFO. Stát Indiana je postižen masivními výpadky proudu, a tak je do práce povolán i technik Roy. Právě on na opuštěné silnici zažije setkání s UFO. Začne ho ve vozidle pronásledovat a spolu s ním tak činí i policie, ale kosmická loď mizí na noční obloze. Roy je UFO fascinován a stává se stále více posedlým obrazy, které se mu v mysli stále objevují. Vidí horu a neznámá síla ho nutí ji neustále z něčeho modelovat. (Nova Cinema)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (765)

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Překrásná podívaná. Úchvatná, barevná, okouzlující. Mistrovské dílo natočené geniálním režisérem, zápis do kronik těch nejslavnějších snímků historie a jeden z těch nejlepších sci-fi kousků, které kdy spatřily světlo světa. Ve své době to byl první film, ve kterém byli mimozemšťané vykresleni jako přátelé a nejen proto znamenal jistý mezník. Natočit někdo Blízká setkání dnes, šlo by zřejmě jen o bezduchou střílečku bez jakéhokoliv děje, s mimozemšťany, kteří mají chapadla a lasery. To Spielberg nechtěl a ani to neumí. Svůj klenot vybrousil k dokonalosti a když přičteme výborné herecké výkony Richarda Dreyfusse, Teri Garr či Françoise Truffauta a tradičně podařený Williamsův hudební motiv, je na světě něco neobvyklého, něco mimozemského, něco, co se vymyká žánrově podobně laděným dílům. Výborné triky, chytrý scénář, místy až hororová atmosféra, přímo hmatatelné napětí, tajemno, vzrušení - toho všeho je ve filmu požehnaně. Spielberg jako režisér (a zde i scénárista) prokázal své jedinečné nadání. Nejkrásnější a zároveň velice inteligentní film o setkání s mimozemšťany, jehož závěrečná, hudebně světelná půlhodinka - patří k tomu nejlepšímu, co je možné v rámci žánru dodnes spatřit. Naprosto odzbrojující, atraktivní sci-fi lahůdka. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Blízká setkání jsem viděl krátce po premiéře v kině jako kluk a to se ví, tehdy na mě svým vizuálem i poselstvím udělal Spielbergův velkofilm velký dojem. Jenže čas se nedá zastavit a dnes ten snímek vnímám úplně jinak. Když se podíváte na raného Spielberga, takový Duel nezestárl prakticky vůbec, kterýkoli béčkař dneška ho může považovat za svůj vzor a nebýt účesů, tak na něm nemusíte nic měnit. Čelisti zestárly jen nepatrně a pořád to je velmi dobře fungující hororový thriler, zatímco Blízká setkání zastarala z mého pohledu přímo děsivým způsobem. A nejde tady ani zdaleka jen o triky, z tohohle pohledu totiž první Indiana Jones zestárl rovněž a přitom dobře funguje. Jde především o celkový pohled na problematiku a odstup a to, jak Spielberg zobrazuje mimozemskou vivilizaci a její setkání s naší kulturou. Je to silně naivní až nechtěně úsměvné. Spielberg totiž pracuje s těmi nejprofláknutějšími motivy tzv. ufologie a jejich oblíbeného motivu únosů lidí. Od 50. let v americké populární kultuře ufologie nabyla bezmála náboženského rozměru a stala se východiskem pro nejrůznější konspirační teorie. Spielbergovi ufoni jsou přesně takoví, jak je vyobrazovaly americké noviny a časopisy nebo podřadné sci-fi snímky minulosti, jen je to všechno vyfutrované vysokým rozpočtem. Zemeckisův Kontakt je úplně jiná liga. Spielbergův film není ani tak sci-fi, jako svého způsobu fantasy pohádka. Celkový dojem: 45 %. ()

Reklama

Ainy 

všechny recenze uživatele

Na svou dobu naprosto luxusní scifíčko, kde všechno funguje. Od napětí po úžasný hudební doprovod. Neustále jsem ten film obcházela a netuším proč. Možná proto, že už je jedna zmlsaná moderními technologiemi při výrobě současných filmů. Ač jsem se toho zprvu bála, nenašla jsem zde jedinou nudnou pasáž či úsměvné trikové efekty (Spielberg a úsměvné trikové efekty? Jsem trapná!). ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Základní kámen sci-fi žánru. Steven Spielberg s tímto filmem neměl snadnou startovací pozici, poněvadž ho nasadil do kin v době, kdy celý filmový svět šílel z Lucasových ´Star Wars´ (jejichž obliba přerostla až do jakéhosi společenského fenoménu západního světa), ale díky svým kvalitám si brzo našel místo v srdci filmových fandů i odborné kritiky. Jde bezpochyby - společně se Zemeckisovým ´Kontaktem´ - asi o nejlepší film na téma kontaktu s mimozemskými civilizacemi, jehož závěr a stěžejní tóny Willimasova soundtracku vstoupily do filmových učebnic. Potěší také režisérská legenda Francois Truffaut (v té době Spielbergův přítel) ve stěžejní roli astronoma Lacombeho. A na to narvaný letní kino za bolševika také jde stěží zapomenout. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Tak jsem to teda na podruhé dala. Poprvé jsem u toho usnula ... Předesílám, že nejsem milovníkem sci-fi, spíš se tomuto žánru vyhýbám. Ale jde o film natolik opěvovaný, často zmiňovaný, dobře hodnocený - zkrátka chtěla jsem si udělat vlastní názor. Už ho mám. Na mě to nefunguje, nudila jsem se. 23.8.2016 Třetí šance: Mnohem víc sleduji filmařinu - kameru, načasování, efekty, hudbu. Což je dle mého soudu známkou, že mě příběh nevtáhl dovnitř. Hodnocení zůlstává, oba tvůrci mají za sebou mnohem zdařilejší kusy. Spielberg Schindlerův seznam a Chyť mě, když to dokážeš, Hill Griffin a Phoenixová z roku 1976. ()

Galerie (230)

Zajímavosti (112)

  • Včetně obnovených premiér film v průběhu dekád utržil v Severní Americe 135,2 miliony dolarů, součet celosvětových tržeb pak byl 306,9 mil. Kdybychom brali v úvahu inflaci, šlo by pochopitelně o mnohem vyšší částky. (NIRO)
  • Ve své autobiografii uvedla producentka Julia Phillips, že studio nechtělo akceptovat podmínky Richarda Dreyfusse (Roy Neary), které představovaly honorář 500 000 dolarů a bonusy. Tudíž roli postupně nabídla Alu Pacinovi, Jacku Nicholsonovi a Genu Hackmanovi. Pacina film nezajímal, Nicholson měl strach, že by byla hlavní role zastíněna speciálními efekty, a Hackman měl osobní problémy s rodinou a nemohl si dovolit strávit 16 týdnů mimo Los Angeles. Studio navrhlo Jamese Caana, který měl ale ještě vyšší nároky než Dreyfuss, a tak se producentka pokorně vrátila za ním. (don corleone)

Související novinky

Steven Spielberg se chce vrátit k mimozemšťanům

Steven Spielberg se chce vrátit k mimozemšťanům

19.04.2024

Od roku 2022, kdy Steven Spielberg představil fandům svůj Zlatým Glóbem ověnčený osobní film Fabelmanovi, jsme moc netušili, k čemu se chce jeden z nejslavnějších režisérů všech dob příště… (více)

Zemřel mistr speciálních efektů Douglas Trumbull

Zemřel mistr speciálních efektů Douglas Trumbull

08.02.2022

Ve věku 79 let opustil filmový svět mistr speciálních efektů, vynálezce, filmový režisér a producent Douglas Trumbull. Informaci médiím předala jeho dcera Amy. Uznávaný hollywoodský tvůrce, který má… (více)

Emmerich chystá další katastrofu

Emmerich chystá další katastrofu

25.06.2016

S trojkou Dne nezávislosti to zatím nevypadá moc růžově, i kdybychom se jí ale dočkali, Roland Emmerich nejdřív natočí sci-fi Moonfall. Studio Universal film popisuje jako kombinaci 2012 a Blízkých… (více)

Jeff Nichols natočí sci-fi

Jeff Nichols natočí sci-fi

19.01.2014

Režisér a scenárista Jeff Nichols (1978) se řadí mezi nejtalentovanější tvůrce nastupující filmařské generace v USA. Jeho tvorba se zatím vyhýbá prestižním a sledovaným oceněním, ale již 3 filmy (z… (více)

Reklama

Reklama