Režie:
Mamoru OšiiScénář:
Mamoru OšiiKamera:
Miki SakumaHudba:
Kendži KawaiHrají:
Akio Ócuka, Acuko Tanaka, Kóiči Jamadera, Tamio Óki, Naoto Takenaka, Hiroaki Hirata, Makoto Jasumura, Fumihiko Tačiki, Jošiko Sakakibara, Juzuru Fudžimoto (více)Obsahy(1)
Inteligentní cyber-policajti, zabijáčtí sexuální roboti, mnohovrstevnatá zápletka, filozofující dialogy a nekompromisní akce - to je druhý díl kultovního anime Mamoru Oshiiho GHOST IN THE SHELL. Tentokrát se detektiv Batou musí krom vlastních existenciálních problémů vypořádat s ilegální společností, která programuje sexboty vraždící své majitele. Ale nic není zdaleka tak jednoduché, jak se na první pohled může zdát. (Matty)
(více)Videa (3)
Recenze (189)
Oproti prvnímu dílu je to o poznání akčnější a příběh už není tak přímočarý. Kouzla první GitS to u mě nedosahuje, ale hudba je pořád "kawaiovsky" mistrná a filozofující dialogy o životě, byť je nikterak nemusím, mi tady ani moc nevadily. Úplný top japonské kreslené tvorby to za mě rozhodně není, ale klady filmu mě nutí překlopit ze čtyř na pět. ()
Pokračování velmi nadějného anime. Moje očekávání bylo po prvním díle přirozeně velmi vysoké. Byl jsem zvědav jak si tvůrci dokáží poradit s laťkou, kterou prvním dílem nasadili hodně vysoko. Po vzhlédnutím, můžu směle tvrdit, že se jim podařilo důstojně navázat na první díl a co se týče vizuální stránky jej bezesporu překonat, hudebně bych to viděl tak na remízu mezi oběma díly, ale pro mě zásadní faktor, zápletka a samotný děj, vyznívá lépe pro první díl. V Innocenci se divák dočká také zajímavého děje, ale mě si prostě nezískal. Možná až se na to podívám zase jednou znovu, tak změním názor ()
Naprosto úžasné.Důstojné pokračování fantastického filmu, které je možná ještě lepší.. O vizuální stránce netřeba mluvit, je dokonalá, stejně jako animace ( připočtětě dalších 5 hvězdiček za baseta). Film je rozdělen stejně jako první dil na tři pasáže, ale na rozdíl od prvního dílu, kde byla lepší první půlka, Innocence nabírá dech v druhé půlce a počínaje nedějovou pasáží okolo karnevalu nasazuje smrtící tempo, servíruje vizuálmí i filozofické orgie, trojnásobné repete a robotky, které strčí všechny zombie filmy hravě do kapsy. A ta hudba.... Zběsilá rytmika kombinovaná s japonskými Halekačkami, sem tam jazzík... ()
S GITS 2 mám stejný problém jako s jedničkou. Je to film, který si plně zaslouží 5*, ale já je prostě dát nemůžu, protože je tam ne mě prostě moc filozofie, moc citací a normální člověk se v tom podle mě nedokáže zorientovat. A přitom samotný příběh je sám o sobě natolik zajímavý, že by byl velice zajímavý i bez těch hlubokomyslných rozprav, ve kterých se citují filozofové v každé druhé větě. Na druhou stranu by možná film trochu ztratil svoje kouzlo, protože, když jsem si dialogy zastavoval a trochu o nich přemýšlel, najednou mi dávaly smysl, ale to pak filmu trochu zchází spád. Animace je samozřejmě působivá, o tom nemůže být pochyb. Některé scény jsou opravdu dechberoucí. A když začnou zpívat ty dětské sbory, tak je to taky zážitek. ()
O dost víc filosoficky zabarvených citátů, krásná animace (i když bych to 3D hned měnil za staré dobré dva rozměry) a opět zajímavá hudba. Ghost in the shell 2 už mi tak nevyrazilo dech jako první díl. Není tu vlastně nic moc zcela nového (nepočítám-li tunu geniálního designu a neotřelých záběrů), a chce se mi trochu napsat, že se jedná jen o kvantum na první pohled/poslech nepochopitelných filosofických myšlenek, které obalily jinak celkem primitivní děj. Ale to je podobné jako řešit tohle například u Aronofskyho Fontány. Někomu se to líbí a někomu ne. Jednoduchost obalená v postmoderním nerozluštitelném mišmaši. Ale i přesto, že je mi podobný přístup proti srsti, okouzlení z vizuálně našlapaného světa budoucnosti mi dalo zapomenout na drobné nedostatky. ()
Galerie (25)
Photo © 2004 Go Fish Pictures
![Ghost in the Shell 2: Innocence - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/000/200/200546_1b0cb5.jpg)
Zajímavosti (5)
- Ve svých studentských letech se režisér Mamoru Oshii zamiloval do fotografií loutky s kulovými klouby surrealisty polského původu Hanse Bellmera. A právě to je důvodem, proč je motiv kulových kloubů použit u genoidů a prostupuje celým filmem. (Ukko)
- Než začal režisér a hlavní a ústřední postavy televizního štábu pracovat na filmu, vydali se zkoumat loutky a panenky v Japonsku i mimo něj. (Ukko)
- Na rozdíl od prvního dílu byl tento film koprodukován i Studiem Ghibli. (Hromino)
Reklama