• vyfuk
    ****

    Krásná česká parodie na Bondovky v komunistickém a českém stylu. Macourek a Vorlíček pro mne je sice stále dobrý humor, ale přijde mi druhořadý v porovnání se Smoljakem a Svěrákem a nebo s Lipským. Přijde mi to prostě lehce mimo mísu oproti jiným komediím z komunistické doby, ale i tak se mi tato blbinka líbila. Nelámal jsem se u toho smíchy, ale byly taky dobrý momenty. "Co tady děláte člověče?" - "Já jsem agent číslo 13!" - "Poslyšte, dejte si černou kávu a jděte se vyspat. A příště si dejte pozor, rozumíte?" - "Počkejte... já jsem vážně špijón."(15.4.2016)

  • Inozuka
    ****

    Na tomto filmu mě nejvíc baví hudba v baru a samozřejmě Jan Kačer jako W4C. "S dýmějovým morem Black And White zásadně nepiji." a podobné hlášky pronášené s ledovým klidem jsou k sežrání. Šikovný psík a chudák rezident s tou červenou kulečníkovou koulí jsou také výborní, malinko mi nesedí Sovák jako účetní Foustka - ten je až moc lidově směšný. Ten song prostě filmu vládne, nemůžu si pomoct.(4.10.2015)

  • Finskej
    *****

    Parodie parodií, ve které čeští filmaři s přehledem předběhli svět. Ještě dneska mohou novodobí experimentátoři se vtipem závistivě slintat při sledování archivu. Jan Kačer v hlavní roli neodolatelného superagenta je těžká nálož, ovšem český Q v podání Pana Taua Otty Šimánka se svým opravdu zvláštním budíkem je vrchol :)(21.11.2009)

  • Anderton
    ****

    Konec atď nemá takú povesť, ako iné, obľúbenejšie Vorlíčkové komédie, ale je to možno taká perla na dne. Námet a zápletka je možno trochu prekombinovaná a pritiahnutá za vlasy, lenže Vorlíčkové spracovanie a vždy veľký sympaťák Sovák to doháňajú priamo pomocou kamery a pred ňou. Nedá sa to pozerať každý rok ako napríklad Špenát, ale raz za čas táto bláznivá komédia v televízii poteší.(13.8.2012)

  • Radek99
    ***

    Zřetelně nejslabší zástupce klasické parodické školy českého filmu, Václav Vorlíček prostě není Oldřich Lipský. Stát totiž rozkročen nad dvěma různorodými pevninami a nerozejít se nakonec ani jedním směrem, to není při rychlém pohybu zemských desek ve stínítku televizoru právě ta nejlepší volba. Vorlíček chce jednak parodovat západní vlnu agentských filmů (a nebudeme daleko od pravdy, když gró téhle vlny bude tvořit hlavně agent Jejího Veličenstva James Bond), což se mu ještě jakžtakž daří, druhak chce Vorlíček ale natočit svůj osobitý klon později tak úspěšných crazy komedií (Pane, vy jste vdova, Což takhle dát si špenát...), což je ovšem zatím bolestná Achillova pata nadějného režiséra, byť jeho hrdinové jsou exponováni více než sympaticky, brzo se sympatie vytrácí. Scénář Oldřicha Daňka totiž nenabízí tolik světlých míst a geniálních dialogů a pohříchu černého humoru a ani Vorlíčkova režijní imaginace či stylizace filmu ještě nepřináší dostatek kvalitních a nezapomenutelných gagů. Celý projekt pak ve výsledku působí příliš chladně a po příletu agenta W4C do Prahy vypadá spíš jak dobová česká detektivka, přepsaná ovšem v duchu absurdního divadla. Navíc Jiří Sovák se do konceptu celého filmu příliš nehodí, jeho zamýšlená obyčejnost nepůsobí kontrastně oproti světu agentů, ale spíše fádně a nudně. Jasné je jedno, totiž že režim toleroval českou parodickou školu právě kvůli tomu, že si tvůrci brali na paškál úpadkové západní žánry, jak jimi byly chápány nejen špionážní thrillery o superagentech, ale i komiks, western, rodokapsy a konec konců i dobrodružný román...což umožnilo tvůrcům v čele s fenomenálním Oldřichem Lipským natočit skutečné klenoty filmové parodie. Václav Vorlíček se prostřednictvím psa pana Foustky ale teprve hledal... ,,Říkal jsem vám, milý Sterne, že nasazujete svůj tlumič příliš pomalu!"(25.6.2011)

  • - Dle původního záměru se měla na úvodu snímku odehrát honička na lyžích. Protože ale v době natáčení nebyl žádný sníh, stala se z honičky přestřelka na louce. (Terva)

  • - Film sa nakrúcal v systéme CinemaScope a bol distribuovaný v 60. rokoch aj so štvorkanálovým zvukom (ľavý kanál, center, pravý kanál a zadný surround kanál). Od 70. rokov sa kópie s týmto zvukovým formátom prestali vyrábať a odvtedy ho diváci poznajú len s monofónnym zvukom. Dokonca ani na DVD sa nepoužil pôvodný štvorkanálový mix, zvuková stopa Dolby Digital 5.1 je umelo premiešaná práve z monofónnej zvukovej stopy. Ukážku so štvorkanálovým zvukovým mixom mohli vidieť diváci na filmovej prehliadke 70mm filmov v českom Krnove, kde zo snímky premietli jednu filmovú rolu, ktorú zapožičal súkromný zberateľ. (BlueNeon81)

  • - Režisér (Václav Vorlíček) spomína: "Když film hráli v Indii, byl sál nabitý lidmi v prostěradlech, jak jsme říkali jejich úborům, u stropu jediná vrtule rozháněla vzduch horký 40 stupňů - a oni se řehtali jako v kině Alfa". (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace