• Martin741
    *****

    Milujem ceskoslovensku kinematografiu hlavne kvoli 60. rokom, kedy vznikali kultove filmy /Obchod na Korze, Kladivo na Carodejnice, Spalovac Mrtvol, Svetaci/, ktore uz asi sa nikdy neprekonaju. Reziser Vaclav Vorlicek natocil genialnu parodiu na bondovky /vtedy tusim sli Thunderball a You Only Live Twice/ s kopu znamych domacich hercov : Sovak, Hlinomaz Libicek, Fialova. Tie dialogy, to sa neda zabudnut, a dejova linia je na urovni. Ceskoslovenska kinematografia 60. rokov v plnej nadhere a /ako pise pan kolega mchnk/ : "Tohle musis znat, jestli se povazujes za znalca ceskoslovenske kinematografie". 95 %(12.4.2014)

  • maoc
    *****

    Perfektní parodie která nepostrádá ani jeden z atributů všech správných bondovek: nádhernou bondgirl, skvělou hudbu, nějaké ty hlášky a high-tech hejblátka, v tomto případě hlavně budík a charismatického agenta. Kdyby měl Vorlíček dostatečný rozpočet, natočil by klidně i normální bondovku, která by ty americké strčila do kapsy.(17.2.2009)

  • fmash
    ****

    Zpočátku jsem cítil lehké zklamání - tak tohle nebude taková sranda, jak jsem si to pamatoval. Poněkud přitažené za vlasy, infantilní... Paradoxně (ačkoli kdoví, spíš to by to mohl být režisérův ideový záměr) nejplošší a nejméně sympatická byla postava západního agenta v titulní roli. Těžko říct, jestli to přičíst zmíněnému, anebo jestli za to může neslaný nemastný nejmenovaný Kačer... é, chci říct nejmenovaný herec. Nakonec se to vylízalo do snesitelnosti (Libíček, Hlinomaz a další, nakonec i ten Sovák, jsou prostě boží; a ta sladká nostalgie...). Co ale nemůžu opomenout, byly pro mě některé přímo extatické scény (jízda kolony po nočním mostě, výstup barové zpěvačky), za které by se nemusel stydět žádný světový film, a spousta vycizelovaných záběrů - dovedl bych si představit, že bych měl pokoj vytapetovaný fotkami z tohoto filmu. Za to dávám tu čtvrtou hvězdu.(30.8.2010)

  • Tommassi3
    ****

    "Tak nám se řekne letadlem, a von si přijde kanálem !! Nebo.. Nebo je to dálkový topení ??" ;) Tak nakonec ta Vorlíčkova poněkud chladná spy parodie s bizarním názvem bezchybně funguje zejména jako nesporný důkaz skutečnosti, že Jiří Sovák by skvěle zahrál prakticky opravdu cokoliv, dokonce i pitomce, kterého mu nakonec i s několika připomínkami a přimhouřeným očkem spolknu, stejně jako všežravec Jan Libíček tu červenou kouli..;) Škoda přeškoda, že se autor scénáře, Oldřich Daněk z prken, co znamenají svět, až příliš zaměřil na tu černočernou absurditu a příběh se tak přes veškerou snahu stále se ještě hledajícího, leč nesmírně hravého a invenčního, Václava Vorlíčka táhne jako yperit, který však nakonec bohudík většinu těch gagů, byť i s nimi tvůrci překvapivě šetřili, spolehlivě nepřizabije.. Zato ten hudební motiv Svatopluka Havelky spolehlivě otrávil mě.. Konec agenta W4C však v závěru vyústí ve velmi slušnou pointu, což mě naplňuje přesvědčením, že je vlastně naprosto zasloužené to čtyřhvězdí, které kupodivu i koresponduje se zdejším celkovým hodnocením..(5.6.2014)

  • noriaki
    ***

    Clouseauovský (strašný konstrukt) Sovák zachránil co se dalo, ale na víc než tři hvězdičky to tentokrát nebude. Těch mínusů je zkrátka až přespříliš. Nevtipný scénář, toporný Kačer a především hlášky které byly nejspíš zamýšlené jako ikonické, jenže ve výsledku jsou vzájemně zaměnitelné, a vcelku průměrné. A navíc rvou uši. Po Kdo chce zabít Jessii? mi Vorlíček přinesl další polovičatý zážitek.(6.7.2013)

  • - Cez prestávku nakrúcania veľkej bitky oslovil Jan Kačer (W4C) herečku Helenu Růžičkovou (barová dáma) a ponúkol jej osudovú šancu, úlohu hajtmanky v inscenácii Gogoľovho Revízora, ktorú režíroval v Činohernom klube. (Raccoon.city)

  • - Jan Kačer (W4C) absolvoval prípravu s akademickými majstrami sveta v džude. (dyfur)

  • - Film sa nakrúcal v systéme CinemaScope a bol distribuovaný v 60. rokoch aj so štvorkanálovým zvukom (ľavý kanál, center, pravý kanál a zadný surround kanál). Od 70. rokov sa kópie s týmto zvukovým formátom prestali vyrábať a odvtedy ho diváci poznajú len s monofónnym zvukom. Dokonca ani na DVD sa nepoužil pôvodný štvorkanálový mix, zvuková stopa Dolby Digital 5.1 je umelo premiešaná práve z monofónnej zvukovej stopy. Ukážku so štvorkanálovým zvukovým mixom mohli vidieť diváci na filmovej prehliadke 70mm filmov v českom Krnove, kde zo snímky premietli jednu filmovú rolu, ktorú zapožičal súkromný zberateľ. (BlueNeon81)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace