poster

Tváří v tvář

  • USA

    Face/Off

  • Slovensko

    Tvár toho druhého

  • Slovensko

    Tvárou v tvár

Akční / Thriller / Krimi / Sci-Fi

USA, 1997, 138 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Sobis87
    ***

    Johnovi Woo hollywoodské klima rozhodně nesvědčí a pokud je Tváří v tvář považováno za vrchol jeho západní kolaborace, je celá situace o to smutnější. Ústřední nápad záměny identity je vcelku originální (v rámci žánru), avšak v samotném příběhu není ani z poloviny využit, přičemž psychologické drama o fyzické „deformaci“ a s ní spojené deformaci psychické (ztráta identity) by mohlo být zatraceně zajímavé. Kdo by ale čekal něco takového právě od Johna Woo, že? Jeho filmy jsou především o efektní akci a Tváří v tvář není výjimkou. Té akce tu rozhodně není málo a chvílemi dokáže i nadzvednout ze židle, starším dílům mistra Woo se ale stěží vyrovná a je z ní cítit nemalá míra repetitivnosti. V dnešní době od filmu přeci jen očekávám více než jen řetězec hlučných atrakcí a pokud je film už na takovémto principu postaven, musejí být ty atrakce setsakra ohromující…zde tomu tak bohužel není. Ještě, že se hlavních partů ujali John Travolta s Nicolasem Cagem, jejichž psychopatické přehrávání na hraně parodie dokáže zabavit i v těch slabších momentech. 60%(8.7.2010)

  • dzej dzej
    ****

    Ze své honkongské éry implantoval Woo do filmu některé prvky vlastní gramatiky akčních scén (detailně propracovaná choreografie, zpomalené záběry, hrdinové srostlí s pistolemi, samozřejmá brutalita), dále pak poetismy konstrastující s brutalitou přestřelek (holubice v kapli jsou jasnou autocitací The Killera) a v neposlední řadě (až samurajský) kodex cti kladného hlavního hrdiny. Sci-fi zápletka s výměnou obličejů je ve své podstatě mírně natvrdlá a nelogická, přesto filmu dává punc nezapomenutelnosti a vytváří nejen akčně-dramatickou osu díla, ale dává mu další rozměry (například ironicko/humanistický - jak kdo chce... Archer i Troy jsou po své výměně schopni navázat v novém prostředí kontakt s rodinami protivníka a naznačit řešení jejich krizí). Face/off se dále vyznačuje extrémními nároky na oba herce - Cage musel zvládnout excentrického Troye, Archera v kůži Troye chovajícího se jako Archer a také Archera v kůži Troye předstírajícího že je Troy. Stejnou porci práce měl naloženu také John Travolta... Samotný Castor Troy je pak jedním z nejvýraznějších a "nejsympatičtějších" záporných hrdinů, který si může bez uzardění podat ruku s Jokerem či Hanibalem Lecterem. Btw: jména obou soků si zřetelně pohrávají s antickými mýty - bratři Castor a Pollux hrají výraznou roli v několika starořeckých bájích (byli syny Dia a Ledy a jejich příběhy dodnes žijí v názvu jednoho ze znamení - blíženci), příjmení Troy odkazuje k padlému městu Troja, stejně jako příjmení Archer (lukostřelec, princ Paris zabíjející šípem Achillea). Škoda jen nesnesitelně sentimentálního konce, který poněkud kazí dojem z této originální, dynamické, brutální a díky Castoru Troyovi i lascivní a přisprostlé akce. Y'know, I could eat a peach for hours...(30.8.2006)

  • petaspur
    ****

    Chlap by neměl ztrácet svou tvář a sedm z deseti detektivů ani nedoporučuje její výměnu z bezvědomými zločinci. Detektiv Archer však na statistiky nedbá a nedlouho po operaci se s obličejem gangstera Castora, při přísně utajené misi, promenáduje po vězení. Náhle probuzený Castor však není spokojen s absencí své tváře a s drobným nátlakem na lékařský personál si nechá přišít jediný volný obličej v okolí - Archerův. Detektiv tedy hnije v base, gauner si užívá policejní moci, o výměně identit nikdo neví a akce mistra Woo může začít.(21.10.2009)

  • JohnnyD
    ****

    Možno je škoda, kedy film vznikol. Vznikol medzi obdobím poctivých béčok, ktoré sa na nič nehrajú (80s) a medzi áčkovými akčnými filmami s nabúchanou vizuálnou stránkov filmu (00s). A aj tento film kolíše na hrane medzi kolosálnou béčkovosťou (výmena tvárí) a áčkovou akciou. Film stojí na hlavnom duu John Travolta & Nicolas Cage. Cage je úžasný záporák a v druhej časti filmu skvostne kopíruje Travoltov herecký prejav. A Travolta je lahôdka pre všetkých milovníkov badass-ov. Najlepšie scény sú tie dve hororové: zmŕtvychvstanie Cagea akoby z nejakého Halloweenu a scéna so zrkadlami.(11.3.2006)

  • cheyene
    ****

    Jelikož Travolta a Cage jsou mojí celkem oblíbení herci, tak mě tento snímek potěšil. Zábava vrcholí, když se předělaný Cage za Travoltu dostane do rodiny pravého Travolty, který má tvář Cashe : ) Dobrý nápad, vtipné situace, celkově 4* (za herecké výkony dvou hl. hrdinů) Pár chybiček: A) Na konci, když Sean s Castorem vyskočí, resp. jsou vyhozeni z lodi, která narazila na břeh, mají na sobě zpěněnou vodu (nebo co to je) a hned v dalším záběru jsou úplně čistí. Navíc jsou jasně vidět tváře kaskadérů, kteří se hercům příliš nepodobají.... B) Na začátku filmu, když Travoltu postřelí a zabijí mu syna, je vidět, že se jedná o figurínu. (Scéna kdy uchopí nehybné tělo svého dítěte)(27.4.2007)

  • - Studio chtělo, aby z názvu filmu (Face/Off) zmizela šikmá čára, což John Woo odmítl údajně proto, aby si diváci nemysleli, že je film o hokeji (face off je v angličtině výraz pro vhazování puku). (-bad-mad-wolf-)

  • - Původní verze scénáře se odehrávala v budoucnosti. Režisér John Woo ale chtěl klást větší důraz na psychologii postav, což by prý ve sci-fi nevyznělo. (duklak2)

  • - V jedné ze scén filmu je vidět bedna s logem "ingen". Tato fiktivní společnost založila Jurský park. (duklak2)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace