Režie:
John WooKamera:
Oliver WoodHudba:
John PowellHrají:
John Travolta, Nicolas Cage, Joan Allen, Alessandro Nivola, Gina Gershon, Dominique Swain, Nick Cassavetes, Harve Presnell, Colm Feore, John Carroll Lynch (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Čínský režisér John Woo (nar. 1946) se prosadil v osmdesátých letech sérií akčních filmů (Lepší zítřek, Killer, Hard-Boiled aj.), jež mu vynesly hollywoodské angažmá. Svou zálibu v pečlivě choreograficky připravené akci a ve zpomalených scénách brutálního násilí zdařile přenesl s výrazně vyššími rozpočty do západního prostředí. Ve svém třetím americkém snímku Tváří v tvář (1997) proti sobě postavil člena protiteroristické jednotky FBI Seana Archera (John Travolta) a psychopatického zločince Castora Troye (Nicolas Cage). Jejich vzájemný souboj, jenž je živený letitou nenávistí, ozvláštňuje speciální lékařský zákrok, při němž si oba protagonisté v podstatě vymění své totožnosti. Režisér se spoléhal především na vlastní vyzkoušené postupy (např. působivá akční scéna s holuby v kostele) a také na herectví obou hlavních představitelů, kteří přesvědčivě zvládají obě polohy svých rolí. Nicolas Cage tímto titulem uzavřel volnou trilogii, v níž ztělesnil neohroženého akčního hrdinu (předtím Skála a Con Air). Není bez zajímavosti, že motiv transplantace nové tváře zločinci byl využit už před lety v českém fantastickém filmu Ztracená tvář (1965), natočeném režisérem Pavlem Hoblem podle námětu Josefa Nesvadby. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (842)
Nicholas Cage ve své vrcholné roli, John Travolta téměř také. Akce Johna Woo je sice přestylizovaná, místy možná až na škodu, ale dodává tomuto velkolepému akčňáku až epický rozměr, který nepochybně atakuje velikány jako je Skála. Zdá se mi, že Tváří v tvář v 90. letech dokázala vymyslet natolik nápaditou, snad až geniální zápletku z pomyslné budoucnosti, které by se například dnes, o 20 let později, již nedala takhle úspěšně realizovat, natož trumfnout. 8/10 ()
Cage s Travoltou se předhánějí kdo bude větší frajer a někdy mívám pocit, že snad není možné, aby to oba zahráli takhle skvěle. Oběma totiž jde jak záporná, tak kladná role na jedničku a když připočtu vizuální stránku se scénou se zrcadly nebo vrchol filmu při pohřbu, tak těžko se hledají chyby. Film nadupaný od začátku do konce, nejlepší Woo vůbec a jako třešnička na dortu Dominique Swain, která definitivně zabraňuje jít pod 100%. ()
Zřejmě nejlepší akční film "zlaté éry" devadesátých let. Woo zde částečně odkazuje na své východní kousky, přičemž si zachovává typicky západní navoněnost a velkolepost - čili přesně tak, aby zaujal co největší spektrum diváctva. Akce je prakticky bezchybná a neskutečně strhující. Nápad s výměnou tváří je vcelku originální, což ještě umocňuje relativně "realistické" provedení. Jak Cage tak Travolta jsou dobře zvolení a svým postavám rozhodně nedělají ostudu. Face/Off je jednoduše jiný film, než většina ostatních v akčním žánru. Pocta hollywoodským blockbusterům a pravděpodobně nejlepší film Johna Woo. ()
„Lži, nedůvěra, poruchy komunikace...stává se z toho opravdové manželství.“ Hned zpočátku mi nadzvedla obočí dosti podivná scéna s procházející kulkou, ale na hodně dlouho to bylo vše, co mi „nevonělo“. Jediná sci-fi vložka kupodivu nevypadá nijak hloupě či směšně ani dnes, a to jde o film z roku 1997. Ale o tomhle snímek vlastně ani není. Ve středobodu všeho jsou 2 nádherné a zjevně vychutnané herecké exhibice dvojky Cage-Travolta (druhý jmenovaný byl určitě po premiéře nominovaný na Otce roku). Ve výsledku ani nedokážu říct, kdo mě po proměně bavil víc, oběma jsem to těžce „žral“, jak byly postavy krásně napsané a ztvárněné. Ale nestaví se jen na nich, protože Tváří v tvář je i poměrně dobře fungující akčňák. Mnoho scén se opravdu podařilo (potěší i detaily typu „kyselina sírová“ apod.). I s těmi méně uvěřitelnými jsem neměl větší problém (snad až na „ledovou vodu“), a to až do dementních hrátek s čluny. Pak se dostavila pachuť a já si vzpomněl, kdože to natočil MI 2. Ale tenhle film je naštěstí přece jen někde jinde a já dávám solidní 4*. ()
Chlap by neměl ztrácet svou tvář a sedm z deseti detektivů ani nedoporučuje její výměnu z bezvědomými zločinci. Detektiv Archer však na statistiky nedbá a nedlouho po operaci se s obličejem gangstera Castora, při přísně utajené misi, promenáduje po vězení. Náhle probuzený Castor však není spokojen s absencí své tváře a s drobným nátlakem na lékařský personál si nechá přišít jediný volný obličej v okolí - Archerův. Detektiv tedy hnije v base, gauner si užívá policejní moci, o výměně identit nikdo neví a akce mistra Woo může začít. ()
Galerie (50)
Zajímavosti (34)
- V jedné scéně je vidět bedna s logem "ingen". Tato fiktivní společnost v příslušném filmu založila Jurský park. (duklak2)
- Studio chtělo, aby z názvu filmu Face/Off zmizelo lomítko, což John Woo údajně odmítl proto, aby si diváci nemysleli, že je film o hokeji (face off je v angličtině výraz pro vhazování puku). (-bad-mad-wolf-)
- John Woo si pro roli Eve musel Joan Allen prosadit proti vůli studia, které si přálo mladší herečku. (NIRO)
Reklama