Režie:
Justin LinScénář:
Chris MorganKamera:
Stephen F. WindonHudba:
Brian TylerHrají:
Lucas Black, Sung Kang, Nathalie Kelley, Brian Tee, Shad Moss, Zachery Ty Bryan, Brandon Brendel, Vin Diesel, Satoši Cumabuki, Vincent Laresca (více)Obsahy(1)
Účastník ilegálních pouličních závodů Sean Boswell se po problémech s policií snaží začít nový život na opačném konci světa. Žádná auta, žádné závodění, je to jeho poslední šance. Ale ani v rozblikaném Tokiu se nechová jako vzorný student střední školy, i když to po něm jeho otec vyžaduje. Pronikne do světa drifterů, vyznavačů speciální automobilové disciplíny, kterou charakterizuje kouř z pálících se pneumatik. A problémy, jaké měl doma, jsou zpátky a bohužel několikanásobně větší. Cena za prohru v souboji s tokijským šampiónem v driftu, který má navíc vazby na japonskou mafii, je příliš vysoká. A podtrhuje ji fakt, že se Sean zakoukal do jeho přítelkyně. V tokijských ulicích bude brzy pořádně horko... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (735)
Režírující Justin Lin ani ve svém prvním rychlém a zběsilém (i když tady by se spíš hodilo: "pomalém a připosraném") zářezu neodvedl vyloženě špatnou práci (minimálně ty honičky a závody jsou celkem obstojně řemeslně zvládnuté, jen kdyby je nemrvily ty hrozné rádoby drsné songy), ale z toho scénáře, z něhož můžou být nadšení leda tak 14letí fanatičtí tuningáři, prostě nic světoborného vydolovat nešlo. Tohle není sequel, ale blbý, nudný a takřka zbytečný spin-off. 40 % ()
Tretie voľné pokračovanie sa presunulo do Japonska medzi teenagerov, kde sa preteká v drifte. Veľmi jednoduchý dej je len odvarom toho, čo je na tomto snímku najdôležitejšie. A to nablýskané autá, krásna dievčatá, hip hopová hudba, adrenalínové preteky. Všetko tu je, teda žiadne prekvapenie. Lenže to celé nejako vyzerá divne. Nemôžem sa zbaviť dojmu, že sa tento príbeh do tejto série vôbec nehodí. A nepomôže tomu ani účasť Vina Diesela na konci filmu. Ako samostatný film by fungoval ďaleko viac. Takto to iba vyzerá ako nastavovaná kaša, aby sa na úspechu predchádzajúcich dielov ešte vytrieskali nejaké peniaze. ()
Veru, už som si na Paula Walkera zvykol a Tokyo Drift mi príde ako niečo úplne iné, čo zo sériou Fast and Furious nemá pomaly nič spoločné. Aj keď je to stále dobrá zábava ( a to mi môžete veriť, že si na nadupané "káry" veľmi nepotrpím). Hodnotenie je v rámci zábavy lebo automobilové naháňačky sú nakrútené naozaj skvelo. ()
Trojka Rychle a zběsile je jakousi odbočkou od prvních dvou dílů, divákovi tu může chybět některá z postav, které jsme viděli v předešlých filmech, avšak jednoduchý a přímočarý příběh problémového studentíka se zálibou v závodění dokáže také zaujmout, ovšem ne na více než 2*. U některých scén si divák musí vyloženě poklepat na čelo a stále si opakovat, že jde o akční jednohubku, u které nemá smysl přemýšlet, avšak i u takového žánru lze vymyslet něco, co stojí za budoucí reprízu. Toho jsem se tu bohužel nedočkal. Hodnotím stejně jako Rychle a zběsile 2, protože krom charismatu hlavní postavy (Lucas Black na Paula Walkera prostě nemá) tu žádný propastný rozdíl není. ()
Poněkud odklon od herců z předešlých i nadcházejících řad a jde si svou vlastní cestou. Jsem rád, že více než krimi žánru se film věnuje opravdu jen závodění, za což mu dávám plus, na druhou stranu má díky tomu slabší děj a navíc je tu ženské pohlaví zobrazeno jen jako maso na prodej, nic víc nic míň, což taky není moc dobře. ()
Galerie (73)
Zajímavosti (39)
- Motor v rozbitém Nissanu Silvia S15, který při prvním driftu v Tokiu Sean (Lucas Black) řídil a později byl použit ve finálním závodě do Fordu Mustang Fastback, byl řadovým šestiválcem Nissan RB26DETT twin turbo. Nicméně Nissan Silvia S15 nikdy nebyl vyráběn s tímto typem motoru. Tento motor byl vyvinut jen pro modely Nissan Skyline GT-R. (ajaxx)
- Třetí díl závodnické série zaostal za svými předchůdci už během prvního víkendu promítání (14. – 16. 6. 2006), protože v kinech USA vyjezdil jen 23,9 milionů amerických dolarů. Jednička přitom debutovala se 40 miliony a dvojka jich dokonce nasbírala během prvních třech dnů téměř 50. Tokijská jízda vydělala jen něco nad 63 milionů, což je přibližně polovina sumy každého z předcházejících filmů. (imro)
- VeilSide RX-7, které řídí Han (Sung Kang), bylo speciálním autem, které vyhrálo ocenění „Best of Show 2005“ na autosalonu v Tokiu. Jeho cena činí 150 000 amerických dolarů, z čehož jen interiér stojí 20 000 dolarů. Universal ho dostal za 50 000 dolarů a předělal kompletně jak interiér, tak vnější nástřik. (HellFire)
Reklama