Režie:
Nicolas Winding RefnScénář:
Hossein AminiKamera:
Newton Thomas SigelHudba:
Cliff MartinezHrají:
Ryan Gosling, Carey Mulligan, Bryan Cranston, Albert Brooks, Oscar Isaac, Christina Hendricks, Ron Perlman, Russ Tamblyn, John Pyper-Ferguson, Chris Muto (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Říkají mu Řidič. Přes den je filmovým kaskadérem, po nocích si přivydělává jako nájemný řidič zločineckých gangů. Nezajímá ho o jakou práci ten večer zrovna jde, řítí se nocí s policejními vozy v zádech. Shannon je Řidičovým učitelem i manažerem, který se ho snaží dohazovat filmovým režisérům i zlodějům, kteří za něj jsou ochotni dobře zaplatit. Shannon má v plánu koupi vozu, ve kterém by se Řidič mohl zúčastnit profesionálních závodů. Navrhne, aby se investorem stal Bernie Rose, místní boháč s pochybnými zdroji příjmů. Samotářskému a ze svého dvojího života značně rozpolcenému Řidiči zcela změní život náhodné setkání se sousedkou Irene, se kterou tráví stále více času. Vše se však změní když je z vězění propuštěn Irenin manžel Standard. Řidič se s ním domluví na poslední loupeži, která Standardovi umožnit splatit dluh, kvůli kterému ho vydírají gangsteři. Ukáže se však, že šlo o nastraženou past. Vše se začíná komplikovat a aby Řidič ochránil sebe i Irene, musí udělat to, co umí nejlépe – řádně šlápnout na plyn. (oficiální text distributora)
(více)Videa (11)
Recenze (2 625)
Po úvodu ve stylu Kurýra jsem čekal velkou akční jízdu, ale ve skutečnosti se film odvíjí hodně pomalu a akčních scén je pomálu, což ale ve výsledku je nakonec snad i lepší než kdyby tam byla jedna honička za druhou a to i přesto, že snímání jízdy Goslinga je tu natočený tak, že si člověk připadá, jak kdyby seděl vedle něho. A samotnej Gosling je taky perfektní, za prvé jeho postava je správně tajemná a za druhý on jí hraje naprosto dokonale. Jediný, co se mi až zas tak nezamlouvalo je, že závěr nemá moc velkej spád, ale jinak super. ()
,,JSEM ŘIDIČ“....... /// Vytváří stejný hodnoty jako Frank. Dokonce je to i drsnej dobrák s citem pro jízdu. A shodou náhod se taky dostane do prekérky. Sice až po 50ti minutách, ale co, děj (nějak extra) nenudí a to čekání se (v podstatě) vyplatí. Drive totiž není žádná akční jízda, ze který po přepnutí z ,,Růžovky“ nespustíte bulvu. Jde o pomalu plynoucí film s lehce konverzujícím R.Goslingeem, kterej budete díky jeho tempu milovat, nebo nenávidět. 3a½! (Což je celkem dost, když vezmu v potaz, že elektronickej soundtrack a R. Gosling jdou celkem mimo mě.) /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem jako lovec. Stejně jako on miluje čekání na zvíře, tak i já miluju čekání na akci. 2.) Po uspěchaným a hektickým dnu, se chcu u filmu uklidnit. 3.) Thx za titule ,,petkaKOV“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ * ()
Ryan Gosling je řidič. Má nabušenou káru, milou sousedku a kladivo, se kterým bude možná muset vyřešit spoustu problémů. Nicholas Winding Refn natočil jeden z nejúchvatnějších filmů letošního roku, který není snadné hodit mezi ostatní akčňáky. Svým atmosférickým pojetím totiž trhá na kusy jejich případnou adrenalinovost, a ještě u toho stíhá servírovat řadu nezapomenutelných scén. Není to film pro každého. Pokud si k němu ale najdete cestu, připravte si zatraceně vysoké hodnocení. (9/10) ()
Drive je slušným výplodkem mezi Davidem Lynchem a Samem Raimim. Hudba Angela Badalamentiho k tomu Lynchovi prostě vybízí. Nevím, proč je tady napsán nějaký Martinez. Nicméně, film Drive evokuje táhlou poetickou náladou a pak krátce a stroze zabředne do syrovosti a odhalenosti násilí. V hudbě by se tomu říkalo jazz/grindcore. Tento film byl tedy žánrově smíšený a tak i mé pocity byly smíšené. Nakonec to nebyl ani akční odvaz ani poetická romantika. Nakonec to nebylo pět hvězd ani odpad. ()
Tak zas jednou poplavu proti proudu, jelikož jsem asi úplně vymrdaná a nedokážu ocenit krásu veledíla jménem Drive. Rájn zde předvádí více než strhující výron a hlavně pasáže, kde mlčí a čumí do prázda, do zdi, do blba či do prdele, mě vždy dostaly do kolen a snažila jsem se mu skrz obrazovku podstrčit sošku zlatýho panáčka, protože Rájn určitě ztratil své oblíbené dildo a proto je celej film tak kolosálně mimo. Naštěstí v roce 2011 byli Oscaři, přeci jen více normální a tak, zatímco letos by za zírání do blba byl minimálně nominovanej, v roce 2011 se všichni vysrali jak na něj, tak na film, režiséra, scénář, kameru, hudbu...prostě všichni věděli, že ten film je strašná píčovina, která se bude líbit Rájenově mamce, jeho psovi a pak uživatelům CSFD, kde film o hovně, zahranej na hovno směle trčí na 79. místě v kategorii nejoblíbenějších. Název filmu je výsměch, jelikož drivování si užijete asi tolik jako somálci sněhu. Ok, pár drive scén(pokud je jich víc, zaspala jsem je), kde jedna člověka probudí, aby byl chvilku na to znovu uspán. Irenin manžel Standard podává nestandardní výron, jelikož je úplně na piču a smrt jsem mu přála od začátku až do chvíle kdy chcípnul. Sečteno podtrženo bučící láska autisty Rájena a sousedky Irene, mě chytila za rodidla asi tolik jako buzeranta šedesátiletá běhna, co mu nabídne vykouření dásněma za dva tácy. TFUJ ()
Galerie (150)
Zajímavosti (135)
- Inšpirácia Nicolasa Windinga Refna pramenila čiastočne z čítania Grimmových rozprávok a jeho cieľom bolo vytvoriť "rozprávku, ktorej pozadie tvorí Los Angeles," pričom Vodič (Ryan Gosling) má byť hrdinom. Aby sa pohral s bežným motívom rozprávok, Vodič chráni to dobré, pričom zároveň usmrcuje skorumpovaných ľudí násilným spôsobom. (Pat.Ko)
- Vodiča (Ryan Gosling) porovnávali s hlavnou postavou TV filmu The Man With No Name (1977), ktorú hral Clint Eastwood, pretože takmer nikdy nehovorí a komunikuje hlavne neverbálne. (Pat.Ko)
- Otváracia prenasledovacia scéna sa predovšetkým natáčala Nicolasom Windingom Refnom v interiéri auta. V rozhovore Winding Refn prezradil, že myšlienkou tejto scény bolo napodobniť pocit "potápača v oceáne žralokov", nikdy neopúšťať vozidlo počas auto-naháňačky, aby divák mohol vidieť, čo sa deje z pohľadu postavy. S obmedzeným rozpočtom a časom natáčal túto scénu dva dni. S dvoma rôznymi nastaveniami v aute mal režisér problémy s pohyblivosťou kamery, preto ju potom prepínal na dve ďalšie nastavenia v blízkosti auta. Okrem toho bola scéna natočená z nízkych uhlov s minimálnym osvetlením. (Pat.Ko)
Reklama