Režie:
David AyerScénář:
David AyerKamera:
Roman VasjanovHudba:
David SardyHrají:
Jake Gyllenhaal, Michael Peña, Natalie Martinez, Anna Kendrick, David Harbour, Frank Grillo, America Ferrera, Cle Sloan, Cody Horn, Shondrella Avery (více)Obsahy(2)
Pro dva policisty to měla být běžná šichta… dokud se nestali terčem drogového kartelu... V Los Angeles jsou pouliční policisté Brian a Mike nerozluční parťáci – novodobí kovbojové, kteří hlídkují na ulicích v době, kdy latinskoamerické gangy svádějí boj o moc s těmi afroamerickými. Brianovi a Mikeovi se několikrát „poštěstí“ a odhalí šokující obchody s drogami a lidmi. A díky tomu se dostanou do hledáčku mexického kartelu. Podaří se dvojici přátel uniknout z vlivného dosahu vražedného narkobarona? Odzbrojující thriller natočil podle vlastního scénáře americký režisér David Ayer, který měl s kriminálními náměty bohaté zkušenosti (Training Day, Temný stín nad L.A., S.W.A.T. – Jednotka rychlého nasazení, Drsný časy). Tentokrát se však rozhodl vylíčit policejní život z lidské stránky spolu s jeho každodenní rutinou. Nebyl by to ale Ayer, který natočil také akční snímky jako Rychle a zběsile, aby policejní práci neproměnil v dynamickou jízdu. A je to právě bezprostřednost a až nepříjemná blízkost, při níž se cítíme, jako bychom byli přímo účastni pouličnímu dění, jež prostupuje celým vyprávěním. Ať už se to týká rodinné oslavy, klábosení v autě či přestřelek, Ayer s kameramanem Romanem Vasjanovem snímají akci pomocí ručních kamer, objektivů na uniformách či autech, pouličních sledovacích zařízení. Když k tomuto postupu, jenž dnes už dělá kde kdo, přisadíme nezkrášlený prostor ulice jižního Los Angeles (kde Ayer vyrůstal), výsledkem je autenticky působící drama, které je po právu označováno jako jedno z nejlepších svého druhu za poslední dekádu. (Česká televize)
(více)Videa (10)
Recenze (983)
Gylllenhaal a Peňa jsou fest sympatická dvojka a jejich bromance z pekla losangeleských gangů, kde každá nenápadná barabizna skrývá něco úchylného a kde nevíte dne ani hodiny, kdy vaším směrem nepřiletí kulka nějakého vysmaženého gangsta retarda, je radost sledovat. A POV kamera tomu dodává ty správné autentické grády, byť nemá cenu řešit odkud, kdo, co, jak a proč právě točí. Ayer si může přidat další parádní zářez do své série kvalitních police stories. ()
,,… PROMIŇ, NATÁČÍM…. TOHLE JE MOJE PRÁCE. NĚKDO MĚ ZNÁ JAKO BRIANA. NEBO TAYLORA. ALE TADY JSEM STRÁŽNÍK Č. 2 BRIAN TAYLOR“….. /// Jen tak na úvod - Training Day byla pohádka, která u ,,Fr“ (lehce) propadla. A Patrola …mě celkem dlouho připadá jen jako další díl z vyprávění, že i policajt je jenom člověk. Natáčej se poldové (to je moje dobrá žena, to jsou naše dobré děti, to je moje sestra Anna, červená se jako kvítek. Zatím žije neprovdána, stará se nám o dobytek. Seznamte se …. (no však ti důvtipnější už věděj)). Ale natáčej se i Mexikánci (tak jako slunečnice…. no až taková poetika to není…). Důležitý je, aby se VŠICHNI TVÁŘILI PŘIROZENĚ!! A ty sračky co melou kolem, aby vypadaly jako obvykle, teda žádnej naučenej divadelní text. Ty vole – to fakt musíte ukazovat všechno? (ne píchání mě nevadí, ale ty kydy vo hovně mě iritujou….). Naštěstí jsou tady kurevsky ZAJÍMAVÝ ZÁŽITKY z patrol (to je skoro jako v těch filmech…). Přemejšlím, proč nenatočej celej film jen vo práci … a najednou….ŠACH MAT! A kurva! Tak jo. Ten ,,šťastnej“ konec – to se jen tak nevidí. Závěr mě zarazil do sesle a probudil emotivní emoce. Možná je to laciný, ale dohnal mě až ke 4*. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Píšu referát o výbavě Los Angeleskýho policajta. 2.) Dostal jsem nabídku dělat kameramana pro Curdside gang (…jo, jsou to ty tmavší…). 3.) Jedna rozklepaná kamera na jeden film se mi zdá bejt žalostně málo. 4.) Thx za titule ,,mireczech11“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ ** ()
Jasně, že bych se tady mohl rozčilovat nad tou kamerou a civilností, s jakou je tenhle film natočen. Jenže já věděl do čeho jdu...a hlavně...pořád v přesile byli především herci, na které jsem se hodně těšil. No a tak jsem se do Patroly pustil a ono ejhle, ve skutečnosti se jedná o nádherně upřímný film ze světa náročné práce policajtů v Los Angeles, kteří denně bojují s drogovými kartely. Je to taková studie do tohoto světa a do toho všeho je to neuvěřitelně lidské, přirozené a krásně civilní. Musím se přiznat, že to nedělám každý den, ale tady jsem tu kameru prostě přešel. Sice to s ní nebyla hitparáda ze začátku, ale ten nápad, to zpracování a ti herci mě donutili k tomu, abych to tady ve výsledku pochválil. Patrola možná není filmem pro každého, ale stojí za to mu dát šanci. Třeba dokáže překvapit i ostatní, co rozklepané kamery nesnesou. Ostatně jako já. ()
Problém nie je ani tak v tom, že nejde o nič nové v tomto žánri. Nie je to ani zvolená forma a ani silná epizodičnosť deja. Problém je všetko dokopy. Dokumentárny štýl, ktorý mi subjektívne úplne nesedí je pritom v zásade v poriadku a Ayer stále dokáže prísť s dobre napísanou či vygradovanou scénou. Ale chýba niečo naviac a bezprostredne po skončení dojmy vyprchávajú až príliš rýchlo. Aj kvôli snaživým hercom je to škoda. 70% ()
Dechberoucí podívaná, která se dokáže dostat pěkně pod kůži. Brzy si zvyknete na hlavní dvojici a prožíváte s nimi jejich případy z profesního a příhody z osobního života. Některé scény vám zvýší tepovou frekvenci, některé vás pobaví, jiné dojmou. Patrola je vyváženým snímkem, v němž není nouze o strhující akci, napětí, romantiku a skvělé herecké výkony, přičemž děj není v žádném případě nudný! Vynikající soundtrack skvěle dotváří atmosféru daných scén a perfektní kamera dodává na realističnosti celému filmu. Emotivní závěr je jasným důvodem k plnému počtu hvězdiček. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (36)
- Brian Taylor (Jake Gyllenhaal) nosí ve filmu hodinky značky Casio, model G-Shock. (Jizni Tlapa)
- Náklady na výrobu byly přibližně 7 milionů amerických dolarů. (NIRO)
- Kvůli autenticitě byly některé scény natočeny kamerami, které měli Jake Gyllenhaal (Brian Taylor) a Michael Peña (Mike Zavala) připevněny na hrudníku. (Pria)
Reklama