Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Marek Eben uvádí přímý přenos slavnostního předávání výročních filmových cen, tentokrát z pražského Rudolfina. Nová etapa. Nová podoba filmových cen. Nový prostor. Nový moderátor. Nový styl. 21. ročník výročních filmových cen České a filmové televizní akademie je tu a s ním především slavnostní večer předávání Českých lvů. Poprvé bude předávání těchto prestižních cen moderovat Marek Eben, poprvé se oceňovaní filmaři sejdou v novorenesanční budově pražského Rudolfina. Večer, který zahájí v Dvořákově síni Česká filharmonie s dirigentem Jiřím Bělohlávkem, bude věnován těm nejvýznamnějším filmovým tvůrcům současné české kinematografie a zároveň jejich filmům. V rámci slavnostního večera „českých Oscarů" budou oceněni ti nejlepší režiséři, kameramani, střihači, herci a herečky, zvukaři, autoři hudby a další filmoví tvůrci. O nejprestižnějších cenách na poli českého filmu se rozhodne mezi tvůrci 29 celovečerních hraných a animovaných filmů a 17 celovečerních dokumentů, uvedených do distribuce v roce 2013. Český lev se koná v sobotu 22. února 2014 a Česká televize jej přenáší přímým přenosem na ČT 1. (Česká televize)

(více)

Recenze (66)

kinderman

všechny recenze uživatele

Hodnotit nehodlám, jednak je to lhostejné, jednak jsem si narozdíl od cen BAFTA, jejichž záznam jsem viděl těsně před Lvy, během přímého přenosu připravoval nějaké pracovní materiály, takže jsem ceremoniálu nevěnoval stoprocentní pozornost. Co mě ale dostalo, bylo zmatené vystoupení dvojice Jakubisko- Vorlíček v rolích předávajících. Ten první se tam jen nesmyslně pochechtával, druhý "nenápadně" narážel na to, že existovat ceny v době, kdy točil, měl by jich asi plnou poličku. Načež ještě stihl pohanět jakýsi v minulosti oceněný film. Dobře, že se celou dobu v prostřihu dalo dívat na tvář nominovaného Z.Tyce, bylo jasně patrné, co si o těchhle žvástech druhořadého autora a bývalého praktikujícího bolševika myslí. ()

Dadel 

všechny recenze uživatele

První postvachlerovský Český lev měl jako hlavní trumf Marka Ebena, který jako jeden z mála umí dělat netrapný humor a hlavně díky němu se dalo udílení v pohodě sledovat, jinak se toho ale zas tak moc nezměnilo. První půlhodina byla krutá a vyplněná hlavně zbytečně dlouhým vystoupením filharmoniků, ale pak už konečně přišlo udílení cen, které bylo překvapivě svižné. Bylo by ještě svižnější bez otravného odříkávání, kolikrát byl kdo nominován (5x15 kategorií, tj. celkem 75x !!!). Ten čas mohli tvůrci využít k nějakým medailonkům nominovaných filmů, protože divák u televize se o nich nedozvěděl vůbec nic. Jednoznačnou chybou je rozdělení kategorie výtvarný počin na masky/kostýmy/scénografii, které v tom našem rybníčku prostě nelze smysluplně využít. Teď už chybí jen rozdělit zvuk na střih/mix a máme tu komplet Oscary. No a k výsledkům: dominance Hořícího keře je zasloužená, protože prostě všechny loňské filmy předčil o parník (zbývá jen domýšlet, komu bychom ty ceny dávali, kdyby nevznikl Hořící keř-kinosestřih). Přesto tam bylo několik kategorií, kde klidně mohli nechat vyhrát někoho jiného (masky WTF?!), a je vidět, že "akademici" mnoha kategoriím vůbec nerozumí a prostě hlasují s davem. Že Donšajni, kteří na Lvech propadli, byli týmiž akademiky posláni na Oscary, o jejich kompetenci vypovídá mnohé. ()

Reklama

Moena 

všechny recenze uživatele

Tak letošní Hořící lev...pardon Český lev, docela fraška. Pokud si někdo neznalý přečte výsledky dojde k závěru, že v Česku se v roce 2013 natočilo pár dokumentů a jeden film. Jako chápu, že si Akademie potřebovala pofoukat bolístku z oscarů, ale odměňovat Keř i v kategoriích ve kterých se nějak zvlášť nevyznamenal (hudba, masky...) bylo dost demotivující pro ostatní české tvůrce i čarotvůrce. Eben výtečný. ()

Peytl 

všechny recenze uživatele

Málokdy mě tak sral u nějakého podřadu hudební podkres, to mi potěš housle, ať už se jednalo o pahrůzu při nominacích, či termixy filmových fláků při příchodu přešťastného vítěze a záběrech na nasralce, kteří to štěstí neměli. Ani Marek Dřevo to tentokrát zachránit nedokázal, možná ze strachu, že by se mohl státi hořícím dřevem. Polemiky o tom, kdo měl šelmu dostat nechám povolanějším, snad jen budu reagovat na dokument, no to si děláte, akademici, prdel, ne? Šmejdi! ()

JimmyII 

všechny recenze uživatele

Shrňme si to do seznamů, jaký byl první Český lev bez zlořáda Vachlera. Negativa: 1. Trapas a nuda. 2. Scéna jako z devadesátek, ošklivost až hanba. 3. Eben. Ten člověk je profík, ale je nevtipný, zprofanovaný a evidentně neví nic o filmu (většina jeho "vtipů" šla proti tomu, co filmaři dělají, což taky bylo vidět na jejich kyselých tvářích). 4. Scénář. Tak ten to nemělo. Předávající trapně nevěděli, co mají dělat, mluvili do portů, když neměli, nedokázali vyjít či sejít schody (to padá na vrub scéně) a neměli co říkat. Filharmonici měli moc dlouhé skladby a tak vítězové trapně postávali a čekali, až můžou začít děkovat. 5. Hořící keř. Respektive akademici, kteří evidentně jiný film neviděli. Přál jsem mu hlavní ceny, ty jsou bez debat, ale neříkejte mi, že scénu, kostýmy nebo střih nemohli dostat i jiné filmy. Pozitiva: 1. Nepsal to Vachler, ergo tam nebyla Lucie Bílá. 2. Oscarové prostřihy na nominované. 3. Raut s masem? Shrnuto a podtrženo, akademici nevyužili šanci, kterou lvovi dalo osvobození se ze spárů Vachlera a zase zůstali provinční. Nuda, nuda, nuda, trochu trapas a zase nuda. Příští rok prosím o reparát. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama