Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Marek Eben uvádí přímý přenos slavnostního předávání výročních filmových cen, tentokrát z pražského Rudolfina. Nová etapa. Nová podoba filmových cen. Nový prostor. Nový moderátor. Nový styl. 21. ročník výročních filmových cen České a filmové televizní akademie je tu a s ním především slavnostní večer předávání Českých lvů. Poprvé bude předávání těchto prestižních cen moderovat Marek Eben, poprvé se oceňovaní filmaři sejdou v novorenesanční budově pražského Rudolfina. Večer, který zahájí v Dvořákově síni Česká filharmonie s dirigentem Jiřím Bělohlávkem, bude věnován těm nejvýznamnějším filmovým tvůrcům současné české kinematografie a zároveň jejich filmům. V rámci slavnostního večera „českých Oscarů" budou oceněni ti nejlepší režiséři, kameramani, střihači, herci a herečky, zvukaři, autoři hudby a další filmoví tvůrci. O nejprestižnějších cenách na poli českého filmu se rozhodne mezi tvůrci 29 celovečerních hraných a animovaných filmů a 17 celovečerních dokumentů, uvedených do distribuce v roce 2013. Český lev se koná v sobotu 22. února 2014 a Česká televize jej přenáší přímým přenosem na ČT 1. (Česká televize)

(více)

Recenze (66)

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Nekonečně průměrné a neurážlivé. V televizi bych přepnul po deseti minutách, to ale v Rudolfinu udělat nejde. Vítězství Hořícího keře okomentuju na nějakém vhodnějším místě, tady můžu hodnotit jen neurážlivého a až příliš korektního Ebena (u nějž je vidět, že filmům nerozumí a jen chtěl být slušný) a dekoraci až příliš posunující Rudolfinum ke kýči. Mimochodem nechápu, jak může v nekrologových slidech být slovo "scénáristé", to je na vyhazov grafika. Přesto dávám tři hvězdy, protože v podstatě není důvod být naštvaný... Chtěli nekonfliktní korektnost, mají ji mít. ()

Dan9K 

všechny recenze uživatele

To jsem přesně čekal, že se tu zase objeví názory, že je to nuda. Předtím všichni kritizovali, jaké je to trapné a ubohé, teď zase, že je to moc seriózní, co do háje chcete? Já měl České lvy vždycky moc rád, i pro to jejich umění trapnosti, které především pan Zbrožek dovedl do dokonalosti. Samozřejmě byly ročníky zlé (Lucie Bílá rozhodně vede), ale tak nějak obecně jsem si to vždycky užíval. Byl jsem zvědavý, jak se to pojme nově. Z části slibné, z části se to nepovedlo. Bohužel je tu značný amatérismus ze strany předávajících. Nic neřeknou, jsou tam jen jako panáci, u kterých to vypadá, že se to snad ani nezkoušelo. Po stránce hudby je to jak na houpačce. Někdy je to úžasné, ale zvlášť v případě doprovázení malých těles dost bída. Chyběla mi tradiční znělka, se kterou mám Lvy pevně spojené. Líbí se mi drobné náznaky toho, že by se to chtělo dělat velkolepě, tak trochu oscarově, ale to by se to muselo udělat profesionálněji. Mít to nějakou přidanou hodnotu (která byla jen na samém začátku přenosu během vystoupení Filharmonie). Marek Eben toho také mohl říct víc. Jeho celé vystoupení by se dalo napsat tak možná na dvě stránky a opravdu zapamátování hodné/vtipné postřehy měl dva (přejedění Geislerky a Trojana a historka s Brucem Willisem). Co se týče samotných ocenění, to jde mimo hodnocení, ale bohužel mám pocit, že akademie hodnotí ve všech kategoriích především film jako celek, místo aby hodnotila tu konkrétní kategorii a jediné, v čem se "experti" vyznají, jsou herecké výkony, tak tam ta hegemonie Hořícího keře nebyla. ()

Reklama

golfista 

všechny recenze uživatele

Po dlouhá léta byl "Český lev" zavřen ve Vachlerově kleci. Malé, svérázné, jednou trapné, podruhé srandovní, jednou nezapomenutelný, podruhé lehce zapomenutelný. Já sám jsem mu mockrát přál, aby se z té klece konečně dostal. Vždyť kdo kdy viděl lva vegetariána ? :) ... Letos nám toho lva konečně vypustili do veřejnoprávního šapitó. A já jsem po půlhodince s hrůzou zjistil, že v té kleci mohl klidně zůstat. To zvíře mělo najednou kolem sebe spoustu prostoru, vypucovanou srst, nablýskaný zábradlí, ale ten chudák vůbec nevěděl co s tím vším dělat. Jedinou záchranou byl krotitel, který to trapné vystoupení stačil udržet alespoň trošku v rozumných mezích. ... Tak nepřipravený pořad se jen tak nevidí. Nesmyslné použití mikroportů, vcelku zbytečná filharmonie, předávající dvojice vidíce se asi poprvé na schodech, výherci bez tušení co a kdy říct, ošklivá nová trofej atd atd. ... Doufám, že se lev do roka a do dne něco přiučí - třeba od BAFTY. ()

Kimon 

všechny recenze uživatele

Oceňovat tuzemskou filmovou produkci? Proč ne. Ale ne trapně šaškovským způsobem jako tomu bylo do roku 2013, kdy ještě nemoderoval Marek Eben. Bohužel ani nástup Marka Ebena v následujícím roce nepozvedl kulturní hodnotu tohoto slavnostního předávání cen. Marek byť se snažil sebevíce o "jakos-takous" serióznost, ... takže už nešaškoval moderátor, zato šaškovali ti oceňovaní. Navíc, krátké filmové ukázky nominovaných snímků nad hlavou moderátora divákovi absolutně nic neřekly, protože žádná nebyla komentována, ani alespoň označena textem (popiskou) o jakou ukázku ze kterého filmu je. Takže nic neříkající mix všeho dohromady. Megalomanské prostředí doplněné předlouhým vystoupením filharmonie mě osobně připadalo nevkusné. Stejně nevkusné, jako náš milý český Róm na státní podpoře (kterého nikdo v EU nechce) vozící si prdel v Mercedesu. Každoroční oceňování Český lev se dlouhá léta potácí někde mezi trapasem rádoby humorným a trapasem rádoby seriózním alespoň ze strany moderátorů. Všechna čest Markovi Ebenovi. Proč dělat Českého lva způsobem HOGO FOGO ala Oscar. Stačilo by skromněji, vždyť i většina českého národa žije také skromně. Ale obecně. Pánové, vy tam v té úchvatné velké PRAZE! Co tak přestat šaškovat (především vy VELCÍ FILMOVÍ UMĚLCI A TVŮRCI ČESKÉHO LVA) a přistupovat k ocenění více pokorněji, s úctou k TV divákovi i sedícím v sále. Co tak, kdyby jste se začali chovat jako opravdu dospělí, tedy charakterem a chováním vyzrálí jedinci? Začínám mít pocit, že v té naší zlaté stověžaté se všichni pomátli, a to nejenom lidé od filmu. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Konečně to bylo na dobré úrovni a v novém prostředí. Ceny jsou rozdané. Sláva vítězům, čest poraženým! O úvod 21. slavnostního večera se postarala Česká filharmonie a v instrumentálním provedení byly k slyšení tři známé filmové melodie. Hned zkraje se předala cena za mimořádný přínos české kinematografii, jejíž laureátem se stal Vladimír Korner a následovalo vyhlášení nejlepšího studentského filmu. V roce 2013 se na natočilo 29 filmů a 17 dokumentů.! V krátkých ukázkách opět za doprovodu filharmonie hrající znělku Českého lva následoval přehled natočených filmů za uplynulý rok. Následně si cenu odnáší "Hořící keř" polské režisérky Agnieszky Holland, za kterou ji přichází převzít producentka filmu. Tato získaná cena je předzvěstí toho, že tento snímek bude dominovat celému večeru, co do počtu proměněných nominací. Poté přišel na řadu Nej výkon herečky ve vedlejší roli : Jaroslava Pokorná a cenu si přichází převzít osobně za doprovodu orchestrálky "Není nutno". Následují nudné technické kategorie - Nej zvuk: "Hořící keř", Nej střih: "Hořící keř", Nej masky: "Hořící keř", Nej kostýmy: "Hořící keř" (co tam asi mohlo být za "wau" kostýmy?!), Nej scénografie: "Hořící keř". Po kategoriích technického rázu přichází cena za Nej mužský herecký výkon ve vedlejší roli: Jiří Lábus - Klauni a jde si pro cenu osobně za doprovodu "Pane, Vy jste vdova!". Následován kategorií Nej hudba: "Hořící keř". Na řadu přichází kategorie Nej dokument: Šmejdi, režisérka Dymáková byla očividně výhrou překvapená a vypadala lépe než její autorský dokument. Poté na řadu přišla Nej kamera: "Hořící keř". Po této kategorii dostala prostor vzpomínka na ty, kteří nás z umělecké oblasti v lonském roce navždy opustili. Večer finišuje a na řadu přichází nejsilnější a nejočekávanější kategorie. Prvním z tohoto silného seskupení je Nej ženský herecký výkon v hlavní roli: Petra Špalková - "Jako nikdy" za doprovodu tonů "Saxany" a docela jí to slušelo. Nej scénář: Štěpan Hulík - "Hořící keř", který vyhlíží na úspěšného scénáristu poněkud mladě. A večer graduje s kategorií Nej mužský herecký výkon v hlavní roli: Jiří Schmitzer - "Jako nikdy" , ale večera se osobně neúčastnil a cenu za něj přebral jeho syn. Cenu jsem přál charismatičtějšímu bardovi Oldřichu Kaiserovi, který naopak přítomný v hledišti byl. Večer se uzavřel kategoriemi Nej režie: Agnieszka Holland - "Hořící keř" a Nej film: "Hořící keř". Celý večer vtipně vystihl velezkušený Marek Eben, který dodal řadu vkusných bonmotů a osobitých postřehů tak, jak je v jeho podání dobrým zvykem. Neopakovalo se fiasko, jako v některých minulých ročnících, které moderovaly neadekvátní osobnosti. Poprvé bez účasti Petra Vachlera. Večer s "keřem" nebyl tragédie, ale sesbírat téměř všechny ceny jeden film, mě až tak neoslnilo. S takovou to postrádalo napětí a pestrost. Mé hodnocení: 60% ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama