Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Po útoku na pancierový express, prevážajúci cenné papiere, ostali len mŕtvi strážnici. Rozsiahle vyšetrovanie privádza policajného dôstojníka Vincenta Hannu na stopu profesionálnych lupičov vedených rozvážnym a samotárskym Patrickom McLarenom. Hanna vo svojom sokovi vidí sám seba: muža ochotného pre úspech a dobre vykonanú prácu, hodiť za hlavu osobný život v priebehu pár sekúnd. Policajné oddelenie tlačí čas, pretože McLaren sa chystá na svoju poslednú a najväčšiu lúpež, po ktorej sa chystá opustiť mesto. Obom ide o jediné: zastaviť toho druhého aj za cenu ľudských životov. (D.I.G)

(více)

Recenze (21)

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Je na tom hodně znát, že je to pouze narychlo spíchnutý televizní film s nedokonalou vizuální stránkou a druhořadými herci (zejména naprosto nevýrazní hlavní představitelé to stahují dolů) a že ambice Michaela Manna s tímto námětem byly někde úplně jinde. O to větší má tento snímek přínos právě tím, že si na něm Mann mohl pocvičit, co ve scénáři bude a nebude fungovat, aby naplno svou vizi rozvinul a vybrousil o šest let později v remaku Nelítostný souboj. Přepadení v L.A. mu k tomu aspoň postavilo pevné základy. ()

radekgfx 

všechny recenze uživatele

Bar, terasa, postel. Čtyři a půl minuty, tři hudební motivy. Mann je opravdu geniální v tom, jak moc dokáže jednotlivé scény pozvednout skrze rytmiku a elipsy. Tu nahradí větu upřeným pohledem, tady zase trochu zpomalí a nakonec dialog podtrhne zvýrazněním barev hlasů. Jeho filmy bývají častokráte (a oprávněně) velebeny za dokumentární preciznost a využití hudby, ona je to ve výsledku ale spíše práce s postavami a uvěřitelná civilnost jednotlivých scén, jež jej bez výhrad činí zmíněným „architektem mezi zedníky“. ()

Reklama

Rimland 

všechny recenze uživatele

Zkušební verze Nelítostného souboje, to zkrátka musí být kult! Tenhle televizní prototyp (původně zamýšlený jako pilotní díl k seriálu) je téměř identický jako jeho o šest let mladší „plnokrevný“ bratříček (samozřejmě nemluvím o technickém zpracování), jen je příběhově ořezaný na kost (postrádá veškeré vedlejší linie) a liší se prakticky pouze méně emotivním a pozměněným závěrem. Do toho přidejte neokoukané herce, kteří chrlí tytéž repliky co Pacino, DeNiro a spol., jen rychleji, s menší dramatičností a ve skromnějších prostorách, díky čemuž to působí jako studentská, nízkorozpočtová adaptace výše zmíněného (a když to člověk zná, je strašná prča se na to koukat – viz scéna „We just got made“ nebo ztvárnění Waingroa). Což mě přivádí k myšlence, jaké by to asi bylo vidět nejdřív L.A. Takedown a pak až Heat… Třešničkou je béčkový osmdesátkový punc, jenž tomu dodává i řízný kytarový soundtrack, který je stejně „cool“ bez ohledu na vážnost dané situace. A hlavní přestřelka je furt boží, nehledě na rozpočet :-) Navíc je krásně vidět, jakou cestu od té doby TV filmy urazily. A pak ty „předzvěsti“ některých typických scén Mannových budoucích krimi-filmů (vrtulníkový POV průlet nad městem nebo taneční scéna jak vystřižená z Miami Vice) – no prostě lahoda. Perla Mannovy tvorby let osmdesátých a jasné „must see“. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

V dobách kdy jméno Michaela Manna znalo jen pár odborníků a diváků seriálu "Miami Vice" natočil TV kriminálku, kterou o 6 let později dovedl k dokonalosti ve svém nejlepším filmu "Nelítostný souboj", kde proti sobě postavil Roberta De Nira a Al Pacina. Nemá cenu se zde rozepisovat o příběhu, jelikož počítám s tím, že "Nelítostný souboj" viděl každý (kdo ne, rychle dohnat) a zde není nic nového. Mann se zde víceméně jen rozehříval a zkoušel co dovede ale výsledek překvapivě nevypadá amatérsky a mezi ostatními TV filmy hodně vyčnívá. Oproti mladšímu bratříčkovi je jen méně velkolepý, což zajišťuje i o hodinu kratší stopáž a o něco hůře zahraný. Herecký ansábl je složený z neznámých herců (někdo možná pozná Rookera a jednoho z Baldwinů), kteří sice nehrají špatně ale srovnávat s De Nirem a Pacinem to opravdu nejde. Celkově se film tváří jako typický akčňák ze začátku 90. let, kdy si herci hráli na policajty a lupiče v rytmu podivné hudby. Jinak si jsou oba snímky dost podobné ať už stejnými dialogy, jmény i akčními sekvencemi. I tak jsem si ale říkal jak jsem rád za podobu jakou později Mann dal svému kriminálnímu eposu. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Nebyl bych daleko od pravdy, kdybych Přepadení v L.A. zařadil mezi snímky, o jejichž existenci se příliš neví. Už tehdy (1989) se ale projevovalo, proč občas Michael Mann vypadá mezi jinými akčními režiséry jako architekt mezi zedníky. Atmosférický televizní projekt, kterým si připravil půdu pro o šest let mladšího brášku, ve kterém všechny nešvary doladil a z Nelítostného souboje udělal filmovou událost roku. Nevyhlášená válka losangeleské policie a bandy geniálních zlodějů začíná stejně jako v Nelítostném souboji přepadením pancéřovaného vozu a rovněž se tu prolínají životy dvou mužů. I tehdy si intelektuál Mann výtečně hrál s formou, s ohledem na rozpočet sázel na neokoukané tváře, z čehož nejznámější je bezesporu Michael Rooker (JFK, Cliffhanger)!! 70% ()

Zajímavosti (10)

  • Pre porovnanie: Neľútostný súboj (1995) bol 6 mesiacov v preprodukcii a natáčal sa 117 dní. Tento bol v preprodukcii 10 dní a natáčal sa 19 dní. Mann túto skutočnosť neskôr porovnal so slovami, že jedno je mrazená sušená káva a druhé je kvalitná káva Jamaican Blue Mountain. (Real Tom Hardy)

Související novinky

Zemřel herec Clarence Gilyard Jr.

Zemřel herec Clarence Gilyard Jr.

29.11.2022

Ve věku šestašedesáti let odešel americký televizní, filmový a divadelní herec Clarence Gilyard Jr., jehož si většina diváků vybaví z televizních obrazovek jako rangera Jamese Trivetta, věrného… (více)

Reklama

Reklama