Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ticho bylo prolomeno... „Znepokojivé" (Time), „působivé" (The Wall Street Journal) a „napínavé" (Newsday) pokračování Mlčení jehňátek má „neobyčejný úspěch" (Us Weekly)! Anthony Hopkins je ve své staronové roli rafinovaného zabijáka Dr. Hannibala Lectera „perverzně dokonalý" (Rolling Stone), když po čase opouští svůj úkryt a vtahuje agentku FBI Clarice Starling (Julianne Moore) do životu nebezpečné hry, která prověří její sílu, chytrost... a loajalitu. Příval hrůzy a napětí a šokující vizuální efekty dělají z Hannibala „nejpůsobivější film, jaký kdy bude k vidění" (Joel Siegel, „Good Morning America"). (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (662)

hellstruck 

všechny recenze uživatele

Tak tohle byla naprosto nechutná zhovadilost.Tedy,mluvíme-li o posledních deseti minutách a scénách s mozkem,které si tvůrci mohli odpustit.Jedna hvězdička za první polovinu filmu,která se odehrávala v překrásném prostředí Itálie.Kdyby celý děj probíhal podobně jako dění v Itálii,dala bych možná i tři hvězdičky,ale poté,co se Hannibal vrátil do Států už se na to nedalo dívat.Tak především:výměna Jodie Foster za Julianne byla fatální chyba.Navíc zde schází ta mysteriózní atmosféra podobná třeba snímkům Sedm,nebo Sběratel polibků.Zkrátka už to není ono.U scén s monstrem alá Garym Oldmanem mě přecházela chuť na čokoládu,kterou jsem právě jedla,přestože bylo vidět,že je to jen maska.A všechno bylo vlastně takové nemastné neslané,scéna,kdy jí nadřízený Starlingové kousek vlastního mozku je tak hloupá,že bych ji možná pochopila v nějakém béčkovém,céčkovém hororu,tady ne.Být takovým esem jako Hopkins,Moore nebo Oldmanem,roli v takové krávovině v životě nepřijmu.Jodie Foster nejspíš věděla moc dobře co dělá,když do role znovu nešla.Jediné,co jsem si zkrátka z filmu odnesla je zhnusení nad celým koncem ..(PS:Jak tomuhle někdo se zdravým rozumem může dát čtyři hvězdičky?!) ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Je nesmyslné srovnávat Hannibala s Mlčením jehňátek, neboť jsou to dva naprosto odlišné filmy. Jediná spojující indicie je hlavní osoba filmu - Hannibal Lecter. Je jasně patrné, že režii si vzal na starost vizuální mág Ridley Scott a tah to nebyl vůbec španý. Děj je o dost jednodušší a lineárnější, přičemž se tvůrci soustřeďují více na skloubení vizualizmu (úchvatná Florencie) a brilantní atmosféry (Zimmerova hudba, vynikající kamera). Úvodní syrová přestřelka tak působí v tak citlivém, záběr po záběru detailně vypiplaném filmu, jako pěst na oko. Hopkins zde těží především ze svého hlasu, než-li skutečného herectví, což opravdové fandy Lectera může trochu mrzet, oproti tomu Oldman v roli Masona je vynikající a maskéři si zase jednou vyhráli. ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Takže místo Jodie Fosterové Julianne Mooreová? Nemám nic proti druhé jmenované, ale bez Jodie to už není ono. Jinak to mělo docela náboj, ikdyž už tu nebylo to kouzlo z prvního dílu. Trochu spíšené pocity ve mně vyvolala scéna s večeří (je vůbec možné, ikdyž je člověk hodně, hodně nadrogovaný, stále jednat a být vzhůru, když mu někdo druhý právě krájí kousek mozku?). No, ale díky znovu excelentnímu Hopkinsovi hodnotím 4*. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Finanční i kritický úspěch Mlčení jehňátek velmi snadno vybízel k tomu, aby se Hannibal Lecter v podání Anthonyho Hopkinse ještě vrátil. A vzhledem k tomu, že Thomas Harris v roce 1999 napsal novou knihu s názvem Hannibal, zdrojový materiál pro nový film byl rázem na světě. Jenže filmový Hannibal nebyl tak výrazně přijat jako jeho předchůdce. Naopak velmi brutálně rozděluje fanoušky a pro mnoho lidí Hannibal též odkaz Mlčení jehňátek poplivává. Je ale velmi hloupé Hannibala srovnávat s Mlčením jehňátek, protože jde zcela o jiný film i proto, že Jonathana Demmea na režijní židli nahradil Ridley Scott. Hannibal je především mnohem více brutální než jeho předchůdce, což je způsobené i předlohou tohoto románu. Filmová adaptace jinak knižní předlohu neadaptuje zcela podrobně a je to dost možná i dobře, protože právě zakončení knižní předlohy je něco, co je od Thomase Harrise vnímáno jako kontroverzní rozhodnutí a jsem rád, že se scénář dvojice David Mamet/Steven Zaillian vydal tak trochu jiným směrem a zároveň zachoval hlavní motivy knižní předlohy. Ve filmu především dostává větší prostor Anthony Hopkins jako Hannibal Lecter- Ten byl minule na plátně 16 minut a bohatě mu to stačilo k získání Oscara za nejlepší herecký výkon v hlavní roli. V Hannibalovi dostává Anthony Hopkins mnohem větší prostor a díky tomu, že je tentokrát na svobodě má i větší příležitost dostat své pověsti řezníka. Spousta lidí právě poté rozšiřuje názor o tom, že Hopkinsův Hannibal přišel s větším prostorem o to, co ho dělalo tolik děsivým. S tím já osobně nesouhlasím. Anthony Hopkins totiž naopak dostává ještě více prostoru, aby dokázal, že se pro roli tohoto velice inteligentního, ale zároveň šíleného psychiatra snad jednoduše narodil. Nadále je velmi snadné vyloženě žasnout nad Hopkinsovým božským výkonem, kde z něj nadále vyzařuje děsivá aura. Hopkinsův Lecter prostě po celou dobu působí jako obdivuhodný charakter, se kterým byste ovšem čas v jedné místnosti rozhodně trávit nechtěli. Hopkins je v téhle roli prostě nadále skvělý a větší měřítko prostoru skutečně Hopkinsovu Hannibalovi sluší. Na rozdíl od Hopkinse se ovšem nevrátila Jodie Foster. Ta si též za svůj výkon v Mlčení jehňátek došla pro Oscara, vrátit se ovšem odmítla, protože se jí nelíbil směr, kterým se postava Clarice Starlingové vydá. V této roli jí tak nahradila Julianne Moore, kterou zcela určitě nečekal lehký úkol. Moore se ale této roli zhostila výtečně a právě díky faktu, že se Clarice vydává tak trochu nečekaným směrem je dost možná dobře, že se Foster nevrátila, protože je velmi obtížné si jí v několika scénách představit. Stejně jako v případě celého uchopení snímku je zde postava Clarice představena v trochu jiném světě. Na konci Mlčení jehňátek se díky úspěšnému vyřešení případu stala agentkou FBI, zde je ovšem hned na samotném začátku kvůli zpackané akci dočasně odvolána z aktivní služby. Hannibal tak diváka s Clarice střetává v momentě, kdy se jí samotné nevede nejlíp a v momentě, kdy nadále neúspěšně pátrá po Hannibalovi. Starlingová je zde představena jako agent s výbornou dedukcí a nadále se výtečně pracuje s jejím zvláštním vztahem s Hannibalem Lecterem. Právě v tomhle ohledu se závěr filmu velice výrazně liší od závěru knihy a filmový závěr je objektivně lepší i díky tomu, že se zde definitivně ukáže, že Hannibalovi na Clarice skutečně záleží. To sice dokazuje i závěr knižní předlohy, ovšem mnohem zvláštnějším způsobem s jistou zvláštní podzápletkou navíc. Trojlístek výtečných hereckých výkonů uzavírá Gary Oldman. Ten to má sice o poznání těžší, protože je většinu času schovaný pod maskou, jeho Mason Verger ovšem funguje i díky samotnému vokálnímu výkonu Garyho Oldmana. Maskéři se na vzhledu Masona Vergera opravdu vyřádili, ovšem samotný Oldman dává Vergerovi onu nepříjemnou auru. Mason Verger na první pohled nepůsobí jako kdovíjak mocný záporák, jeho moc tkví ale právě v jeho tahání za nitky a neskutečné vůli v oblasti dosáhnutí své odplaty. Role Vergera tak nadále bude pro spoustu lidí představovat roli, kterou mohl hrát prakticky kdokoliv, Oldman ale bude minimálně v mých očích navždy vynikající volbou. Hlavní motivy Mlčení jehňátek bylo vyrovnání se s traumatem a zátěžová zkouška vlastních možností. Hlavní motivy Hannibala je poté touha po odplatě, trest, korupce a láska. Jde především o brutálnější film, kde se Ridley Scott nebojí realistického vyobrazení násilí, přičemž nadále se ovšem vyhýbá momentům, které by byli brutální až příliš. Zároveň svou zručnou režii naprosto výtečně pracuje se zasazením do Florencie, daří se mu prodat vážné, děsivé i trochu odlehčené momenty a především zde dokazuje svůj cit na vizuální zpracování. Společně s kameramanem Johnem Mathiesonem tak nejen dokáže vymlátit maximum z prostředí Florencie, ale celkově dělá Hannibala vizuálně půvabnou podívanou. A taková pasáž v opeře naprosto dokazuje, co dělá režijní přístup Ridleyho Scotta tolik silný. Hans Zimmer dodal Scottovi vynikající soundtrack, který se naprosto dokáže vyrovnat hudbě Howarda Shorea z Mlčení jehňátek, i přesto, že se tyto dva soundtracky hodně těžko porovnávají kvůli jiným přístupům obou autorů. Scott bere tolik důraz na soundtrack i proto, že on sám vnímá filmovou hudbu stejně důležitou jako dialog a proto bere na hudbu u svých filmů takový důraz. Zimmerův soundtrack k Hannibalovi je jednoduše úžasný a dokazuje, že Zimmer je již po mnoha let jedním z nejlepších skladatelů současnosti. V mých očích je Hannibal naprosto důstojným nástupcem Mlčení jehňátek, který se naštěstí vyhýbá tragickým momentům, které v závěru servíruje Harrisova předloha a vydává se svým o mnoho snesitelnějším směrem. Hannibal je vizuálně atraktivní, atmosféricky neskutečně silný a celkově jde o velmi povedenou záležitost, které se povedlo nemožné a svému předchůdci se minimálně vyrovnala. Sám Harris už nikdy na události Hannibala nenavázal a i přesto, že Anthony Hopkins sám napsal scénář, který na události tohoto filmu navázal, žádného pokračování se nikdy filmový Hannibal nedočkal. Hopkins si ovšem nicméně tuto roli ještě jednou zopakoval a to v nové adaptaci Červeného draka, který předchází událostem Mlčení jehňátek. A minimálně Hopkins se v nové adaptaci Červeného draka s rolí Lectera rozloučil parádně. Přesto mě osobně mrzí, že tak trochu pootevřená vrátka na konci Hannibala už nikdy pořádně nerozrazil...... () (méně) (více)

Satan 

všechny recenze uživatele

Každý díl Lecterovské série je něčím výjimečný a každý je nadprůměrný. Kdyby pracovala většina štábu na Hannibalovi (Demmem počínaje a Fosterovou konče), byl by to asi jeden z nejmrazivějších thrillerů a možná by předčil i jehňátka. Proč si to myslím? No Hannibal na svobodě, to je přeci skvělý námět na brutálně nedýchatelnou atmosféru! Ještě si vezměme pojetí Demma jako "napínače" strachu a celkového děje. Scott je ovšem jiný a i Harrisova kniha byla od jehňátek odlišná. S Demmem i bez Demma by stejně musely být natočeny krvavé a brutální scénky (střeva letící z balkonu, mozek na konci, znetvořený Mason dychtící po pomstě, lidožravá prasata). Atmosféra je ale i tak mrazivá. Rozhodoval bych se mezi 3* a 4*, ale přikláním se ke čtverce ještě za tu skvělou hudbu a fakt, že Scott kopíroval podle mě knihu úspěšněji, než Demme. Část ve Florencii je skvělá. [Přesná stopáž: 132 min] ()

Galerie (69)

Zajímavosti (40)

  • S tržbami 58 milionů amerických dolarů se Hannibal stal v Severní Americe ve své době třetím nejrychleji vydělávajícím filmem za premiérový víkend. Lepších výsledků dosáhly jen filmy Ztracený svět: Jurský park (1997) a Star Wars: Epizoda I - Skrytá hrozba (1999). Celkové severoamerické tržby dosáhly 165,1 milionu amerických dolarů, celosvětové pak činily 351,7 mil. (Edgerton)
  • Julianne Moore (Clarice Starling) vzpomínala na své rešerše: "Lidé, se kterými jsem se seznámila v FBI, měli úžasný smysl pro humor a dokázali neuvěřitelně riskovat. Tak třeba ty dvě agentky, Monique a Lou, plánovaly zátah na drogové dealery, ale když mě viděly, klidně přede mnou vysypaly kabelky a ukázaly mi, kde nosí pouta a pistole. Mají třeba speciální pouzdra, která drží na kalhotách. Mnoho agentek nosí želízka po kapsách, ale některé ženy je zase mají radši v kabelce. Člověk by si myslel, že na to jsou předpisy, ale když si s lidmi v branži promluvíte, zjistíte, že záleží na individuálním vkusu. Tyhle ženské byly skvělé. A připadalo mi bezva, že všechny mají dlouhé vlasy. Lou mi dokonce řekla: 'A ne, aby sis je nechala ostříhat!' protože už je unavovalo, jak ve filmech vidí agentky FBI jen v kostýmku a s mikádem." (NIRO)

Související novinky

Druhé To má scenáristu

Druhé To má scenáristu

11.09.2017

Nejspíš jste si všimli, že horor To o víkendu vládnul kinům. Adaptace slavného románu vydělala za první víkend v USA 117 milionů dolarů, čímž pokořila rekordní zářijový otvírák Hotelu Transylvánie 2 … (více)

Hannibal za Alpami

Hannibal za Alpami

15.06.2005

Konečně máme potvrzené zprávy o natáčení dalšího pokračování osudů nejslavnějšího psychiatra na světě, a jak vás už asi z titulku napadlo, není řeč o Sigmundu Freudovi. Čtenáři románů Thomase Harrise… (více)

Reklama

Reklama