Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Policejní inspektor Trachta je známý nezvyklými vyšetřovacími metodami. Se svým mladým praktikantem Hlaváčkem se chystá rozlousknout záhadu zmizelého továrníka Bierhanzla. Avšak jeho nadřízený svěří případ čerstvě povýšenému vrchnímu inspektorovi Klečkovi. Ten je hned na začátku vyšetřování v Bierhanzlově vile přepaden. Vyjde najevo, že onoho osudného dne se pan továrník vrátil domů s ovázanou tváří a zamkl se v koupelně. Tam pak byl, jak se policisté záhy přesvědčí, ve vaně rozpuštěný a vypuštěný. U vany stojí prázdný demižon kyseliny sírové a na jejím dně uspořádaně leží nerozpustné součásti Bierhanzlova oděvu… Komediální detektivní příběh Ladislava Smoljaka a Zdeňka Svěráka vychází z jejich starší cimrmanovské divadelní hry Vražda v salónním coupé, tentokrát však bez účasti „génia“. Ladislav Smoljak, který se chopil režie, si pro hlavní role vybral Jiřího Zahajského a Marka Brodského, kteří si s nepředstíranou chutí zahráli v této parodii zašlých detektivních příběhů, plné nečekaných zvratů, přemetů a neuvěřitelných rozuzlení. (Česká televize)

(více)

Recenze (468)

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

S tímhle filmem mám a vždycky jsem měl dva zásadní problémy. A ten první problém je Cimrmanovská hra Vražda v salóním kupé, ze které tenhle film vychází. A proč je to problém? Protože všechny vtipnosti, které jsou ve filmu i ve hře společné, mnohem, ale mnohem lépe fungují ve hře (popis výslechu "hledej šmudlo" např). A ten druhý problém jsou pro mě herci v hlavních rolích - insp. Trachta a prknt. Hlaváček - jsou hrozně špatně obsazení, Jiří Zahájský se jako Trachta sice snaží, ale v mnoha scénách mi přijde hrozně mimo charakter postavy (respektive postavy, kterou mám zažitou z div. hry), ale Marek Brodský je pro mě hrozně špatně obsazen a jeho jeho podání naivního, nezkušeného ňoumíka vypadá spíš jako idiocie kombinovaná s obrnou lícního nervu. Takže jakkoliv je tu spoustu dobrého (herci, kachny, kachny, kachny...), tak to mínusy nevynahradí. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Přemíra absurdního humoru má na svědomí jistou rozpuštěnost a vypuštěnost tohoto filmu. Když by se ubralo na absurdním pojetí a více se pracovalo se serioznějším pohledem na vyšetřovací metody pánů kriminalistů Trachty a Hlaváčka, nebylo by co řešit. Film na to v mnoha ohledech měl zaděláno. Skvělá výprava, kamera, režijní přístup a v neposlední řadě maximální Zahajský s mladým Brodským, to vše se postaralo o dokonalé vykreslení doby v půvabném stylu Hříšní lidé města pražského. Jenže nedílnou součástí filmu je také scénář, a tam už bych viděl přepálenost největšího kalibru. Film se totiž chtěl přiblížit současnému divákovi a potřeboval se s ním skrze specifický Svěrákův a Smoljakův humor konfrontovat. Nevychází to úplně podle mých představ. Dějová linie se prodírá absurdnem a ad absurdum je jeho vyvrcholením. Humorně absurdní pojetí převládá, ale stejně tak z toho mohl být skvělý detektivní film. Nevyšlo z toho ani jedno. Tedy ne tak, aby byl s výsledkem max spokojený. Vzájemně si totiž ve filmu obojí překáží. Zvláště, když jen 80. minutový film se vlivem natahovaných humorných scének jeví o hodně delší, a to zajímavější je odsunuto do pozadí. Rozpuštěný a vypuštěný však své místo v české kinematografii má, ale pro mě až v druhé linii. 60% ()

Reklama

Ainy 

všechny recenze uživatele

Trachta: „Tak co řekla dál, Hlaváčku...” Hlaváček: „Seš nějakej zvědavej, hele...” Trachta: „No dovolte?” Hlaváček: „Ne, to řekla Vilma, ona je Vilma taková veselá...” Trachta: „Tak dál...” Hlaváček: „Vyšetřovaná: Jak se jmenuješ? Vyšetřující: Jindřich Hlaváček. Vyšetřovaná: Kolik je ti let, Jindro? Vyšetřující: Dvacet dva...” Trachta: „No, tak vaše nacionále bychom už měli ... co řekla dál?” Hlaváček: „Vyšetřovaná: Jestlipak už se holíš, mourku? Vyšetřující: Holím...” Trachta: „Mourku!” Hlaváček: „Dostala pohlednici od svého manžela ze San Franciska, že ji opouští a zakládá nový, lepší život...” Trachta: „No vida, Hlaváčku, konečně něco, doufám, že jste si to zapsal.” Hlaváček: „Nezapsal... Ona mi Vilma vzala tužku a strčila si ji do výstřihu.” Trachta: „A dál? Co řekla?” Hlaváček: „Hledej, šmudlo...” Trachta: „Šmudlo? To má být nějaký výslech?!” ()

sud 

všechny recenze uživatele

Nejujetější komedie dua Smoljak - Svěrák. Prakticky se jedná o přepis Cimrmanovské "Vraždy v salónním kupé", ovšem plno věcí je zde nových. A humoru je víc. Ve společnosti dvou nesourodých detektivů - zkušeného Trachty a mladého Hlaváčka, umělého Vaška, kachny, která ukazuje cestu, otce co dokáže puškou zasáhnout řadicí páku, očíslovaných podezřelých či úžasného blázince profesora Abrháma se prostě nelze nudit a nebavit. Jiří Zahajský je v roli inspektora Trachty skvělý, tuto postavu opatřil i mírnou sentimentalitou. Marek Brodský je toporně úžasný, přesně podle Cimrmanovských představ. Mnozí si stěžují na pomalé tempo, je to pravda, i sám režisér to říká. Mě to ale nevadí, protože z filmu čiší srdce a dobrá nálada. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (35)

  • Přestože role Vlastimila Brodského (kloboučník Alois Oulík) ve filmu nebyla veliká, herci to nevadilo, protože měl v té době řadu dalších filmových povinností. Dokonce přispěl svými nápady – například scénku s vodou v botách vymyslel on. (raininface)
  • Scénka chytania dreziny zo zviazanými väzňami do hromady perín bola v skutočnosti nárazom dosť tvrdá a holohlaví štatisti z opakovania tejto scény rozhodne nadšený neboli. (Raccoon.city)
  • Při druhé návštěvě Hlaváčka (Marek Brodský) v nevěstinci, při rozhovoru s majitelkou nevěstince (Jaroslava Adamová), lze vidět, že „eskymák“ sestupující po schodišti má pod kožešinovou parkou oblečen mundúr vojáka. Se vší pravděpodobností se tedy jedná o jednoho z dvojice vojáků, kteří při příchodu Hlaváčka k nevěstinci z něho odchází. (jollyroger)

Související novinky

Zemřel herec Jaroslav Weigel

Zemřel herec Jaroslav Weigel

05.09.2019

Ve věku 88 let zemřel známý cimmermanovský herec Jaroslav Weigel. Weigel se kromě herectví věnoval také grafice, malířství a scénografii. Byl dlouhodobým členem divadla Járy Cimrmana, kde za více než… (více)

Reklama

Reklama